Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Bekijk resultaten enquête: Mag Filip Dewinter zondag ook mee opstappen in gedenktocht
Ja, hij is even goed een burger, als wie dan ook. 50 80,65%
Nee, want hij behoort niet tot een 'democratische' partij. 12 19,35%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 20 april 2006, 15:56   #81
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
In het VTM nieuws is gezegd dat er van alle "democratische" partijen mensen zullen mee opstappen.
Niet als politieker, maar als mens uit medeleven.

Ik hoop van harte dat de "democratische" media dan ook voldoende respect heeft om ze niet in beeld te brengen.
Nu deden ze dat dus al niet, elke 'democratische' Vlaamse partij mocht al aan het woordd, of in beeld komen. Hoe hypocriet toch!
Iedereen die mee wandeld, doet dat als Vader, moeder, kind, vriend, enz..
Dus allemaal als gewone burger.

Nu vraag ik me af, mag FDW , als burger ook mee opstappen?
Men zou "democratische partijen" beter vervangen door "blinde partijen". Blind voor de problemen in deze maatschappij. Maar ja, problemen herkennen en erkennen valt onder de noemer "niet politiek correct" en zo wordt er weer niets opgelost.
Geertje is offline  
Oud 20 april 2006, 16:21   #82
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut Bekijk bericht
In tegenstelling tot de DRIE persberichten van dikke Fouad van Spirit? In tegenstelling tot de verklaringen van de SPa op de 1ste pagina van alle kranten van vandaag, over hoe ze tegen de wens van de ouders in mee gaan opstappen?
Maar dien dikke Fouad zou wel eens meer moslims op de been kunnen brengen, dan dien FDW met zijn varkenssnuit en wellicht wringt daar het schoentje. Er valt politiek niks te recupereren, en als ze daar gaan vertellen wat het volk denkt, zou dat wel eens heel verkeerd kunnen overkomen bij alle manifestanten, als een rode lap op een stier. Hun afwezigheid betuigt van fatsoen, maar wellicht is het niet de beweegreden.
Jakko is offline  
Oud 20 april 2006, 17:20   #83
t623422
Vreemdeling

Standaard filip is ook een belg hij moet mee

de scheiding tussen regering en gerecht is voor mij niet te begrijpen
een minister kan je weg stemmen dit democratie
maar wat heeft de brave belg aan het gerecht niets
hoe kan ik mijn ongenoegen laten blijken over het gerecht
als wij nochten stemmen over het gerecht dan kunnen er heel wat rechters gaan stempelen
die beelden moesten al direct zijn vertoond
t623422 is offline  
Oud 20 april 2006, 17:58   #84
[radiohoofd]
Banneling

Standaard

Joe zou het zo niet gewild hebben denk ik, maar als hij het niet kan laten... ik ga hem niet tegenhouden.
Zolang hij zijn vlaggetjes maar thuislaat, dat zou pas echt walgelijk zijn.
[radiohoofd] is offline  
Oud 20 april 2006, 18:39   #85
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Maar dien dikke Fouad zou wel eens meer moslims op de been kunnen brengen, dan dien FDW met zijn varkenssnuit en wellicht wringt daar het schoentje. Er valt politiek niks te recupereren, en als ze daar gaan vertellen wat het volk denkt, zou dat wel eens heel verkeerd kunnen overkomen bij alle manifestanten, als een rode lap op een stier. Hun afwezigheid betuigt van fatsoen, maar wellicht is het niet de beweegreden.
Dikke Fouad zal er zelf niet bijzijn. Hij zei gisteren in een interview op Radio Donna, waarbij hij bijna als een heilige werd bestempeld door de interviewer, dat het hem speet maar dat hij toevallig op vakantie naar Marokko was. Hij zou er in "gedachten" bij zijn. Verder streefde hij als politicus naar het "geluk" en het "vreedzaam" samenleven van alle mensen, de interviewer viel daarbij bijna in zwijm van bewondering.. Toen was voor mij de maat vol en heb ik naar een andere post gezapt. Teveel is teveel ! Denken ze nu echt dat we allemaal onozelaars zijn ?
Oud 20 april 2006, 18:41   #86
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Van veroordeelde organisaties verwacht ik ook geen fatsoen.
Maar in geval van criminele allochtonen gaat hij d'office uit van een overmaat aan fatsoen.
Knorretje is offline  
Oud 20 april 2006, 18:56   #87
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Dikke Fouad zal er zelf niet bijzijn. Hij zei gisteren in een interview op Radio Donna, waarbij hij bijna als een heilige werd bestempeld door de interviewer, dat het hem speet maar dat hij toevallig op vakantie naar Marokko was. Hij zou er in "gedachten" bij zijn. Verder streefde hij als politicus naar het "geluk" en het "vreedzaam" samenleven van alle mensen, de interviewer viel daarbij bijna in zwijm van bewondering.. Toen was voor mij de maat vol en heb ik naar een andere post gezapt. Teveel is teveel ! Denken ze nu echt dat we allemaal onozelaars zijn ?
Maar ik denk wel dat zijn boodschap zal aanslaan bij de allochtone bevolking, voortgaande op de aangekondigde afwezigheid van het VB. Dat is wat telt. De mythe van de onverschilligheid doorprikt. Reken me dus niet bij die "we". Toch liever onnozelaar dan.
Jakko is offline  
Oud 20 april 2006, 19:01   #88
Confucius
Gouverneur

