Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Nieuwe hoofdstad van Vlaanderen
Brugge 3 17,65%
Gent 2 11,76%
Antwerpen 7 41,18%
Aalst 1 5,88%
Oostende 0 0%
Hasselt 1 5,88%
Kortrijk 0 0%
Mechelen 0 0%
Brussel-centrum 3 17,65%
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2003, 22:55   #81
cameleon
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar cameleon
Standaard

Ik weiger te antwoorden hierop. Belgie blijft 1. En met als hoofdstad Brussel. :o Denk aan de EU, Brussel is nog steeds de hoofdstad van de EU, en zonder Belgie als 1 zou het niet anders kunnen.
cameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 23:22   #82
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Komma's? Spelling vind ik maar een idioot argument.
Het is tenminste een argument, daar waar het mijn tegenstanders aan ontbreekt...

Citaat:
Ik merk bij deze echter wel op dat er nog steeds geen enkel argument is waarom Vlaanderen zou mogen stemmen over wat met Brussel gebeuren zal in geval van een unilaterale splitsing waarbij de Walen niets te zeggen hebben over een splitsing van Belgie. Geen economisch argument, geen geografisch argument, zelfs geen 'volkskundig' argument.

Ik neem dus aan dat u de Brusselaars in alle consequentie zelf zal laten beslissen?
Zoals u waarschijnlijk zelf al gezien hebt, heb ik vooralsnog nergens geopperd dat Vlaanderen moet beslissen over wat er met Brussel moet gebeuren. Uw argumenten dat België dan mag beslissen over Vlaanderen omdat Vlaanderen in België licht, steun ik dan ook volmondig.
Voor mij mogen de Brusselaars zeker zelf beslissen wat ze doen. Het was enkel een idee van mij om Brussel, appart van Vlaanderen en Wallonië, als Europese hoofdstad een rol te laten spelen, iets wat ze nu al doet overigens. Het was dan ook om prakische redenen om Brussel te verengelsen, omdat het Engels vooralsnog de Europese voertaal is...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 23:23   #83
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Waarom niet de hoofdstad van Polynesië? Als de Polynesiërs dat willen natuurlijk !
Holalalala, wat een reply! Wow indrukwekkend. Alhoewel, het is de Blub hé, wat kan je anders verwachten...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 01:12   #84
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

De énige échte reden waarom de walen absoluut niet willen dat Brussel gescheiden- en/of volledig vlaams zou worden is héél simpel..... de walen weten waarom, als je een bedrijf opstart in brussel en je gaat er dan ook nog eens voor zorgen dat je op de franstalige taalrol terecht komt is de kans groot dat je venootschapje slechts één keer om de zestien jaar een belastingscontrole krijgt gezien de belastingsdiensten erbarmelijk onderbemand zijn, en gezien het tempo waaraan de waalse controlleurs werken...........
eigenlijk zouden ze er beter voor zorgen dat ze hun eigen een beetje minder bedriegen, en hun firmatjes in de walen vestigen, en een klein beetje belastingen betalen...... t'zou hun ten goede komen, want nu zijn ze hun eigen aan 't bedriegen..... vroeg of laat zal de vlaamse kraan dicht gaan....... en dan hebben ze niks meer !
Oud 9 juli 2003, 01:30   #85
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

[size=7]EUPEN ![/size]
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 01:42   #86
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chill
[size=7]EUPEN ![/size]
[size=6]is dat een stad ????????????[/size]

dan maakt

[size=7]DAMME[/size] méér kans !
Oud 9 juli 2003, 01:53   #87
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

[size=6]Eupen[/size] ligt in Duitstalig België

We kunnen dat toch bij Vlaanderen nemen.

(en zo oprukken naar Luxemburg )
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 08:37   #88
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Nu gaat deze thread naar beneden verdwijnen en binnen drie maand komt er terug iemand verkondigen dat Vlaanderen voor Brussel betaalt. Eigenlijk triestig dat die propaganda mensen alle rede kan doen opzijzetten.

Geef mij uw portefeuille eens.
OK
Hier is 300 Frank.
Ja maar, ze kwam uit mijn portefeuille!
Dat doet er toch niet toe! Transfer is Transfer....

En er zijn begot Vlamingen die daarin lopen...

tis hier leuk.. ga rustig verder mensen

Door het nieuwe regeerakkoord krijgt Brussel weer eens 125.000.000 euro toegstopt.
En die komen NIET uit hun portefeuille.

Geef uw portefeuille eens?
Kijk ik pak er 300 frank uit!
En wat krijg ik in de plaats?
Niks, ge moet uw bek houden, anders zijt ge een fascist!

