Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2003, 12:11   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kempen
Om terug op de drugs te komen.

Men heeft al enkele drugs legaal gemaakt (alcohol en tabak).
Ik denk dat als men zou zien hoeveel de gevolgen van die twee drugs al hebben bijgedragen tot het failliet van de Sociale zekerheid, dat men op zijn gat zou vallen.

Voor mijn part mag men die ook verbieden.
Ik denk dat je pas echt op je gat zou vallen als je moest weten hoeveel inkomsten de staat jaarlijks heeft op de verkoop van sigaretten en alcohol.

Citaat:
Nu zou men echter door het legaliseren van die drugs de drempel verkleinen zodat er nog meer mensen ook andere drugs zouden gaan gebruiken.
Resultaat : nog veel meer miserie dan vroeger en nog veel meer zieken ten gevolge van drugge(mis)bruik.
Dat is puur koffiedik kijken. Er is geen enkele indicatie dat legalisatie van cannabis méér mensen er toe zou aanzetten om ook effectief cannabis te gaan gebruiken. Bovendien zal niet iedere cannabisgebruiker er "ziek" van worden. Je zou zelfs kunnen argumenteren dat er juist minder "zieken" zullen zijn door de toegenomen kwaliteitscontrole...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 12:15   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK betaal geen taksen op alcohol en tabak want ik gebruik dat niet.
Ik betaal wel SZ en als die zuipers en paffers hun langgerekte doodsstrijd bezig zijn dan betaal ik daar mijn zuurverdiende geld voor.

Laat mij toe even volgende vergelijking te maken : stel dat je per dag 100 fr. taks betaalt op je sigaretten.
Hoeveel kost het de burger als je longkanker krijgt en je jarenlang ziekenhuis in, ziekenhuis uit, operaties, bestralingen, intensieve zorgen kost.
Laat ons even berekenen 100 fr x 365 dagen x 40 jaar : 1.460.000 fr. aan inkomsten uit taksen.

Die zijn er heel vlug door als je enkele weken in het ziekenhuis ligt tengevolge van je rookgedrag. Heel vlug door.
Hoeveel kost 1 dag op intensieve zorgen aan de maatschappij ?
Iemand een idee ?
Niet iedere roker ontwikkelt longkanker; zij betalen nochtans ook allemaal mee die taksen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 12:21   #83
Kempen
Gouverneur

Standaard

Raf,

De opbrengsten en kosten zou ik ook graag eens berekenen. Ik heb berekend hoeveel iemand die 100 fr. taksen betaald gedurende 40 jaar zou opbrengen aan de staat. Zal overeenkomen met 1 pakje sigaretten per dag zeker.

Een ziekenhuisopname in geval van hartproblemen die het gevolg zijn van longproblemen die dan weer het gevolg zijn van roken. Er zal toch wel iemand hier zijn die weet wat 1 dag intensieve zorgen kost aan de maatschappij. Niet wat je persoonlijk moet opleggen natuurlijk. Maar de kost aan de RSZ.

En wat betreft je 'kwaliteitsverbetering'. Dus is het nu 'boecht' dat je krijgt. Ook in Nederland ?? Dan spreek je jezelf al tegen dat de kwaliteit zou verbeteren in geval van legalisering.

Trouwens 1 joint = 10 gewone kankersigaretten meen ik mij te herinneren op gebied van 'gewone' schadelijke stoffen zoals teer ed.
Dat zal altijd zo blijven denk ik. Legalisering of niet.
Want moest men de teer uit de gewone sigaretten kunnen halen en zo de gezondheid al veel minder schade toebrengen dan zou het al lang gebeurd zijn door de tabaksindustrie. Zij zouden ook alleen maar baat hebben bij langlevende en gezonde sigarettenrokers.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 13:20   #84
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf,

De opbrengsten en kosten zou ik ook graag eens berekenen. Ik heb berekend hoeveel iemand die 100 fr. taksen betaald gedurende 40 jaar zou opbrengen aan de staat. Zal overeenkomen met 1 pakje sigaretten per dag zeker.

Een ziekenhuisopname in geval van hartproblemen die het gevolg zijn van longproblemen die dan weer het gevolg zijn van roken. Er zal toch wel iemand hier zijn die weet wat 1 dag intensieve zorgen kost aan de maatschappij. Niet wat je persoonlijk moet opleggen natuurlijk. Maar de kost aan de RSZ.
Kempen, je vergeet de passieve rokers die heel wat schade lijden door de rook van die kankerstokken.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2003, 13:35   #85
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Raf,

Kempen, je vergeet de passieve rokers die heel wat schade lijden door de rook van die kankerstokken.
Je moet dan ook nog weten hoeveel mensen er roken en hoeveel mensen de SZ geld kosten omwille van het roken. Als je je op die cijfers baseert kan je uitrekenen hoeveel belastingen de staat eigenlijk zou moeten heffen op tabak om de SZ in evenwicht te houden.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be