Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2006, 17:23   #81
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is echt wel origineel,bij beide grote partijen zijn er geen kandidaten "zichtbaar" momenteel waarbij je kunt zeggen...nou.....die blinkt van ver....die is "presidentiabel"(<----keltisch woord)
Bush heeft wel nog bijna drie jaar te doen he, het is helemaal niet ongewoon dat er nog geen zichtbare kandidaten zijn.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 15:27   #82
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Bush heeft wel nog bijna drie jaar te doen he, het is helemaal niet ongewoon dat er nog geen zichtbare kandidaten zijn.
Inderdaad. Maar sommigen denken dat ook dit verhaal te maken heeft met een samenzwering.
Oud 18 maart 2006, 17:27   #83
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik zou het zelfs "democratischer" noemen....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 17:13   #84
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Albany Dems mull call to impeach Bush

AP | March 18 2006

Democrats in Albany County will consider whether to adopt a platform that calls for the impeachment of President Bush.
The platform committee of the Albany County Democratic Party has voted unanimously in favor of presenting the impeachment resolution at the party's county convention on March 26.
Oliver Peters, a member of the platform committee, said the draft is meant to spur debate of what members consider some of the more important and alarming aspects of the Bush administration's activities.
"At this time, in the state and in the country, we're the lowly opposition party, as it were," Peters said. "I think of that as a responsibility to maintain a balance and integrity."
The draft platform alleges four reasons for impeachment:
* That the Bush administration deliberately distorted and misrepresented intelligence information to form a basis for the U.S. invasion of Iraq.
* That Bush has violated the Geneva Contentions by detaining people captured in Afghanistan, Pakistan and Iraq without formally charging them with crimes.
* That Bush has violated international and U.S. law by allowing the torture of prisoners.
* That Bush has violated the Fourth Amendment of the U.S. Constitution by allowing the National Intelligence Service to conduct wiretaps on U.S. citizens without court warrants.
Jason A. Lillegraven, another member of the platform committee, said that calling for Bush's impeachment might not be a position that a political candidate would publicly acknowledge, especially in Wyoming. However, he said it is an issue discussed among local Democrats.
"This does not bind any candidate to any viewpoint that is in here, and they're allowed to go their own way," Lillegraven said. "But it does try to get a sense of the feelings that this government is about."
Drake Hill, chairman of the Wyoming Republican Party, said the draft platform runs contrary to the views of most people in Vice President Dick Cheney's home state.
"Wyoming people understand the need to protect our country from terrorism," Hill said. "Republicans have always been the ones to step up to protect national security. Republicans don't believe in cutting and running.
"President Bush is concerned with saving lives by waging war on terrorism where the terrorists live, as do the vast majority of Wyomingites," Hill said. "We support our commander in chief in his effort to save American lives."
Oud 19 maart 2006, 17:16   #85
democratsteve
Minister-President

Standaard

Bush gaat door met uithollen van de Grondwet.
Vraag is hoe lang men het blijft pikken?

http://www.prisonplanet.com/articles...arrantless.htm
Oud 20 maart 2006, 19:55   #86
democratsteve
Minister-President

Standaard

‘Impeach Bush’ chorus grows
http://www.prisonplanet.com/articles...306Impeach.htm

Sarah Baxter / London Times | March 19 2006

THE movement to impeach President George W Bush over the war on terror began with a few tatty bumper stickers on the back of battered old Volvos and slogans such as “Bush lied, people died” on far-left websites. But as Democrat hopes rise of gaining control of Congress this autumn, dreams of impeaching Bush are no longer confined to the political fringe.
A poll last week found that voters, by 50% to 37%, would prefer the Democrats to win control of Congress. If Bush’s opponents find themselves in a position of power, the temptation to humiliate him is likely to be irresistible.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 20 maart 2006 om 19:57.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 20:14   #87
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Bush blijft (helaas) aan tot zijn laatste officiele dag. Senator Russ feingold probeerde een 'censure' (soort vermaning) te introduceren ivm illegale afluisterpraktijken en vond zelfs geen steun in zijn eigen partij. Bush heeft geluk dat de demokraten geen 'cojones' hebben.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2006, 21:58   #88
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Bush blijft (helaas) aan tot zijn laatste officiele dag. Senator Russ feingold probeerde een 'censure' (soort vermaning) te introduceren ivm illegale afluisterpraktijken en vond zelfs geen steun in zijn eigen partij. Bush heeft geluk dat de demokraten geen 'cojones' hebben.
Wanneer Bush zijn termijn niet uit doet zal het initiatief van niet van de gevestiugde macht komen. Demo's of Republics, allen één pot nat. Er zijn 3 manieren waarop Bush kan worden afgezet ...
1. De burgers ...
... de kans is klein dat de macht van de media kan worden overtroffen om een massale volksopstand op gang te trekken

2. Een staatsgreep ...
... het 'militaire' Pentagon is de amateuristische macht die wordt uitgeoefend door de Bush club stilaan beu, laat ze maar eens een staatsgreep plegen

3. Combinatie van beiden ...

Laatst gewijzigd door Gun : 20 maart 2006 om 21:59.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 12:54   #89
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag is hoe lang men het blijft pikken?

ohhh simpel! Als je het straks niet pikt mag je naar een van
de concentratie kampen die al klaar staan op de militaire basissen.

