![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vrezen jullie niet dat artikels als ' Luik, waar de messen altijd op tafel liggen ' (Dossier PS, P-Magazine nr 52/2005) de afkeer van de Vlamingen voor Wallonië en de Walen zullen vergroten? Het aanwakker van gevoelens van wantrouwen en afkeer komt de politici die vinden dat het rijkere Vlaanderen het armere Wallonië mag afstoten van pas. Nefaste veralgemeningen moeten worden vermeden. Ik heb in de politiek en in het bewegingsleven ontelbare eerlijke, edelmoedige, hardwerkende, openhartige, sympathieke, betrouwbare, verstandige, tamelijk goed Nederlands sprekende Walen en Franstaligen ontmoet. We moeten solidair zijn, niet met bepaalde Waalse politici, maar wel met de gewone Waalse mensen, vooral met de zwakkeren onder hen, de zieken, de werklozen,... Het rijker Vlaanderen, dat alle zeehavens heeft, mag zich niet laten leiden door extreem nationalistische rechtse krachten.
Ludo Dierickx, eresenator en politiek senator van B Plus. ************************************************ Geachte eresenator, de afkeer van de Vlamingen voor Wallonië en de Walen wordt veroorzaakt door het wanbeheer en de corruptie in Wallonië, en niet door een objectieve weergave van de feiten. Natuurlijk zijn er behoorlijke Walen, dat weet iedereen. Zoals iedereen ook weet dat Nederlands sprekende Walen ongeveer onbestaande zijn. Wallonië is arm door slecht bestuur en dat is niets om trots op te zijn. Vlaanderen is rijk door hard werk en goed bestuur en dat is wel om trots op te zijn. Extreem Belgische nationalistische krachten zijn wereldvreemd. Slecht bestuur is de vijand, niet het hard werkende Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwacht u nu echt dat wij U serieus nemen?
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 27 januari 2006 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Komkom, Kim, niet dat ik een sujet als Breydel zal verdedigen, godbewareme, maar het gemaakte onderscheid dat jouw voormalige Grote Roerganger maakt tussen 'Noord'- en 'Zuid'-Belgen getuigt nu ook niet meteen van enig sérieux, niet? Als je alleen al taalkundig aan de slag gaat, dan is het feit dat hij het onderscheid maakt, of denkt te moeten maken, significatief... Hij dempt de kloof niet door de namen uit te wissen, door eenvoudigweg 'Vlamingen' en 'Walen' te vervangen door 'Noord'- en 'Zuid'-Belgen. Integendeel: hij legt er net de nadruk op met zijn al te grote enthousiasme...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 30 januari 2006 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"ik ben geen racist hé, maar.." "ik ben gene blokker hé, maar.." "den diene daar heb ik niks mee te maken hé, maar.." sjonge láat u toch niet in een hokske steken! en als de mensen dat toch doen, lach die dan toch gewoon uit. Volgens mij ben je meer begaan met wat de mensen over u denken dan met de zaak waarin je gelooft. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 januari 2006 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |