Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2003, 21:15   #81
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Jane wou dat ook niemand aandoen, ze heeft het zelf gezegd met tranen in haar ogen. geloof me, je kan prediken zoveel je wil, als je écht wilt dat het tot mensen doordringt moet je je op exact dezelfde manier behandelen.
Mijn moeder kreeg het op haar zenuwen en herhaalde constant: "maar zij kunnen daar toch ni aan doen dat ze blauwe ogen hebben?!" Dat is net het hele ding, aan iemand duidelijk maken hoe fout het is om iemand te beoordelen op vlak van huidskleur, geslacht, seksuele geaardheid of kleur van ogen.
Oud 14 juli 2003, 21:15   #82
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
I'm not proud of my country, I'm not proud of my skin.
Je moet toch echt al heel weinig kwaliteiten en verwezelijkingen hebben als persoon om trots te zijn op iets dat aangeboren is...
Alles wat we hebben en doen is aangeboren. Wil dat zeggen bv dat Club Brugge niet trots mag zijn omdat omdat ze weer landskampioen zijn?
Mogen wij niet trots zijn op Kim en Justine?
En als we niet mogen trots zijn , dan moeten we om dezelfde reden wellicht ook niet meer beschaamd zijn.
Niet meer trots, niet meer beschaamd? Wat mag nog?
U vertrekt vanuit de verkeerde stelling dat alles wat we doen aangeboren is. Dat zou willen zeggen dat er niets gebeurd op deze wereld dat niet op voorhand bepaald is.

Maar zelfs moest die strekking waar zijn. Waarom bent u dan trots? Het ligt toch allemaal op voorhand vast.
Oud 14 juli 2003, 21:19   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Jane wou dat ook niemand aandoen, ze heeft het zelf gezegd met tranen in haar ogen. geloof me, je kan prediken zoveel je wil, als je écht wilt dat het tot mensen doordringt moet je je op exact dezelfde manier behandelen.
Mijn moeder kreeg het op haar zenuwen en herhaalde constant: "maar zij kunnen daar toch ni aan doen dat ze blauwe ogen hebben?!" Dat is net het hele ding, aan iemand duidelijk maken hoe fout het is om iemand te beoordelen op vlak van huidskleur, geslacht, seksuele geaardheid of kleur van ogen.
Inderdaad. En ik denk dat het "shock effect" op dit vlak de meeste vruchten afwerpt. Met een belerend vingertje voor de klas staan en zeggen "opgepast: het is niet netjes om racist te zijn hoor", zal zeker minder effectief zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 21:38   #84
luc broes

Standaard

Als een Marokkaanse bakker in Antwerpen een gast nodig heeft en kan kiezen tussen een goede Vlaming en een Marokkaan kiest hij waarschijnlijk de laatste. Is hij daarom een racist? Zeker niet.
Een Vlaamse bakker zal hetzelfde doen, en hij is ook geen racist. Alhoewel voor beide de huidskleur wel belangrijk is.
Maar voor de fundamentalisten van links is tegenwoordig alles racisme en discriminatie.
(Ik ben ne goeie: ik heb bruine ogen)
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 21:41   #85
luc broes

Standaard

TomB" zegt: U vertrekt vanuit de verkeerde stelling dat alles wat we doen aangeboren is. Dat zou willen zeggen dat er niets gebeurd op deze wereld dat niet op voorhand bepaald is.

Goed, mag ik dan trots zijn omdat de Vlamingen beroemde schilders en muziekanten hebben voortgebracht?
Oud 14 juli 2003, 21:43   #86
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Zij mogen daar gerust fier op zijn, ja.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 21:45   #87
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Wat ze zegt en tracht te argumenteren, er zit wel iets in. Maar haar werkwijze, kweet niet hoor...
Ik zie er wel iets in hoor. Niemand van ons weet hoe het voelt om écht gediscrimineerd te worden. Als dat kan helpen...
Ik mag niet op het forum 'rechts'

VUILE RACISTEN!!

