Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2006, 23:58   #81
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat had ik ook door, ja.

Je stiefvader zou beter een voorbeeld nemen aan Van Cau en Onkelincx. Die 'vergaten' hun Nederlandse taal en cultuur compleet in één generatie nadat hun ouders naar Wallonië trokken.
Geert Bourgeois en Bert Anciaux hebben dus ook hun Franse taal en cultuur "vergeten" en zijn in feit Franstaligen. Ze zullen het graag horen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 12:26   #82
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vrezen jullie niet dat artikels als ' Luik, waar de messen altijd op tafel liggen ' (Dossier PS, P-Magazine nr 52/2005) de afkeer van de Vlamingen voor Wallonië en de Walen zullen vergroten? Het aanwakker van gevoelens van wantrouwen en afkeer komt de politici die vinden dat het rijkere Vlaanderen het armere Wallonië mag afstoten van pas. Nefaste veralgemeningen moeten worden vermeden. Ik heb in de politiek en in het bewegingsleven ontelbare eerlijke, edelmoedige, hardwerkende, openhartige, sympathieke, betrouwbare, verstandige, tamelijk goed Nederlands sprekende Walen en Franstaligen ontmoet. We moeten solidair zijn, niet met bepaalde Waalse politici, maar wel met de gewone Waalse mensen, vooral met de zwakkeren onder hen, de zieken, de werklozen,... Het rijker Vlaanderen, dat alle zeehavens heeft, mag zich niet laten leiden door extreem nationalistische rechtse krachten.

Ludo Dierickx, eresenator en politiek senator van B Plus.
Geachte eresenator,
de afkeer van de Vlamingen voor Wallonië en de Walen wordt veroorzaakt door het wanbeheer en de corruptie in Wallonië, en niet door een objectieve weergave van de feiten.
Natuurlijk zijn er behoorlijke Walen, dat weet iedereen. Zoals iedereen ook weet dat Nederlands sprekende Walen ongeveer onbestaande zijn.
Wallonië is arm door slecht bestuur en dat is niets om trots op te zijn.
Vlaanderen is rijk door hard werk en goed bestuur en dat is wel om trots op te zijn.
Extreem Belgische nationalistische krachten zijn wereldvreemd. Slecht bestuur is de vijand, niet het hard werkende Vlaanderen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 15:03   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel Bekijk bericht
Zuid-Belgen bestaan niet. Enkel in jullie fantasieboekjes....
En in uw fantasie moeten Marokkanen en Joden elkaar afmaken terwijl jij lachend toekijkt.

Verwacht u nu echt dat wij U serieus nemen?

Laatst gewijzigd door Kim : 27 januari 2006 om 15:03.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 20:17   #84
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En in uw fantasie moeten Marokkanen en Joden elkaar afmaken terwijl jij lachend toekijkt.

Verwacht u nu echt dat wij U serieus nemen?
Komkom, Kim, niet dat ik een sujet als Breydel zal verdedigen, godbewareme, maar het gemaakte onderscheid dat jouw voormalige Grote Roerganger maakt tussen 'Noord'- en 'Zuid'-Belgen getuigt nu ook niet meteen van enig sérieux, niet? Als je alleen al taalkundig aan de slag gaat, dan is het feit dat hij het onderscheid maakt, of denkt te moeten maken, significatief... Hij dempt de kloof niet door de namen uit te wissen, door eenvoudigweg 'Vlamingen' en 'Walen' te vervangen door 'Noord'- en 'Zuid'-Belgen. Integendeel: hij legt er net de nadruk op met zijn al te grote enthousiasme...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 30 januari 2006 om 20:18.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2006, 23:53   #85
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Komkom, Kim, niet dat ik een sujet als Breydel zal verdedigen, godbewareme, maar ..
goh man, dat eeuwige afschermingstechniekje, ik krijg het ervan hé.
"ik ben geen racist hé, maar.."
"ik ben gene blokker hé, maar.."
"den diene daar heb ik niks mee te maken hé, maar.."

sjonge láat u toch niet in een hokske steken! en als de mensen dat toch doen, lach die dan toch gewoon uit. Volgens mij ben je meer begaan met wat de mensen over u denken dan met de zaak waarin je gelooft.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 januari 2006 om 23:54.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2006, 10:51   #86
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
goh man, dat eeuwige afschermingstechniekje, ik krijg het ervan hé.
"ik ben geen racist hé, maar.."
"ik ben gene blokker hé, maar.."
"den diene daar heb ik niks mee te maken hé, maar.."

sjonge láat u toch niet in een hokske steken! en als de mensen dat toch doen, lach die dan toch gewoon uit. Volgens mij ben je meer begaan met wat de mensen over u denken dan met de zaak waarin je gelooft.
Ik 'geloof' in geen enkele zaak, dat weze duidelijk (zie ook mijn onderschrift) én ik heb al helemaal geen uitstaans met verachtelijke ideeën zoals die onder meer door Breydel worden uitgespuwd... Soit, afgezien daarvan: dat was niet wat ik duidelijk wilde maken: Kim verweet Breydel een gebrek aan sérieux, terwijl veel van haar (ex-)medestanders dat evenmin hebben... In zekere zin verdedigde ik B hier, hoewel ik geen van zijn ideeën deel; het leek me dan ook gepast dat even duidelijk te maken. Laf? Volgens jou misschien, maar ik ben het moe om me steeds tegen dat soort idiote aantijgingen te moeten verdedigen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be