![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Bush heeft wel nog bijna drie jaar te doen he, het is helemaal niet ongewoon dat er nog geen zichtbare kandidaten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Maar sommigen denken dat ook dit verhaal te maken heeft met een samenzwering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Albany Dems mull call to impeach Bush
AP | March 18 2006 Democrats in Albany County will consider whether to adopt a platform that calls for the impeachment of President Bush. The platform committee of the Albany County Democratic Party has voted unanimously in favor of presenting the impeachment resolution at the party's county convention on March 26. Oliver Peters, a member of the platform committee, said the draft is meant to spur debate of what members consider some of the more important and alarming aspects of the Bush administration's activities. "At this time, in the state and in the country, we're the lowly opposition party, as it were," Peters said. "I think of that as a responsibility to maintain a balance and integrity." The draft platform alleges four reasons for impeachment: * That the Bush administration deliberately distorted and misrepresented intelligence information to form a basis for the U.S. invasion of Iraq. * That Bush has violated the Geneva Contentions by detaining people captured in Afghanistan, Pakistan and Iraq without formally charging them with crimes. * That Bush has violated international and U.S. law by allowing the torture of prisoners. * That Bush has violated the Fourth Amendment of the U.S. Constitution by allowing the National Intelligence Service to conduct wiretaps on U.S. citizens without court warrants. Jason A. Lillegraven, another member of the platform committee, said that calling for Bush's impeachment might not be a position that a political candidate would publicly acknowledge, especially in Wyoming. However, he said it is an issue discussed among local Democrats. "This does not bind any candidate to any viewpoint that is in here, and they're allowed to go their own way," Lillegraven said. "But it does try to get a sense of the feelings that this government is about." Drake Hill, chairman of the Wyoming Republican Party, said the draft platform runs contrary to the views of most people in Vice President Dick Cheney's home state. "Wyoming people understand the need to protect our country from terrorism," Hill said. "Republicans have always been the ones to step up to protect national security. Republicans don't believe in cutting and running. "President Bush is concerned with saving lives by waging war on terrorism where the terrorists live, as do the vast majority of Wyomingites," Hill said. "We support our commander in chief in his effort to save American lives."
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Bush gaat door met uithollen van de Grondwet.
Vraag is hoe lang men het blijft pikken? http://www.prisonplanet.com/articles...arrantless.htm
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() ‘Impeach Bush’ chorus grows
http://www.prisonplanet.com/articles...306Impeach.htm Sarah Baxter / London Times | March 19 2006 THE movement to impeach President George W Bush over the war on terror began with a few tatty bumper stickers on the back of battered old Volvos and slogans such as “Bush lied, people died” on far-left websites. But as Democrat hopes rise of gaining control of Congress this autumn, dreams of impeaching Bush are no longer confined to the political fringe. A poll last week found that voters, by 50% to 37%, would prefer the Democrats to win control of Congress. If Bush’s opponents find themselves in a position of power, the temptation to humiliate him is likely to be irresistible. Laatst gewijzigd door democratsteve : 20 maart 2006 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Bush blijft (helaas) aan tot zijn laatste officiele dag. Senator Russ feingold probeerde een 'censure' (soort vermaning) te introduceren ivm illegale afluisterpraktijken en vond zelfs geen steun in zijn eigen partij. Bush heeft geluk dat de demokraten geen 'cojones' hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. De burgers ... ... de kans is klein dat de macht van de media kan worden overtroffen om een massale volksopstand op gang te trekken 2. Een staatsgreep ... ... het 'militaire' Pentagon is de amateuristische macht die wordt uitgeoefend door de Bush club stilaan beu, laat ze maar eens een staatsgreep plegen 3. Combinatie van beiden ...
