Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2006, 16:17   #81
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Van het VB zeker? Die gebruiken geen drugs, die dealen alleen...
De VB? Dealen?Dat zijn toch geen Magrebijnen?!!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 16:36   #82
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
De VB? Dealen?Dat zijn toch geen Magrebijnen?!!
Die VB-mandataris al vergeten die veroordeeld werd wegens het dealen van drugs aan minderjarigen? Dat was zeker geen magrebijn...

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 17:22   #83

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nee... je mag dat niet posten. De linksen hier proberen te zeggen dat het enkel maar een concentratie verhogende drug is, en jij komt met dit ! De linkse elite gaat niet blij zijn met jouw marginale vierde wereld syndicaat hoor.
Drugproblematiek heeft niets te maken met links of rechts. Linksen proberen alles te laten legaliseren (of dringen aan op gedogenbeleid), rechtsen nemen drugs in het geniep en doen alsof zij er niet bijhoren.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 17:57   #84
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

hoe leuk moet het zijn alles (ALLES!) te kunnen verdelen in links versus rechts?! wauw!

is neuken links of rechts?
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 19:27   #85
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn Bekijk bericht
hoe leuk moet het zijn alles (ALLES!) te kunnen verdelen in links versus rechts?! wauw!

hangt van standje tot standje af
Oud 15 januari 2006, 22:15   #86
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn Bekijk bericht

verkrachten is rechts. vrije seks is links.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2006, 22:24   #87
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

lol coke is rechts en heroine is links
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 januari 2006 om 22:25.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 01:43   #88
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ook dit klopt nochthans niet - veel heroineverslaafden slaan er perfect in om hun verslaving lange tijd verborgen te houden. Punt is dat ze net niet meer normaal functioneren als ze hun spul niet op tijd hebben. Het is net dan dat ze er ziek uitzien, zich niet meer kunnen koncentreren enz.

onderzoek in nederland heeft zelfs uitgewezen dat heroinegebruikers procentueel beduidend minder verkeersongelukken voorhebben.
Nemen die deel aan het verkeer?

Of gaat het over geslachtsverkeer?
(Dat laatste denk ik niet aangezien dat een stuk minder interessant wordt eens je aan het paard zit...)
Oud 16 januari 2006, 01:45   #89
Groentje-18

Standaard

Citaat:
destijds teste ik op flanders technologie ook eens mijn reactiesnelheid met een reactiesnelheidsmeter.

in nuchter toestand haalde ik ongeveer o.30 seconden
na het roken van een joint zat ik op 0.18 seconden

conclusie

in het drugdebat is het hetzelfde als in het armoededebat
mensen die geen ervaring hebben kunnen er beter geheel over zwijgen.
Ik denk eigenlijk dat dit te verklaren is door het feit dat je na het roken van dei joint (ook nog) wist dat het om een RT-test ging... waarop je je (mss onbewust) extra ging concentreren om te bewijzen dat het geen invloed heeft...
Oud 16 januari 2006, 02:51   #90

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Nemen die deel aan het verkeer?
tuurlijk wat dacht je anders ? er zijn er toch ook die rijden onder invloed van drank. onderzoek daarnaar heeft echter uitgewezen dat het de reactiesnelheid vermidert en de kans op ongelukken vergroot.

Citaat:
Of gaat het over geslachtsverkeer?
(Dat laatste denk ik niet aangezien dat een stuk minder interessant wordt eens je aan het paard zit...)
daar heb je idd gelijk in. seks zegt heroineverslaafden niets meer.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 16 januari 2006, 02:55   #91

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik denk eigenlijk dat dit te verklaren is door het feit dat je na het roken van dei joint (ook nog) wist dat het om een RT-test ging... waarop je je (mss onbewust) extra ging concentreren om te bewijzen dat het geen invloed heeft...
heb dat met andere zaken in de tijd nog dikwijls gemerkt gehad. bvb een sjotterkas ( een typisch reflexspelletje ) in het cafe daar kon ik niks van maar onder invloed van wiet speelde ik iedereen naar huis. cannabis maakt dat je je beter op een ding tegelijk kan concentreren. het addertje onder het gras is echter dat je het op de duur alleen nog maar kan mbv cannabis. daarom ben ik er ook mee gestopt.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 16 januari 2006 om 02:56.
Oud 16 januari 2006, 04:22   #92
Midian
Burger

Midian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
da's bij de meeste vrouwen gewoon "voor" en "na" de schmink
Hoh, ik hoop van harte dat dat bij niemand in uw kennissenkring het geval is.
Midian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 04:24   #93
Midian
Burger

Standaard

Citaat:
ook dit klopt nochthans niet - veel heroineverslaafden slaan er perfect in om hun verslaving lange tijd verborgen te houden. Punt is dat ze net niet meer normaal functioneren als ze hun spul niet op tijd hebben. Het is net dan dat ze er ziek uitzien, zich niet meer kunnen koncentreren enz.