En dan zijn er nog een paar belgicistjes die daar intrappen ook!
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 14:55   #89
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Zouden de BUB'erkes niet beter David Copperfield in dienst pakken, die kan dingen die er zijn wegtoveren en dingen die er niet zijn terugtoveren, olifanten en vliegtuigen en zo...... misschien lukt het wel met enkele honderden miljoenen euro's....... die kunnen ze dan aan Brussel geven !
Oud 9 juli 2003, 20:02   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Bij deze zou het wenselijk zijn om een nieuwe hoofdstad voor Vlaanderen te verkiezen..... centraal gelegen..... of gewoon de grootste stad... wie brengt raad.....
Luik lijkt me wel wat. Het is een mooie stad, goed gelegen en er is een luchthaven in de buurt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2003, 20:33   #91
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Nu gaat deze thread naar beneden verdwijnen en binnen drie maand komt er terug iemand verkondigen dat Vlaanderen voor Brussel betaalt. Eigenlijk triestig dat die propaganda mensen alle rede kan doen opzijzetten.

Geef mij uw portefeuille eens.
OK
Hier is 300 Frank.
Ja maar, ze kwam uit mijn portefeuille!
Dat doet er toch niet toe! Transfer is Transfer....

En er zijn begot Vlamingen die daarin lopen...

tis hier leuk.. ga rustig verder mensen

Door het nieuwe regeerakkoord krijgt Brussel weer eens 125.000.000 euro toegstopt.
En die komen NIET uit hun portefeuille.

Geef uw portefeuille eens?
Kijk ik pak er 300 frank uit!
En wat krijg ik in de plaats?
Niks, ge moet uw bek houden, anders zijt ge een fascist!

En dan zijn er nog een paar belgicistjes die daar intrappen ook!
Dus met het nieuwe regeerakkoord gaan het miljoen Vlamingen dat alle dagen de Brusselse infrastructuur gebruiken om hun boterham te verdienen daarvoor 125 Euro per jaar betalen, zijnde 30 centiemen per dag? Woohoo! Allez, dat gaat een groot verschil uitmaken met de belastingen op Brusselse arbeid die ze in de rand gaan uitgeven.

Uiteindelijk zouden we volgens uw redenering eigenlijk de hele rand rond Brussel moeten bij Brussel rekenen (Een driehoekje Leuven-Mechelen-Nijvel of zo) omdat Brussel daarvoor betaalt.

U hebt eigenlijk al lang door dat de basis van uw belastingsinkomsten rond Brussel uit Brussel komt, maar wilt het gewoon niet toegeven. Zielig hoor.
Oud 9 juli 2003, 22:44   #92
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Ik zou stemmen voor Ertvelde, home of the voice of Europ, maar dat staat er niet bij

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 10:12   #93
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Brussel moeten ze koste wat kost hebben (zelfs gewapenderhand annexeren!) maar ze willen er niet voor betalen. Typisch

Heil Vlaanderen
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 10:19   #94
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Brussel natuurlijk.
We gaan toch niet toegeven aan de franskiljons zeker?
Toegeven? Er valt daar helemaal niets toe te geven. Vlaanderen heeft niets, maar dan ook niets te zeggen over wat gebeurd met Brussel.

Wat geeft Vlaanderen het recht om over Brussel te beslissen?

De dag dat Vlaanderen mag beslissen over zijn onafhankelijkheid, mag Brussel dat onder dezelfde principes ook.
Als ze ooit een referendum zouden houden in Brussel over dit subject, zouden bijna 100% van de Brusselaars stemmen tegen de annexatie van hun autonoom gebied door het Vlaams Gewest, maar dat soort referendums kan het VB missen als de pest.... uiteraard, want in 1302 was Brussel nog een vlaamse stad
Oud 10 juli 2003, 10:32   #95
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als ze ooit een referendum zouden houden in Brussel over dit subject, zouden bijna 100% van de Brusselaars stemmen tegen de annexatie van hun autonoom gebied door het Vlaams Gewest, maar dat soort referendums kan het VB missen als de pest....
Als ze ooit een referendum houden over het stemrecht voor vreemdelingen kunnen Youssef en Fatimah het wel schudden. Maar dat soort referenda kan de Spa missen als de pest... .
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 10:54   #96
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als ze ooit een referendum zouden houden in Brussel over dit subject, zouden bijna 100% van de Brusselaars stemmen tegen de annexatie van hun autonoom gebied door het Vlaams Gewest, maar dat soort referendums kan het VB missen als de pest....
Als ze ooit een referendum houden over het stemrecht voor vreemdelingen kunnen Youssef en Fatimah het wel schudden.
Daar sla je de nagel op de kop: de enige reden waarom het VB ooit referenda wil houden, is door in te spelen op te primitieve instincten van Jan Publiek, zoveel mogelijk allochtonen uit te zetten. Onze allochtone Knut denkt misschien om aan die deportatie te ontsnappen door zich zwarter voor te doen dan het Blok zelf, maar het kapmes hangt ook voor hem klaar.

