![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zijn de twee redenen die u aanstipt als oorzaak aan te stippen, maar ook de laksheid van de kerkelijke overheid. De lessen orthodoxe godsdienst (die in het officieel onderwijs ook kunnen worden aangevraagd) zijn duizendmaal conservatiever dan wat men in het katholiek onderwijs ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Aha, u heeft ook stellingen? Is niet opgevallen. Toch geen 95 mag ik hopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Volgens de laatste berichten gaat die trend ook op voor de loges. Blijkbaar lusten de mensen de verhaaltjes van het vrijzinnig humanisme evenmin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke berichten ?? Bron??
Laatst gewijzigd door Pietje : 9 februari 2006 om 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
op een zijwegje van de discussie las ik het volgende: >> Naar mijn allerbescheidenste mening dient het onderscheid gemaakt te >> worden tussen enerzijds mijn waardeoordeel over de medemens in het >> algemeen en anderzijds mijn gedrag tov individuen. >> Over het eerste kan ik kort zijn: mijn dunk over de medemens, zowel >> betreffende hun moraal als hun intellectueel vermogen, ligt lager dan de >> zeespiegel. >> Betreffende het tweede: ik probeer steeds vriendelijk te zijn, ook tegen >> personen die men als 'sukkels', karakterieel, intellectueel en pecuniair >> gezien, zou kunnen bestempelen. Ook al lukt mij dit niet steeds, gelet >> op 'het eerste'. de profeet jezus (vzmh) zoon van maria riep er ons tientallen keren toe op om iedereen graag te zien. wie zijn wij om te oordelen? wie zijn wij om te denken dat deze of die beter is dan een ander? zouden we niet beter eerst eens letten op de balk in onze eigen ogen voor we ons met de splinters van de anderen gaan bezighouden? ik ben al zo veel mensen tegengekomen, soms ook mensen van wie ik op het eerste zicht dacht dat ze een bepaalde intellectuele achterstand hadden. hoe beter ik die mensen echter ken, hoe meer ik merk dat die intellectuele achterstand enkel in mijn arrogante perceptie bestaat. het is maar doordat ik mezelf soms (tegen beter weten in) zo slim en intelligent vind, dat ik anderen soms als 'dom' karakteriseer. lieve maximus, als je het hoogste doel wil behalen in jouw heilige strijd voor de heropleving van de katholieke traditie, dan zul je moeten leren dat de kern van jezus' (vzmh) leer de naastenliefde is. je moet leren dat elitaire gedachten over andere mensen niet alleen die anderen (onrechtstreeks) maar ook jezelf (rechtstreeks) schade toebrengen. als je echte naastenliefde wil toelaten in je leven, en net als de christos van die naastenliefde jouw devies wil maken, zul je je hart moet leren openzetten voor iedereen, zonder onderscheid. je zult nederigheid moeten aanleren en leren jezelf niet meer boven anderen te wanen. zo lang je je door gelijk welke vorm van hoogheidswaan laat leiden, ben je verblind en kun je niet echt liefhebben. als je nederig bent, voel je hoe innig je met al die andere mensen verbonden bent. dan stroomt liefde je hart binnen als en verfrist je ziel als een koud glas bronwater op een hete zomerdag. lieve maximus, ik wil niet preken, maar ik denk toch dat je hier eens over moet nadenken de volgende keer dat je bidt. misschien vind je mijn moraal (ik ben een janet, ik heb dus als vent sex met andere venten (als ik chance heb tenminste) ) ook maar beneden peil. misschien vind je mijn intellectueel nivo misschien ook niet om over naar huis te schrijven (ik geef toe, als ik mijn tekstjes hier lees vind ik mezelf ook maar een oude dwaas die niet wil leren). maar kun je niet proberen om verder te zien dan dat eerste negatieve beeld. ik heb naast mijn verkeerde (toch volgens veel opvattingen) moraal en mijn oerstomheid ook positieve kanten. als je alleen maar de zedeloze dwaas ziet, heb je redwasp nooit leren kennen. leer je opvattingen, iedere opvatting die je ooit hebt, over mensen telkens weer te overstijgen. leer dat alles wat je ooit kunt weten, eigenlijk maar gedeeltelijk waar is. leer jezelf beoordelen, voor je ook maar iets over anderen durft denken. bid god op je blote knieën voor nederigheid. pas als je nederig en vol zelfkennis (naakt als het ware) de wereld tegemoet treedt, zul je merken hoe anderen echt zijn. dan zul je hen niet meer als minderwaardig kunnen beschouwen, je zult hen sowieso (h)erkennen als schitterende juwelen in de schatkamer van de schepper. assalaam alaikum lieve vriend, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom dachten ze dat het een Protestantse mis was? -Ik neem aan dat men in Spanje inmiddels ook het Spaans(ipv Latijn) als Kerktaal gebruikt. -Welke mis woonden ze bij? Een mis van een overgevlogen Spaanse priester? Of een Nederlandstalige mis? Verstonden ze er dan überhaupt iets van? Of een Engelstalige mis? Rekening houdend met de talenkennis van de doorsnee Spanjaard lijkt me dit ook niet echt realistisch.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een rockbandje...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
even geheel terzijde: reggae-bandje hardrock-bandje klezmer-bandje disco-bandje new wave-bandje mandfer-bandje doch dit natuurlijk geheel terzijde. slm redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoewel ik wéét dat telkenmale ik iemand anders zie, dat die ander zijn best doet (merendeel der gevallen wellicht) om zo goed mogelijk te zijn, in alle opzichten, en dit voornamelijk voor zichzelf, zijn vrienden en familie. Naar godsvrucht en vermogen als het ware. En toch bekruipt telkenmale mij een huivering bij het zien van zoveel blinde domheid en gewetenloosheid. Zij die het luidst roepen dat de wereld verbeterd moet worden zijn de eersten om de eigen zakken te vullen en tegelijkertijd de concurrent/medemens kopje onder in de modder te drukken. Ik vraag mij af wat mij ervan weerhoudt de trekker over te halen en deze moraalloze beesten het genadeschot te geven teneinde mijn eigen profijt te halen en dat te geven aan de mijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 7 december 2006 om 18:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() Het bekende katholieke geblaat in al zijn glorie.
Anderen hebben we niet nodig. Wij hebben alles en hebben altijd gelijk! Wij zijn de universele kerk! Idiote, arrogante zakken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zinloze discussie. Er bestaat geen "gelijk" in geloofskwesties. Gelovigen kunnen niet bewijzen dat hun god bestaat en niet-gelovigen kunnen niet bewijzen dat hij niet bestaat.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Als u zegt dat de katholieken 'arrogante idiote zakken zijn' 'omdat ze menen gelijk te hebben', impliceert dat dat u vindt dat zij geen gelijk hebben. Anders lijkt het mij nogal moelijk hen als 'arrogant & idioot' te bestempelen... Bijgevolg vraag ik mij af hoe 'idioot & arrogant' gij wel niet zijt als ge vindt dat uw mening juister is dan die van 'de katholieken' |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |