![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Welkom Pieter.
Laat ons allen bouwen aan een vrij en onafhankelijk Vlaanderen .
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dacht u met zwaaiende knuppels en een goedendag naar Brussel te trekken en een burgeroorlog te starten? je kan maar een evolutie starten als je aanwezig bent waar de evolutie moet starten. Momenteel is de federale regering de enige plaats waar die kan gestart worden omdat alle communautaire materies federaal zijn. Wat BDW hier zegt is volledig correct. Wat het VB hier doet is zich onttrekken aan haar verantwoordelijkheden als (Vlaams nationale?) partij, uit partijbelang door nergens maar ook nergens enige poging te ondernemen om te gaan knabbelen aan de Belgische structuur. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ook het overstappen in een luwe periode komt mischien raar over voor sommigen, een lange "nadenk" periode speelt daar al zeker een rol in.
![]() |
#84 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Na een lange afwezigheid denk ik zo precies dat ik m'n onderschrift ga moeten aanpassen.
![]() onderschrift: kempenland, parel aan de Dietse Kroon! Streven naar Vlaamse eenheid. weg partijbelang! Allen voor 't Vlaams belang! Je ziet het, ik was ze voor! ![]() [size=1]Edit:[/size]
kempenland, parel aan de Dietse Kroon! Streven naar Vlaamse eenheid. weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kempenaar : 23 augustus 2005 om 18:01. |
||
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard hoop ik dat CD&V-NVA het beter zullen doen, vermits slechter niet kan. |
|
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Voor wie er nog aan twijfelde dat de N-VA het lauwe doorslagje is van het racistische VeeBee mag nu op beide oren slapen: het is echt zo.
![]()
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een goed jaar na de (niet nagekomen) belofte van Bourgeois (in Hasselt), om nooit in een Vlaamse regering te stappen met de SP.A, plots laten blijken dat de N-VA zelfs met de PS in de volgende federale regering wil zitten, lijkt me anders niet alleen voor Van Boxel iets teveel de grens over.
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doet me denken aan het (ondertussen geschonden) vertrouwen dat de N-VA had in haar 'Vlaamse coalitiepartijen' die allemaal voor de splitsing van BHV hadden getekend....
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() [quote=robert t]
Citaat:
wanneer ik je antwoord aandachtig lees, bevestig je eigenlijk wat ik schrijf : nl. dat de kloof tssn partijtop en de achterban zo groot aan het worden is bij de NVA, wat vele straks zullen twijfelen vooraleer hun bolletje achter NVa zwart te maken. Wat betreft mijn taalgebruik : wil enkel zeggen dat dit voor mij het begin van discussie is. Maar je moest eens weten welke 'eretitels' de 'verdraagzamen' op dit forum aan mij toebedelen. Ongelofelijk!
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom besluit je hieruit dat ik tegen contacten tssn Vlamingen en Walen ben? Ik wil enkel dit zeggen : de geschiedenis van Belgiekske heeft me intussen geleerd, wat het resultaat is van onderhandelingen met de PS inzake Vlaamse ontvoogding : nul, niks !! En denk je dat BDW en GB dit niet weten! Beter dan wie ook. Maar voor de zetel en titel, moet vaak het idealisme en programma wijken. De Vlaming is van onze politice door de jaren heen niets anders gewoon. Mijn allerlaatste hoop, ja.....het Vlaams Belang. Indien deze patij omwille van de pluche zetel en chauffeur, ook maar éénmaal haar programma verloochent, hoeft het voor mij niet meer. Tot nu toe echter......chapeau!
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Bijgevolg heeft participeren enkel maar een instandhouding van de Belgische staat als resultaat. Uw fameuze kartel heeft ondervonden hoe stabiel de Belgische situatie is, aangezien zelfs een ongrondwettelijke kink in België (namelijk BHV) niet verholpen kan worden. Spaar dus maar de praat over knabbelen aan de federale structuur, want u zit met een stalen schild tussen uw tanden. De enige manier om België uiteindelijk te vallen is in de Vlaamse regering. Het federale bestel kan niet overleven zonder expliciete aanvaarding van zowel Vlaanderen als Wallonië. Het Vlaams Belang is goud waard voor de Vlamingen, want het heeft uw fameuze Vlaamse kartel (waarmee het handig gebruikt maakt van Leterme's/Bourgouis bekrompenheid), geforceerd in een moeilijke Tri-partite. Ze tonen keer op keer aan, met DHL, met BHV, en de na-zomer zal ook heet worden, dat de Federale politiek en de Vlaamse regering (met VLD/SP-A/CD&V) er niets van terecht brengen. En bijgevolg, dat er een andere leidinsdraad moet komen.
![]() |
#94 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ilfalco : 23 augustus 2005 om 21:02. |
|||||
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
De Franstaligen hebben reden om zenuwachtig te zijn. De afgelopen 2 jaar hebben ze overwinning op overwinning behaald. Eigenlijk sinds 1999. Btw , geef eens een echte "Vlaamse" maatregel die het Vlaams Kartel sinds 2004 gerealiseerd heeft. Ik heb eerder de indruk dat de Vlaamse Regering van tjseef Van Den Brande Vlaamser presteerde dan de huidige met de zog. separatisten van n-va erin. Het kan verkeren...
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik heb vanuit mijn functie binnen de N-VA de nodige kennis van hoe het bij N-VA reilt en zeilt. Pieter was ongelofelijk actief en gebeten van de politiek, maar zijn ogen waren soms wat groter dan zijn maag. Dat heeft serieus meegespeeld bij het mislukken van de kartelonderhandelingen in Malle. Ongeacht alle sympathie die ik voor Pieter heb, zijn overstap mist zodanig elke context en consequentie dat ze me helemaal aan die van Marie-Rose Morel doet terugdenken. Eerst het kartel komen toejuichen en na een beter bod opeens "principes" in het gedrang voelen die een overstap naar het Belang noodzakelijk maken. Laat ons hopen dat Pieter zich niet zal laten verleiden tot sirenenzangen naar zijn oude partij zoals Mormel. |
|
![]() |