![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ik kan indien nodig een partij A.N ten berde brengen waar jan becaus jaloers op zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat erom dat er anarchisten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Dat is waar. Het is goed dat er anarchisten zijn. Zo worden de meest vanzelfsprekende zaken ook eens in twijfel getrokken. Het kan alleen maar intellectueel verrijkend werken.
![]() |
![]() |
#86 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bhairav : 21 september 2005 om 18:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, het is wel een feit dat als je die enquete zou uitvoeren in Wallonië, je veel minder angst bij de bevolkimg zou zien, net als je zoiets zou doen in Groot-Britannië, Portugal, Frankrijk, enz... En daar zit het VB wel grotendeels voor tussen; Het probleem met de Vlaamse xenofobie zijn niet de allochtonen, noch de vlamingen maar wel de partij die niets anders doet dan xenofobie te verspreiden, in een poging om verdeeldheid te zaaien.
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Ik denk niet dat het analyseren van de sociale achtergrond ons ook maar iets kan vertellen over de waarde van hun ideeën.
Ja, misschien zijn het petit-bourgeois. Et alors? Karl Marx was een jood. Et alors? Plato was een Griek. Et alors? Er zijn evengoed domme revolutionairen en slimme petit-bourgeois. Het zou kortzichtig zijn een gedachtenstroming te verwerpen om zo'n domme reden - temeer daar deze denkrichting net een heel fundamentele vraag stelt. Een vraag waar zowel kapitalisme als communisme problemen mee lijken te hebben.
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Anarchisten zijn dwazeriken : liever naast zo'n rode vod lopen dan naast een oranjevaandel.
![]() Laat mij raden wie eerst met hen zal afrekenen ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Rode vod?
Informeer u eens... |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Mensen, mensen, blijft toch kalm...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gaat om de nestbevuiling an sich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Like he knows the real life... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Och wat flauw allemaal...
Ik was vorige week terug in Genk voor een dagje wandelen in mijn vroegere woonplaats... aan de terminal in de homebank was er een net goed geklede autochtone heer die rookte ofschoon het er verboden is... ik als hart- en long-patient vroeg hem zijn rook in de andere richting dan mij te blazen... ik kreeg een scheldtyrade over het hoofd van die och toch zo korrekte Vlaming... nadien wandelde ik verder en werd bijna overhoop gereden door een autochtone jongere op een brommer... ik riep ehm op te passen en hij kwam terug en schreeuwde dat ik maar moest oppassen... nochtans is het ventrum van Genk er een met vermenging van verkeer: auto's, brommers, fietsers, voetgangers... net geen autoloze maar toch autoluwe reeks styraten... een allochtone groep jongeren kwam me ter hulp... en zo kan ik veel voorbeelden geven... in Genk is er zeker niet meer overlast van vreemden als van eigen volk... maar ja er is een "partij" die zich tot doel stelt meer dan een miljoen "kiezers" te mobiliseren voor stemmingmakerij... en door die stemmingmakerij wordt een senior als ik ook verfoeid... gelukkig heb ik geen handicap, want dan was het nog erger... arm Vlaanderen...
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() boehahahahahahaha ! ! ! ! !
onze koe weet het weer hé..... LOL
![]() |
#100 | |||||
Banneling