Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat dueleren toegestaan zou moeten worden?
ja 18 43,90%
nee 21 51,22%
ik weet het niet. 2 4,88%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2006, 02:18   #81
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midian Bekijk bericht
Ja, normaal kiest de uitdager de wapens en de uitgedaagde de tijd en plek.
vandaar dus
iemand die wat denkt te winnen uit een duel daagt dus uit, kiest de wapens, kiest ook het toekomstig slachtoffer niet te vergeten, en kan zich alzo vrijwel verzekeren dat het in zijn voordeel zal uitdraaien

dus je kan het bijna vergelijken met een straatgevecht tussen twee personen waarvan de provocateur zijn slachtoffer ( en 'wapen' ) doelbewust 'kiest'

het toekomstig slachtoffer wordt trouwens in beide gevallen ( duel versus straatgevecht ) op z'n minst psychisch gedwongen in te stemmen

kortom : ik zie er niet veel verschil tussen en eerder een alibi voor vechtjassen een sanctionering te ontlopen

Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2006 om 02:19.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 02:21   #82
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midian Bekijk bericht
Seriemoordenaars gaan vooral achter iemand aan die voldoet aan zijn criteria, iemand die hem prikkelt. Seriemoordenaars zijn psychopaten, hun grootste sterkste is dus ook hun grootste zwakte. Ze kunnen op iemand inpraten, maar voor hetzelfde geld is het alsof ze van de hak op de tak springen. In een duel valt hun grootste troef weg. Het inspelen op menselijke zwakheden en emoties is van geen belang. De persoon tegenover hen staat daar immers met de intentie om hem te doden. Ompraten heeft geen enkele zin. Het element van de verrassingsaanval is ook weg. Het is natuurlijk iets anders als je met een kille opportunist te maken hebt. Zo'n individu zou zich meteen scholen in de kunst van het schieten, en nog belangrijker hij zou iemand anders (misschien een huurling) laten vechten voor hem. Een duel uitlokken als het ware. Ik moet hierin wel toegeven dat hoeveel regels je ook uitvind er wel altijd iemand zal zijn die ze kan omzeilen. En met een mensenleven die op het spel staat is dat niet iets waar men lichtzinnig kan over oordelen.
laten we het dan op een kille opportunist houden

Laatst gewijzigd door praha : 13 januari 2006 om 02:21.
Oud 13 januari 2006, 02:22   #83
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Toch wel, enkel de ratten die voor de verspreiding ervan zorgen zijn een stuk groter...
een geluk bij een ongeluk trouwens...
er is meer vlees aan
Oud 15 januari 2006, 00:02   #84
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in het geval van de seriemoordenaar : de slachtoffers zijn dood (= hebben geen problemen meer), de dader is gelukkig, hij voelt zich verlost en opgelucht, kan met goed humeur zijn leven verderzetten. Leuk toch?

Waarom hebben we dan nog gevangenissen en rechters nodig? Om weldoeners die - puur voor hun eigen plezier of gemoedsrust - anderen van hun zorgen bevrijden een beetje te pesten?

Diefstal? Nou jij moet je dan toch geen zorgen meer maken over dat stukje materie en de ander is er blijkbaar gelukkig mee (zoniet zou hij het niet nemen).

Verkrachting? Geen zorgen meer over dat maagdenvlies, gedaan met de vrees om aan "gene vent te geraken"... zie eens naar de smile van voldoening op het gezicht van de verkrachter wanneer hij zijn instrument weer opbergt.
ja, met zulke zever kan je zelfs op de foor niemand amuseren hé...Seriemoordenaars hebben geen recht op een eerlijk duel: dat is voor eerlijke mensen.Seriemoordenaars, eens gepakt, dienen gewoon definitief uitgeschakeld te worden.Zonder enige kans om te winnen, vermits ze ook hun slachtoffers die kansen niet gunnen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 00:10   #85
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
vandaar dus
iemand die wat denkt te winnen uit een duel daagt dus uit, kiest de wapens, kiest ook het toekomstig slachtoffer niet te vergeten, en kan zich alzo vrijwel verzekeren dat het in zijn voordeel zal uitdraaien

dus je kan het bijna vergelijken met een straatgevecht tussen twee personen waarvan de provocateur zijn slachtoffer ( en 'wapen' ) doelbewust 'kiest'

het toekomstig slachtoffer wordt trouwens in beide gevallen ( duel versus straatgevecht ) op z'n minst psychisch gedwongen in te stemmen

kortom : ik zie er niet veel verschil tussen en eerder een alibi voor vechtjassen een sanctionering te ontlopen
Bij een straatgevecht zoals u dit voorstelt heb je de keus niet: je word aangevallen en moet je wel verdedigen, zelfs als je allerminst zin hebt om te vechten.Een duel is er voor 2 mensen die allebeide zin hebben om hun tegenstander af te troeven , of zelfs te doden.En die, om dat resultaat te bekomen, bereid zijn, hun eigen leven op het spel te zetten.Maar ze zijn wel eerlijk genoeg om hun tegenstander zijn kansen op een overwinning te gunnen.En het is dat wat het hele onderscheid is met een vulgaire moord.Een moordenaar schakelt iemand uit.Punt aan de lijn.Bij een duel is het fifty-fifty voor beide deelnemers.En een duel ben je niet verplicht te aanvaarden.
Oud 15 januari 2006, 00:56   #86
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Federator Bekijk bericht
Een duel is heden ten dage verboden. Dat is jammer.
Net alleen deze achteruitgang is betreurenswaardig.
Het viel mij op dat
- de hedendaagsche studenten zonder zwaard in den cursus verschijnen!
- deernen hunnen kuischheidsgordelen niet meer aandoen wanneur heur man ten herberghe gaet!
- den Koning niet meer te peerd den stoet der officieren betreedt!
- mechanische tuigen de straeten naar mijn kasteel enorm versperren!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 01:15   #87
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een duel is heden ten dage verboden. Dat is jammer.

Hoeveel conflicten zijn er vandaag de dag, die eindigen in geweld? Veel. Vaak gaat het hem om achterbaks geweld, dat in alle lafheid wordt voltrokken.

Geweld is dus niet uit onze samenleving te bannen. Het enigste wat men kan doen is het geweld zich gecontroleerd laten voltrekken. In alle ridderlijkheid.

Passionele drama's eindigen niet in het eenzijdig afknallen van minnaar en echtgenote, maar in het duel tussen minaar en bedrogen echtgenoot, waarbij beiden een kans krijgen om voor de vrouw te vechten, of toch voor de eer indien de vrouw de minnaar verkiest. Een duel hoeft bovendien niet altijd in dood uit te draaien, maar kan verlopen tot genoegdoening is gegeven.

Maar ook beledigingen kunnen zo uit de wereld worden geholpen. Het resultaat is een geestelijk gezonder samenleving.

Uiteraard dienen er wettelijke regels te zijn en de nodige beëdigde getuigen om misbruik tegen te gaan.

Er komt geen einde aan de zotternijen op dit forum...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 12:24   #88
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vorm deed vermoeden dat u spotte.
Dat was ook wel een beetje zo, maar het was evengoed een speelse manier om ernstig te zeggen dat ik me beledigd voelde.

Laatst gewijzigd door Egidius : 15 januari 2006 om 12:29.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 16:08   #89
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Net alleen deze achteruitgang is betreurenswaardig.
Het viel mij op dat
- de hedendaagsche studenten zonder zwaard in den cursus verschijnen!
- deernen hunnen kuischheidsgordelen niet meer aandoen wanneur heur man ten herberghe gaet!
- den Koning niet meer te peerd den stoet der officieren betreedt!
- mechanische tuigen de straeten naar mijn kasteel enorm versperren!
Eveneens doet Hofnar ferremans aan politiek vandaag den dag.
Oud 15 januari 2006, 17:33   #90
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ja, met zulke zever kan je zelfs op de foor niemand amuseren hé...Seriemoordenaars hebben geen recht op een eerlijk duel: dat is voor eerlijke mensen.Seriemoordenaars, eens gepakt, dienen gewoon definitief uitgeschakeld te worden.Zonder enige kans om te winnen, vermits ze ook hun slachtoffers die kansen niet gunnen.
Wanneer men je simpele redenering even consequent doortrekt naar andere situaties, dan wordt het plots zever. Gefeliciteerd met je inzicht!
Oud 15 januari 2006, 17:57   #91
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

duelleren zoals de dogbrothers (www.dogbrothers.com) is altijd leuk
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 19:28   #92
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer men je simpele redenering even consequent doortrekt naar andere situaties, dan wordt het plots zever. Gefeliciteerd met je inzicht!
dit onderwerp ging over duel's.Anderen, met diep inzicht, sleepten daar seriemoordenaars bij, en gij wilt alles nog eens doortrekken naar nog andere situaties, waar men het raden naar heeft. Wat het "Duel" betrof gaf ik mijn mening, en ik durf denken dat die evenveel waard is als de uwe, of die van nog andere mensen.En wat uw "andere situaties" betreft, daar kunt ge zelf maar een onderwerp over beginnen.
Oud 16 januari 2006, 04:44   #93
Midian
Burger

Midian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
who cares? ik geloof ni in sprookjes
Zij diegene die onder de naam "duivel" bekend stond.
Midian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 10:48   #94
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eveneens doet Hofnar ferremans aan politiek vandaag den dag.
Al schrijft men voor de zwijnen
voorzien van vele rijmen
een parel van een grap

Carlgustaaf zal insinueren!
(hij houdt niet van veel leren)
de verzuurde is nooit rap....

Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 januari 2006 om 10:50.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 14:08   #95
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit onderwerp ging over duel's.Anderen, met diep inzicht, sleepten daar seriemoordenaars bij, en gij wilt alles nog eens doortrekken naar nog andere situaties, waar men het raden naar heeft. Wat het "Duel" betrof gaf ik mijn mening, en ik durf denken dat die evenveel waard is als de uwe, of die van nog andere mensen.En wat uw "andere situaties" betreft, daar kunt ge zelf maar een onderwerp over beginnen.
Ik weet niet of je het beseft, maar mijn posting was niet meer dan de door jou geschetste "voordelen" van het duel (de verliezer heeft geen zorgen meer en de winnaar krijgt gemoedsrust) even door te trekken naar andere situaties... gewoon om het absurde ervan aan te tonen. Wat blijkbaar goed gelukt is, getuige daarvan je futiele pogingen om je te weren als een duivel in een wijwatervat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be