No problemo voor de elite!

of we moeten nu eens wakker worden!!

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 21:56   #90
democratsteve
Minister-President

Standaard

http://www.prisonplanet.com/articles...306_b_Bush.htm
Wie beweerde (op een andere draad) ook weer dat de Bush adminstration nooit geeft geprobeerd Saddam aan 9/11 te linken???
Deze leugens van Bush en Co komen nu zelfs via de mainstream media "back in their face".
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2006, 23:19   #91
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Wie beweerde (op een andere draad) ook weer dat de Bush adminstration nooit geeft geprobeerd Saddam aan 9/11 te linken???
Nadine, Parcifal, ...
Oud 21 maart 2006, 23:22   #92
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze leugens van Bush en Co komen nu zelfs via de mainstream media "back in their face".
Menig psycholoog zou deze fase herkennen als het absolute bewijs van leugen, niet van vergetelheid, onaandachtzaamheid, ... maar verstrikt in eigen leugens
Oud 22 maart 2006, 09:35   #93
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steve, dit is compleet idioot.
Je bewijst hier gewoon wat ik altijd gezegd heb.

Ze hebben 9/11 en Saddam nooit officieel gelinkt (dat zegt de video trouwens, point proven dus ) maar gesuggereerd (gebruikt in dezelfde toespraak, met een paar woorden ertussen).

Op een persconferentie samen met Premier Blair werd bijvoorbeeld het volgende gezegd :
Citaat:
From January 2003:

http://www.whitehouse.gov/news/releases/2003/01/20030131-23.html

"Q One question for you both. Do you believe that there is a link between Saddam Hussein, a direct link, and the men who attacked on September the 11th?

THE PRESIDENT: I can't make that claim.

THE PRIME MINISTER: That answers your question. The one thing I would say, however, is I've absolutely no doubt at all that unless we deal with both of these threats, they will come together in a deadly form. Because, you know, what do we know after September the 11th? We know that these terrorists networks would use any means they can to cause maximum death and destruction. And we know also that they will do whatever they can to acquire the most deadly weaponry they can. And that's why it's important to deal with these issues together."
Je geheugen moet echt serieus versponsd zijn.... Kan niet anders.

Laatst gewijzigd door parcifal : 22 maart 2006 om 10:03.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 14:52   #94
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Steve, dit is compleet idioot.
Je bewijst hier gewoon wat ik altijd gezegd heb.

Ze hebben 9/11 en Saddam nooit officieel gelinkt (dat zegt de video trouwens, point proven dus ) maar gesuggereerd (gebruikt in dezelfde toespraak, met een paar woorden ertussen).

Op een persconferentie samen met Premier Blair werd bijvoorbeeld het volgende gezegd :

Je geheugen moet echt serieus versponsd zijn.... Kan niet anders.

Simpel mannetje.
In deze video van enkele minuten worden amper 2 quotes van Bush gebruikt.
What about de tientallen quotes van Cheney, Rumsfeld en Co? waarvan ik op de andere draad enkele voorbeelden heb gepost.
Btw, je hebt eerst wel deglijk gezegd dat ze de link NOOIT hebben gebruikt!!!!
Om nadien je kak in te trekken en over te gaan tot, " ze hebben het nooit als bewezen feit gebruikt."
De enige hier met een "versponsd geheugen" blijkt wederom uzelf te zijn.
Oud 22 maart 2006, 15:02   #95
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Wat er ook van zij, en wat bepaalde mensen er ook over moge dromen en schrijven : President Bush is herverkozen en blijft aan volgens de democratische wetgeving tot het einde van zijn mandaat.

Gelukkig maar [SIZE="1"] dit is even mijn eigen mening, maar die kennen jullie al.[/SIZE]
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 15:07   #96
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat er ook van zij, en wat bepaalde mensen er ook over moge dromen en schrijven : President Bush is herverkozen en blijft aan volgens de democratische wetgeving tot het einde van zijn mandaat.

Gelukkig maar [SIZE=1] dit is even mijn eigen mening, maar die kennen jullie al.[/SIZE]
Hopelijk voor jou komt nog de dag dat je beseft hoe mis dat je was.
Oud 22 maart 2006, 15:14   #97
democratsteve
Minister-President

Standaard

Hier een analyse van de discussie tussen Parci en mij over het feit dat de Bush admistration de vermeende link Saddam -9/11 wel degelijk heeft gebruikt.
Iedereen kan zelf de authenticiteit van de betreffende posts nakijken op de draad over Madrid: http://forum.politics.be/showthread.php?t=30901
Eens zien wie er hier last heeft met “subtiliteiten”.

Mijn EERSTE post:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
De WMD-reden is vooral voor internationale support gebruikt.
In de VS zelf was Saddam's vermeende connectie met 11 september het meest gebruikte argument. (zeker bij aanvang)
Er staat wel degelijk “vermeende” connectie.
Waarmee ik al direct zélf indiceer dat ze er nooit is geweest.
Laat staan dat ze ooit is bewezen.
Ik sugerereer ook nérgens dat ze het als “bewezen feit” hebben gebruikt.
En mochten er toch nog vragen zijn over wat ik hier dan wél suggereer.
Het enige wat ik hier suggereer is dat “ze”(de Bush-administration) de vermeende link
tussen Irak(Saddam) en 9/11 (Atta) hebben gebruikt om public support te krijgen voor de oorlog in Irak. Dat zoveel later, na de WMD- redenen en de “Saddam is een bad man”- redenen, enz... over deze link niet meer is gepraat, heb ik nooit ontkend.
Bon.
Hier volgt parcifals EERSTE reactie op die post. (z’n reactie op de Wikipedia-aandelen heb ik weggelaten, wegens irrelevant)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Op de neocon-fora waar ik tracht te overleven als 'extreme liberal' american
wordt er wel duidelijk een verschil gemaakt tussen 9/11 en de irakese invasie.
Irak is volgens hen wel een legitiem target in de WOT maar het 911 argument wordt hierbij niet gebruikt.
Hij schrijft hier 2 zinnen die NIET door mij worden ontkent én waarvan ik nooit het tegendeel heb beweerd. Je vraagt je dus af waarom hij ze schrijft?
Er staat twee keer,“wordt”, = tegenwoordige tijd.
Dat vandaag,(of sinds n�* de start van de oorlog,) de Saddam-9/11 link NIET meer wordt gebruikt, is hoogst irrelevant. We zijn 2006. Ik spreek over de periode 2002/3
Maar dan schrijft hij het volgende:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Misschien waren er wel commentatoren in het begin die Saddam linkten met 911 maar ik heb nog nooit een officiele bron gezien die dat beweerde.
(misschien wel suggestief of indirect maar nooit open en bloot).

Einde parcifals eerste post.

Hij schrijft hier wel degelijk, “die Saddam linkten aan 9/11”.
Exact zoals ik het uiteraard bedoelde. (Wat bewijst dat hij allesinds begrepen heeft wat ik suggereerde met m’n woorden)
Wel, voor de taalkundigen onder ons, laten we eens ontleden wat parcifal zou kunnen “gesuggereerd” met wat hij schreef.

Hij zegt eerst, “misschien waren er wel commentatoren in het begin die Saddam linkten aan 9/11..........”
De “misschien” indiceert al dat hij twijfel uit of er uberhaupt wel commentatoren waren die zulks deden, en dat �*ls ze er al waren, ze hoogstwaarschijnlijk van geen betekenis waren.
De zin gaat verder met, "maar ik heb nog nooit een officiele bron gezien die dat beweerde."
Let op de nuance want dat is belangrijk vor later. Hij zegt dus eerst dat hij “Nooit een officiele bron heeft gezien”.
Conclusie.
Hij vindt dus dat wat ik schreef, niet klopt.
Ik beweer dat de Saddam-9/11 link is gebruikt om het publiek acher de oorlog tegen Irak te krijgen. Hij zegt dat hij nooit officiële bronnen heeft gezien die dit zelfs maar beweerden.
Ik reageer oprecht geschokt, aangezien ik van parcifal verwacht dat hij nogal goed op de hoogte is van het reilen en zielen in de US. Ik verwijs dat ook onmiddelijk naar o.a. de vermeende Atta-Praag-Irak connectie.
De polluitslag haal ik aan om te onderstrepen hoé effectief de propaganda van Cheney en co wel is geweest. Op m’n vraag hoe hij denkt dat het komt dat die cijfers zo hoog lagen, reageert hij niet. Het enige wat hij inbrengt is dat die polls vandaag anders liggen.
Tja, dat moest er nog aan mankeren.
Dus hier mijn volgende reactie.

