![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Weer opzettelijk mijn vraag ontweken omdat ze er anders niet te best uitkomen. Ik heb nergens gepraat over wapens in mijn vragen, noch over buurlanden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() In een andere topic;
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als jij dus zegt dat die wapenleveringen niets met politiek te maken hebben ben je idd hypocriet! Verder zijn er een heleboel mensen die er zich niet vanaf maken met 'who cares'. Te beginnen met degenen wiens familileden hun leven bekochten met deze wapens. En NIET iedereen wilde ze leveren. Duitsland bedacht zich bijvoorbeeld. Evenzo vind ik het hypocriet om in België zelf de wet op het wapenbezit te verstrengen terwijl men GOED WEET dat ze TOCH GEKOCHT zullen WORDEN DOOR WIE ER AAN KAN GERAKEN. Wie weet OOK door FN-Herstal en OOK via dezelfde politici. Of dat 'officiëel' gedaan wordt of niet, door 'internationale' wapenhandelaars of Belgische, het gebeurt nu eenmaal! Hier hebben ze er enkel een 'officiëel strikje' rond gedaan maar wettelijk was het evenmin! Over ethiek zullen we het maar niet hebben. Op dat vlak kan toch niemand onze Michel evenaren.
![]() |
![]() |
#88 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Het ene wat hier duidelijk aangetoond is, is jouw hypocrisie ivm wapenleveringen en wapentransporten via antwerpen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() De algmene teneur is dus de volgende: we mogen leveren want we moeten ons niet moeien met de interne keuken van het regime. Bedenk wel dat de concentratiekampen in Nazi Duitsland ook "interne aangelegenheden" waren.
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een verkoop van wapens is een deal tussen EEN FABRIEK en een AFNEMER. Politiek gepalaver komt pas in het plaatje als het gaat om exportvergunningen etc.. Dat er hier een communautair geurtje hangt merk ik al langer, en bewijs jij nog eens met je optreden in deze topic. DE WAALSE GEMEENSCHAP is meerderheidsaandeelhouder van FN! En DAT is toch zo moeilijk om te kunnen verkroppen hé! In België wordt uiteraard een politiek spelletje van zoiets gemaakt. Nu, een standpunt innemen in een internationale crisis, DAT is politiek. Op federaal vlak mekaar wat zitten uitdagen noem ik geen politiek maar kloterij. Wat een doorn in het oog, die WAALSE wapenfabriek! Liefst nog opdoeken die boel, en dan komen zeiken over miljardenstromen. (zie de posts van Fernand) Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe dikwijls moet ik nog zeggen dat dat transport van wapens (eigenlijk eender wat, jullie leggen graag de nadruk op wapens, maar het kan evengoed logistiek materiëel zijn) willen beletten een politieke daad/diplomatiek statement is en een verkoop van wapens gewoon een transactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar hoeveel mensen werken er nu eigenlijk in die fabriek? Vast zo enorm veel dat er gigantische geldstromen op gang komen, niet? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() De Britten gebruikten Belgische wapens
![]() Niks op tegen. DAT snap je maar niet hé!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Dus weigeren om zelf wapens te leveren aan nepal en venezuela zou volgens jouw geen politieke daad of statement zijn?? Dan toch een statement dat heel wat sterker is dan het weigeren van wapendoorvoer door antwerpen! Selectieve verontwaardiging over oorlog noem ik dat: je gaat akkoord met protest tegen wapentransport voor oorlog van amerikanen tegen irakese dictator maar je hebt geen problemen met toestaan van het leveren van wapens door belgie die in burgeroorlog worden gebruikt? Of is de ene dode de andere niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Ik wilde alleen ff duidelijk maken hoe hypocriet dat is, maar dat snap jij dan weer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Als de overheid weigert een exportvergunning uit te reiken voor levering van wapens aan een land is dat UITERAARD een diplomatiek statement. Als ze daar geen reden toe ziet (en ik neem aan dat de overheid wel de pro's en con's zal afgewogen hebben) dan is dat gewoon HANDEL waar de overheid niets mee te maken heeft, behalve om de winst af te romen met belastingen. Waar jullie ergens geen vat op hebben is dat wapens handelsgoederen zijn. Uiteraard dienen die dingen ergens toe, nl. tot het verdedigen van degene die ze aankoopt. Verkopen wij wapens aan landen die als agressor in een confilct betrokken zijn? |
![]() |
![]() |