Oud 10 juli 2003, 11:06   #97
jintro
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Voor mij mogen de Brusselaars zeker zelf beslissen wat ze doen. Het was enkel een idee van mij om Brussel, appart van Vlaanderen en Wallonië, als Europese hoofdstad een rol te laten spelen, iets wat ze nu al doet overigens. Het was dan ook om prakische redenen om Brussel te verengelsen, omdat het Engels vooralsnog de Europese voertaal is...
Voor een Vlaams-Nationalist vind ik het een raar idee om van Engels de Brusselse voertaal te maken. Dat komt er op neer dat de inwoners van Brussel hun taal moeten opgeven voor de hoop buitenlandse diplomaten die daar slechts tijdelijk verblijven.
Als ik dit even doortrek hadden de Vlamingen in de 19de eeuw hun moedertaal moeten opgeven omdat Frans de voertaal van de overheid en hogere klasse was en het praktischer was om iedereen dezelfde taal te laten spreken ??

Het is verder inderdaad aan de Brusselaars om te beslissen wat ze doen. En ik ben er zeker van dat ze nog bij Vlaanderen, noch bij Wallonië, maar bij Belgïe willen horen.
jintro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 11:09   #98
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jintro
Citaat:
Voor een Vlaams-Nationalist vind ik het een raar idee om Van Engels de Brusselse voertaal te maken. Dat komt er op neer dat de inwoners van Brussel hun taal moeten opgeven voor de hoop buitenlandse diplomaten die daar slecht tijdelijk verblijven.
Als ik dit even doortrek hadden de Vlamingen in de 19de eeuw hun moedertaal moeten opgeven omdat Frans de voertaal van de overheid en hogere klasse was en het practischer was om iedereen dezelfde taal te laten spreken ??

Het is verder inderdaad aan de Brusselaars om te beslissen wat ze doen. En ik ben er zeker van dat ze nog bij Vlaanderen, noch bij Wallonië, maar bij Belgïe willen horen.
ik ga okkoord met u

Al is het niet dat engels de voertaal moet worden. Gewoon dat voor bedrijven en de vele zakenmensen de belangrijkste administratie ook in het engels voor handen is ofzo..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2003, 11:22   #99
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jintro
Citaat:
Voor een Vlaams-Nationalist vind ik het een raar idee om Van Engels de Brusselse voertaal te maken. Dat komt er op neer dat de inwoners van Brussel hun taal moeten opgeven voor de hoop buitenlandse diplomaten die daar slecht tijdelijk verblijven.
Als ik dit even doortrek hadden de Vlamingen in de 19de eeuw hun moedertaal moeten opgeven omdat Frans de voertaal van de overheid en hogere klasse was en het practischer was om iedereen dezelfde taal te laten spreken ??

Mettertijd zal Europa toch moeten kiezen tussen 1 europese voertaal en dan ligt het engels voor de hand. Van dan af hoeven de Europeanen nog maar twee talen te beheersen namelijk hun streektaal en het engels. Niks zo makkelijk als dat.
Oud 10 juli 2003, 11:29   #100
jintro
Burger

Standaard

Citaat:
Mettertijd zal Europa toch moeten kiezen tussen 1 europese voertaal en dan ligt het engels voor de hand. Van dan af hoeven de Europeanen nog maar twee talen te beheersen namelijk hun streektaal en het engels. Niks zo makkelijk als dat.
Nooit zal er in Europa één voertaal zijn. Of denk je dat Frankrijk en Duitsland zullen erkennen dat hun taal minder waard is dan het Engels (trouwens de taal van het EU-lid dat zo weinig mogelijk met Europa te maken wil hebben). Europa zal altijd minstens 3 talen hebben: het Frans, Engels en het Duits. En in welke taal ze ook zullen communiceren, ik zie niet in waarom dit enige invloed moet hebben op het dagelijkse leven in Brussel, waar het hier toch om gaat. Brussel is de gaststad waar de gebouwen van de EU toevallig staan, Brussel is niet van de EU.
jintro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be