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 21:56   #88
luc broes

Standaard

Citaat:
Zij mogen daar gerust fier op zijn, ja.
Goed, daar ben ik dus ook fier op. Van over heel de wereld komen toeristen naar Brugge mijn geboortestad. Ik ben daar dus trots op, en ik wil ook graag dat we onze taal en cultuur kunnen handhaven en verder ontwikkelen. We hebben zoals iedereen ook fouten gemaakt en geven dat eerlijk toe. Andere volkeren hebben ook een verleden met mogelijk grotere of kleinere prestaties. Ik wil ook dat die gerespecteerd en bewaard blijven. En ik kijk zeker niet minachtend neer op anderen die in onze ogen wellicht zeer weinig hebben om trots op te zijn. In die zin ben ik dus een Vlaamsnationalist. En dat heeft dan ook niets te zien met al wat ons tot in den treure toegedicht wordt door linkse fundamentalisten over superioriteitscomplex, haat en schrik voor vreemde culturen.
Oud 14 juli 2003, 21:58   #89
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een Marokkaanse bakker in Antwerpen een gast nodig heeft en kan kiezen tussen een goede Vlaming en een Marokkaan kiest hij waarschijnlijk de laatste. Is hij daarom een racist? Zeker niet.
Een Vlaamse bakker zal hetzelfde doen, en hij is ook geen racist. Alhoewel voor beide de huidskleur wel belangrijk is.
Maar voor de fundamentalisten van links is tegenwoordig alles racisme en discriminatie.
(Ik ben ne goeie: ik heb bruine ogen)
Als jouw Antwerpse bakker zijn Vlaamse gast ALLEEN maar kiest omwille van het verschil in huidskleur, en niet omdat de Vlaming bekwamer is dan de Marokkaan, dan is hij inderdaad een racist.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 14 juli 2003, 21:59   #90
luc broes

Standaard

En wat van die Marokkaanse bakker?
Oud 14 juli 2003, 22:01   #91
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Goed, daar ben ik dus ook fier op.
Mooi zo. Dan moet het wel in twee richtingen werken. Ik hoop dat u zich diep schaamt voor onder andere de Agusta-affaire. Belgen, net zoals u. Of nee, daar waren het "de anderen", daar heeft u zelf niets mee te maken, of wel?
Oud 14 juli 2003, 22:02   #92
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die draagt zijn steentje bij om de integratie te bevorderen!

Nu zou je maar wat graag gehoord hebben dat ik dat ook als racisme bestempelde, nietwaar? Ik voelde je wel aankomen hoor

Citaat:
Oud 14 juli 2003, 22:17   #93
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Nu zou je maar wat graag gehoord hebben dat ik dat ook als racisme bestempelde, nietwaar? Ik voelde je wel aankomen hoor
Niet dat ik dat graag heb, maar ik verwacht wel dat men principes heeft die algemeen geldend zijn.
Ik begrijp je redenering niet. Wordt de integratie niet beter gediend als de Marokkaanse bakker een Vlaamse gast neemt?
Ik vind dus dat geen van beide een verwijt treft en dat ze gewoon doen wat zeker 90% van de mensen doen waar ook ter wereld.
Besluit hier nu niet uit dat ik aanbeveel dat mensen onrechtvaardig mogen behandeld worden wel integendeel.
De Marokkaanse gast èn de Vlaamse gast zullen zich beter in hun vel voelen bij de bakker die hen meest verwant is.
Oud 14 juli 2003, 22:28   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet dat ik dat graag heb, maar ik verwacht wel dat men principes heeft die algemeen geldend zijn.
Ik begrijp je redenering niet. Wordt de integratie niet beter gediend als de Marokkaanse bakker een Vlaamse gast neemt?
Ik vind dus dat geen van beide een verwijt treft en dat ze gewoon doen wat zeker 90% van de mensen doen waar ook ter wereld.
Besluit hier nu niet uit dat ik aanbeveel dat mensen onrechtvaardig mogen behandeld worden wel integendeel.
De Marokkaanse gast èn de Vlaamse gast zullen zich beter in hun vel voelen bij de bakker die hen meest verwant is.
Ik ga er hier even van uit dat die Vlaamse bakkersgast het een stuk makkelijker zal hebben op de arbeidsmarkt, waar hij niet hoeft op te boksen tegen vooroordelen gebaseerd op zijn uiterlijk. Zijn Marokkaanse collega daarentegen... Dat is dus bekeken vanuit het standpunt van de bakkersgasten. Vanuit het standpunt van de Marokkaanse bakker is het integratiegewijs inderdaad misschien zinvoller om de Vlaamse gast te nemen. Pffff, 't wordt wel ingewikkeld hé? Niets is zo eenvoudig als het lijkt...

