Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2006, 10:10   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Nee, ik bewijs hiermee dat het niet het cordon is dat de N-VA weerhoudt van samen te werken met het Vlaams Belang. Je kan niet iemand uitschelden voor het vuil van de straat en dan verwachten dat diezelfde persoon met je gaat samenwerken.
Ik vrees dat het 'uitschelden voor het vuil van de straat' een rechtstreeks gevolg is van....uitgescholden worden voor het vuil van de straat. Of gingen ALLE VB-stemmers, nog niet zo lang geleden, niet door voor 'laaggeschoold crapuul'?
Bart De Wever doet overigens ook regelmatig zijn duit in het zakje, en dat zou ik geen VB-er durven noemen...

Wat drijft de N-VA eigenlijk om Robert t te beletten het CS te doorbreken? Het schelden van de Wetterse VB-ers waar wij zelf nog nooit iets over hoorden?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 april 2006 om 10:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 10:13   #82
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Natuurlijk! Daarom dat we ind e peilingen alsmaar stijgen, dit door het grote aantal VB'ers die overloopt naar de nva! Tjonge, haalde je dat uit "Zonnekind"?
Ik haal mijn info o.a. uit De Standaard. Al heb ik de indruk dat het voor jou nooit goed genoeg zal zijn zolang ik niet begin te citeren uit de persberichten van het VB.

Dit gaat evenwel nog steeds op:
Nergens staat er dat er een progressief groeiende N-VAledenstroom naar het VB bestaat, zoals jij beweert

Citaat:
De Wever door het lint

17.09.2005 11.26u - Gisteren drukten wij in deze rubriek de hoop uit dat het debat tussen Filip Dewinter en N-VA-voorzitter Bart De Wever, vrijdagavond in het VTM-programma ‘Polspoel & Desmet’, pittig maar constructief zou worden. Een ijdele hoop, zo bleek.

Terwijl Filip Dewinter pleitte voor Vlaams-nationale eenheid en de hand uitstak naar alle Vlaams-nationale krachten in Vlaanderen, haalde een briesende Bart De Wever uit naar het Vlaams Belang en zijn kiezers. De Wever sneerde naar Dewinter die volgens hem “op een mesthoop van stemmen zit” en vergeleek Marie-Rose Morel met een dame die “het oudste beroep ter wereld” uitoefent. Schandelijke uitspraken, een politicus onwaardig.

Louis Tobback noemde het Vlaams Blok destijds “een ziekte”. Noël Slangen, voormalig communicatiestrateeg van Guy Verhofstadt, vergeleek onze partij ooit met “een stort voor de deur”. En na de “mestkevers” van Karel De Gucht volgt nu dus de “mesthoop” van Bart De Wever.

Natuurlijk zijn wij verontwaardigd over de scheldwoorden, de voortdurende verdachtmakingen, de “mestkever” en “mesthoop”-uitroepen van onze politieke tegenstanders. Maar het Vlaams Belang vergist zich niét van vijand. De echte vijand blijft voor ons de kunstmatige staat België. Onze strijd eindigt dus niet in de Belgische salons met het binnenhalen van een ministerpost. Alle oprechte Vlamingen die met ons willen ijveren voor een vrij en welvarend Vlaanderen, zijn welkom bij het Vlaams Belang.

Wie een fragment van het debat wil bekijken, kan dat via www.vtm.be, rubriek ‘Het Nieuws online’, nieuwsuitzending van 16/09 om 19 uur of via onderstaande link.
Ah, er zijn nog zekerheden in het leven: Apparatchik Jan Hyoens' obligate copy/paste van dé neutrale bron.
Jammer voor hem staat zelfs daar nergens in dat Bart DW de VBkiezers uitscheld voor een mesthoop.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 10:21   #83
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haal mijn info o.a. uit De Standaard. Al heb ik de indruk dat het voor jou nooit goed genoeg zal zijn zolang ik niet begin te citeren uit de persberichten van het VB.

