![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de opgedane kennis zomaar weggooien in de werkloosheid lijkt mij nog erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De stempelcontrole valt weg aangezien de werklozen nu beter opgevolgd en gescreend worden en jawel......wat we al vreesden.
UNIZO-werkgevers worden overspoeld met spontane sollicitaties zodat de werklozen een sollicitatiebrief en afwijzing kunnen tonen om hun "werkbereidheid" te bewijzen. De vernieuwde opvolging van werklozen was is en zal zijn : een lege doos. Integendeel de politici schreeuwen dat de werklozen aangepakt worden dus moeten ook zij , die werken, langer werken. Het was te vrezen, men stelde bij de start reeds dat er niet teveel geschorsten mochten komen. Goe bezig ,Freya en VDAB !!! Controleren op papier zoals de mesttransporten, liefst achter een bureau en binnen een jaar of drie bijsturen |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VDAB moet toch weten welke kapaciteiten haar "werklozen" hebben dacht ik. Waarom kunnen ook zij eens niet in die blaadjes naar de aanbiedingen kijken en diegenen die in haar lijsten aan het profiel voldoen gewoon oproepen en kijken waarom ze niet op de advertenties ingaan ??? Antwoorden in de stijl van "ik kan dat wel maar ik heb geen goesting - waarom ik en niet een ander enz" zouden gevolgd moeten worden door een "financiële aderlating" ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt nog altijd een jobke bij nemen, natuurlijk. Maar ik vermoed dat je zelf wel beseft dat bijv. een universitaire studie combineren met een part-time job of goedverdienend nachtwerk makkelijker is dat een fulltime startersjob combineren met een andere job. Zeker als in de startersjob toch wel verwacht wordt dat je volgens flexibele uren werkt en regelmatig kunt overwerken. Als je bijv. al snel per week 50 uur werkt, gaan slechts weinigen het zien zitten om er nog eens ergens 15 of 20 bij te werken. En zo gaat dat nogal eens bij startersjobs. Ik heb genoeg gemerkt bij m'n vrienden dat ze in het eerste jaar dat ze werkten veel meer tijd staken in hun job dan ze nu nog moeten doen (omdat je dingen moet bijlezen, dingen moet bijleren, omdat het nog niet zo snel gaat omdat je alles nog niet zo goed kent,...) Je stelt nogal voor de hand liggende vragen. Kun je zelf niet op de antwoorden komen?
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 40 % van de belgen zijn nog aktief... 60 % niet ! (nieuws van vandaag) Belgie is een land voor... profiteurs !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het tijd is om het voorstel van Rik Daems nog eens boven te halen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter herinnering dit bericht van indymedia... 't is rood en links !
De recent opgerichte werklozenbond (http://www.werklozenbond.tk) heeft Rik Daems tot Publieke Vijand nummer 1 uitgeroepen en roept alle werklozen en andere steuntrekkers op om de man te confronteren met de gevolgen van zijn beleid. De werklozenbond neemt fel aanstoot aan de uitlatingen van VLD-Kamerfractieleider Rik Daems die in Dag Allemaal van leer trekt tegen de werklozen en wat hij omschrijft als "het sociaal profitariaat". "Wie zich daaraan bezondigt, presteert niet alleen niets in en voor de samenleving, bovendien maakt hij misbruik van een sociaal systeem, waardoor anderen - die het echt wel nodig hebben - te weinig krijgen", aldus Daems. De werklozenbond wijst erop dat werkloosheid een structureel probleem is in de kapitalistische samenleving en dat werklozen niet de oorzaak van dat probleem zijn maar het slachtoffer. Volgens de Bond zijn het overigens niet de werklozen die het sociaal systeem belasten en afbreken, maar precies de neo-liberalen, die ondermeer door de fiscale amnestie en de zgn. verlaging van de loonlast de financiering ervan uithollen. De werklozenbond wijst erop dat de zgn. loonlast historisch gezien een (niet uitgekeerd) deel van het loon is dat niemand anders toekomt dan precies de werknemers. De zgn. loonlast is de basis van de financiering van de sociale zekerheid. Zij dient om in geval van werkloosheid of ziekte een uitkering te kunnen voorzien en een pensioen te garanderen. Het zijn de werknemers, die ervoor werken, niet het soort gespuis als Daems. De werklozenbond neemt zich voor Rik Daems overal en heel de tijd te achtervolgen en te confronteren met zijn uitspraken en de gevolgen van het door hem mee vorm gegeven beleid. een andere werkloosheid is mogelijk ! www.werklozenbond.tk
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je wel dat ge zelf het antwoord vindt waarom starten aan een lager loon meer mogelijkheden zou bieden. Niet alle patroons willen nog eens opdraaien voor uw opleiding Soms is het stellen van voor de hand liggende vragen wel nuttig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge maar 500/maand verdient met uw job, zal dat wel moeten voor een aantal mensen eh .
