![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Gouverneur
|
![]() Mens, gij kunt zagen...
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Omdat de meerderheid allochtoon is? Rare logica hoor. En ik maar denken dat het de goede kant op ging met Shizie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is Manuel weer met het ontkennen van het zonlicht. "Positieve DISCRIMINATIE" is volgens hem geen "discriminatie". Zou hij dan geen Nederlands meer begrijpen? Discriminatie houdt een verschillende behandeling in op niet relevante criteria. Een onderneming verplichten om zoveel % allochtonen in dienst te nemen louter en alleen omdat het om allochtonen gaat, is totaal irrelevant. Een vorm van discriminatie dus. Het ondergraaft het gelijkheidsbeginsel en brengt zelfs het geheel aan het wankelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() Als u met mij verder wenst te discussiëren, verzoek ik u vriendelijk om uw neerbuigende toon achterwege te laten; zoniet discussieert u maar alleen verder.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat toch klaar en duidelijk DISCRIMINATIE. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Staatssecretaris
|
![]() *zucht* En dat woordje POSITIEVE staat er zeker maar bij omdat het wel leuk klinkt?
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat woordje positief is idd positief voor de ene partij maar dat houd dan ook in dat het voor de andere partij negatief is. Laatst gewijzigd door daiwa : 13 januari 2006 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is helemaal geen "nadruk" in de omschrijving "positieve discriminatie". Ieder woord betekent iets. En er staat onder meer "discriminatie", d.i. een ongelijke behandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw vrijheid. 't Is evenwel ook mijn vrijheid om uw opmerkingen straal te negeren. Niemand wordt immers verplicht met mij te discussiëren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net nu zie die vrouwenquota gaan afschaffen: allochtonenquota?
Wat nu? Leeuwenquota als aandeel in de zoo? Verplichte invoer van struisvogels? Exporteren van mannelijke managers? Van vrouwelijke intelligentsia? QUOTA = APARTHEID |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() het doel ervan is een toffe job die Belgen(échte ) veel plezier zou kunnen doen , opzijleggen voor vreemdelingen(al dan niet met belgische papieren).Niet goed!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In de overeenkomst die de VRT met de vlaamse regering heeft, wordt duidelijk gestipuleerd dat de VRT diversiteit moet nastreven. Het is een van de bedrijfsdoelstellingen. Met dit project proberen ze de allochtonen te mobiliseren om ook te solliciteren voor deze stage. Er worden nog steeds autochtonen toegelaten om ook stage te lopen. Enkel dienen deze zich vaker spontaan aan en moeten niet aangemoedigd worden (meer geloof in hun kansen?). Diversiteit nastreven door dergelijke acties is niet discriminatoir wanneer er een scheve verhouding is in de onderneming. Indien men echter de diversiteit als grondreden gebruikt om meer allochtonen aan te nemen dan de individuele competenties van de sollicitanten toelaten, dan is er sprake van positieve discriminatie. Meer nog, diversiteit nastreven als doel is gerechtvaardigd door diverse antropologische, culturele en economische studies. Een voorbeeld: http://www.olin.wustl.edu/workingpap...004-05-001.pdf Ik ben geen voorstander van discriminatie (zowel positief als negatief) en ik ben zeker niet voor verplichtingen via quota's. Maar dit is nauwelijks discriminatie te noemen.
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En het woordje "positieve" staat er maar er versiering bij?
![]() |
![]() |
#99 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad. Het omgekeerde geldt evenzeer. Als u niet het fatsoen kan opbrengen om mij als gesprekspartner met elementaire beleefdheid tegemoet te treden, zal ik u in de toekomst evenzeer straal negeren. De keuze ligt bij u.
![]() |
#100 |
Staatssecretaris
|
![]() Het gaat niet om een job, het gaat om een stage, zoals duidelijk blijkt uit het openingsartikel.