Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2006, 13:36   #81
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Tram 55 van 'Silence/Stilte' naar 'Paix/Vrede' (en omgekeerd) is anders ook niet mis, hé.
Jaja, maar dan hebben we het over tramhaltes hé
Vergis ik me nu, maar bestaat er ergens rond het Zoniënwoud geen tramhalte "Lieveheersbeestjes" of zo?
Oud 14 april 2006, 13:50   #82
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
30 april is de overlijdensdatum van adolf hitler, en dat moet samen met kameraden herdacht worden vindt de VJW.
daarom organiseert het VJW een groot festival op die datum, ter nagedachtenis van de grote leider.
oefen alvast in het strekken van de rechterarm...

Burgemeester boos om plannen voor fascistisch festival in Lichtervelde

LICHTERVELDE - Op 30 april, niet toevallig de overlijdensdatum van Adolf Hitler, houdt de extreem-rechtse groepering Vlaamse Jongeren Westland een ietwat geheim feestje in de regio Lichtervelde (West-Vlaanderen). Daar worden tientallen skinheads verwacht. ,,Ik zal alle middelen inzetten om dat niet te laten plaatsvinden'', reageert Ria Beeusaert-Pattyn, burgemeester van Lichtervelde.

Burgemeester Ria Beeusaert-Pattyn verslikt zich bijna in haar koffie als we haar vragen eens een kijkje te nemen op www.vjwestland.be. De website opent met een grote aankondiging van een muziekevenement. Op die affiche staan de namen van de concerterende bands (Gwende, Confront en Standrecht), een massa gebalde vuisten, een drietand en de woorden Locatie: Regio Lichtervelde. ,,Daar weet ik niets van'', aldus de burgemeester.

,,Maar wees gerust: ik zal alles doen om dat te verhinderen. Eerst ga ik contact opnemen met de eigenaars van de twee feestzalen in onze gemeente, zodat ze nog eens hun contracten voor die avond bekijken. Zo hebben we eerder ook al eens een tip gekregen van een dergelijke fuif. De uitbater van de zaal wist bij het ondertekenen niet welk volk hij over de vloer zou krijgen en heeft toen gelukkig op tijd het contract kunnen verbreken. Ik ga ook contact opnemen met de politiediensten. Niet alleen die van onze zone, maar ook die van de nabijgelegen zones, want Lichtervelde ligt net op de grens van drie zones. Die avond valt trouwens middenin onze Klik-14-daagse, een happening rond kinderen en kunst. Dat extra volk kunnen we dus missen als kiespijn.''

Vuisten bovenhalen

Dat er tientallen skinheads naar de gemeente tussen Roeselare en Torhout zullen afzakken, daar hoeft niemand aan te twijfelen. Zelf omschrijven de Vlaamse Jongeren Westland zich op hun website als ,,een West-Vlaamse jongerenorganisatie die zich inzet voor het beschermen en uitdragen van onze Vlaamse volkse eigenheid en onze Europese beschaving.'' En verder: ,,Wij geloven niet in integratie noch assimilatie van grote groepen vreemdelingen.''

,,Ik dacht dat de Vlaamse Jongeren Westland ontstaan zijn in kringen van supporters van Club Brugge'', vertelt Björn Roose, militant van de nationalistische beweging Voorpost. ,,De beweging concentreert zich alleszins rond Brugge.'' Op de website van de Vlaamse Jongeren Westland staat als contactadres, net als op de website van de nog veel extremere groepering Blood & Honour, een postbus in Brugge.

,,Het is een van die vele groeperingen die je rechts van het Vlaams Belang moet situeren'', aldus Patrick Koeman, die al jaren het ultrarechtse milieu volgt voor de vereniging Blokwatch. ,,Ze vinden dat het VB te veel belang hecht aan parlementaire macht. Bij de leiding vind je figuren die het die partij kwalijk neemt dat het ooit het negationisme heeft ondertekend. Onder die leiding zie je eerder voetbalhooligans die niet renderen bij traditionele partijen en die niet te beroerd zijn om de vuisten boven te halen, als dat nodig is.''

Zoals begin maart, tijdens een neonazistische fuif georganiseerd in de parochiezaal van Vremde, een deelgemeente van Boechout bij Antwerpen. Toen werd een cameraman van VTM die het geheime feestje probeerde te filmen bont en blauw geslagen. De zaal zat die avond vol Duitsers, Britten, Fransen en Oostenrijkers, met slechts links en rechts een Vlaming. ,,Ik denk dat men voor dat feest in Lichtervelde toch vooral op een Vlaams publiek mikt'', aldus Patrick Koeman. ,,Als de buitenlandse kopstukken van de verschillende groeperingen samenkomen, probeert men dat beter geheim te houden. De datum van dit festival is natuurlijk niet toevallig, want op 30 april is het Grote Voorbeeld gestorven.''

Brecht DECAESTECKER12/04/2006
Op zo'n herdenking mag uiteraard geen enkele zuivere, uit echte vlaemsche klei opgetrokken vlaeming ontbreken. Laat ze dan direct de exploten van hun geestelijke voorouders (bijv. het op transport helpen zetten van 25.000 Belgische Joden naar Auschwitz door het VNV van Staf De Clercq) ook maar herdenken...........
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 13:52   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht

Vergis ik me nu,

maar bestaat er ergens rond het Zoniënwoud geen tramhalte "Lieveheersbeestjes" of zo?
Beide zijn mogelijk, maar misschien ook niet.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 13:54   #84
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Op zo'n herdenking mag uiteraard geen enkele zuivere, uit echte vlaemsche klei opgetrokken vlaeming ontbreken. Laat ze dan direct de exploten van hun geestelijke voorouders (bijv. het op transport helpen zetten van 25.000 Belgische Joden naar Auschwitz door het VNV van Staf De Clercq) ook maar herdenken...........
Inderdaad, beter zo'n herdenking in besloten kring (waar niemand last van heeft) dan dat ze een weerloze autochtone jongere vermoorden om een PM3.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 13:56   #85
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergis ik me nu, maar bestaat er ergens rond het Zoniënwoud geen tramhalte "Lieveheersbeestjes" of zo?
Bus- en tramhalte in Watermael - Bosvoorde (naar de naam van de straat).
Oud 14 april 2006, 19:34   #86
E=mc²
Vreemdeling

E=mc²'s schermafbeelding

Standaard

Ik ben rechts, en zeer rechts zelf...
Maar A. Hitler adoreren en herdenken vind ik buiten alle proporties!

Iedereen, .... neem dit niet op als HET rechts waarvoor andere partijen staan.
Niemand wil nog A. Hitler herdenken buiten de fanatiekelingen die liever achteruit blijven gaan (naar het verleden) dan vooruit.

Mvg,
E=mc²
Oud 14 april 2006, 19:38   #87
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E=mc² Bekijk bericht

Niemand wil nog A. Hitler herdenken buiten de fanatiekelingen die liever achteruit blijven gaan (naar het verleden) dan vooruit.

Mvg,
E=mc²
En wat is je favoriete Brusselse metro- of tramhalte?
Oud 14 april 2006, 19:43   #88
E=mc²
Vreemdeling

E=mc²'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is je favoriete Brusselse metro- of tramhalte?
Ik snap waar je naartoe wil gaan... En ik doe hier niet aan mee
Maar dit staat VOLLEDIG los van Hitler...
Hoe kan je nu IN DE 21STE EEUW -waar mensen verstand groeien- nog Hitler in verband leggen met rechts? :s

Aub mensen als Hitler zijn geen oplossing... Stop met al die Hitlerliefde...
Oud 14 april 2006, 20:53   #89
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap waar je naartoe wil gaan... En ik doe hier niet aan mee
Maar dit staat VOLLEDIG los van Hitler...
Hoe kan je nu IN DE 21STE EEUW -waar mensen verstand groeien- nog Hitler in verband leggen met rechts? :s

Aub mensen als Hitler zijn geen oplossing... Stop met al die Hitlerliefde...
Men spreekt altijd maar van 1 persoon en dat is Adolf Hitler. Hitler heeft naast een aantal goede zaken ook grote fouten gemaakt

1. Massamoord die ik als katholiek altijd verwerp. Een menswaardige uitzetting van joden en andere vreemdelingen is de oplossing, maar geen genocide.

2. Overmoed en grootheidswaanzin om een oorlog te beginnen op 2 fronten tegelijkertijd. Hitler had eerst het westfront moeten afwerken en dan pas aan het oostfront moeten beginnen. Hiermee heeft hij Europa zware schade toegebracht. De onderschatting van de zionistische JewSA heeft geleid tot de donkere tijden waarin Europa vandaag is terechtgekomen.

Maar er waren in het interbellum ook een aantal rechtse stromingen die in zijn geheel wel zeer goed waren en die nu nog steeds zeer goed werkbaar zouden zijn. Bijvoorbeeld het nationaal solidarisme van Joris Van Severen zou een zegen zijn voor de Lage Landen. Ook het fascisme van Mussolini bevat een groot aantal goede zaken. Maar alles wordt op een hoop gegooid met Hitler. Waarom zou het fascisme of nationaal solidarisme vandaag niet meer kunnen terugkomen in een verbeterde versie ? Wij moeten toch ook niet de mensen van de LSP gaan beschuldigen voor Stalin zijn misdaden. Waarom moeten de rechts nationalisten van nu beschuldigd worden voor een massamoord van meer dan 60 jaar geleden ?

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 14 april 2006 om 20:54.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 21:00   #90
E=mc²
Vreemdeling

E=mc²'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Men spreekt altijd maar van 1 persoon en dat is Adolf Hitler. Hitler heeft naast een aantal goede zaken ook grote fouten gemaakt

1. Massamoord die ik als katholiek altijd verwerp. Een menswaardige uitzetting van joden en andere vreemdelingen is de oplossing, maar geen genocide.