Dit gaat evenwel nog steeds op:
Nergens staat er dat er een progressief groeiende N-VAledenstroom naar het VB bestaat, zoals jij beweert

Ah, er zijn nog zekerheden in het leven: Apparatchik Jan Hyoens' obligate copy/paste van dé neutrale bron.
Jammer voor hem staat zelfs daar nergens in dat Bart DW de VBkiezers uitscheld voor een mesthoop.
Ach natuurlijk, als het uit de standaard komt dan kan het niet anders dan de waarheid zijn! Hallelujah, luister naar het woord! het is natuurlijk gemakkelijk als men zich onder de vleugels van de grote broer kan verbergen! Maar blijf jij maar hardnekkig de waarheid ontkennen, in 2007 zal zelfs de grootste partijdweil de feiten onder ogen moeten zien.
Voor mij ben je geen haar beter dan clemens, en je avatar past je uitstekend.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 4 april 2006 om 10:22.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 10:23   #84
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik vrees dat het 'uitschelden voor het vuil van de straat' een rechtstreeks gevolg is van....uitgescholden worden voor het vuil van de straat. Of gingen ALLE VB-stemmers, nog niet zo lang geleden, niet door voor 'laaggeschoold crapuul'?
Bart De Wever doet overigens ook regelmatig zijn duit in het zakje, en dat zou ik geen VB-er durven noemen...

Wat drijft de N-VA eigenlijk om Robert t te beletten het CS te doorbreken? Het schelden van de Wetterse VB-ers waar wij zelf nog nooit iets over hoorden?
Die wetterse VBers zijn wel leden van een extreem hiërarchisch gestructureerde partij. De VB-partijtop heeft de doorbraakpoging dan ook meteen politiek gerecupereerd. Het is een illusie om te denken dat dit een louter lokale aangelegenheid is.
Oud 4 april 2006, 10:26   #85
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach natuurlijk, als het uit de standaard komt dan kan het niet anders dan de waarheid zijn! Hallelujah, luister naar het woord! het is natuurlijk gemakkelijk als men zich onder de vleugels van de grote broer kan verbergen! Maar blijf jij maar hardnekkig de waarheid ontkennen, in 2007 zal zelfs de grootste partijdweil de feiten onder ogen moeten zien.
Voor mij ben je geen haar beter dan clemens, en je avatar past je uitstekend.
Waar blijven nu de bewijzen die 'de waarhied' (lees: je leugens) staven?
Oud 4 april 2006, 10:28   #86
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Die staan hierboven zwart op wit.
Oud 4 april 2006, 10:34   #87
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die staan hierboven zwart op wit.
Ik zal er waarschijnlijk hebben overgelezen, maar nergens is bewezen dat Bart De Wever de VBkiezers heeft uitgemaakt voor een mesthoop noch werd bewezen dat er steeds meer N-VAleden naar het VB overlopen. Verlicht me met de Waarheid, please Jan, verlicht me.

Laatst gewijzigd door Xenon : 4 april 2006 om 10:38.
Oud 4 april 2006, 10:42   #88
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Ik za er waarschijnlijk hebben overgelezen, maar nergens is bewezen dat Bart De Wever de VBkiezers heeft uitgemaakt voor een mesthoop noch werd bewezen dat er steeds meer N-VAleden naar het VB overlopen. Verlicht me met de Waarheid, please Jan, verlicht me.
Elementary, my dear xenon.

Wie het nieuws volgt (dus meer dan enkel de standaard leest) kan er niet omheen dat regelmatig kaderleden van de nva overlopen naar het VB voor goed gefundeerde redenen. Ieder onbevooroordeeld mens zal daaruit besluiten dat talloze kleinere garnalen dit ook doen. Daar bestaat geen wetenschappelijk onderzoek naar nee, maar dit alleen zegt al genoeg.
En alhoewel hij het niet letterlijk zegt is het voor ieder onbevoordeeld mens duidelijk dat BDW "mesthoop" niet gebruikte als compliment voor de kiezers van het VB.
Oud 4 april 2006, 10:46   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zijn helemaal geen leugens.
Als ik mij goed herinner werd er toen zelfs een draad voor opgestart naar aanleiding van die vulgaire uitspraken van BDW.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 10:50   #90
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elementary, my dear xenon.

Wie het nieuws volgt (dus meer dan enkel de standaard leest) kan er niet omheen dat regelmatig kaderleden van de nva overlopen naar het VB voor goed gefundeerde redenen. Ieder onbevooroordeeld mens zal daaruit besluiten dat talloze kleinere garnalen dit ook doen. Daar bestaat geen wetenschappelijk onderzoek naar nee, maar dit alleen zegt al genoeg.
En alhoewel hij het niet letterlijk zegt is het voor ieder onbevoordeeld mens duidelijk dat BDW "mesthoop" niet gebruikte als compliment voor de kiezers van het VB.
Wat leugens en valse insinuaties overgoten met een 'ieder onbevooroordeeld mens'-argumentensausje. Knap werk Jan, je kan je medaille gaan afhalen op het partijhoofdkwartier.

