![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt U de erelonen en de nieuwe eisen van huisdokters overdreven | |||
ja, ze verdienen genoeg voor bijna niets te doen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 34,62% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 50,00% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een heel goeie vriendin van me word al jaren geveld door CVS, modeziekte, hoe kunde in al je onwetendheid zo'n onnozelheid verkondigen ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het ook eens overwegen om daar te gaan wonen, met mijn pensioentje kan ik daar rijkelijk leven. Gedaan met 1500 € per maand te betalen in een rusthuis. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
M'n "grote reizen" zijn allemaal gemaakt tijdens m'n loopbaan, dus niet met geld van m'n uitkering. Uw opmerking is dan ook totaal uit de lucht gegrepen en onjuist.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voortaan beschouw ik u als een gefrustreerde kapitalist die er niet in slaagde op de kap van de arbeiders te blijven leven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
had echt het grote kapitaal niet, noch was kapitalist. Mijn werkgever daarentegen heeft sloten geld aan mij verdiend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan ook werknemers die sloten geld verdienen weet je. Denk maar aan sommige zaakvoerders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hou het beter simpel voor jou, gezien de posts die je op de site al plaatste [zucht] uit het woordenboek: [size=4]in·dex·loon[/size] (het ~) 1 loon dat wisselt met de index van de kosten voor levensonderhoud De indexering waarover sprake is dus gewoon een behoud van koopkracht voor die mensen, géén verhoging!!Dat als er inflatie is (en die is er wel degelijk!) en een inkomen niet geïndexeerd wordt, die mens gewoon minder verdient ontgaat je duidelijk volledig... Je vindt schijnbaar dat een huisdokter te veel verdient, en dat dat moet verminderd worden, door zijn koopkracht te verminderen (hiet indexeren) Vergeet niet dat die man jaren gestudeerd heeft, geïnvesteerd heeft in een praktijk en uren klopt waar jij gewoon geen idee van hebt, buiten de consultaties, d baan op voor huisbezoeken en hospitaalbezoek, 's nachts uit bed gebeld wordt door zijn patiënten. Dat voor een inkomen waar elke KMO-baas op zou spuwen... Mag jouw koopkracht dan ook verminderd worden? (als je al volwassen bent, wat ik sterk betwijfel!) Het loon of de koopkracht van je pa moet dan ook niet meer geïndexeerd worden volgens jou veronderstel ik. Bovendien schrijf je zomaar dat er "een pak profiteurs tussen zitten".. Sofietjes puberwijsheid: bewijzen heb je niet nodig, een "opinie" is je voldoende. "An opinion is like an asshole: everybody has one" heeft iemand hier zeer toepasselijk als signature...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 10 oktober 2005 om 14:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dat was mijn reactie dat u mij verweet een gefrustreerde kapitalist te zijn. Bij deze ontkracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Wie een dokter te duur vindt moet eens een loodgieter laten komen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burger
|
![]() Citaat:
hmmm, nog even nagekeken maar niet gevonden. Kan je me misschien vertellen in welke editie het stond? Ik geloof dat er van een vergissing sprake moet zijn. En als je me kan vertellen waar je je cijfers haalt kunnen ze misschien in een context worden geplaatst... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Allemaal een hoop humbug van de dokters om aan klantenbinding te doen, die vrouwen zijn niet in staat om hun job met hun gezin te combineren, worden gestresseerd, de dokters springen daarop(allez figuurlijk meestal toch), stoppen ze vol met Prozac, gemoedsverbeteraars, slaappillen en in no time zijn de dames verslaafd. Ipv te zeggen mevrouw, stop met roken, verlies 20 kilo, kom s buiten, eet wat gezonder. Maar dat brengt meneer doktoor niks op natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() En om die reden alleen al (naast misschien wel vele andere voorbeelden) zal je waarschijnlijk nooit snappen dat huisartsen een ongelooflijke waarde hebben in de maatschappij.
Maar het is niet omdat je 't niet begrijpt dat het niet zo is. Als je de zwaartekracht niet snapt begin je daarom ook nog niet te zweven, he... |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Gevolg het risicogedrag gaat gewoon door omdat de patiente niet het karakter heeft om te stoppen en de Alwetende Dokter bevestigt haar dan nog eens daarin. Wat ze in the first place wilde horen natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Burger
|
![]() Wel. Goed. Ik kijk om me heen. En ik zie huisartsen die veel werk hebben, lange dagen draaien (wachten, huisbezoeken, ochtend-, avond- en laat-avond consultaties), niet erg slecht maar zeker niet goed-betaald worden, veel goed werk leveren en daar door een aantal betweters absoluut geen waardering voor krijgen.
Ik betwijfel al deze horror-verhaaltjes van “ik ken iemand die...”. Iedereen kan hier zowat vanalles neerkladden (vooral met veel “echt gebeurd!” erbij). En zelfs al zou er eentje van iets minder uit de lucht gegrepen zijn, dan nog denk ik dat alleen de behandelend arts – met kennis van de achtergrond – dergelijke beslissingen kan maken. En daar dan nog eens mijlenver na komt natuurlijk het feit dat het niet is omdat er 1 minder bekwame / minder goedbedoelende mens bestaat dat iedereen rotslecht is. In tegenstelling tot de overgrote meerderheid van de bevolking heb je duidelijk niet zoveel vertrouwen in je huisarts. Spijtig. Maar daar zal niet veel volk van wakker liggen. Zoals ik al schreef: “Maar het is niet omdat je 't niet begrijpt dat het niet zo is. Als je de zwaartekracht niet snapt begin je daarom ook nog niet te zweven, he...” Ik kijk nog steeds uit naar dat artikel uit de huisartsenkrant. Vooralsnog heb ik wat dat betreft alleen maar veel warme lucht gezien...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door FJL : 12 oktober 2005 om 00:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
toen was de ziekte nog niet bekend/herkend. In het geval van die vriendin zijn de symptonen bijna 20 jaar geleden begonnen, maar dat is pas achteraf beseft natuurlijk. Bijgevolg is er consequent op een verkeerde manier op gereageerd zodat de situatie er alleen versneld op achteruit gegaan is. Met had het beter jaren voordien gekend. O ja, een huisdokter is er toen ook nooit aan te pas gekomen, dat is pas gebeurd als het een beetje te laat was voor een dokter.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 12 oktober 2005 om 08:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat van die Artsenkrant, k ben er mee bezig... Herinner u in dit verband ook de actie van test Aankoop van enkele jaren geleden, perfect gezonde personen werden naar de huisartsen gestuurd om allerlei zware psycho-farmaca etc. te bekomen, in 4 op 5 gevallen schreven de dokters dat zonder verdere navraag voor. Is ook wel veelzeggend dacht ik. Ik ben idd in geen 22 jaar naar een dokter geweest, misschien kleurt dat mijn perceptie wel wat ja. Ik ben dan ook zelfstandige, mag en kan dus ook niet ziek worden. |
|
![]() |
![]() |