onderzoek in nederland heeft zelfs uitgewezen dat heroinegebruikers procentueel beduidend minder verkeersongelukken voorhebben.
Maar hun gevoelsleven vernauwt wel, vooral tijdens het gebruik. Verder stopt hun ontwikkeling, ze kunnen geen conclusies meer trekken uit begane fouten en worden niet volwassener.
Oud 16 januari 2006, 04:27   #94
Midian
Burger

Standaard

Citaat:
destijds teste ik op flanders technologie ook eens mijn reactiesnelheid met een reactiesnelheidsmeter.

in nuchter toestand haalde ik ongeveer o.30 seconden
na het roken van een joint zat ik op 0.18 seconden

conclusie

in het drugdebat is het hetzelfde als in het armoededebat
mensen die geen ervaring hebben kunnen er beter geheel over zwijgen.
Maar je kan toch niet beweren dat drugs bij iedereen hetzelfde effect heeft. Sommigen halen 0.18 seconden, anderen vinden niet eens hun weg terug naar de bus.
Oud 16 januari 2006, 04:34   #95
Midian
Burger

Standaard

Citaat:
Neeneenee... Ziet u dan niet wat er onder dat fotootje staat? Er staat toch duidelijk "before and after cocaine"? Waar haalt u de euvele moed vandaan om de "bewijzen" van Midian zomaar in twijfel te trekken?
Oh, ik heb zomaar iets van het internet geplukt hoor, mijn waarde Manuel. Helaas kan ik de meer "directe" bewijzen die ik in het echte leven al heb gezien niet over brengen via dit medium. U bent dus voorstander van drugs en beweert dat er geen vuiltje aan de lucht is. Heel goed hoor. U bent dan wellicht toch stinkend rijk. Het beste van het beste, pure coke. Als u de shit zou zien waarin mensen die het minder breed hebben in verzeilen met die smeerlapperij zou u wel anders praten. Een achternicht zien creperen aan dat spul opent de ogen, mijn beste. Beweert u maar dat u dan nog kunt functioneren. Met u verwijde kijk op het leven kunt u wellicht voor alle anderen beslissen ook!

Laatst gewijzigd door Midian : 16 januari 2006 om 04:38.
Oud 16 januari 2006, 06:09   #96
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Midian Bekijk bericht
Oh, ik heb zomaar iets van het internet geplukt hoor, mijn waarde Manuel. Helaas kan ik de meer "directe" bewijzen die ik in het echte leven al heb gezien niet over brengen via dit medium. U bent dus voorstander van drugs en beweert dat er geen vuiltje aan de lucht is. Heel goed hoor. U bent dan wellicht toch stinkend rijk. Het beste van het beste, pure coke. Als u de shit zou zien waarin mensen die het minder breed hebben in verzeilen met die smeerlapperij zou u wel anders praten. Een achternicht zien creperen aan dat spul opent de ogen, mijn beste. Beweert u maar dat u dan nog kunt functioneren. Met u verwijde kijk op het leven kunt u wellicht voor alle anderen beslissen ook!
Ik heb nooit beweerd dat er geen vuiltje aan de lucht is, mijn beste, dat fantaseert u maar. Er werd in dit topic beweert dat iemand die coke gebruikt per definitie niet kan functioneren in de samenleving en daar heb ik me tegen uitgesproken, aangezien het pertinent onwaar is. Het kan best zijn dat u iemand heeft gekend die zijn of haar gebruik niet onder controle had, maar dat is dan een extreem geval. Er zijn zelfs mensen die aan eten verslaafd zijn en daar aan ten onder gaan. Elke substantie kan dodelijk zijn, mijn beste, het hangt allemaal maar af van de dosis. Maar net zoals de overgrote meerderheid van de mensheid op een min of meer verantwoorde wijze met eten omgaat, geldt dat ook voor de gebruikers van een aantal drugs, waaronder cannabis en cocaïne

Oud 16 januari 2006, 06:10   #97
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Vroeger gaf men cocaine om van een morfineverslaving af te geraken, maar het risico dan verslaafd te geraken aan cocaine was groot.

Het cynische is dat morfine niet echt schadelijk kan genoemd worden, waar cocaine...
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 09:54   #98
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

morfine is schadelijk hoor. wie zegt van niet?

sterven doordat je ademhalingscentrum niet werkt zit er altijd in (komt natuurlijk meer en vlugger voor bij het actievere heroïne)
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 10:28   #99
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over "drugs", het gaat over "cocaïne" en dat wordt niet gebruikt "om de werkelijkheid te ontlopen"; dat wordt vooral gebruikt om alert te blijven.

Hahaha .................wat een onzin.

Ik zie er dagelijks die 15 jaar geleden ook zo'n belachelijke opinie hadden i.v.m. drugs.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2006, 10:32   #100
Manuel*
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Hahaha .................wat een onzin.

Ik zie er dagelijks die 15 jaar geleden ook zo'n belachelijke opinie hadden i.v.m. drugs.
D�*t is nog eens grondig geargumenteerd zie... Ik weet zeker dat alle voorstanders na het lezen van deze doordachte redenering snel van mening zullen veranderen! Proficiat voor deze heldere uiteenzetting!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be