![]() |
![]() |
#93 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Merk ook op dat ik het over het extra werk heb dat je erin steekt. Dingen meenemen naar huis om te lezen of te studeren, dingen meenemen naar huis om af te werken omdat het anders niet op tijd afraakt,... dat soort dingen. Ik zeg niet dat dat �*ltijd zo is, wel dat het vaak zo is. Is me dunkt niet te combineren met een andere job en een huishouden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 september 2005 om 21:22. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee 500€ lijkt mij niet voldoende, ik had het over de helft van het hoogste loon voor die job. Hoe lang hangt af van de tijd die normaal nodig is om volwaardig te presteren. Reeds na een maand kan het loon dus beginnen stijgen. Ik vraag mij bovendien af of de overmatige bescherming tegen ontslag wel een goede zaak is. Ook dat kan een drempel zijn om iemand aan te nemen waarvan de werkbereidheid nog onbekend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() wat vervelend toch hé, die ethiek dat iedereen tewerkgesteld zou moeten zijn.
al die problemen wat dat met zich meebrengt. maar ja, wat zouden we doen als we geen zelfgecreëerde problemen zouden oplossen. vissen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is dat nu niet al vaak het geval? Ik zie mijn loon en dat van anderen om me heen in vele gevallen stijgen over de eerste jaren heen (bijv. door kleine promoties en dergelijke). Als je op een maand tijd trouwens evenveel gedaan hebt als een ander die al langer bezig is, zie ik trouwens niet in waarom je in die maand de helft minder zou moeten verdienen dan die ander. Citaat:
De ontslagwetgeving is me vrij onbekend, dus ik ga deze discussie aan een ander overlaten.
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Voor mijn part mag men de verplichting tot stempelen gerust afschaffen.
Wel zou men dit volgens mij best koppelen aan één of andere vorm van gemeenschapsdienst. Er zijn werklozen die maar al te graag een voltijdse job zouden aanvaarden en die er niets kunnen aan doen dat ze deze niet vinden. Anderzijds zijn er ook wel werklozen die geen zin hebben in een voltijdse job en die ook zeer selectief blijven in hun zoeken naar werk. Ook al blijkt dat de richting van gevolgde studies niet echt een toegang biedt naar een job, dan nog is er bij sommigen weinig bereidheid om andere vaardigheden op te doen. In deze gevallen zou men als gemeenschap wel mogen eisen dat vanwege deze categorie van werklozen een kleine tegenprestatie voor hun uitkering wordt gevraagd. Bij voorkeur zou het gaan om activiteiten die ten goede zouden komen aan de hele maatschappij. Er zijn een heleboel kleine klusjes waar deze werklozen een bvb 10-tal uur/week zouden kunnen ingeschakeld worden. De huidige geld voor niets regeling zet bij sommigen niet echt aan om werk te zoeken. Voor sommigen (bvb huisvrouwen,-mannen) is het een welkome aanvulling van het loon van de partner, maar van echt werk zoeken is hier vaak geen sprake. Dit soort van misbruiken zou toch moeten tegengegaan worden. Een ander misbruik is dat van het zwartwerk. Een werkloze die in het zwart bijklust, verdient soms meer dan zijn collega witverdiener terwijl hij maar de helft van diens uren klopt. De twee stempels die men per maand moet gaan halen (op vastgestelde dagen nog wel) vormen hiertegen niet echt een obstakel. Men hoeft natuurlijk niet van dag 1 mensen met gemeenschapsdienst op te zadelen. Maar na een bepaalde tijd in de werkloosheid mag de maatschappij toch wel enige tegenprestatie verwachten voor de steun die ze aan deze mensen geeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of de mensen aanmoedigen hun afval op straat te gooien in plaats van in de vuilbak, dan kunnen de werklozen dat opkuisen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkgever zou wel heel stom moeten zijn om die goedkopere werkkracht zonder werkervaring maar even productief niet aan te nemen nietwaar. Ooit dacht men een zaak te doen met die oude (dure (en zieke)) werkkrachten in brugpensioen te sturen. Blijkbaar wilt men ze nu nog duurder maken als ze maar weer willen beginnen werken. Toch iets om eens over na te denken vind ik. Citaat:
![]() Citaat:
Ge kunt heus wel een tijdje de schijn ophouden. |
|||
![]() |
![]() |