Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2006, 11:31   #81
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik vind dat het nu het moment is om Steve Stevaert te mobiliseren. Steve kan even bellen met zijn spitsbroeder Fideel om dat "gratis" of voor een paar honderd oude bussen van de Lijn te regelen en dat meiske naar huis te halen. Onder kameraden moet dat toch kunnen !

Laatst gewijzigd door Confucius : 4 maart 2006 om 11:32.
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 12:25   #82
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maakt geen zak uit.
Niemand is meer je eigen volk dan je lief.
Toch wel. Je kind(eren).
Stel dat je met de auto in het kanaal terecht komt. Je passagiers zijn je vrouw en je kind(eren). Veronderstel dat je slechts één kans hebt om iemand te redden. Dus of je vrouw of je kind(eren). Wie kies je ?
Ik wéét het antwoord bij voorbaat al.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 12:27   #83
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Iemand doodrijden is een accident, zolang ge nie onder invloed zijt of dat expres doet, zie ik ook nie in dat je daarvoor moet gestraft worden.

Lombas denk maar eens aan uw eigen woorden als ge ooit ne klapband krijgt, en ge dan iemand zou overrijden, of bv, een van uw medepassagiers, de crash niet zouden overleven.
Als je iemand doodrijdt én het is je verantwoordelijkheid, dan moét je gestraft worden. Punt.
Oud 4 maart 2006, 15:16   #84
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Welke letter in 'klapband' snap jij eigenlijk niet ?
De "u".
Oud 4 maart 2006, 15:18   #85
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Handig principe waarmee hij zich door WO II heeft gemanoeuvreerd.

Waarom lieten de nazi's hem weeral met rust ?
Omdat hij Stalin wel een toffe pee vond?
Oud 4 maart 2006, 15:21   #86
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
[SIZE=2]Ik vermoed dat je wil zeggen dat als alle individuen hun persoonlijke verantwoordelijkheid op zich nemen en boven alles stellen, het collectief niet zo maar kan ontsporen.
Als niemand de bevelen van Hitler opvolgde of zijn theorieën ten uitvoer bracht, zouden de oorlog en de concentratiekampen vermeden hebben kunnen worden. Een bevel zonder opvolging blijft zonder gevolg, en laat diegene die het bevel heeft gegeven alleen achter.

(met mijn excuses aan iedereen, maar nu wil ik toch ook eventjes off topic gaan)

Toch twee bedenkingen:
1) Het collectief is meestal meer dan de loutere samenvoeging van individuen
2) Heeft elk individu zicht op het totale collectief of enkel vanuit zijn perspectief ?

Ander voorbeeld waar de band wel rechtstreeks is:
Je landt met een medisch team in een vluchtelingenkamp in het midden van de Afrikaanse woestijn bij een vluchtelingenkamp. Er zitten 4.000 mensen in erbarmelijke omstandigheden op de rand van de dood te balanceren, maar je hebt maar hulpmiddelen en mensen om 10 % ervan daadwerkelijk te helpen, in afwachting en de hoop dat de verdere hulpverlening zal volgen.

Je staat als individu tegenover een massa die om hulp smeekt. Je kan twee dingen doen:
  • Trachten de hulp te spreiden, met het risico dat je verzuipt en helemaal niemand helpt. Je begint bij nummer 1 en ziet hoe ver je komt.
  • Je maakt een screening waarbij je 3.600 mensen voorlopig uitsluit van hulp in de hoop dat je de overige 400 kunt redden.
Je kiest het laatste, omdat je de situatie wilt vermijden dat de gezondste mensen zich dan het eerste gaan aanbieden omdat zij tenminste nog over de kracht beschikken om naar voren te dringen.
Maar er is geen burgerlijke stand of paspoortsysteem, noch een medisch dossier dat je kan gebruiken. Dus moet je die mensen op zicht screenen en degene waarvan je denkt dat hun behandeling niet voldoende urgent is om bij de 10% 'gelukkigen' te horen, worden in de wachtrij gezet. Je markeert ze, letterlijk, met een stempel op de hand of het gezicht.

De dagen daarop zie je die mensen die je gemarkeerd hebt sterven. Elke nieuwe dag moet je de lijken opruimen die jouw stempel dragen en jouw selectie niet hebben overleefd.
Bovendien merk je dat je screening niet waterdicht is, want ook bij diegene die je wel behandelt sterven er mensen.
Dit alles zonder enige garantie dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Als je dan het begrip 'persoonlijke verantwoordelijkheid' volgens jouw definitie hanteert, hoe ga je om met deze beslissing ?
Mag je je troosten met de gedachte dat de oorzaak van de catastrofe die je tracht te beteugelen boven jouw persoonlijke verantwoordelijkheid uitstijgt ?
Als je het recht op leven als absoluut beschouwt, moet je dan iedereen helpen met het risico niemand te helpen ?
En hoe zie je dan jouw individueel recht om geen schuld te hebben aan iemands dood ?
[/SIZE]
Ik vind dat je hier een perfect voorbeeld geeft van hoe je keuzevrijheid hebt, en de plicht om je keuze rechtvaardig te beoordelen en je verantwoordelijkheid op te nemen.

Je vragen zal iedereen anders beantwoorden.
Oud 4 maart 2006, 15:59   #87
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Een normaal mens die een wapen in de hand krijgt gedrukt vergezeld van een bedreiging aan het adres van datgene dat hem het liefste is weet niet beter dan dat het wapen met kogels geladen is inplaats van met losse flodders.

Om je slachtoffer medewerking te vragen in zo'n geval moet je blijkbaar zo koelbloedig zijn als Pelgrim Forever.

Wie garandeert je trouwens dat je lief wordt vrijgelaten als je tegemoet komt aan wat bandieten van je vragen?

Ik gaf dit voorbeeld enkel met een echtpaar in gedachten dat overvallen werd en waarvan de man in bijzijn van zijn vrouw werd vermoord ook al hadden die twee alles gedaan wat hun belagers eisten.

Lombas vergelijkt hier echter een stom ongeval met opzettelijke moord en vandaaruit zet hij een hele constructie op om te provoceren.

Het land waar Fidel de scepter zwaait is het enkel om geldklopperij bij buitenlanders te doen. De vrouw die er een ongeval kreeg zal worden vrijgelaten zogauw er vanuit haar land van herkomst voldoende dollars of Euro's over de brug komen. Geen Cubaans geld want dat heeft enkel waarde voor de straatarme Cubanen.
Zoals in alle communistische landen,
hun economie moet ergens mee aan de praat gehouden worden.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 16:21   #88
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lombas vergelijkt hier echter een stom ongeval met opzettelijke moord en vandaaruit zet hij een hele constructie op om te provoceren.
Dat deed ik helemaal niet
Oud 4 maart 2006, 18:20   #89
ErikDeRode
Vreemdeling

Standaard Vlaamse onschendbaarheid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Vlaamse krijgt 3 jaar cel voor ongeval in Cuba

Elke Willemsen (29) uit Antwerpen is gisteren door de rechter in Cuba veroordeeld tot drie jaar cel voor een dodelijk verkeersongeval. De reisbegeleidster slipte in augustus vorig jaar na een klapband met haar huurwagen tegen een bejaarde fietser.
De man overleefde het ongeval niet. ,,We kregen een sms'je met het verdict, maar meer weten we nog niet'', zegt haar broer Max. ,,Ze reist momenteel terug naar vrienden in Havana. Dit is een bittere pil. Ze heeft blijkbaar nog tien dagen de tijd om beroep aan te tekenen.''

Buitenlandse Zaken reageert in afwachting van een officiële mededeling van Cuba nog niet. (BjM)

bron,Het Volk
Ja, Elke Willemsen is uit Antwerpen en is dus per definitie onschuldig. Voor sommige partijen zit de wereld heel eenvoudig in elkaar (hoewel: hebben jullie nog niet nagekeken of het geen rooie rat is?)
ErikDeRode is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 18:30   #90
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ErikDeRode Bekijk bericht
Ja, Elke Willemsen is uit Antwerpen en is dus per definitie onschuldig. Voor sommige partijen zit de wereld heel eenvoudig in elkaar (hoewel: hebben jullie nog niet nagekeken of het geen rooie rat is?)
Nog ene die niet weet wat een klapband is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 21:01   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Toch wel. Je kind(eren).
Stel dat je met de auto in het kanaal terecht komt. Je passagiers zijn je vrouw en je kind(eren). Veronderstel dat je slechts één kans hebt om iemand te redden. Dus of je vrouw of je kind(eren). Wie kies je ?
Waarom ga jij er als vanzelfsprekend van uit dat iedereen kinderen heeft?

Zelfs �*ls je die had dan was dat maar voor een relatief aantal jaar
Oud 4 maart 2006, 21:01   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Je kind(eren).

