Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2006, 16:46   #81
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JusticeLover Bekijk bericht
Het gaat nu toevallig om een moord op één van de rijkste zakenmannen van Turkije. De familie Sabanci heeft naar schatting 6 miljard €. Die mensen zullen het niet zomaar oppikken. Wat ze zouden moeten doen is volgt:
De Familie Sabanci gaat aan mij 0.01% van hun jaarlijkse netto opbrengst geven. En ik ga ervoor zorgen dat ze terug in het moederland zijn.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 17:38   #82
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kijk eens aan, toen het VB zich tegen de toetreding van Turkije met Europa kante met als argument dat het geen democratie was maar wel een land dat de mensenrechten negeerde was dit allemaal stemmingmakerij van het VB volgens de pc'ten en nu blijkt Turkije plots toch een dictatuur te zijn.
Het kan verkeren.
Ik ben altijd tegen Turkse toetreding tot de EU geweest en ben dat nu nog. Ik zal zelfs meer zeggen: ik ben tegen eender welke toetreding van eender welk want ik ben namelijk tegen de EU op zich
En als u er de linkse schrijfsels op nagaat zult u maar weinig niet-establishment-linksen tegen komen die wél voor een Turkse toetreding zijn.
Oud 28 januari 2006, 17:42   #83
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertrouw de moordenaars niet te veel
Ik heb inderdaad geen vertrouwen in Turkije, dat klopt. 8)

Citaat:
Ze is ook een terroriste. Jij steunt een terroriste!
in dit geval beschouw ik dat als een compliment. ja ik steun deze terroriste en doe dat in volle overtuiging.

Citaat:
Idd, de mensenrechten worden in Turkije wel degelijk gerespecteerd. Daarom is Turkije ook klaar om te beginnen met de onderhandelingen
Amnesty International en Human Right Watch zijn voor u wellicht bevooroordeelde extreem linksen?
Oud 28 januari 2006, 17:43   #84
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ja.

Maar nu we toch met deze vergelijking bezig zijn: wat hebben de vermoorde mensen te maken met het Turkse fascisme en waarom verdienen ze daarvoor de dood?
Bijnamen als 'oorsnijder', 'palesteinse kleerhangers' en 'bottenbreker' zeggen wel genoeg zeker?
Het opblazen van een tank die een klein kind vermorzeld heeft bij de opruiming van een sloppenwijk is bijvoorbeeld iets dat ik zeer gerechtvaardigd vind.
Oud 28 januari 2006, 18:11   #85
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Is de strijd van de DHKP-C gerechtvaardigd? Ja!
Het doden van mensen is nooit gerechtvaardigd.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:13   #86
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Bijnamen als 'oorsnijder', 'palesteinse kleerhangers' en 'bottenbreker' zeggen wel genoeg zeker?
Het opblazen van een tank die een klein kind vermorzeld heeft bij de opruiming van een sloppenwijk is bijvoorbeeld iets dat ik zeer gerechtvaardigd vind.
Heb je het over Sabanci of ..??
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:33   #87
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de turkse staat is dus niet gerechtvaardigd
Oud 28 januari 2006, 18:58   #88
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Donkerblauwe logica.
De Turkse communisten (ja, de DHKC) zijn tegen EU-lidmaatschap. Ze zijn ervan overtuigd dat EU-lidmaatschap hetproces van privatiseringen en liberaliseringen in Turkije nog zal versnellen. Ook beseffen ze dat EU-lidmaatschap helemaal geen einde zal brengen aan de schendingen van de mensenrechten.
Ik vind het vermoorden van mensen anders ook wel een schending van de mensenrechten. Van de vrienden van Erdal hebben we hierover dus geen lessen te krijgen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 19:01   #89
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als Turkije zich houdt aan de regels, dan wordt Erdal uitgeleverd. Maar als Turkije het niet kan laten om gevangenen te folteren, dna moet het accepteren dat er niemand mensen uitlevert aan Turkije.
U bent dus voor de volledige straffeloosheid van Turkse misdadigers die erin slagen naar het buitenland te ontsnappen. Daarin kan ik u niet volgen.
Er valt ongetwijfeld heel wat aan te merken op het Turkse gerecht en de Turkse gevangenissen, maar met uw absolute logica geraakt men nergens.
Oud 28 januari 2006, 19:04   #90
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik lees hier echt complete onzin, achterklijke rechtse zever en pure racistische nonsens. Toch even rechtzetten.

Het DHKC is geen terroristische bende. In dit land hebben zij steeds de kaart van de legaliteit getrokken. het is geen al-qaeda die er op uit is onschuldige mensen af te slachten, het DHKC is een organisatie die net strijdt tegen afslachten van onschuldige mensen in de Turkse fascistische staat, waar foltering en executies nog steeds gebeuren. Erdal zit hier in België omdat er doodseskaders rondlopen die politieke dissidenten elimineren.

Het enige feitelijk aantoonbare misdrijf dat het DHKC hier in het land gepleegd heeft is het bezitten van twee vuurwapens en enkele valse documenten.
Wat mij betreft is dat rechtvaardig, als je door een dictatoriale staat wordt achternagezeten heb je alle recht om je te verdedigen. Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat die wapens in kwestie nog nooit zijn gebruikt.

Dat Erdal een moordenaar is is ook ferm overtrokken. De mensen die in Turkije door het DHKC worden geviseerd zijn lui met veelzeggende bijnamen als 'oorsnijder' en 'bottenbreker'. Leden van het politieapparaat die een hand boven het hoofd worden gehouden door een regime dat nog steeds strak in handen is van het leger.
Er werd een parlementslid ooit aangehouden en van hoogverraad (doodstraf!) beschuldigd omdat ze de verkeerde kleren in de verkeerde koerdische kleuren aan had en vijf zinnen in het koerdisch had gezet.
Er werd daar een eerste minister afgezet door de generaals en diens partij kort daarop verboden. Beeld u eens in dat de Belgische legertop beslist dat Verhofsqtadt moet aftreden en de VLD moet verboden worden.

DAT is de realiteit in Turkije.

DHKC leden verdienen bescherming tegen de op en top fascistische Turkse staat.
Het is niet omdat de Turkse staat niet perfect in elkaar zit dat men de zaken moet omdraaien. Het enige doodseskader waar in dit hele verhaal aantoonbaar sprake van is, is het doodseskader waar Erdal zelf deel van uitmaakte en dat drie mensen inkoelen bloede vermoordde. Erdal verdient geen enkele sympathie.
Oud 28 januari 2006, 19:05   #91
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Zelfs de staatloze Palestijnen hebben nu al meer democratie dan de Turken!
Als overdrijving kan dat tellen!
Oud 28 januari 2006, 19:41   #92
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees dan consequent en zeg dat de gehele menselijke geschiedenis één grote onrechtvaardige kloterij was...

Komaan, jij bent oud genoeg om te weten dat rechtvaardigheid niet als cadeau uit de lucht komt vallen, er wordt voor gestreden en er vallen dan doden in beide strijdende kampen...
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 19:43   #93
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik vind het vermoorden van mensen anders ook wel een schending van de mensenrechten. Van de vrienden van Erdal hebben we hierover dus geen lessen te krijgen.
interessant, van wie kunnen we dan wel lessen krijgen?
Oud 28 januari 2006, 19:48   #94
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat de Turkse staat niet perfect in elkaar zit dat men de zaken moet omdraaien. Het enige doodseskader waar in dit hele verhaal aantoonbaar sprake van is, is het doodseskader waar Erdal zelf deel van uitmaakte en dat drie mensen inkoelen bloede vermoordde. Erdal verdient geen enkele sympathie.
En nu ontken je ook nog de doodseskaders van de Turkse staat? Mooi is dat! what's next?
Oud 28 januari 2006, 20:08   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
En nu ontken je ook nog de doodseskaders van de Turkse staat? Mooi is dat! what's next?
Je moet de pleitbezorgers van de multiculturele (of moet ik interculturele zeggen) niet onderschatten. Die vinden alles goed als het maar niet door blanken wordt gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 20:15   #96
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dat Erdal deel uitmaakte van een terroristisch doodseskader dat drie mensen vermoord heeft is een aantoonbaar feit.
Wilt u mij even citeren wanneer en waar een Turks doodseskader geprobeerd heeft Erdal te vermoorden?

Overigens ontken ik niet dat de Turkse staat in het verleden bewezen heeft niet vies te zijn van zeer verwerpelijke activiteiten. Ik reageer alleen op het feit dat sommigen hier proberen Erdal te rechtvaardigen door te spreken over één of andere onaantoonbare dreiging tegen haar terwijl ze zwijgen over de moord waarvan Erdal zelf deel uitmaakte.
Oud 28 januari 2006, 20:18   #97
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ontken niet dat de Turkse staat in het verleden bewezen heeft niet vies te zijn van zeer verwerpelijke activiteiten. Ik reageer alleen op het feit dat sommigen hier proberen Erdal te rechtvaardigen door te spreken over één of andere onaantoonbare dreiging tegen haar terwijl ze zwijgen over de moord waarvan Erdal zelf deel uitmaakte.
Precies.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 20:20   #98
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
een suggestie: begin een onderzoek te beginnen bij de zaak 'bahcelievler (moordaanslag op linkse studenten in 1978 ) en onderzoek door tot de zaak 'Semdinli' (bomaanslag van Turkse militairen op Koerdische burgerdoel in november 2005), en je zult duidelijk kennismaken met de doodseskaders van de turkse staat. Tussen 1978 en 2005 zijn honderden politieke moorden gepleegd en de daders lopen nog steeds vrij rond...

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 28 januari 2006 om 20:22.
Oud 28 januari 2006, 20:22   #99
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
een suggestie: begin een onderzoek te beginnen bij de zaak 'bahcelievler (moordaanslag op linkse studenten in 1978) en onderzoek door tot de zaak 'Semdinli' (bomaanslag van Turkse militairen op Koerdische burgerdoel in november 2005), en je zult duidelijk kennismaken met de doodseskaders van de turkse staat. Tussen 1978 en 2005 zijn honderden politieke moorden gepleegd en de daders lopen nog steeds vrij rond...
Zoals ik al dacht kunt u geen enkele aanwijzing geven betreffende eender welke poging van eender welk doodseskader om Erdal te bedreigen.
Oud 28 januari 2006, 20:25   #100
styllo_ben
Minister-President

Standaard

natuurlijk ben ik niet op de hoogte van een op til zijnde aanslag op Erdal. slimpie, anders was ik allang bij de politie!!!

Het is natuurlijk onmogelijk om nu gedetailleerd te weten of een aanslag beraamd is op Erdal. Maar heel vaak komt dit soort informatie vele jaren later bovendrijven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be