Citaat:
Jezus zeg. Ben jij de Atta-Irak connestie in Praag al vergeten.
En wat meer is, ben jij de poll-cijfers van voor de Irak-invasie vergeten????
Bijna 70!% geloofde dat Saddam somehow betrokken was bij 9/11!!!
Waar hebben die mensen dat dan gehaald?
Van één of twee politieke commentatoren zekers.
Btw, verleden jaar nog, toen Cheney geconfronteerd werd met al die onzin over Atta die in Praag zou zijn geweest, blééf hij volhouden dat dit correct was
parifals reactie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parcifal
Ik ben dat helemaal niet vergeten.
Die Atta connectie werd gesuggereerd door een aantal mensen maar is nooit bewezen voor zover ik weet.
Als dusdanig is het dan ook nooit gebruikt in officiele memo's of speechen.

Ik weet ook wel dat Cheney en anderen hebben 'gezinspeeld' op een link maar nogmaals : er is nooit gezegd dat er effectief bewijzen voor waren.
Het is juist door die suggesties dat vele amerikanen die link hebben aangenomen als 'waar'.

Het is subtiel, I know, maar het is wel degelijk een verschil.
Momenteel zijn die poll-cijfers trouwens al totaal anders
Deze reactie is belangrijk aangezien de eerste alinea uit deze tekst, degene is waarop hij zich later beroept,(als we al in een ander stadium van de duscussie zijn)
Hij draait al een beetje bij. Nu werd de connectie al door enkelen gesuggereerd, eerst had hij nog nooit iets gezien, en hij voegt er nu aan toe dat er volgens hem nooit bewijzen zijn voor gevonden.
Nu, dat wist ik ook wel. Heb ik ook nooit gesteld.
En dan zegt hij, “als dusdanig is het ook nooit gebruikt.
Wat suggeert hij hier eigenlijk?
Hij verwijst uiteraad naar het woord “bewezen” in z’n vorige zin.
Dat het nooit bewezen is? Dat wisten we.
Of bedoelt hij dat het nooit is gebruikt als BEWIJS?
Want daarin heeft hij gelijk, maar dat heb ik ook nooit gesteld.
Daarom dat mijn eerste reactie op deze was.

Citaat:
Tuurlijk is hij nooit bewezen, maar dat doet toch niet terzake? Of zijn de WMD's bewezen misschien?
Feit is dat ze het hebben gebruikt.
Ik wilde hiermee dus nogmaals duidelijk maken dat het niet uitmaakte of dit nu uiteindelijk bewezen was. Dat was namelijk ook niet wat ik beweerde.
Maar in de tweede alinea van z’n post staat dus dit:
(hier maakt hij wel duidelijker wat hij wil zeggen)
"Ik weet ook wel dat Cheney en anderen hebben 'gezinspeeld' op een link maar nogmaals : er is nooit gezegd dat er effectief bewijzen voor waren”
Hier zegt hij dus NIET, “ze hebben het nooit gebruikt als ‘bewezen feit’”, wat hij later zal inroepen.
Neen, hij zegt duidelijk dat Cheney en consoorten “nooit gezegd hebben dat er bewijzen waren”.
En dat klopt dus NIET!!!!!
Want ja, ze hebben het nooit bewezen, en ook nooit gebruikt als bewezen feit, maar ze hebben wel lange tijd gezegd dat er sterke indicaties, ja, zelfs bewijzen voor waren. (tot aan de oorlog)
Dus hebben ze het wel degelijk GEBRUIKT, wat al was wat ik wilde claimen.
En om te BEWIJZEN wat ik beweerde en te ONTKRACHTEN wat parcifal in deze zin vertelt, postte ik het lijstje met quotes.
Niet alleen bewijzen ze dat niet enkel “een paar commentatoren”, maar officials de vermeende link HERHAALDELIJK hebben gebruikt en geprint is in de mainstream media.
Sterker, het toont zelfs aan dat nadat er ernstige twijfel was ontstaan, Cheney en Co BLIJVEN volhouden zijn dat de link er was!!
En alhoewel het woordje “bewijs” niet voorkomt in deze zinnen, hoe moet je quotes als.....
Vice President Cheney and Defense Secretary Rumsfeld “accept reports from Czech diplomats” that the meeting took place.
of, Vice President Cheney repeats the claims “that Atta met with al-Ani in Prague” on NBC's Meet the Press.
…..dan interpreteren?
Als Cheney en Rusmfeld zeggen dat ze rapporten van Tjechische diplomaten hebben die de meeting bevestigen, dan is dat net hetzelfde als zeggen dat er bewijs is dat de ontmoeting heeft plaatsgevonden. (ergo:link met Irak)
En als je echt “onwillig” bent, is het MINSTE wat je kan zeggen dat ze allesinds “insinueren” dat er bewijs is, wat “misleiding” is.
In beide gevallen bevestigt het nog steeds wat ik oorspronkelijk claimde, nl. dat ze de vermeende connectie gebruikt hebben in hun propaganda.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be