Citaat:
Oud 14 juli 2003, 22:28   #95
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Goed, daar ben ik dus ook fier op.
Mooi zo. Dan moet het wel in twee richtingen werken. Ik hoop dat u zich diep schaamt voor onder andere de Agusta-affaire. Belgen, net zoals u. Of nee, daar waren het "de anderen", daar heeft u zelf niets mee te maken, of wel?
Natuurlijk schaam ik me daarover. Ik wou dat het nooit meer gebeurde. Ik wou ook dat de politieke moord bij de Luikse PS uitkwam, dat de PS spijtoptanten toeliet. Daarom denk ik ook dat het een zeer slechte zaak is dat welbepaald de PS de minister van justitie levert.
En ook over de Antwerpse schandalen ben ik beschaamd. Politiekers die eerst ontslag nemen, en dan doen of er niets gebeurd is en gewoon terug komen.
Ga je nog altijd mee in die richting?
Oud 14 juli 2003, 22:30   #96
numarx
Minister

Standaard

Nee. Ik ben nog altijd van mening dat je niet fier kan zijn (of het omgekeerde) op iets waar je zelf absoluut niet aan bijgedragen hebt. Dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Oud 14 juli 2003, 22:32   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Ik ben nog altijd van mening dat je niet fier kan zijn (of het omgekeerde) op iets waar je zelf absoluut niet aan bijgedragen hebt. Dat lijkt mij niet meer dan logisch.
Tja, dat heet cultuurrelativisme en is iets dat de verschillende allochtonengemeenschappen totaal vreemd is. Waarom zou men zich moeten integreren in een gemeenschap die blijkbaar geen enkele fierheid aan de dag legt voor haar eigen cultuur? Dus, kijkt allochtonen vaak heel laagdunkend neer op een dergelijk weg-met-onzelf-mentaliteit. Terecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 22:35   #98
numarx
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Terecht.
Dat is dan een mening, en geen vaststaand feit. Net zoals mijn mening geen vaststaand feit is. En, wees gerust, als die bij-de-haren-in-deze-discussie-gesleurde allochtonen trots zijn op hun land of hun huidskleur vind ik dat even belachelijk.
Oud 14 juli 2003, 22:38   #99
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik ga er hier even van uit dat die Vlaamse bakkersgast het een stuk makkelijker zal hebben op de arbeidsmarkt, waar hij niet hoeft op te boksen tegen vooroordelen gebaseerd op zijn uiterlijk. Zijn Marokkaanse collega daarentegen... Dat is dus bekeken vanuit het standpunt van de bakkersgasten. Vanuit het standpunt van de Marokkaanse bakker is het integratiegewijs inderdaad misschien zinvoller om de Vlaamse gast te nemen. Pffff, 't wordt wel ingewikkeld hé? Niets is zo eenvoudig als het lijkt...
Raf, met wat je hier zegt ga ik helemaal akkoord. Mooi dat je ook zegt dat het ingewikkeld wordt. Bedankt, ik denk het ook.
Ik heb in mijn leven zeer veel met vreemdelingen gewerkt wereldwijd. Ik heb nooit iemand onrechtvaardig behandeld.
Maar mensen hebben nu eenmaal meer vertrouwen in soortgenoten dan in vreemden. Daar is niets aan te doen.
Dat wil echter niet zeggen dat heel de wereld racist is.
En nogmaals bedankt dat het niet eindigde in een scheldpartij.
Slaapwel!
Oud 14 juli 2003, 22:43   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Raf, met wat je hier zegt ga ik helemaal akkoord. Mooi dat je ook zegt dat het ingewikkeld wordt. Bedankt, ik denk het ook.
Ik heb in mijn leven zeer veel met vreemdelingen gewerkt wereldwijd. Ik heb nooit iemand onrechtvaardig behandeld.
Maar mensen hebben nu eenmaal meer vertrouwen in soortgenoten dan in vreemden. Daar is niets aan te doen.
Dat wil echter niet zeggen dat heel de wereld racist is.
En nogmaals bedankt dat het niet eindigde in een scheldpartij.
Slaapwel!
Dat mensen over het algemeen meer vertrouwen hebben in soortgenoten, daar ben ik het mee eens. Dat daar niets aan te doen is, daar ben ik het dan weer niet mee eens. Maar het zal wellicht niet van vandaag op morgen veranderen... Natuurlijk weet ik ook wel dat niet heel de wereld racist is; meer zelfs: ik denk dat dat maar een zeer kleine minderheid is. Maar het is wel een hardnekkige minderheid.

Ik ben van nature helemaal niet zo'n schelder hoor, maar ik geef toe dat ik me soms wel eens laat meeslepen

Afin, ik wens je in ieder geval ook een prettige, zwoele nacht

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be