Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2006, 14:54   #81
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Neen? Dat werd nochtans door alle PC'erkes naar voor geschopven om wat denigrerend over die betoging te kunnen doen: dat die kinderen daar stonden om geen les te hoeven te krijgen. En telkens opnieuw werd die leugen aangehaald. Alles om de zaak maar onder de mat te kunnen vegen.
Ik heb inge's opmerking herhaaldelijk aangehaald (zie nu de reactie op Jozef), dus mij kan je daar niets verwijten dan dat ik primordiaal verkeerd ingelicht was.

Het voorbeeld van de actie van Groen! kan je echter niet "onder de mat schuiven", en in het verleden zijn er zo nog acties geweest.
Oud 5 maart 2006, 14:57   #82
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik heb op zich niets tegen een vak "burgerschapsvorming" (een term die ik verkies boven "democratie & samenleving"), waarin o.m. de politieke en sociale structuren van onze samenleving worden uitgelegd en geduid en waarin ook ingegaan wordt op rechten en plichten van elke burger; fundamentele politieke begrippen; en geschiedenis van de voornaamste politieke stromingen.
Zoiets hoeft niet ten koste te gaan van de levensbeschouwelijke vakken die een algemeen mens-vormende functie hebben.
Als er al iets moet sneuvelen, dan is het volgens mij de vierde taal (veel te weinig uren om nuttig te zijn).
Ja, het was maar "een" naam, omdat ik nu toevallig het vak Democratie & Samenleving volg op de universiteit...

Er kan, zoals je aanhaald, natuurlijk gediscussieerd worden over waar dat vak nu kan geplaatst worden, en inderdaad is het rechten-plichten pakket ook belangrijk.
Oud 5 maart 2006, 15:09   #83
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dinsdag vergadering, en dan weten we meer. Ik kan mij in elk geval vinden in ál hun standpunten, en dat is bijzonder. Vooral hun ethische vrijheidsdrang, rationeel en menswaardig vreemdelingenbeleid, en redelijkheid ten opzichte van de waardige democratisering van de samenleving, stonden bij mij hoog aangeschreven, en vond ik aldus terug in hun gedachtegoed.

Als ik in Ranst iets kan beteken, ben ik zeker bereid mijn burgerplicht te vervullen.
Waarvan akte. Zoals je wel weet hang ik een andere partij aan, maar ik respecteer ieders keuze.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 15:25   #84
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Waarvan akte. Zoals je wel weet hang ik een andere partij aan, maar ik respecteer ieders keuze.
Dat is geheel wederzijds, dankzij die verdraagzaamheid houdt de democratie stand
Oud 5 maart 2006, 15:26   #85
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet echt eens leren een spellingscorrector te gebruiken... *betekenen*
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 23:38   #86
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de meest onmogelijke bochten zullen de politiek correcten zich wringen om toch maar niet te moeten toegeven dat die kinderen daar uit eigen overtuiging stonden. Trouwens waar zijn je clichés gebleven man? In jouw wereldbeeld zouden die ouders toch maar luilinkse hangmatwerklozen moeten zijn, dus kinderopvang kon ook geen punt zijn.
Politiek correct my ass! Ik kan me voorstellen dat jij je aangesproken voelt, maar leg mij geen woorden in de mond, illegalenlovertje. Mijn kinderen zullen alvast nooit in idiote optochten lopen omdat een linkse overjaarse hippieschoolmeester dat nodig vindt. De kinderen tegenwoordig worden al genoeg op een sLINKSE manier gemanipuleerd.
Zij die graag Jezusje spelen mogen dat, maar liefst op eigen kosten en in hun eigen luchtkasteel.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 00:41   #87
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Politiek correct my ass! Ik kan me voorstellen dat jij je aangesproken voelt, maar leg mij geen woorden in de mond, illegalenlovertje. Mijn kinderen zullen alvast nooit in idiote optochten lopen omdat een linkse overjaarse hippieschoolmeester dat nodig vindt. De kinderen tegenwoordig worden al genoeg op een sLINKSE manier gemanipuleerd.
Zij die graag Jezusje spelen mogen dat, maar liefst op eigen kosten en in hun eigen luchtkasteel.
je hebt anders het jargon, de clichés en het gebrek aan inhoud zeer goed beet om een politiek correcte VB'er te zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 17:37   #88
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je hebt anders het jargon, de clichés en het gebrek aan inhoud zeer goed beet om een politiek correcte VB'er te zijn.
Ik heb geen partij, noch een dom kuddediertje nodig om mij de juiste weg, nl de hippiefascistische levenswijze op te laten leggen.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be