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 20 maart 2006 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ohhh simpel! Als je het straks niet pikt mag je naar een van de concentratie kampen die al klaar staan op de militaire basissen. No problemo voor de elite! of we moeten nu eens wakker worden!! Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() http://www.prisonplanet.com/articles...306_b_Bush.htm
Wie beweerde (op een andere draad) ook weer dat de Bush adminstration nooit geeft geprobeerd Saddam aan 9/11 te linken??? Deze leugens van Bush en Co komen nu zelfs via de mainstream media "back in their face". |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bewijst hier gewoon wat ik altijd gezegd heb. Ze hebben 9/11 en Saddam nooit officieel gelinkt (dat zegt de video trouwens, point proven dus ![]() Op een persconferentie samen met Premier Blair werd bijvoorbeeld het volgende gezegd : Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 22 maart 2006 om 10:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Simpel mannetje. In deze video van enkele minuten worden amper 2 quotes van Bush gebruikt. What about de tientallen quotes van Cheney, Rumsfeld en Co? waarvan ik op de andere draad enkele voorbeelden heb gepost. Btw, je hebt eerst wel deglijk gezegd dat ze de link NOOIT hebben gebruikt!!!! Om nadien je kak in te trekken en over te gaan tot, " ze hebben het nooit als bewezen feit gebruikt." ![]() ![]() ![]() De enige hier met een "versponsd geheugen" blijkt wederom uzelf te zijn.
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er ook van zij, en wat bepaalde mensen er ook over moge dromen en schrijven : President Bush is herverkozen en blijft aan volgens de democratische wetgeving tot het einde van zijn mandaat.
Gelukkig maar [SIZE="1"] ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||||||
Minister-President
|
![]() Hier een analyse van de discussie tussen Parci en mij over het feit dat de Bush admistration de vermeende link Saddam -9/11 wel degelijk heeft gebruikt.
Iedereen kan zelf de authenticiteit van de betreffende posts nakijken op de draad over Madrid: http://forum.politics.be/showthread.php?t=30901 Eens zien wie er hier last heeft met “subtiliteiten”. Mijn EERSTE post: Citaat:
Waarmee ik al direct zélf indiceer dat ze er nooit is geweest. Laat staan dat ze ooit is bewezen. Ik sugerereer ook nérgens dat ze het als “bewezen feit” hebben gebruikt. En mochten er toch nog vragen zijn over wat ik hier dan wél suggereer. Het enige wat ik hier suggereer is dat “ze”(de Bush-administration) de vermeende link tussen Irak(Saddam) en 9/11 (Atta) hebben gebruikt om public support te krijgen voor de oorlog in Irak. Dat zoveel later, na de WMD- redenen en de “Saddam is een bad man”- redenen, enz... over deze link niet meer is gepraat, heb ik nooit ontkend. Bon. Hier volgt parcifals EERSTE reactie op die post. (z’n reactie op de Wikipedia-aandelen heb ik weggelaten, wegens irrelevant) Citaat:
Er staat twee keer,“wordt”, = tegenwoordige tijd. Dat vandaag,(of sinds n�* de start van de oorlog,) de Saddam-9/11 link NIET meer wordt gebruikt, is hoogst irrelevant. We zijn 2006. Ik spreek over de periode 2002/3 Maar dan schrijft hij het volgende: Citaat:
Einde parcifals eerste post. Hij schrijft hier wel degelijk, “die Saddam linkten aan 9/11”. Exact zoals ik het uiteraard bedoelde. (Wat bewijst dat hij allesinds begrepen heeft wat ik suggereerde met m’n woorden) Wel, voor de taalkundigen onder ons, laten we eens ontleden wat parcifal zou kunnen “gesuggereerd” met wat hij schreef. Hij zegt eerst, “misschien waren er wel commentatoren in het begin die Saddam linkten aan 9/11..........” De “misschien” indiceert al dat hij twijfel uit of er uberhaupt wel commentatoren waren die zulks deden, en dat �*ls ze er al waren, ze hoogstwaarschijnlijk van geen betekenis waren. De zin gaat verder met, "maar ik heb nog nooit een officiele bron gezien die dat beweerde." Let op de nuance want dat is belangrijk vor later. Hij zegt dus eerst dat hij “Nooit een officiele bron heeft gezien”. Conclusie. Hij vindt dus dat wat ik schreef, niet klopt. Ik beweer dat de Saddam-9/11 link is gebruikt om het publiek acher de oorlog tegen Irak te krijgen. Hij zegt dat hij nooit officiële bronnen heeft gezien die dit zelfs maar beweerden. Ik reageer oprecht geschokt, aangezien ik van parcifal verwacht dat hij nogal goed op de hoogte is van het reilen en zielen in de US. Ik verwijs dat ook onmiddelijk naar o.a. de vermeende Atta-Praag-Irak connectie. De polluitslag haal ik aan om te onderstrepen hoé effectief de propaganda van Cheney en co wel is geweest. Op m’n vraag hoe hij denkt dat het komt dat die cijfers zo hoog lagen, reageert hij niet. Het enige wat hij inbrengt is dat die polls vandaag anders liggen. Tja, dat moest er nog aan mankeren. Dus hier mijn volgende reactie. Citaat:
Citaat:
Hij draait al een beetje bij. Nu werd de connectie al door enkelen gesuggereerd, eerst had hij nog nooit iets gezien, en hij voegt er nu aan toe dat er volgens hem nooit bewijzen zijn voor gevonden. Nu, dat wist ik ook wel. Heb ik ook nooit gesteld. En dan zegt hij, “als dusdanig is het ook nooit gebruikt. Wat suggeert hij hier eigenlijk? Hij verwijst uiteraad naar het woord “bewezen” in z’n vorige zin. Dat het nooit bewezen is? Dat wisten we. Of bedoelt hij dat het nooit is gebruikt als BEWIJS? Want daarin heeft hij gelijk, maar dat heb ik ook nooit gesteld. Daarom dat mijn eerste reactie op deze was. Citaat:
Maar in de tweede alinea van z’n post staat dus dit: (hier maakt hij wel duidelijker wat hij wil zeggen) "Ik weet ook wel dat Cheney en anderen hebben 'gezinspeeld' op een link maar nogmaals : er is nooit gezegd dat er effectief bewijzen voor waren” Hier zegt hij dus NIET, “ze hebben het nooit gebruikt als ‘bewezen feit’”, wat hij later zal inroepen. Neen, hij zegt duidelijk dat Cheney en consoorten “nooit gezegd hebben dat er bewijzen waren”. En dat klopt dus NIET!!!!! Want ja, ze hebben het nooit bewezen, en ook nooit gebruikt als bewezen feit, maar ze hebben wel lange tijd gezegd dat er sterke indicaties, ja, zelfs bewijzen voor waren. (tot aan de oorlog) Dus hebben ze het wel degelijk GEBRUIKT, wat al was wat ik wilde claimen. En om te BEWIJZEN wat ik beweerde en te ONTKRACHTEN wat parcifal in deze zin vertelt, postte ik het lijstje met quotes. Niet alleen bewijzen ze dat niet enkel “een paar commentatoren”, maar officials de vermeende link HERHAALDELIJK hebben gebruikt en geprint is in de mainstream media. Sterker, het toont zelfs aan dat nadat er ernstige twijfel was ontstaan, Cheney en Co BLIJVEN volhouden zijn dat de link er was!! En alhoewel het woordje “bewijs” niet voorkomt in deze zinnen, hoe moet je quotes als..... Vice President Cheney and Defense Secretary Rumsfeld “accept reports from Czech diplomats” that the meeting took place. of, Vice President Cheney repeats the claims “that Atta met with al-Ani in Prague” on NBC's Meet the Press. …..dan interpreteren? Als Cheney en Rusmfeld zeggen dat ze rapporten van Tjechische diplomaten hebben die de meeting bevestigen, dan is dat net hetzelfde als zeggen dat er bewijs is dat de ontmoeting heeft plaatsgevonden. (ergo:link met Irak) En als je echt “onwillig” bent, is het MINSTE wat je kan zeggen dat ze allesinds “insinueren” dat er bewijs is, wat “misleiding” is. In beide gevallen bevestigt het nog steeds wat ik oorspronkelijk claimde, nl. dat ze de vermeende connectie gebruikt hebben in hun propaganda.
![]() |