Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2003, 18:42   #81
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Wat heeft dit met de discussie te maken?
niks. Ik probeer "goei punten" te halen bij mijne meester.

Want ik sta nog steeds in de hoek. Remember ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 19:03   #82
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinehole
Hebben Clinton en co dan zoveel meer gedaan?
Euh...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.whitehouse.gov
During the administration of William Jefferson Clinton, the U.S. enjoyed more peace and economic well being than at any time in its history. He was the first Democratic president since Franklin D. Roosevelt to win a second term. He could point to the lowest unemployment rate in modern times, the lowest inflation in 30 years, the highest home ownership in the country's history, dropping crime rates in many places, and reduced welfare roles. He proposed the first balanced budget in decades and achieved a budget surplus. As part of a plan to celebrate the millennium in 2000, Clinton called for a great national initiative to end racial discrimination.
Bron: www.whitehouse.gov

Bovendien had Clinton tenminste het respect voor zijn 'vrienden' en partners om naar hun argumenten te luisteren en hun mening te respecteren, iets wat domme George nooit zal doen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 19:06   #83
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Oei. Gij durft George "dom" te noemen !? :eek:

Ge gaat u de woede van onze "meester" TomB op de hals halen !

Nie doen, nie doen !

Tom is an almighty republican !
Oud 25 juli 2003, 19:14   #84
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Hebben Clinton en co dan zoveel meer gedaan?
Euh...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door www.whitehouse.gov
During the administration of William Jefferson Clinton, the U.S. enjoyed more peace and economic well being than at any time in its history. He was the first Democratic president since Franklin D. Roosevelt to win a second term. He could point to the lowest unemployment rate in modern times, the lowest inflation in 30 years, the highest home ownership in the country's history, dropping crime rates in many places, and reduced welfare roles. He proposed the first balanced budget in decades and achieved a budget surplus. As part of a plan to celebrate the millennium in 2000, Clinton called for a great national initiative to end racial discrimination.
Bron: www.whitehouse.gov

Bovendien had Clinton tenminste het respect voor zijn 'vrienden' en partners om naar hun argumenten te luisteren en hun mening te respecteren, iets wat domme George nooit zal doen.
Wat in bold staat is op misschien de inflatie na, allemaal het gevolg van een periode van economische bloei. Clinton was een zwaargewicht en een zeer goede president, maar je moet nu ook niet gaan alle goede dingen in de VS aan hem toeschrijven.
Oud 25 juli 2003, 19:22   #85
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Oei. Gij durft George "dom" te noemen !? :eek:

Ge gaat u de woede van onze "meester" TomB op de hals halen !

Nie doen, nie doen !

Tom is an almighty republican !
Welke woede? Wind jij je op achter dat schermpje omwille van wat ik hier neerschrijf misschien? Grappig, bijna een oproep om pispaaltje te worden. Lever eens een niet herkauwde bijdrage in plaats van altijd te beginnen zwammen over de personen die iets schrijven. Getting a life might also help.
Oud 25 juli 2003, 19:30   #86
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Clinton was een zwaargewicht en een zeer goede president, maar je moet nu ook niet gaan alle goede dingen in de VS aan hem toeschrijven.
Zeker niet en hij zal ongetwijfeld ook fouten gemaakt hebben, dat doet ieder mens.
Maar valt het u ook niet op dat ten tijde Clinton Amerika veel meer vrede kende dan nu? Dat men toen nog in zowat heel Europa respect had voor de reus over de oceaan? Terwijl nu heel wat Europeanen niks meer moet hebben van Amerika, en dan zwijgen we nog van diegene die niks hebben tegen de VS of Amerikanen an sich, maar wel de regering door en door haten (zoals mezelf).
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2003, 19:59   #87
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Clinton was een zwaargewicht en een zeer goede president, maar je moet nu ook niet gaan alle goede dingen in de VS aan hem toeschrijven.
Zeker niet en hij zal ongetwijfeld ook fouten gemaakt hebben, dat doet ieder mens.
Maar valt het u ook niet op dat ten tijde Clinton Amerika veel meer vrede kende dan nu? Dat men toen nog in zowat heel Europa respect had voor de reus over de oceaan? Terwijl nu heel wat Europeanen niks meer moet hebben van Amerika, en dan zwijgen we nog van diegene die niks hebben tegen de VS of Amerikanen an sich, maar wel de regering door en door haten (zoals mezelf).
Clinton was minder recht voor de raap. Onder Clinton werd er echter wel om de week een raketje afgevuurd binnen Irak en zijn er ook schermutselingen geweesd omtrent de no fly zones.
Toen Bush verkozen werd koos men voor een president die openlijk toegaf een zeer kleine kennis te hebben over de buitenlandse politiek. Hij zou zich vooral met het binnenland gaan bezighouden.
Kyoto was een zwaar overroepen beslissing die enkel en alleen maar in de verf werd gezet omwille van de grote groene beweging in Europa. Het kernwapenakkoord was eigenlijk maar een kleintje gezien de huidige wereldsituatie. (het ontbreekt zelfs in het lijstje)
Vanaf daar zit je plots bij 9/11. Een evenement waarbij je als republikeinse bestuursmacht geen enkele keuze hebt naar uw kiezerspubliek toe: De harde aanpak. Tevens ook de beste opportuniteit voor olie, wapen en jodenlobbies sinds de koude oorlog.
Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn van oorlogen, maar deze is onrechtsreeks en de communicatie van informatie errond was zeer slecht uitgewerkt. Quasi perfect voor het binnenland, maar zeer hypocriet naar het buitenland toe, met het gekende gevolg voor de internationale betrekkingen. Still: De tussenstand kwa eindresultaat ziet er goed uit voor Irak, voor de wereld is iets anders, maar die verdeeldheid kan beide kanten verweten worden.
Oud 25 juli 2003, 23:32   #88
Pinehole
Vreemdeling

