![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Nieuwe hoofdstad van Vlaanderen | |||
Brugge |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Gent |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,76% |
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 41,18% |
Aalst |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Oostende |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Hasselt |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Kortrijk |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Mechelen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Brussel-centrum |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weiger te antwoorden hierop. Belgie blijft 1. En met als hoofdstad Brussel. :o Denk aan de EU, Brussel is nog steeds de hoofdstad van de EU, en zonder Belgie als 1 zou het niet anders kunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor mij mogen de Brusselaars zeker zelf beslissen wat ze doen. Het was enkel een idee van mij om Brussel, appart van Vlaanderen en Wallonië, als Europese hoofdstad een rol te laten spelen, iets wat ze nu al doet overigens. Het was dan ook om prakische redenen om Brussel te verengelsen, omdat het Engels vooralsnog de Europese voertaal is... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementslid
|
![]() De énige échte reden waarom de walen absoluut niet willen dat Brussel gescheiden- en/of volledig vlaams zou worden is héél simpel..... de walen weten waarom, als je een bedrijf opstart in brussel en je gaat er dan ook nog eens voor zorgen dat je op de franstalige taalrol terecht komt is de kans groot dat je venootschapje slechts één keer om de zestien jaar een belastingscontrole krijgt gezien de belastingsdiensten erbarmelijk onderbemand zijn, en gezien het tempo waaraan de waalse controlleurs werken...........
eigenlijk zouden ze er beter voor zorgen dat ze hun eigen een beetje minder bedriegen, en hun firmatjes in de walen vestigen, en een klein beetje belastingen betalen...... t'zou hun ten goede komen, want nu zijn ze hun eigen aan 't bedriegen..... vroeg of laat zal de vlaamse kraan dicht gaan....... en dan hebben ze niks meer ! ![]()
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() [size=7]EUPEN ![/size]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dan maakt [size=7]DAMME[/size] méér kans ! ![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() [size=6]Eupen[/size] ligt in Duitstalig België
![]() We kunnen dat toch bij Vlaanderen nemen. (en zo oprukken naar Luxemburg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Door het nieuwe regeerakkoord krijgt Brussel weer eens 125.000.000 euro toegstopt. En die komen NIET uit hun portefeuille. Geef uw portefeuille eens? Kijk ik pak er 300 frank uit! En wat krijg ik in de plaats? Niks, ge moet uw bek houden, anders zijt ge een fascist! En dan zijn er nog een paar belgicistjes die daar intrappen ook! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementslid
|
![]() Zouden de BUB'erkes niet beter David Copperfield in dienst pakken, die kan dingen die er zijn wegtoveren en dingen die er niet zijn terugtoveren, olifanten en vliegtuigen en zo...... misschien lukt het wel met enkele honderden miljoenen euro's....... die kunnen ze dan aan Brussel geven !
![]()
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zouden we volgens uw redenering eigenlijk de hele rand rond Brussel moeten bij Brussel rekenen (Een driehoekje Leuven-Mechelen-Nijvel of zo) omdat Brussel daarvoor betaalt. U hebt eigenlijk al lang door dat de basis van uw belastingsinkomsten rond Brussel uit Brussel komt, maar wilt het gewoon niet toegeven. Zielig hoor.
![]() |
![]() |
#92 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik zou stemmen voor Ertvelde, home of the voice of Europ, maar dat staat er niet bij
![]() ![]()
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel moeten ze koste wat kost hebben (zelfs gewapenderhand annexeren!) maar ze willen er niet voor betalen. Typisch
![]() Heil Vlaanderen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ik dit even doortrek hadden de Vlamingen in de 19de eeuw hun moedertaal moeten opgeven omdat Frans de voertaal van de overheid en hogere klasse was en het praktischer was om iedereen dezelfde taal te laten spreken ?? Het is verder inderdaad aan de Brusselaars om te beslissen wat ze doen. En ik ben er zeker van dat ze nog bij Vlaanderen, noch bij Wallonië, maar bij Belgïe willen horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Al is het niet dat engels de voertaal moet worden. Gewoon dat voor bedrijven en de vele zakenmensen de belangrijkste administratie ook in het engels voor handen is ofzo..
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Burger
|
![]() Citaat: