![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sprakeloos blijkbaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Neen, er stond geen opmerking over het onderwerp in je antwoord.
Mijn vraag was hoe jij staat tegenover flamigante bekrompenheid, aangezien je tegen bekrompenheid bent.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 22 april 2006 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets ? Of iets anders ? En kom niet af met je 1302, he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Dat kan ik me inbeelden
Zie hoger
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die bestaat niet, zeker.
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]()
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Daaruit leid ik af dat je meent dat flamingantisme onder geen enkele vorm bekrompen kan zijn.
Grappig.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 22 april 2006 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Nationalisme is dom en bekrompen of we het nu over Limburgs, Vlaams, Belgisch of Europees Nationalisme hebben, maakt niet uit.
"No man is an island" : wij leven in een samenleving, waarin wij solidair met elkander begaan moeten zijn.. elkaar belagen met zelfmoordterroristen of vanuit een helicopter afschietbare raketten is barbaars en mensonwaardig. Wederzijds respect en dialoog zijn primair noodzaak.. Tot hier algemeen applaus ? Misschien niet, maar we moeten deze edele principes ook in de praktijk brengen.. Als succesvol ondernemer verschaf ik werk aan een paar honderd werknemers.. als ik zo'n 55 jaar oud ben heb ik ruzie met mijn zoon en erfgenaam en denk ik bij mezelf : "waarom zou ik mij nog inspannen - ik ga het opleven" & ik verkoop mijn zaak voor goed veel centjes aan mijn naaste concurrent in Duitsland. Die kan eindelijk zijn prijzen verhogen, zijn winsten maximalizeren & delokalizeerd de hele santekraam naar Maleisië = iedereen werkloos (zoel in België als in Duitsland). ... Wat is de moraal van dit verhaal, is er enig verband tussen seperatisme, nationalisme en dit schoolvoorbeeld van neoliberalistische globalizering ? Natuurlijk wel : de voedingsbodem van de politieke onrust onder de mensen en de drang om eender welke "nieuwe profeten" te volgen is de onzekerheid ivm de "toekomst". De bron van de onzekerheid is de maximalizatie van het profijt voor enkelen en het machteloos worden van alle politiek tegen dergelijke evoluties. Het scheppen van steeds kleinere staten = het steeds verkleinen van politieke macht. Probeer je eens een onafhankelijk Vlaanderen "in de praktijk" voor te stellen. Vandaag reeds is de grens met Frankrijk een probleem ivm de "grenscriminaliteit" - kan er zich iemand de problemen ivm "grenscriminaliteit "voorstellen die we gaan hebben aan de Waals-Brussels / Vlaamse grenzen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer inspiratie opgedaan op seniorennet.be ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... je moet dat begrijpen. Die Fransen hebben zoveel allochtonen dat ze moeilijk nog werk van misdaadbestrijding kunnen maken, he. Dat zou maar racistisch zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk ook dat dezelfde logica eigenaardig genoeg zowel aan de basis ligt van de drang naar ultra-liberale globalisering en aan de drang naar separatisme. Alleen winst en poen tellen.
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoofdschroefje los ? Liberalisme is pro grote staten omdat die controleerbaarder zijn. Het grootkapitaal is verre van gewonnen voor volkssoevereiniteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens benieuwd of u dus ook het nationalisme van de Oost-Timorezen, de Tibetanen, de Koerden, enz. dom en bekrompen vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is voorbeschikt om een provincie (of een verzameling van Nederlandstalige provincies) te blijven.
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Heb deze topic eens nagelezen, en het is mij opgevallen dat black cat geen enkel argument kan aanhalen. Hij herhaalt steeds weer 'bekrompenheid' en 'onverdraagzaamheid' in de hoop dat niemand ziet wat een lege doos hij eigenlijk is.
|
![]() |
![]() |