Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2006, 16:25   #81
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Euh Gun, niet om moeilijk te doen, maar waar haal je het dat Al Qaida in 1988 is opgericht? Dat klopt niet hoor.
Awel Steve, ik weet het niet meer. Ik heb op mijn Pc een heel aantal bestanden staan waar ik mijn info heb verzameld en waar ik normaal steeds een bronvermelding bij heb gezet, maar bij deze info ben ik het vergeten.

Ik zal nog ff op zoek gaan ...

Laatst gewijzigd door Gun : 17 april 2006 om 16:25.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 16:32   #82
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh Gun, niet om moeilijk te doen, maar waar haal je het dat Al Qaida in 1988 is opgericht? Dat klopt niet hoor.
Gevonden op wiki

Osama is het 17e kind van in totaal 54 (of 52, dat is niet helemaal duidelijk) kinderen die Mohammed bin Laden bij tien vrouwen kreeg. Mohammed bin Laden was een steenrijke zakenman die zijn fortuin verdiende in de bouw, waaronder renovatie van moskeeën. Enkele van zijn projecten zijn de renovatie van ka'aba in Mekka en de Al Aqsa-moskee in Jeruzalem. Later, mede dankzij contacten met het Saoedische koningshuis, breidde hij zijn handelscontacten uit naar onder andere de Verenigde Staten. Na de dood van Mohammed bin Laden, werden de handelsbetrekkingen van de familie voortgezet door Salem bin Laden, één van de vele (half)broers van Osama. Het familiekapitaal wordt uiteindelijk geschat op $16 miljard.
Nadat zijn vader gestorven is, erfde Osama een gedeelte van het fortuin. Eerdere schattingen wezen op 300 miljoen dollar, latere schattingen hielden het op 25 miljoen.
Met dit vermogen legde hij rond 1990 de basis van Al Qaida.
Oud 17 april 2006, 16:33   #83
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en terug wiki

De groep werd in 1988 opgericht door de Saoedische multimiljonair Osama Bin Laden. De groep is fundamentalistisch-islamitisch van aard, en verzet zich vooral tegen de invloed van de Westerse wereld, in het bijzonder de Verenigde Staten, in de islamitische wereld. De acties van Al Qaida zijn dan ook vooral op Amerikaanse doelen gericht. Aanhangers van de beweging stellen dat het geen terroristische organisatie is, maar dat deze handelt in overeenkomst met de islamitische wet.
Oud 17 april 2006, 18:36   #84
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
AQ is dan wel de beweging van Bin Laden, maar het idee van de naam kwam naar alle waarschijnlijkheid van Abdallah Azzam, Bin Laden's mentor in Afghanistan. Het idee achter de naam was dat er een solide basis (al qa'ida al-subla) aanwezig diende te zijn vanwaaruit de wereld veroverd kon worden. Die notie van 'solide basis' lag aan de grondslag van naam AQ .

ALs ik me niet vergis is de naam AQ bijvoorbeeld in 1992 al in het Westen opgedoken (er is eens eentje aangehouden in New York die een soort manifest annex bommenhandleiding bijhad. Maar kern van de zaak is , zoals je opmerkt, dat AQ hier in het Westen pas echt bekend begon te geraken in 1996 toen hij op 23 augustus de oorlog verklaarde aan de Amerikanen.
Dat klopt allemaal wat u hier zegt.
Doch, ik wil niet de discussie gaan voeren over de betekenis die aan de naam gegeven wordt, wie 'm heeft uitgevonden, wanneer hij voor 't eerst werd gebruikt, etc....
Het is trouwens ook niet zo belangrijk voor mij.
Punt voor mij is dat in '96 bin Laden en z'n "Al Qaida" zijn begonnen met hun "kruistocht" tegen het westen en dat velen daarom dat jaar als "geboortejaar" van Al Qaida zien. Ik sluit me daar gewoon bij aan, zonder evenwel dat gaan te verdedigen als de "enige waarheid".
Oud 17 april 2006, 18:42   #85
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Btw Gun, ik zie nu pas je laatste posts.
M'n antwoord aan lyot zal wel volstaan, denk ik.
Wat ik wel een beetje grappig vond is dat u, (in navolging van een fervente "disser") hier met Wikipedia komt aandraven.
Staat op Wikipedia dat:
9/11 een inside-job was.......? 8)
Het WTC door CD is neergehaald......? 8)
Er geen boeing in het Pentagon is gevlogen........?8)
Moet ik verder gaan?
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2006, 18:47   #86
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat klopt allemaal wat u hier zegt.
Doch, ik wil niet de discussie gaan voeren over de betekenis die aan de naam gegeven wordt, wie 'm heeft uitgevonden, wanneer hij voor 't eerst werd gebruikt, etc....
Het is trouwens ook niet zo belangrijk voor mij.
Punt voor mij is dat in '96 bin Laden en z'n "Al Qaida" zijn begonnen met hun "kruistocht" tegen het westen en dat velen daarom dat jaar als "geboortejaar" van Al Qaida zien. Ik sluit me daar gewoon bij aan, zonder evenwel dat gaan te verdedigen als de "enige waarheid".
inderdaad, zo belangrijk is dat nu ook weer niet, maar voor mij werd AQ dus wel gesticht aan het einde der jaren tachtig, zonder in de eerste vijf jaar echt actief te zijn geweest. Al is het nog steeds niet duidelijk of de 1992 aanslagen en ook de 1995 aanslagen in Riyaad op enkele VS soldaten nu wel of niet het werk waren van AQ.. Wat wel zeker is , is dat AQ voor 1996 zo goed als onbekend was
Oud 17 april 2006, 22:24   #87
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Btw Gun, ik zie nu pas je laatste posts.
Wat ik wel een beetje grappig vond is dat u, (in navolging van een fervente "disser") hier met Wikipedia komt aandraven.
Staat op Wikipedia dat:
Moet ik verder gaan?
IDD, vond ik ook een leukerd!
Oud 17 april 2006, 22:26   #88
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wel zeker is , is dat AQ voor 1996 zo goed als onbekend was
Volledig mee akkoord, het tegengestelde heb ik trouwens ook nooit beweerd. But facts are facts
Oud 18 april 2006, 17:27   #89
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Volledig mee akkoord, het tegengestelde heb ik trouwens ook nooit beweerd. But facts are facts
dan zal je je ongelukkig uitgedrukt hebben toen je stelde dat AQ al decennialang werd gebruikt om pseudo-terroristische aanslagen te benoemen. Want dat is slechts aan de gang sinds 1998 en niet al decennia-lang . En het was evenmini het geval bij de aanslagen van 1992, 1995 en 1996
Oud 18 april 2006, 18:12   #90
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan zal je je ongelukkig uitgedrukt hebben toen je stelde dat AQ al decennialang werd gebruikt om pseudo-terroristische aanslagen te benoemen. Want dat is slechts aan de gang sinds 1998 en niet al decennia-lang . En het was evenmini het geval bij de aanslagen van 1992, 1995 en 1996
Heb mijn post herlezen en U hebt IDD gelijk, 1 credit 4 U
Oud 18 april 2006, 18:20   #91
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Btw
Citaat:
Gun, ik zie nu pas je laatste posts.
Staat op Wikipedia dat:
Moet ik verder gaan?
Die dingen staan inderdaad op Wikipedia, zeer toepasselijk onder de sectie '911 conspiracy theories.' Hier dus.

Grappig inderdaad dat een fervente believer als Gun een beroep doet op
Wikipedia....
Houdt dat impliciet een goedkeuring in van wat ze op wikipedia schrijven
over 911?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2006, 20:11   #92
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
[url="http://[quote=democratsteve;1661778]Btw"]Die dingen staan inderdaad op Wikipedia, zeer toepasselijk onder de sectie '911 conspiracy theories.' Hier dus.
Grappig inderdaad dat een fervente believer als Gun een beroep doet op
Wikipedia....
Houdt dat impliciet een goedkeuring in van wat ze op wikipedia schrijven
over 911?
Parcifal, gelieve in het vervolg de juiste én directe link te geven ipv zo'n onrechstreekse met een geurtje aan.

Ik doe geen beroep op wiki, zoals je intussen al lang zou moeten gezien hebben vergaar ik informatie op basis van allerlei bronnen incluis Wiki, CNN, Vrtnieuws, Tijd, BBC, Telegraaf, ...

U keurt blijkbaar wel alles goed van één bepaalde en keurt alles af van een andere website, dit bevestigt uw enge houding die U reeds zoveel hebt tentoongespreid. Och ja, da's waar ook, was jij niet diegene dat stelde dat de meerderheid altijd gelijk heeft? Voorlopig dus ook nog op Wiki zeker?
Oud 18 april 2006, 20:26   #93
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Och ja, da's waar ook, was jij niet diegene dat stelde dat de meerderheid altijd gelijk heeft?
En de meerderheid... zijn de "dissers" nog in de meerderheid? Slinkt alle dagen!!!
Oud 30 januari 2007, 10:38   #94
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Een getuige van de 7/7 bombings doet een opmerkelijk verhaal over wat zich die dag heeft afgespeeld, wat de vermoedens van inside job weer eens bevestigd. Daniel Obachike zat op de dubbeldekkerbus die op 7/7 op tavistock sqaure ontplofte, maar hij zat op de benedenverdieping waardoor hij niet ernstig was verwond.