Laatst gewijzigd door Xenon : 4 april 2006 om 10:51.
Oud 4 april 2006, 10:53   #91
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat zijn helemaal geen leugens.
Als ik mij goed herinner werd er toen zelfs een draad voor opgestart naar aanleiding van die vulgaire uitspraken van BDW.
Dan lijkt het me niet moeilijk om de bewijzen op te diepen.
Oud 4 april 2006, 10:53   #92
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Wat leugens en valse insinuaties overgoten met een 'ieder onbevooroordeeld mens'-argumentensausje. Knap werk Jan, je kan je medaille gaan afhalen op het partijhoofdkwartier.
Naast jou ben ik maar een amateur. 8)
Oud 4 april 2006, 10:56   #93
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast jou ben ik maar een amateur. 8)
Kom op Jan, niet te bescheiden man.
Oud 4 april 2006, 11:08   #94
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Kom op Jan, niet te bescheiden man.
nee, ik moet eerlijk toegeven dat jij op dat vlak met kilometers voorsprong de meester bent. Een blitzcarière binnen de belgische politiek ligt voor jou.
Oud 4 april 2006, 11:12   #95
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, ik moet eerlijk toegeven dat jij op dat vlak met kilometers voorsprong de meester bent. Een blitzcarière binnen de belgische politiek ligt voor jou.
Psst Jan, timing en momentum. Je moet weten wanneer je moet stoppen. 8)
Oud 4 april 2006, 11:17   #96
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Psst Jan, timing en momentum. Je moet weten wanneer je moet stoppen. 8)
daar zie je het verschil tussen de meester en de leerling! Allen samen ter ere van onze Xenon! a één, a twee , a drie....

Hij gaat er ene geven, tsoelala tsoelala,...

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 4 april 2006 om 11:18.
Oud 4 april 2006, 12:54   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die wetterse VBers zijn wel leden van een extreem hiërarchisch gestructureerde partij. De VB-partijtop heeft de doorbraakpoging dan ook meteen politiek gerecupereerd. Het is een illusie om te denken dat dit een louter lokale aangelegenheid is.
Is DIT als antwoord bedoeld op deze post?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Oud 4 april 2006, 15:45   #98
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik denk niet dat de N-VA alle vb-stemmers ooit heeft uitgescholden voor crapuul. Zulke uitlatingen zijn hoofdzakelijk afkomstig uit de (extreem)linkerzijde van het politieke spectrum.

Citaat:
De Wever heeft inderdaad 1 uitschuiver gemaakt in een zeer persoonlijke zaak (cf. het oudste beroep van Morel). Hij heeft zich daarvoor al meermaals verontschuldigd.
Maar dit is niet te vergelijken met de niet aflatende stortvloed van scheldtirades aan het adres van de N-VA(mandatarissen) waarbij het hanteren van leugens en beledigingen als politiek werkinstrument wordt verheven.
Oud 4 april 2006, 16:04   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, ik word door Clemens ook om de haverklap van leugens beschuldigd terwijl ik toch maar quote wat van de N-VA zelf komt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 20:06   #100
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een cordon of niet, de manier waarop het VB zich bijv. tegenover de N-VA gedraagt, maakt samenwerken onmogelijk.
De manier waarop NV-A tegenover het Vlaams Belang staat, maakt het haar onmogelijk om samen te regeren.
Vlaams Belang heeft meer dan eens een hand uitgestoken naar NV-A.
Dus je moet het niet gaan omdraaien.

Citaat:
Sommige hooggeplaatste VBers zijn dit inderdaad (cf. Dillen)
Kan je daar iets dieper op ingaan?

Citaat:
Dit beweer ik niet. Wel kan je stellen dat het VB minstens deels verantwoordelijk is voor de instandhouding ervan.
Neen, het instandhouden gebeurt door de meerderheidspartijen, wellicht uit vrees om hun zetel te verliezen. Al zou het Vlaams Belang even grijs worden als de rest van de zelfuitgeroepen democratische partijen, dan nog zal men zeggen dat men niet met het Vlaams Belang kan samenwerken.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be