Pinehole's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar Pinehole
Standaard

Bush-lovers kunnen zo neerbuigend doen over Kyoto als ze willen,het was tenminste een begin.Nu is er helemaal niets.Een regering van oliebaronnen
die een beter milieuplan gaat uitwerken?Zeker en vast.
Gelukkig heeft Bush Co. reeds één en ander bewezen in de praktijk:de "Clean Air Act" is teruggedraaid en wel naar het niveau van 22 jaar geleden.
Het mag niet verbazen als je zijn kabinet bekijkt:http://multinationalmonitor.org/mm20...y01bushcc.html
Pinehole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 00:27   #89
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bush-lovers kunnen zo neerbuigend doen over Kyoto als ze willen,het was tenminste een begin.Nu is er helemaal niets.Een regering van oliebaronnen
die een beter milieuplan gaat uitwerken?Zeker en vast.
Gelukkig heeft Bush Co. reeds één en ander bewezen in de praktijk:de "Clean Air Act" is teruggedraaid en wel naar het niveau van 22 jaar geleden.
Het mag niet verbazen als je zijn kabinet bekijkt:http://multinationalmonitor.org/mm20...y01bushcc.html
Ik ben geen Bush lover, daar is hij te lelijk voor

Ik doe niet neerbuigend over Kyoto, maar ik wil gerust eens zien hoe een land als Belgie die normen gaat halen. En in Belgie waren er groenen aan de macht en gaat de regering er prat op een groen beleid te voeren nietwaar?
Oud 26 juli 2003, 00:55   #90
Pinehole
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomb

Ik doe niet neerbuigend over Kyoto, maar ik wil gerust eens zien hoe een land als Belgie die normen gaat halen. En in Belgie waren er groenen aan de macht en gaat de regering er prat op een groen beleid te voeren nietwaar?
Wat zou België toch een groen beleid voeren!Ze verpakken gewoon belastingsverhogingen in een groen jasje.
België en heel wat andere landen zullen de norm niet halen.Zou er zelfs iemand de norm halen?Leefmilieu is politiek nog altijd niet interessant genoeg om echt mee te scoren,dus welk beleid gaat zijn er zijn best voor doen.0 stuks.
Pas als je genoeg monddoekjes in de straten ziet of dat water van mei tot september op de bon gaat of iets dergelijk,zal er iets veranderen.
Het beleid van Bush verpest nog meer alle kansen op ecologische vooruitgang en zijn kiezers vinden het niet erg omdat ze niet weten hoe het erg is,net zoals in veel andere landen.De TV toont wel beelden van bosbranden,overstromingen en orkanen maar niet waarom ze steeds vaker zullen voorkomen.
Oud 26 juli 2003, 01:03   #91
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat zou België toch een groen beleid voeren!Ze verpakken gewoon belastingsverhogingen in een groen jasje.
België en heel wat andere landen zullen de norm niet halen.Zou er zelfs iemand de norm halen?Leefmilieu is politiek nog altijd niet interessant genoeg om echt mee te scoren,dus welk beleid gaat zijn er zijn best voor doen.0 stuks.
Pas als je genoeg monddoekjes in de straten ziet of dat water van mei tot september op de bon gaat of iets dergelijk,zal er iets veranderen.
Het beleid van Bush verpest nog meer alle kansen op ecologische vooruitgang en zijn kiezers vinden het niet erg omdat ze niet weten hoe het erg is,net zoals in veel andere landen.De TV toont wel beelden van bosbranden,overstromingen en orkanen maar niet waarom ze steeds vaker zullen voorkomen.
Als dat de reden is uiteraard. Dat is fel omstreden. Maar je hebt gelijk: Ik rijd hier alle dagen naar het werk door het bos, en ik woon dan nog in het dichtbevolkte Florida. Wanneer ik naar Belgie kom ruik ik letterlijk de stank van de vervuiling, droogt mijn huid uit (dat is ook klimatologisch) en heb ik soms wat last van irritatie aan de ogen voor een paar dagen. Als ik dan 's morgens een uurtje in de file mag gaan staan op de Brusselse ring, weet ik ook ineens waarom de groene topics hier belangrijker zijn.

