![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de blokkades niet strafrechterlijk beteugeld worden of kunnen worden dat het zomaar is toegelaten. Niet alle verboden gedragingen worden gesanctioneerd door een strafsanctie. Verboden gedragingen kunnen eveneens gesanctioneerd met een burgerlijke of administratieve sanctie ter bescherming van andermans rechten. Ik zie niet in waarom het recht op vrij verkeer minderwaardig zou zijn aan het recht op staken. De rechter en wetgever moeten dus beide rechten garanderen en naar een redelijk verantwoord evenwicht zoeken.
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou het eigenlijk toeval zijn dat er altijd op een vrijdag of een maandag gestaakt wordt? En hoeveel van die pipo's maken dan komende maandag ook nog eens de brug?
Laatst gewijzigd door Djiezes : 25 oktober 2005 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ene recht hoeft zelfs het andere niet in het gedrang te brengen. Stakers breiden hun recht foutievelijk uit naar zaken die met staken niks te maken hebben zoals blokkades en gijzelingen en het hinderen van andere mensen. Staken is weigeren te werken. Dat is ieders goede recht, of behoort het althans te zijn. Je schendt er geen vrijheid van anderen mee. Dat gebeurt wel met blokkades en gijzelingen. Het recht om een cake te bakken, geeft je nog niet het recht de bloem in iemands gezicht te gooien of de hete vorm tegen iemands kaak te drukken. Het houdt evenmin een verplichting in voor anderen om ook cake te bakken of ervan te eten.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik word er depressief van. laat ik maar gauw wat lekker hard gaan werken, dat zal me opkikkeren. Laatst gewijzigd door Mitgard : 25 oktober 2005 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik werk ook vaak 60 uur per week (of meer), maar vreemd genoeg zie ik studentjes die leven van hun spaarcentjes eigenlijk niet als profiteurs. Gek eh.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 25 oktober 2005 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, we mogen wel werken enzo eh. Maar we zijn een verlofdag kwijt.
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat elk indiidu zijn zin doen. Laat staken wie wil, laat werken wie wil.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen een uurtje ga ik aan de slag, tot vannacht, en ik weet bij voorbaat dat ik me kiplekker zal voelen. Dat neemt niet weg dat ik genoot van een lekker luie voormiddag: forummen, filmpje kijken, boekje lezen, brokje eten, dutje....... Zalig allemaal toch?
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Belemmeren van verkeer door stakingspiketten is kwaadwillig, tenzij op voorhand aangevraagd. Door dat te doen tast je immers andermans rechten aan en geen één recht is zo absoluut, zelfs het stakingsrecht niet, dat ze toelaat rechten van anderen te schenden. Citaat:
Citaat:
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Doet u dat…[/FONT][/SIZE] |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
[/SIZE] ![]() of iets modieuzer: ![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Egidius : 25 oktober 2005 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Burgemeester
|
![]() Er wordt hier veel gescholden, gefantaseerd en gekonkelfoezd.
Maar dat neemt niet weg dat het stakingsrecht en al wat daarbij hoort een grondwettelijk recht is. Het recht tot werken is dit ten spijt van sommigen niet. Het is spijtig dat er hierover onder de werknemers moet gedebatteerd worden. Want uiteindelijk worden wij allemaal in de zak gezet door de overheid en de werkgevers. Eerst de duizenden werklozen een job graag. Daarna kunnen we nog zien of we langer willen werken of dat we goedkope Polen moeten invoeren.
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 25 oktober 2005 om 15:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Burgemeester
|
![]() Onze grootouders zijn voor het stakingsrecht gestorven.
Zoniet zaten we hier nog steeds met toestanden als te tijde van priester Daens. Men weet dan ook onmiddelijk uit welke hoek de tegenstanders komen. Stakers voor luierikken en dronkaards laten doorgaan zegt meer over Uzelf dan over de stakers. Moeten we dan blijven ja-knikken en de heren die nooit zelf hebben gewerkt voor ons laten beslissen?
![]() |
#98 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou het ook liever zien dat stakers enige fierheid opbrengen, geloof me. Helaas lijken ze vaak meer op een troep hooligans die van den Beerschot terugkomen. Citaat:
Egidius |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Recht op arbeid houdt in dat niemand u mag beletten om uw beroep uit te oefenen en dat in de meest gunstige arbeidsvoorwaarden. Sinds wanneer bestaan alleen patroons en werknemers ? Hebben zelfstandige beroepen dan geen recht op arbeid volgens u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en als u werkwillende mensen weigert door te laten overtreed u het recht van vrijheid die ieder van ons heeft. Daarbij komt nog eens dat de stakingen in België niets zullen veranderen aan de realiteit en die is dat onze welvaart verschuift naar het oosten. we staan voor een moeilijke keuze. oftewel werken we harder en langer en behouden we enigszins ons mooie leventje oftewel blijven we staken en gooien we onze economische troefen in de vuilbak en staat ons economisch verval te wachten aan ieder van u de keuze welke u het liefste wil en hoeveel denken u dat effectief staken voor de pensioen leeftijd voor de meeste van de stakers is het lekker gewoon een extra dagje verlof. en diegene die daar wel in brussel staan te joelen weten enerzijds niet hoe de wereldeconomie precies werkt of staan daar voor hun eigen voordelen en dan nog iets wat de tijd van deans betreft. als we zo blijven verder doen met dat staken eindigen we inderdaad zoals in de tijd van daens maar dan enkel met het verschil dat in daens zijn tijd er bedrijven waren en nu dan niet meer. Mensen wees toch eens content met wat we hebben. 1) we hebben de mooiste sociale zekerheid die we kunnen behouden met iets langer te werken en dergelijke 2) we hebben de mooiste ziekteverzekering 3) we hebben massa's vrije tijd door mooie uren in de week. 4) we hebben een mooi loon 5) we hebben veel vrije verlof dagen 6) we kunnen verlof nemen voor speciale momenten 7) onze werkdruk is misschien redelijk hoog maar nog lang niet zo hoog als in vele andere landen 8) we leven in een land waar we het meest zuivere drinkwater gewoon uit de kraan kunnen drinken 9) we leven in een land waar onze voorraad kast uitpuilt van de lekkernijen 10) we kunnen bijna allemaal jaarlijks op vakantie gaan 11) we kunnen veel spullen kopen voor onze duizenden hobby's 12) we leven in een stabiel veilig en vrij land waar we onze mening mogen en kunnen zeggen en hoe durven wij nu nog zeggen dat het slecht gaat, ten opzichte van de rest van de wereld zouden we ons moeten schamen. en toch durven wij voor meer schreeuwen maar genoeg is genoeg en het luilekker leventje van de jaren 60/70/80 is gedaan. het word tijd dat we onze ogen open gaan doen en met minder content gaan zijn en als 2 jaar langer werken helpt om mijn kinderen en misschien kleinkinderen ook nog een sociale zekerheid te kunnen geven dan doe ik dat met plezier en als arbeider in de metaalsector heb ik ook soms moeilijke momenten. ik ben 28 en werk al 10 jaar in die sector en sommige jobs zijn zwaar en hier kunnen uitzonderingen worden opgemaakt inzake het pensioen maar over het algemeen is iedere belg doorgaans goed gezien met zijn job in welke sector dan ook. en misschien geloven jullie het niet maar het kan nog VEEEEEEEL SLECHTER worden zenne |
|
![]() |
![]() |