2. Overmoed en grootheidswaanzin om een oorlog te beginnen op 2 fronten tegelijkertijd. Hitler had eerst het westfront moeten afwerken en dan pas aan het oostfront moeten beginnen. Hiermee heeft hij Europa zware schade toegebracht. De onderschatting van de zionistische JewSA heeft geleid tot de donkere tijden waarin Europa vandaag is terechtgekomen.

Maar er waren in het interbellum ook een aantal rechtse stromingen die in zijn geheel wel zeer goed waren en die nu nog steeds zeer goed werkbaar zouden zijn. Bijvoorbeeld het nationaal solidarisme van Joris Van Severen zou een zegen zijn voor de Lage Landen. Ook het fascisme van Mussolini bevat een groot aantal goede zaken. Maar alles wordt op een hoop gegooid met Hitler. Waarom zou het fascisme of nationaal solidarisme vandaag niet meer kunnen terugkomen in een verbeterde versie ? Wij moeten toch ook niet de mensen van de LSP gaan beschuldigen voor Stalin zijn misdaden. Waarom moeten de rechts nationalisten van nu beschuldigd worden voor een massamoord van meer dan 60 jaar geleden ?
Akkoord.
Maar ik zal nooit een "hitler concept" kunnen volgen.
We moeten leren uit zijn fouten en vernieuwing brengen.
Maar Hitler sloeg ver van de bal af...

Ik zeg alleen maar, ik ben rechts, en zeer rechts... Maar kom aub nooit met hitlergedoe bij mij af of ik keur het af.

De problemen van vandaag hebben jota te maken met Hitler.
En ja, als hitler Rusland nooit was binnengevallen had hij misschien nu heel Europa in zijn hand.

Maar dan zegt mijn geloof - los van het uwe en al de andere hier want ik heb het mijne- niets is toeval.

Mvg (en bedankt voor de verlichting)
Oud 14 april 2006, 22:27   #91
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Wij moeten toch ook niet de mensen van de LSP gaan beschuldigen voor Stalin zijn misdaden. Waarom moeten de rechts nationalisten van nu beschuldigd worden voor een massamoord van meer dan 60 jaar geleden ?
De zogenaamde "rechts-nationalisten" herdenken hun massamoordenaars.
Wanneer herdacht de LSP Stalin?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 23:06   #92
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zulke herdenking is natuurlijk nogal dwaas, maar gelukkig blijft het maar daarbij. Intussen wordt Hitler herdacht door de machtshebbers door mensen met een "verkeerde mening" het zwijgen op te leggen of zelfs op te sluiten.
Wie zegt dat ze het daarbij willen houden? Het tegendeel lijkt me waar.

In België worden naar mijn weten geen mensen opgesloten wegens hun opinie. Er worden er wel van de TV-schermen gehouden, maar daar heeft uw soort geen last van, integendeel.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 23:07   #93
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mvg,
E=mc²
Flaminganten dus. Want dat zijn toch Vlaams-nationalisten, in casu?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 23:11   #94
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

//

Laatst gewijzigd door Revolutie : 14 april 2006 om 23:11.
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 23:15   #95
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
neen!

(dom , dom!)
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 23:26   #96
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
neen!

(dom , dom!)
EXIT!
Oud 14 april 2006, 23:32   #97
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Man man man... de enige die bij een eedaflegging ooit ECHT de hitlergroet bracht was Nadine Lemmens, van het belgicistische unionistische Front National.

Jij bent een levend geworden jukebox vol vooroordelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 00:25   #98
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Indien het een multicul festival was, waar dronken autochtonen slaags kunnen raken met allahchtonen (geen schrijffout), die geen alcohol verdragen, zouden we er hier dan ook een topic over vollullen?

Echt geestig. Laat die jongeren hun feestje houden. Mij kan het niet schelen of er een poster van Hitler of van Bin Laden boven iemands bed hangt, zolang die mij ermee gerust laat.

Gek genoeg komt de in ons land meest verboden uitspraak over de holocaust niet uit de mond van een nazi, maar uit die van een islamitisch staatshoofd. Volgen wie nog volgen kan, maar mijn petje gaat het te boven. De moslims zijn dus tegen de neo-nazi jongeren en tegen de joden. Neo-nazi jongeren ook, alhoewel sommige er nog niet uit zijn of ze nu met de moslims tegen de joden moeten vechten of omgekeerd.
Blijkbaar zijn mensen dus binnen 1 gemeenschap al genoeg verdeeld om er van uit te kunnen gaan dat er eigenlijk maar 1 regel geldt en deze is even eenvoudig als dat hij moeilijk is.

Hier is hij dan, de wet van de wicca:
"Doe wat je wilt, zolang het een ander niet schaadt."

Laatst gewijzigd door Boadicea : 15 april 2006 om 00:27.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 00:56   #99
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In St-Lambrechts-Woluwe is er een bushalte met die naam. Ben daar in een vorig leven af en toe afgestapt.
Oud 15 april 2006, 01:04   #100
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
30 april is de overlijdensdatum van adolf hitler, en dat moet samen met kameraden herdacht worden vindt de VJW.
daarom organiseert het VJW een groot festival op die datum, ter nagedachtenis van de grote leider.
oefen alvast in het strekken van de rechterarm...
doe maar

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be