Wat ik echter hypocriet vind is dat Europa naar de VS wijst wanneer het op uitstoot aankomt. De VS heeft immens veel meer natuur om zijn eigen vervuiling tegen te gaan. Vervuiling/oppervlakte ligt in Europa een pak hoger. Ga je ervan uit dat de aarde van iedereen is? Mij ook goed, maar kijk dan eens wie er vlak na de US komt op gebied van uitstoot/inwoner? Inderdaad. Dan ziet de pot misschien een beetje zwarter dan de ketel, maar we zitten allebei 1000 keer hoger dan de arme putz in een ontwikkelingsland.
Oud 26 juli 2003, 01:16   #92
Pinehole
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Als dat de reden is uiteraard. Dat is fel omstreden. Maar je hebt gelijk: Ik rijd hier alle dagen naar het werk door het bos, en ik woon dan nog in het dichtbevolkte Florida. Wanneer ik naar Belgie kom ruik ik letterlijk de stank van de vervuiling, droogt mijn huid uit (dat is ook klimatologisch) en heb ik soms wat last van irritatie aan de ogen voor een paar dagen. Als ik dan 's morgens een uurtje in de file mag gaan staan op de Brusselse ring, weet ik ook ineens waarom de groene topics hier belangrijker zijn.

Wat ik echter hypocriet vind is dat Europa naar de VS wijst wanneer het op uitstoot aankomt. De VS heeft immens veel meer natuur om zijn eigen vervuiling tegen te gaan. Vervuiling/oppervlakte ligt in Europa een pak hoger. Ga je ervan uit dat de aarde van iedereen is? Mij ook goed, maar kijk dan eens wie er vlak na de US komt op gebied van uitstoot/inwoner? Inderdaad. Dan ziet de pot misschien een beetje zwarter dan de ketel, maar we zitten allebei 1000 keer hoger dan de arme putz in een ontwikkelingsland.
Ik ga grotendeels akkoord met wat je schrijft,maar de vervuiling is in mijn ogen grotendeels losgekoppeld van het aantal km2 bos. Vervuiling is veel
complexer dan het alleen maar te bekijken vanuit CO-standpunt. Er worden jaarlijks zoveel tonnen chemische stoffen in de biosfeer gepompt-en van vele stoffen weten we zelfs niet wat de gevolgen op lange termijn zijn.Na ons immers de zondvloed.
Het grote probleem is dat we een ras van superbossen nodig hebben om de vervuiling aan te kunnen.En de vervuilingsgraad van de biosfeer blijft maar stijgen en het aantal "bossen" blijft maar afnemen,al bijna even explosief.
Dus in die zin is Kyoto een lege doos,maar zoals gezegd:het was een eerste miniscuul stapje.
Oud 26 juli 2003, 01:41   #93
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het trouwens toeval dat er zoveel joods klinkende achternamen in Witte Huis zitten (Wolfowitz,Rumsfeld,Fleischer,Whitman,Abraham,Mill er,Perle) en dat het As van het Kwaad vooral door moslimlanden loopt ?
En nu is 't weer de schuld van "de joden"....*zucht* wanneer hoorden we dat nog?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2003, 02:19   #94
Pinehole
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Is het trouwens toeval dat er zoveel joods klinkende achternamen in Witte Huis zitten (Wolfowitz,Rumsfeld,Fleischer,Whitman,Abraham,Mill er,Perle) en dat het As van het Kwaad vooral door moslimlanden loopt ?
En nu is 't weer de schuld van "de joden"....*zucht* wanneer hoorden we dat nog?
Ik heb niet gezegd dat de joden schuldig zijn,maar ik denk wel dat de joodse rechtse lobby in de V.S. er voor gezorgd heeft dat de As van het Kwaad vooral door moslimlanden loopt.Ze zoeken zelf schuldigen.
Het kan toch alleszins geen toeval zijn dat met "al die joden aan de macht" in de V.S. Israel zijn zin mag blijven doen en dat zoveel buurlanden van Israel wel geviseerd worden.
"De joden" is voor mij gewoon een lobby in de V.S.-machtsstructuur.
Alleszinse 2de wereldoorlog is ged�*�*n!Al heel lang geleden,het was allemaal heel erg,vele generaties hebben geleden...maar om het cru te zeggen:ze zijn binnenkort allemaal dood.Wat voor zin heeft het om een oorlog die niemand meer bewust heeft meegemaakt,te gebruiken om iemand als anti-joods te bestempelen?
Oud 26 juli 2003, 04:08   #95
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Het heeft eveneens zin om praktijken uit de jaren 70 en begin 80 van de CIA erbij te sleuren, die zijn inmiddels ook al 30 jaar oud. Verder valt het me op dat elke discussie op dit forum over de VS zal ontaarden in een gesprek over milieu, sociale zekerheid en drugs, dingen die in se niets te maken hebben met de conflicten waarover gepraat wordt die grotendeels binnenlands zijn.
Oud 26 juli 2003, 09:25   #96
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Het heeft eveneens zin om praktijken uit de jaren 70 en begin 80 van de CIA erbij te sleuren, die zijn inmiddels ook al 30 jaar oud. Verder valt het me op dat elke discussie op dit forum over de VS zal ontaarden in een gesprek over milieu, sociale zekerheid en drugs, dingen die in se niets te maken hebben met de conflicten waarover gepraat wordt die grotendeels binnenlands zijn.
Ola, ik durf nu zeker niet meer beginnen over Liberia, dat als (slavenleverende) ex-colonie van de US smeekt om geholpen te worden door zijn peetvaderland. Want da's ook weeral minstens 40 jaar geleden.

