Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2006, 08:07   #81
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
een vergelijking maken tussen een 7 jarig meisje en een 14 jarig meisje is onmogelijk dit is zoals appelen met citroenen vergelijken.

De realiteit is dat vele 14 jarige meisje op die leeftijd al hun eerste seksuele betrekkingen hebben en dikwijls is dit met jongens die meerderjarig zijn omdat jongens van hun leeftijd nog te kinderachtig zijn.
Daarbij komt nog eens dat de biologische klok van de menstruaties bij meisje begint rond de leeftijd van 12 jaar en vanaf dan ook vruchtbaar zijn en dus ook bepaalde instinctieve seksuele lusten zal ontwikkelen.

natuurlijk zijn de meeste 14 jarige meisjes in hun koppeke nog niet klaar voor seks ondanks dat hun lichaam dat wel is.
En om eventuele misbruiken te voorkomen is er een wet die verbied om seks te hebben met minderjarigen en aan deze wet is niks verkeerd maar in uitzondelijke gevallen is er ook sprake van liefde en zoals iedereen weet kent liefde geen grenzen op leeftijd en dus kan het voorkomen dat soms een 14 jarig meisje verliefd word op een oudere jongen en andersom.
in deze gevallen is het de rechter die moet laten onderzoeken of er sprake is van liefde of manipulatie en in het geval van liefde vind ik dat seks moet kunnen.
en mogen de ouders hiervoor niet gestraft worden.

Velen onder jullie zeggen dan direct hoe kan een meisje van 14 al ware liefde kennen?
Wat is ware liefde?? niemand kan weten wanneer je ware liefde tegenkomt, scheidingen maken dit zeer duidelijk.
dus ondanks dat het op dat moment aanvoelt als ware liefde kan elke relatie na een paar jaar of vroeger of later doodbloeien.
dus ook volwassenen weten niet wanneer het ware liefde is en toch mogen zij seks hebben en trouwen om een paar jaar later weer te scheiden.
voor een 14 jarig meisje geld hetzelfde en ook voor haar kan dit ware liefde zijn.
en dit mag dus niet gestraft worden maar wanneer er sprake is van manipulatie liggen de feiten natuurlijk anders.

en voor een 7 jarig meisje is dit nog helemaal anders, op deze leeftijd is nog het lichaam nog de gevoelens klaar voor seks.
en dus niet te vergelijken met een 14 jarig meisje
Een meisje van veertien zit nog in de ontdekkingsfase, zij begint pas vrouw te worden .Sex en liefde liggen nog ver uiteen.
Het is pas enkele jaren later dat de kans erin zit dat ze begint te denken dat liefde sex is.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 08:42   #82
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Een meisje van veertien zit nog in de ontdekkingsfase, zij begint pas vrouw te worden .Sex en liefde liggen nog ver uiteen.
Het is pas enkele jaren later dat de kans erin zit dat ze begint te denken dat liefde sex is.
Blijkbaar is dat niet zo...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 1 april 2006 om 08:42.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 08:44   #83
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Blijkbaar is dat niet zo...
Schrik om iets te verliezen?
Oud 1 april 2006, 08:45   #84
Bhairav

Standaard

Wat zou ik verliezen?
Oud 1 april 2006, 10:02   #85
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad een meisje van 14 zit nog in een ontdekkingsfase maar dat wil niet zeggen dat zij niet in staat is om liefde te koppelen met seks of het feit dat seks een uiting moet zijn van liefde.
Veel hiervan hangt af van de opvoeding en hoe de ouders het onderwerp seks aanpakken bij hun kinderen.en je hebt ook nog eens de persoonlijkheid van dat meisje.sommigen meisjes of ze nu 14 zijn of 30 hebben hun eigen mening over seks, de ene houd er veel van en zou veel dingen uitproberen en extreme dingen doen en de andere is er een beetje vies van en zou zeer sobere seks beleven. dit heeft niets met leeftijd te maken maar met persoonlijke voorkeuren en hormonen.

En er zijn vrouwen van in de 30 die nog niet eens weten dat seks een uiting van liefde zou moeten zijn en die voor jan en alleman met hun benen open liggen. Dus de redenering dat een meisje van 14 seks en liefde niet kan koppelen is onjuist.

Bij de opvoeding en ontwikkeling van kinderen spelen heel veel factoren mee. En de huidige samenleving is ook niet direct een goede omgeving om kinderen op te voeden.
Ik persoonlijk zou zeker gesprekken voeren met mijn dochter over seks en liefde. kortom het onderwerp bespreekbaar maken. voor sommige meisjes kun je hier al mee beginnen van de leeftijd van 10 maar ik zou ermee beginnen te praten net voordat ze haar eerste menstruatie zou krijgen en dat is meestal op 12 jaar of inieder geval 12 jaar begin ik er zo mee samen met mijn vrouw natuurlijk. ik denk dat de mama hier een cruciale rol in speelt. het is de kunst om uw dochter respect voor haar eigen lichaam te leren opbrengen als het gaat om seks. seks mag niet vies zijn maar moet ook speciaal blijven en dus zeker niet bij iedere jongen in bed duiken.
maar seks is meer dan de daad zelf. ik wil zeker ook een sfeer maken waarin mijn dochter weet dat als er iets is dat ze altijd naar ons toe kan komen. dit kan gaan van verkrachting tot zwangerschap. maar ook eventuele seksuele intimiteiten of manipulatie. kunnen praten erover is de boodschap die je je dochter moet kunnen meegeven.
ook zou ik haar natuurlijk haar wettelijke rechten en plichten duidelijk maken. en de hele resem aan seksuele voorlichting over soa's en andere.
maar wat ook belangrijk is is dat je je dochter de gevaren leert kennen in verband met verkrachting en zo.
dat ze de signalen leert kennen van jongens die enkel uit zijn op seks en die eventueel agressief kunnen worden.
bijvoorbeeld : niet midden in de nacht een donker steegje inlopen met vreemde jongens die je pas hebt leren kennen op een fuif.
of niet zomaar in een vreemde zijn auto stappen en nog tal van deze zaken want vele tiener meisjes zijn nogal naïef in die dingen en hoe groter de naïviteit des de groter de kans op eventuele misbruiken.
het is evenwel niet de bedoeling om je dochter bang te maken voor alles maar het is beter dat ze een dergelijk besef heeft van deze zaken want als je ooit verkracht word ben je getekend voor je leven en dan heb ik toch liever dat mijn dochter rapper bang is dan dat ze als onbevreesd iemand recht in een verkrachter zijnval loopt.

maar dit is een andere topic. maar zoals ik al zei een meisje van 14 kan dus wel degelijk liefde en seks koppelen.

en de wet moet blijven zoals ze is maar uitzonderingen bevestigen de regel en de rechter moet in eer en geweten laten onderzoeken of het betreft om liefde of manipulatie of iets dergelijke en in geval van liefde vind ik moet seks kunnen ook al is het leeftijds verschil groot.
nu persoonlijk vind ik 14 jaar voor een meisje en 25 jaar voor een jongen redelijk verdacht maar niet onmogelijk want ik was 23 toen ik mijn vrouw leerde kennen die 15 was en we zijn nu gelukkig getrouwd dus ware liefde op jonge leeftijd kan net zo goed. of moeten we allemaal eerst 5 keer scheiden tegenwoordig eer we kunnen of mogen zeggen dat we zogezegd de ware liefde tegenkomen??
waarschijnlijk is het in het geval van 14 en 25 ook echte liefde. en zoals ik al zei is het goed van de moeder dat ze haar dochter seks laat hebben in een veilige omgeving namelijk het ouderlijk huis. niet alleen kan de moeder of vader eventueel ingrijpen als er toch iets verkeerd loopt, het is vooral dat de dochter zich zelf veiliger en sterker en zekerker zal voelen in haar eigen omgeving. en als dit niet meer mogelijk word gemaakt door de wet dan heb ik schrik dat 14 jarigen meisjes enkel de daad nog in een onveilige omgeving kunnen gaan doen, in een auto op een vreemde en onbekende en verlaten plek, of in een louche hotelkamer of andere
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 10:02   #86
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad een meisje van 14 zit nog in een ontdekkingsfase maar dat wil niet zeggen dat zij niet in staat is om liefde te koppelen met seks of het feit dat seks een uiting moet zijn van liefde.
Veel hiervan hangt af van de opvoeding en hoe de ouders het onderwerp seks aanpakken bij hun kinderen.en je hebt ook nog eens de persoonlijkheid van dat meisje.sommigen meisjes of ze nu 14 zijn of 30 hebben hun eigen mening over seks, de ene houd er veel van en zou veel dingen uitproberen en extreme dingen doen en de andere is er een beetje vies van en zou zeer sobere seks beleven. dit heeft niets met leeftijd te maken maar met persoonlijke voorkeuren en hormonen.

En er zijn vrouwen van in de 30 die nog niet eens weten dat seks een uiting van liefde zou moeten zijn en die voor jan en alleman met hun benen open liggen. Dus de redenering dat een meisje van 14 seks en liefde niet kan koppelen is onjuist.

Bij de opvoeding en ontwikkeling van kinderen spelen heel veel factoren mee. En de huidige samenleving is ook niet direct een goede omgeving om kinderen op te voeden.
Ik persoonlijk zou zeker gesprekken voeren met mijn dochter over seks en liefde. kortom het onderwerp bespreekbaar maken. voor sommige meisjes kun je hier al mee beginnen van de leeftijd van 10 maar ik zou ermee beginnen te praten net voordat ze haar eerste menstruatie zou krijgen en dat is meestal op 12 jaar of inieder geval 12 jaar begin ik er zo mee samen met mijn vrouw natuurlijk. ik denk dat de mama hier een cruciale rol in speelt. het is de kunst om uw dochter respect voor haar eigen lichaam te leren opbrengen als het gaat om seks. seks mag niet vies zijn maar moet ook speciaal blijven en dus zeker niet bij iedere jongen in bed duiken.
maar seks is meer dan de daad zelf. ik wil zeker ook een sfeer maken waarin mijn dochter weet dat als er iets is dat ze altijd naar ons toe kan komen. dit kan gaan van verkrachting tot zwangerschap. maar ook eventuele seksuele intimiteiten of manipulatie. kunnen praten erover is de boodschap die je je dochter moet kunnen meegeven.
ook zou ik haar natuurlijk haar wettelijke rechten en plichten duidelijk maken. en de hele resem aan seksuele voorlichting over soa's en andere.
maar wat ook belangrijk is is dat je je dochter de gevaren leert kennen in verband met verkrachting en zo.
dat ze de signalen leert kennen van jongens die enkel uit zijn op seks en die eventueel agressief kunnen worden.
bijvoorbeeld : niet midden in de nacht een donker steegje inlopen met vreemde jongens die je pas hebt leren kennen op een fuif.
of niet zomaar in een vreemde zijn auto stappen en nog tal van deze zaken want vele tiener meisjes zijn nogal naïef in die dingen en hoe groter de naïviteit des de groter de kans op eventuele misbruiken.
het is evenwel niet de bedoeling om je dochter bang te maken voor alles maar het is beter dat ze een dergelijk besef heeft van deze zaken want als je ooit verkracht word ben je getekend voor je leven en dan heb ik toch liever dat mijn dochter rapper bang is dan dat ze als onbevreesd iemand recht in een verkrachter zijnval loopt.

maar dit is een andere topic. maar zoals ik al zei een meisje van 14 kan dus wel degelijk liefde en seks koppelen.

en de wet moet blijven zoals ze is maar uitzonderingen bevestigen de regel en de rechter moet in eer en geweten laten onderzoeken of het betreft om liefde of manipulatie of iets dergelijke en in geval van liefde vind ik moet seks kunnen ook al is het leeftijds verschil groot.
nu persoonlijk vind ik 14 jaar voor een meisje en 25 jaar voor een jongen redelijk verdacht maar niet onmogelijk want ik was 23 toen ik mijn vrouw leerde kennen die 15 was en we zijn nu gelukkig getrouwd dus ware liefde op jonge leeftijd kan net zo goed. of moeten we allemaal eerst 5 keer scheiden tegenwoordig eer we kunnen of mogen zeggen dat we zogezegd de ware liefde tegenkomen??
waarschijnlijk is het in het geval van 14 en 25 ook echte liefde. en zoals ik al zei is het goed van de moeder dat ze haar dochter seks laat hebben in een veilige omgeving namelijk het ouderlijk huis. niet alleen kan de moeder of vader eventueel ingrijpen als er toch iets verkeerd loopt, het is vooral dat de dochter zich zelf veiliger en sterker en zekerker zal voelen in haar eigen omgeving. en als dit niet meer mogelijk word gemaakt door de wet dan heb ik schrik dat 14 jarigen meisjes enkel de daad nog in een onveilige omgeving kunnen gaan doen, in een auto op een vreemde en onbekende en verlaten plek, of in een louche hotelkamer of andere plaatsen waar eventuele verkrachters vrij spel hebben en waar een meisje onzekerder is en gemakkelijker te manipuleren en waar de ouders totaal geen weet van hebben en zeker geen controle kunnen op uit oefenen dus ik zou ook mijn dochter toelaten seks te hebben met haar vriend ongeacht zijn leeftijd op voorwaarde dat ik hem heb goedgekeurd en er een goed gevoel bij heb. en ik zou er heel veel over praten met mijn dochter
en zo is het misschien ook bij die moeder geweest en ik vind dat je die moeder eerder een pluim dan moet geven dan een straf.

maar ik baseer me dus enkel hier op vermoedens en geen feiten! het kan ook heel anders zijn in die zaak. maar zoals ik het suggereer vind ik hetn iet strafbaar.

Laatst gewijzigd door slegie : 1 april 2006 om 10:07.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2006, 12:26   #87
DeoSolis
Schepen

Standaard

wat een idiote discussie.
Oud 2 april 2006, 00:39   #88
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Vanaf 13-14 jaar dus Desiderius

en trouwens, waarom moet de jongste van de twee een meisje zijn??
Het kan toch ook een 14 jarig jongetje met een vrouw van 30 jaar zijn??
Heb ik ooit gezegd dat de jongste een meisje moest zijn?
Waar haal je die 13-14 jaar vandaan?
Moet ik hieruit begrijpen dat je wel een leeftijdsgrens wil inbouwen in de wet? Of mag een rechter gaan "freewheelen", geval per geval?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 00:50   #89
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
een vergelijking maken tussen een 7 jarig meisje en een 14 jarig meisje is onmogelijk dit is zoals appelen met citroenen vergelijken.

De realiteit is dat vele 14 jarige meisje op die leeftijd al hun eerste seksuele betrekkingen hebben en dikwijls is dit met jongens die meerderjarig zijn omdat jongens van hun leeftijd nog te kinderachtig zijn.
Daarbij komt nog eens dat de biologische klok van de menstruaties bij meisje begint rond de leeftijd van 12 jaar en vanaf dan ook vruchtbaar zijn en dus ook bepaalde instinctieve seksuele lusten zal ontwikkelen.

natuurlijk zijn de meeste 14 jarige meisjes in hun koppeke nog niet klaar voor seks ondanks dat hun lichaam dat wel is.
En om eventuele misbruiken te voorkomen is er een wet die verbied om seks te hebben met minderjarigen en aan deze wet is niks verkeerd maar in uitzondelijke gevallen is er ook sprake van liefde en zoals iedereen weet kent liefde geen grenzen op leeftijd en dus kan het voorkomen dat soms een 14 jarig meisje verliefd word op een oudere jongen en andersom.
in deze gevallen is het de rechter die moet laten onderzoeken of er sprake is van liefde of manipulatie en in het geval van liefde vind ik dat seks moet kunnen.
en mogen de ouders hiervoor niet gestraft worden.

Velen onder jullie zeggen dan direct hoe kan een meisje van 14 al ware liefde kennen?
Wat is ware liefde?? niemand kan weten wanneer je ware liefde tegenkomt, scheidingen maken dit zeer duidelijk.
dus ondanks dat het op dat moment aanvoelt als ware liefde kan elke relatie na een paar jaar of vroeger of later doodbloeien.
dus ook volwassenen weten niet wanneer het ware liefde is en toch mogen zij seks hebben en trouwen om een paar jaar later weer te scheiden.
voor een 14 jarig meisje geld hetzelfde en ook voor haar kan dit ware liefde zijn.
en dit mag dus niet gestraft worden maar wanneer er sprake is van manipulatie liggen de feiten natuurlijk anders.

en voor een 7 jarig meisje is dit nog helemaal anders, op deze leeftijd is nog het lichaam nog de gevoelens klaar voor seks.
en dus niet te vergelijken met een 14 jarig meisje
Anders gezegd: jij bent voorstander van een soort "fuzzy" leeftijdsgrens rond 13-14 jarige leeftijd en de rechter krijgt dan de onzalige taak om uit te vissen of e.e.a. wel "oprechte liefde" is? Iets wat in tal van gevallen doodeenvoudig onmogelijk is.

Want, we mogen nu wel focussen op dat meisje maar... wat met de jongeman? Hij gaat naar bed met dat kind, wéét dat hij op het randje af als pedoseksueel crimineel kan beschouwd worden maar voelt zich gesterkt door de "volwassen" attitude van z'n partner en door de "oprechtheid" van haar liefkozingen. Maar nu komt de kat op de koord: enkele tijd later loopt de relatie op de klippen en gaat datzelfde wicht hem afdreigen. En als d�*t niet werkt, loopt ze wenend naar de politie en schreeuwt "verkrachting"! Absoluut geen denkbeeldig scenario. Zelfs een bijzonder realistisch scenario. (bestaat ook heel wat literatuur over) En dan? Ga je dan die jongen aan het kruis nagelen? Ten onrechte? (volgens jouw theorie alvast wel) En wat als het nu eens wél verkrachting zou zijn, ga je dan a priori dat meisje uitmaken voor achterbakse lellebel? Een rechter, geruggesteund door een klein legertje "deskundigen" komt daar in tal van gevallen doodeenvoudig niet uit.

Wat is het probleem met een "harde" leeftijdsgrens? Met een stuk rechtszekerheid voor �*lle partijen? Is "zelfbeheersing" dan zo'n vies woord geworden? En in de mate ouders dergelijke misdrijven in de hand werken of rustig gedogen, zijn ze ervoor aansprakelijk. In de verkeerswet is het aanzetten tot het overtreden van de verkeersregels immers ook strafbaar.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 07:18   #90
Bhairav

Standaard

Dat kan inderdaad gebeuren, maar is enorm flauw excuus om seks tussen die twee te verbieden. Zou gij hen zeggen dat ze niet mogen neuken? Iemand seks verbieden is even erg als dwingen (natuurlijk is dwang een "schok" en verbod op seks een frustratie op langere termijn).
Oud 2 april 2006, 09:20   #91
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat kan inderdaad gebeuren, maar is enorm flauw excuus om seks tussen die twee te verbieden. Zou gij hen zeggen dat ze niet mogen neuken? Iemand seks verbieden is even erg als dwingen (natuurlijk is dwang een "schok" en verbod op seks een frustratie op langere termijn).
en zeker voor iemand die op kinderen geilt.Hé
Oud 2 april 2006, 17:48   #92
Bhairav

Standaard

Tjah, das ni terzake als de twee partijen instemmen.
Oud 2 april 2006, 18:11   #93
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Heb ik ooit gezegd dat de jongste een meisje moest zijn?
Waar haal je die 13-14 jaar vandaan?
Moet ik hieruit begrijpen dat je wel een leeftijdsgrens wil inbouwen in de wet? Of mag een rechter gaan "freewheelen", geval per geval?
omdat ze vanaf die leeftijd LICHAMELIJK geslachtsrijp zijn.
Oud 2 april 2006, 18:59   #94
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2006, 20:36   #95
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tja...
Wat voor een dom antwoord is dat CHIPIE
Wat vind je er nu van, gelieve eens wat argumenten naar voor te brengen
Oud 2 april 2006, 21:02   #96
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
duveltje, mensen zoals hij en cynicus hebben hier geen mening over, het enige wat hen intresseert is dat die kerel binnekort terug normaal gaat werken en belastingen betaald
Oud 2 april 2006, 21:07   #97
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Waar haalt U dat dit een antwoord is?...
Oud 2 april 2006, 21:09   #98
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
duveltje, mensen zoals hij en cynicus hebben hier geen mening over, het enige wat hen intresseert is dat die kerel binnekort terug normaal gaat werken en belastingen betaald
Ik heb wel een mening over bepaalde posters... maar die ga ik niet posten...
Oud 2 april 2006, 21:30   #99
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik heb wel een mening over bepaalde posters... maar die ga ik niet posten...
ik had het niet over posters, maar over de topics.
en waarom ga je die niet poste?
Oud 3 april 2006, 08:48   #100
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk heb ik het gevoel: waarom overkomt mij dit nooit?

Enfin, kan nog komen...
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be