Hij zegt dat de bus werd afgegeleid naar Tavistock square door 2 zwarte BMW's zonder merkteken. De BMWS's blokkeerden de weg. Hier is wat hij erover zegt:

Citaat:
"Standing by the doors I see a blue BMW 5 series and black Mercedes squeal to a halt in front of the bus, halting its progress along Euston Road. 4 minutes passed then a police motorcyclist arrived at the blockage. The BMW driver said something to the cyclist who soon sped off. 90 seconds later the BMW suddenly drives off. The Mercedes waits till the bus diverts east into Upper Woburn Place towards Tavistock Square before it speeds away."
Link naar het artikel:

http://infowars.net/articles/january...7Exclusive.htm
Oud 30 januari 2007, 10:51   #95
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Einde termijn van Bush komt er stillaan aan é mensen. Wanneer Bush dus geen president meer is gaan gingen de rechtszaken beginnen tegen hem en co met de harde bewijzen voor de inside job...ik ben benieuwd. Wanneer precies is Bush geen president meer? Misschien kunnen we gaan aftellen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 11:57   #96
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
in den beginne...is Al Quaida mischien door de Amerikanen gesteund geweest (hebt ge daar trouwens bewijzen voor?), om de Soviets te bestrijden in Afganistan.Dat zou willen zeggen dat ze die mannen wapens gegeven hebben, en een paar militaire instrukteurs verschaft...Nou en?Wat is daar nu slecht aan, mensen helpen in hun strijd voor de vrijheid?Is dat hun schuld , van de Amerikanen, dat ze niet in de toelkomst kunnen kijken,zoals "madame Irma", de zigeunerin met haar kristallen bol, om te zien wat er uit deze vrijheidsstrijders groeien zou?
Al Qaeda is pas opgericht na de aftocht van de Sovjetunie uit Afghanistan, de bewering dat Amerika hen toen gesteund had is dus regelrechte bullshit. Amerika had alleen Afghaanse verzetsgroepen van wapens voorzien; buitenlandse strijders, waaronder Bin Laden en zijn entourage, hebben zelfs nooit contact gehad met Amerikanen! Zij werden gesteund door allerlei groepen uit het Midden-Oosten en hadden simpelweg geen Amerikaanse steun nodig.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2007, 13:52   #97
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Al Qaeda is pas opgericht na de aftocht van de Sovjetunie uit Afghanistan, de bewering dat Amerika hen toen gesteund had is dus regelrechte bullshit. Amerika had alleen Afghaanse verzetsgroepen van wapens voorzien; buitenlandse strijders, waaronder Bin Laden en zijn entourage, hebben zelfs nooit contact gehad met Amerikanen! Zij werden gesteund door allerlei groepen uit het Midden-Oosten en hadden simpelweg geen Amerikaanse steun nodig.
En hebt U ook enige bron voor deze wartaal?
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 12:59   #98
exodus

Standaard

Hieronder een interview met een overlevende van de aanslagen van 7/7, Daniel Obachike. Zie mijn vorige post voor info over hem. Obachike's getuigenissen van verdachte gebeurtenissen net voor de bom ontplofte op de dubbeldekkerbus waarop hij zat leggen nog meer credebiliteit aan de inside job.

Citaat:
Explosive 7/7 Revelations: Bus Bomb Survivor Daniel Obachike

Alex welcomes the man who was on the lower deck of the number thirty bus that exploded in Tavistock Square in London on 7/7/05, Daniel Obachike. He witnessed several very suspicious people and incidents during the event that point to a false flag terror operation.
Oud 3 februari 2007, 12:08   #99
exodus

Standaard

Ondestaande link een interview met Daniel Obachike, een overlever van de 7/7 aanslagen in London (zie post hierboven). Obachike gelooft dat het een inside job is, deels gebaseerd op hetgeen hij meegemaakt heeft die dag. Hij zegt dat 2 BMW's de route van de bus hebben geblokkeerd waardoor hij is moeten afslaan naar Tavistock sqaure, waar de bom ontploft is. Ook zegt hij dat direct na de ontploffing er verdacht veel mensen waren die alles zaten te observeren en notities te nemen.

http://www.infowars.net/articles/feb...07Obachike.htm

Laatst gewijzigd door exodus : 3 februari 2007 om 12:09.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 13:16   #100
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

oh nee 7/7 is ook al een insidejob volgens jullie?

kijk is wat minder films he mannen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be