Zelfs �*ls je die had dan was dat maar voor een relatief aantal jaar van
Oud 4 maart 2006, 21:01   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. Je kind(eren).

Zelfs �*ls je die had dan was dat maar voor een relatief aantal jaar van je leven.

Dat echtpaar in Houthalen waarvan de man vermoord werd woonde daar ook alleen al had het kinderen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 maart 2006 om 21:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 10:31   #94
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelfs �*ls je die had dan was dat maar voor een relatief aantal jaar van je leven.

Dat echtpaar in Houthalen waarvan de man vermoord werd woonde daar ook alleen al had het kinderen.
1. Ik ga er niet vanuit dat iedereen kinderen heeft.

2. En als je ze hebt, dan heb je ze niet voor een relatief aantal jaren, maar wel tot aan je dood.

3. Ik ken het geval 'Houthalen' niet én zie dus de relevantie niet.
Oud 5 maart 2006, 10:32   #95
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ach, het enige dat ik vd reacties hier onthou, is dat deze "uit stoere vlaemsche klei opgetrokken deerne" per definitie onschuldig zou zijn. T'is "toch maar een oude Cubaan" die ze omverreed
En het enige dat ik over jouw links gezwets wil onthouden is dat je "zo zot bent als een deur" ! 't Is zoals gewoonlijk de wereld op z'n kop, alles wat ook maar een beetje op "eigen volk" lijkt is per definitie misdadig ! Als je het dan toch zo erg op oude cubanen begrepen hebt, ga dan naar cuba !

Jouw cynische "Vlaemsche klei" opmerking hoort perfect thuis in jullie politiek correcte clubje maar als er iemand roept dat moslims geitenneukers zijn snijden ze hem het hoofd af en staan jullie mee op de barricade !

Ga in cuba de portiekhoer voor buitenlanders uithangen !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 00:13   #96
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Als ik iemand zou dooddoen, zou ik vrijwillig in den bak gaan zitten.

Hoe kun je daar bij berusten? Ben je al eens in Cuba geweest? Echt enorme wegen zijn dat daar niet, en je moet al serieus je best doen wil je iemand overrijden... Op de kleinere wegen, daar is gewoon geen kip, en op de autostrades loopt wel veel volk rond (lifters, heel gebruikelijk daar), maar die zijn één beschermd en twee in ruil rijden er ook minder auto's.
LUL
alsofs jij het één dag uithoud int gevang
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 00:17   #97
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb deze discussie gisteren nog gevoerd met iemand die de stelling innam dat de bedieners van bommenwerpers een minder grote schuld hebben dan iemand die rechtstreeks een ander een nekschot geeft.

Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Het gaat mij om de persoonlijke verantwoordelijkheid, en eerlijk gezegd vind ik dat Adolf Hitler, om nu maar eens de Wet van Godwin te respecteren, minder schuld heeft aan de holocaust dan de beulen in de exterminatiekampen. Het pistool aangeven is één ding, er daadwerkelijk iemand mee neerschieten is iets anders. Dat laatste, zo moet ik er veiligheidshalve aan toevoegen, is niet bedoeld om de rol van Hitler of diens verantwoordelijkheid in welke zin dan ook te betwisten.

Zie je wat ik bedoel? Het gaat om persoonlijke verantwoordelijkheid. De man die de opdracht gaf om Dresden te bombarderen, kan daarvoor berecht worden omdat het een schandelijke daad is - maar diegenen die in de bommenwerpers zaten, zijn de enige echte daders: omdat er juist iets bestaat als persoonlijke vrije medewerking, en zelfs onder dwang staat het je nog altijd vrij om zelf te beslissen.

Ik wijk nu wel wat af.
meer dan een beetje
Oud 6 maart 2006, 00:23   #98
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als je iemand doodrijdt én het is je verantwoordelijkheid, dan moét je gestraft worden. Punt.
dus den bak in!
wa gebeurt er als je de kostwinner bent?????
Oud 6 maart 2006, 01:10   #99
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago Bekijk bericht
LUL
alsofs jij het één dag uithoud int gevang
1 Probeer niet te schelden, dan sta je minder voor aap (zie mij bijvoorbeeld, want ik sta altijd voor aap)

2 Jij kent me niet

3 Credis ut intellegere?
Oud 6 maart 2006, 01:11   #100
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago Bekijk bericht
dus den bak in!
wa gebeurt er als je de kostwinner bent?????
Dan moet je maar niemand dood doen...

Of is kostwinner-zijn nu ook al een excuus om niet opgesloten te worden

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be