Maar allez, 't gaat de goeie kant op : er zijn 2 boten onderweg !
Oud 26 juli 2003, 10:58   #97
Pinehole
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het is geen toeval dat elk gesprek ontaardt in een discussie over deze 3 thema's.Dit zijn de thema's waaraan de V.S. zonder verpinken haar voeten
veegt.Jij zegt dat het binnenlandse thema's zijn?Toch niet:Op het niveau van het Imperium straalt bijna elk binnenlands probleem naar het buitenland.
"Praktijken uit de jaren 80"?Zelfs al zou de CIA toen het licht gezien hebben,wat niet zo is,dan was dit nog maar 20 jaar geleden.Deze praktijken beïnvloeden wel nog de vrede in sommige regio's.De WO2 niet.
Oud 26 juli 2003, 13:00   #98
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Praktijken uit de jaren 80"?Zelfs al zou de CIA toen het licht gezien hebben,wat niet zo is,dan was dit nog maar 20 jaar geleden.Deze praktijken beïnvloeden wel nog de vrede in sommige regio's.De WO2 niet.
Echt waar, en ik die dacht dat het aanmaken van de staat Israel als nawee van de 2e wereldoorlog voor een aantal probleempjes zorgt. Ze zijn niet zo groot hoor, maar toch...
Oud 26 juli 2003, 13:07   #99
Pinehole
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Echt waar, en ik die dacht dat het aanmaken van de staat Israel als nawee van de 2e wereldoorlog voor een aantal probleempjes zorgt. Ze zijn niet zo groot hoor, maar toch...
Zo kan je ook het probleem van het Vlaams Blok terugleiden naar het kunstmatig ontstaan van de staat België.
De problemen van de staat Israël hebben allang niets meer te maken met het ontstaan ervan,maar alles met de verzuurde halsstarrigheid van "oude zakken" aan beide zijden die hun leven niets anders gekend hebben dan conflicten.Het feit dat het Imperium graag selectief verontwaardigd is over conflicten wereldwijd zal ook niet helpen.
Oud 26 juli 2003, 13:09   #100
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Ola, ik durf nu zeker niet meer beginnen over Liberia, dat als (slavenleverende) ex-colonie van de US smeekt om geholpen te worden door zijn peetvaderland. Want da's ook weeral minstens 40 jaar geleden.

Maar allez, 't gaat de goeie kant op : er zijn 2 boten onderweg !
Er zijn een aantal redenen voor die crisis. Niet de minste zijn het laatste avontuur in Afrika dat op een fiasco uitdraaide en het feit dat er ook nog budget moet zijn. Een peace keeping actie in Liberia is een tweede long term commitment die uit hetzelfde potje als Irak moet komen. Tel daarbij nog dat het de laatste tijd niet echt botert tussen de VN en de VS en ik kan daar inkomen. Waar is trouwens die uitgebreidde Europese troepenmacht die het daar gaat oplossen? Of vinden we het normaal dat de VS op z'n eentje de wereld gaat verbeteren, maar uiteraard enkel op onze orders en met ons goedkeuren? Hoe denkt u dat de publieke opinie in de VS, die dat allemaal betaalt, daar over denkt als alles wat gedaan wordt door de VS gehekeld wordt?

Dat gezegd zijnde: Liberia heeft inderdaad hulp nodig en het zou een goede zaak zijn moest iemand daar gaan helpen, of het nu de VS is of niet. Van iedereen die gevraagd is, wie stuurt er twee boten en wie maakt er aanstalten?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be