![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Minister
|
Deze foto vormt wat tegengewicht voor het lage niveau van de piano.
|
|
|
#83 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar de echte kern van het probleem, zo klinkt het unisono bij diegenen die de voorbije jaren de partijdeuren achter zich dicht trokken, ligt bij de dictatuur vanuit het nationaal bestuur, vaak opgelegd via de lokale parlementsleden. "Ik ben die racisten kotsbeu", gromt Theo Pass uit Maasmechelen. "Ik heb twee dagen nodig om u het hele verhaal te vertellen, maar samengevat komt het hierop neer: in een normale partij wordt iemand die hard werkt beloond, in het Vlaams Belang gebeurt net het tegenovergestelde. Lokale leden mogen het lokale bestuur niet eens kiezen. Van bovenuit worden mensen opgedrongen. De nieuwe voorzitter mocht volgens de statuten niet eens kandidaat zijn. Hij was op het moment van de samenstelling nog maar vier maanden lid en je moet minstens een jaar lid zijn. Ik heb dat aangekaart bij Philip Dewinter. Die raadde me aan om klacht in te dienen, maar uiteindelijk heeft Dewinter zijn kar gekeerd en de kant van lokaal parlementslid Thieu Boutsen gekozen. Die man gedraagt zich als een ziekelijk jaloerse alleenheerser en krijgt daarvoor alle steun vanuit het nationale partijbestuur." Nog zo'n alleenheerser is de Ronsense VB-voorman en Vlaams parlementslid Eric Tack. Uit protest tegen de 'keizer van Ronse' liep zowat de hele partij leeg. Nochtans haalde het VB in Ronse in 2000 een monsterscore en mocht het zes gemeenteraadsleden leveren. Van de oorspronkelijke zes blijft naast Olivier Renaer alleen nog Tack zelf over. "Het Vlaams Belang heeft in Ronse hetzelfde probleem als op veel andere plaatsen", zucht Joost Hijsselinckx, ex-VB'er, die in 2006 met een eigen lijst naar de kiezer trekt. "De partij is simpelweg niet geïnteresseerd in het lokale niveau. Ronse is een typestad waar alle problemen die het VB groot hebben gemaakt aanwezig zijn. De partij scoorde hier zeer goed en toch wordt er niet naar omgekeken. In 2000 waren we met vier of vijf gemotiveerde mensen en hebben we zeventien mensen op een lijst gekregen. Daarvan zijn er nu nog twee over. Nochtans heeft Tack ze een voor een uitvoerig laten screenen. De anderen zijn weg en werden vervangen door typische 'lokale' VB'ers, mensen zonder politieke interesse. Het zijn vaak sociaal achtergestelden zonder enige zeggingskracht. De partijtop heeft nog geprobeerd om mij aan boord te houden, maar de samenwerking met Tack lukt niet meer. Het was hij of ik en de partij wilde vanzelfsprekend liever een lokaal gemeenteraadslid dan een Vlaams parlementslid slachtofferen. Het gevolg is wel dat het VB naar alle waarschijnlijkheid geen lijst zal kunnen samenstellen in Ronse. In 2000 was het al bijna onmogelijk om kwalitatief politiek personeel te vinden. Nu wordt het alleen maar erger." |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Partijlid
|
Hugo Van Minnebruggen, die irritante eikel, beledigt al zijn tegenstanders op alle mogelijke platvloerse wijzen, en dit al jaren, maar ho maar als je hem een koekje van eigen deeg geeft, dan gaat hij huilen bij de moderator en eist een sanctie. Als hij na een aantal weken keet schoppen weer vol op z'n donder krijgt, druipt hij af, om dan na een aantal maanden weer op te duiken met hetzelfde inhoudloze gezever en zelfingenomen wijsheden, een nar zonder weerga, in het werkelijke leven geen stamp voor z'n luie kloten waard, maar hier altijd de intellecuele nar uithangen.
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Er zijn een paar mensen behoorlijk verontwaardigd. Licht me eens in. Wie staat er op die foto?
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Karel Dillen. Oprichter van het Vlaams Blok.
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dank u. Ik kende de naam, niet het gezicht.
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De bril is eigenlijk zijn handelsmerk
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Minister-President
|
Kijk, dat is nu eens ne gast wiens stem ik me nog heel levendig kan herinneren. Doorgaans is dat het eerste dat ik vergeet. Onnavolgbaar; "vitrioleus" om er eens een term uit de oenologie tegenaan te gooien.
|
|
|
#91 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Meen ik me ook nog te herinneren. "Het is een heun, een heun voor vlaanderen en Eureupa !"
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In onze particratie belet niets aan verkozenen om na de bollenkermis klakkeloos hun zin te doen.
|
|
|
|
#94 | |
|
Schepen
|
Citaat:
![]() Morel beseft dan toch dat ze niet dient om burgemeester te worden. Laatst gewijzigd door Jo Creten : 14 maart 2006 om 00:56. |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
geldwolfke van dienst is er weer. Er zijn hier wat VWS topics, daar hebben ze je echt nodig, jong.
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeg me dat het niet waar is! Draagt gij die goedkope ziekenfondsbrillekes van het plebs uit een Pearlewinkel? Daar gaat mijn held(in). Er zijn geen zekerheden meer.
|
|
|
|
|
#97 |
|
Banneling
|
Zouden ze bij Pearle onbreekbare ziekenfondsbrilletjes hebben?
Op mijn brilletje ga ik dikwijls zitten, laat het vallen, kauw erop,gooi het naar de hond, speel het kwijt. Kost mij dus redelijk wat per maand. (Kruidvat) |
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() Het plebs uit de Pearlewinkel... Zalig.
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Intelligent? Dat hebben we bij die affaire met de stookoliecheques gezien, en daarna nog eens bij 'Rode Phara' haar show, genaamd: "Geef ze nog een kans, geef ze nog een kans'. Dat je Marie-Rose een goedkope snol vindt bewijst dat je helemaal niet weet wat voor iemand Marie-Rose is. Laatst gewijzigd door Beagle : 14 maart 2006 om 09:03. |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mooi, nu heeft iedere kiezer van het CD&V gewoon zekerheid over het beleid van iedere CD&V mandataris. Volgt NVA trouwens blindelings het CD&V hierin, of bestaat hun cartel niet meer op gemeentelijk vlak ? Nu nog de andere partijen.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|