![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Dat maakt toch niet meer uit tegenwoordig; ze verhuizen toch allemaal, zelfs het Japans bedrijf waar ik voor werk is al twee fabrieken beginnen bouwen in Tsjechië en Slovakije om zogezegd beter de Oost-Europese markt en Azië te kunnen bedienen; maar we weten wel beter. Vlaanderen (of anders gezegd België) is allang niet meer het middelpunt van Europa, wat men zo graag beweert, met al die nieuwe staten wat zijn bij gekomen en dat beginnen wij nu ook te merken.
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 23 maart 2006 om 23:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 23 maart 2006 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Harald. Dit hele verhaal is onjuist gebleken. Gelieve het niet meer te gebruiken als voorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() In de rioolkrant van het VB-Antwerpen lees ik dat jouw partij 200 agenten meer op straat wil, een zerotolerantiebeleid verdedigt, dertig nieuwe wijkpolitieteams wil oprichten en actieve opsporing van illegalen wil. Wiens vrije meningsuiting gaan al die gewapende agenten -die zeker geen geweld zullen schuwen- moeten dienen denk je? In elk geval niet de mijne!
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 23 maart 2006 om 23:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Als ik het Veiligheidsplan van het VB voor Antwerpen doorneem moet ik bevestigend antwoorden op je vraag: Ja, het VB wil via de opbouw van de veiligheidsdiensten -waarvan ze graag het monopolie zou willen hebben- met geweld haar ideologie opdringen aan de inwoners van mijn stad.
![]() |
#90 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat jij doet op jouw site laat mij volkomen koud. Jij bent niet de norm, noch het voorbeeld. Jouw handelwijze is geen referentie. En ik prijs me gelukkig dat jij je geen Vlaams-nationalist noemt. Verder heb ik geen partij. Tenminste niet in de betekenis die jij bedoelt. Uiteraard is er een politieke partij die mijn sympathie wegdraagt, waarvoor ik stem en waarvoor ik supporter. Ik ben evenwel anti-fascistisch. Daarom aanvaard ik geen eisen, van geen enkele partij. Dit blijkbaar in tegenstelling met jouw idee dat een ondergeschikte van een partij ook naar de pijpen van de partij moet dansen. Rare jongens, die fascisten! Ondertussen heb je geen antwoord gegeven op mijn post. Een beetje verontwaardigd doen over een engelstalig citaat om zo een antwoord te kunnen vermijden. Mooi geprobeerd, maar te doorzichtig. Jij bent ontmaskerd. Gewogen ... en te licht bevonden. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 24 maart 2006 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het merendeel van de VB-aanhang weet zelf niet eens meer waar het allemaal over gaat. Het is al te gemakkelijk om al die mensen met het labeltje "neo-nazi' te duiden, misschien op korte termijn kan links daar nog wat winst uit puren ook. Maar het is een bloedlink spelletje dat je speelt. De polarisatie wordt er alleen maar groter door. En er komt een tijd dat het niet meer vol te houden is. Ik hoop dat je dan de ridderlijkheid zal tonen om toe te geven dat het soort halstarrige kortzichtigheid dat je hier tentoon spreidt geleid zal hebben tot een onoverzichtelijke chaos die nog héél lang de goede werking van onze democratie zal hypothekeren. Of vind je bestuursmodellen zoals het Antwerpse een goed uitgangspunt? Sorry vriend, ongetwijfeld zijn je bedoelingen niet slecht, maar ik blijf erbij: word wakker en tracht eens in de eenentwintigste eeuw binnen te stappen.
![]() |
![]() |
#95 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Eerst terzijde, democratie staat niet voor "verdraagzaamheid", die staat voor de macht van het volk, 50%+1, maar soit. Enfin, niet soit want dat is de kern van het probleem, zoals je ook schetst. "Staan de mensenrechten boven de democratie?" Ik heb het er al over directe democraten mee aan de stok gehad. Bekijk de Word Watch List, die zich hier (URL hieronder) o.a. focust op de Top-10 van de mensenrechtenschenders. http://sb.od.org/index.php?supp_page...n&supp_lang=en Bij 5 van deze landen gaat het om dominant-Islamitische landen die hun Christelijke minderheden verdrukken, buiten de wet stellen en/of vermoorden. Over Saudi-Arabië: "Also this year, Saudi Arabia remains high in the top ten of the World Watch List. Religious freedom does not exist in the Wahhabist kingdom where citizens are only allowed to adhere to one religion: Islam. No legal protection is provided for freedom of religion, neither does this protection exist in practice. The legal system is based on Islamic law (sharia). Apostasy -- conversion to another religion -- is punishable by death." Nog een andere URL: http://www.frontpagemag.com/Articles...e.asp?ID=10242 Goed, het is dus duidelijk de intentie van de Islam, waar het kan en waar hij in de meerderheid is, om de "verdraagzaamheid" af te schaffen en andersdenkenden te criminaliseren. De Shari'a wordt daar de basis van de rechtspraak, ook voor anders- of niet-gelovigen. Er gaan stemmen op in het Westen vanuit Islam-hoek, dat dit ook hier het geval zal worden eens de Moslims de "democratische" meerderheid krijgen. En gelet op de demografie is dat tijdstip niet zo heel ver meer af. Ik begrijp wel dat je je thesis geformuleerd hebt tegen het VB, je hobby, maar persoonlijk denk ik niet dat het VB enig gevaar vormt voor de mensenrechten. *Mocht* dat zo zijn (en gesteld dat ze eens aan de macht niet vallen voor de Vlaamse genetische afwijking van corruptie, compromitis en/of gerold worden), dan krijgen ze af te rekenen met een golf van protesten en meer. Maar je thesis is heel valied tegen de Islam. Wat als binnen 30-50 jaar de Moslims hier de meerderheid uitmaken? Kunnen ze dan gewoon onze onafhankelijke (nu ja) rechtspraak vervangen door de Shari'a op grond van de 50%+1? Moeten we ons met zijn allen dan gaan bekeren, hommage betuigen aan Allah, en onze mensenrechten bye bye zeggen? Ik vermoed wat je gaat antwoorden, maar je weet nooit ![]() Je tijd gaat nu in.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.theage.com.au/news/World/...006056771.html
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen proberen jij en je al even fascistische kompanen effectief jullie ideologie op te dringen via censuur en vervolging. Maar omdat jullie nu toevallig de machtshebbers zijn, mag dat natuurlijk allemaal he...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het aannemen van die regel democratisch, alsook de toepassing ervan. De regel zelf blijft echter ondemocratisch, aangezien ze toelaat dat een beslissing van de meerderheid wordt tenietgedaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Je ontwijkt bovendien ook weer mijn vraag waarom het VB de historische Vlaams-volksnationale misstap van 60 jaar geleden blijft minimaliseren en goedpraten, en de helden van toen als martelaars voor de goede zaak blijft cultiveren. Waarom verdedig jij een gedachtegoed dat 'oude wonden blijft openrijten'?
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 24 maart 2006 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of nog erger: "Eigen gedacht alleen"
![]() |
![]() |