Standaard

Dat de deelnemers maar oppassen. In Frankrijk had je veertien dagen geleden ook "casseurs" die zich onder de nuttige idioten mengden om ze te beroven en molesteren.
Oud 21 april 2006, 12:51   #89
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
zo zijn de links politiek correcten nu eemaal Baarle !

nog veel plezier ! Schol ! Maar voor mij een Duvel ! Geen Stella meer !
Tiens: een eigenaardige reactie, zo dacht ik bij mezelf. Waaro zou een blokker toch Duvel prefereren? Aan Coolen te zien toch geen echt gedreven satanieke sekte.
Dus maar wat gegoogeld. En: BINGO:
Citaat:

Op 12 oktober 1941 wordt de VNV'r Richard Philips de nieuwe burgemeester van Puurs en in zijn openingsspeech
belooft hij 'dat schorremorrie van De Zwarte Hand een lesje te leren!'. Ook Albert Moortgat (Brouwerij Moortgat, "Hier rust den Duvel") de VNV-burgemeester van Breendonk steekt een stevige duit in het zakje.
Tegen 28 oktober 1941
waren 109 leden ingerekend en dat betekende ook het vroegtijdige einde van De Zwarte Hand. Slechts 2 groepsleden
wisten te ontsnappen en ondergedoken te blijven. Bernard Caremans profiteerde van een naamsverwarring, en werd
een naamgenoot van hem per vergissing opgepakt. Hij dook onder, vond opnieuw kontakt met andere verzetsgroepen
en kon voor de rest van de oorlog niet meer opgepakt worden.
En mijn eurotje is gevallen

Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 april 2006 om 12:52.
ericferemans is offline  
Oud 21 april 2006, 13:14   #90
ericferemans

Standaard

Citaat:
[SIZE=3]Persbericht:
(Frank Vanhecke,
[/SIZE] [SIZE=3]Voorzitter Vlaams Belang) [/SIZE]
Overeenkomstig de wens van de familie van de vermoorde Joe, wenst het Vlaams Belang elke partijpolitieke recuperatie van het drama te vermijden. Vlaams Belang-kopstukken en parlementsleden zullen daarom niet deelnemen aan de manifestatie van komende zondag.
Daar waar alle partijen beslissen om mee te doen, om er in persoonlijke naam hun medeleven uit te drukken met een familie en om er te manifesteren voor een maatschappij zonder absurde moorden blijft Frankie boy en zijn zwartzakken thuis. Fraai: zo val je natuurlijk weer eens op en kan PDW zijn haaiengrijns noch eens tonen. Dit is een perverse vorm van lijkenpikkerij die aantoont dat zij zichzelf persé willen profileren als donkerzwarte schapen. Het is in elk geval duidelijk: eigen belang eerst!
Citaat:
Onze partij drukt evenwel opnieuw haar medeleven uit, en herinnert er aan dat Joe helaas slechts het meest recente slachtoffer in een lange rij is.
Medeleven uitdrukken door niet aanwezig te zijn op een rouwstoet is als neuken voor de maagdelijkheid: het komt niet erg geloofwaardig over. Inderdaad zijn er in België per dag één roofmoord. Die van de bende van Nijvel indertijd waren er trouwens ineens een pak tegelijk. Niet voor een mp3 speler maar "voor de lol". En dat waren geen allochtonen. Maar het vermoorden van mekaar om erfenissen, om juwelen, om geld of om mp3 spelers: telt de grootte van de buit of de absurditeit van de daad? Moet men dat niet eens met zijn allen gaan aanklagen? Ik dacht dat het tijd is.

Frankie boy wil natuurlijk WEL politiek profijt trekken: hij suggereert hier weer dat er zovele dergelijke moorden zijn, liefst zou hij zeggen "door allochtonenen allemaal", maar dat durft hij niet. Hij melkt virtueel zoals een slechte acteur luchtgitaar speelt. Arme doorzichtige Frankie boy.
Citaat:
Het Vlaams Belang wijst er trouwens op dat het in de eerste plaats de taak is van politici om er in wetgeving en in beleid voor te zorgen dat soortgelijke drama’s waar mogelijk vermeden en in ieder geval zwaar bestraft worden.
Wat een open deur wordt hier nu ingetrapt? Politici dienen niet om te straffen: besturen is voorzien! Zij dienen om dergelijke zaken te voorkomen. De klemtoon die Frankie legt op "law en order" gaat weer eens over het bestraffen. Steeds zwaarder. Terwijl al lang bewezen heeft dat dit een averrechts effect heeft. "Een beetje vermijden maar vooral straffen".
Het oproepen en bespelen van haat is toch zo'n dankbaar thema Frankie, we weten dat, maar jij verkneukelt je. Was de champagne koel genoeg toen het bleek om allochtone jongeren te gaan? Stel je voor dat het een nazi-tje was, lid van het blok: had je toen ook zo luid gepiept?
Citaat:
Wat het huidige klimaat van feitelijke straffeloosheid betreft, dragen de traditionele partijen dus een verpletterende verantwoordelijkheid.
De partij die niet politiek gebruik wil maken van een absurde moord laat nu zien dat ze niet consequent is maar gaga. Waar is dat klimaat van straffeloosheid? Ik dacht dat de gevangenis uitpuilden! Of wil Frankie dat ontkennen? Het lijkenpikken is niet voldoende: men gaat nu ook pissen op degenen die de daders zoeken en veroordelen zullen.

Het schaamteloos verdraaien van de realiteit, het uitbuiten van elke opportiniteit inclusief het misbruik maken van filmbeelden van jonge boefjes, lijkenpikken en aanzetten tot angst en dus ook haat: het is niet meer te pruimen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 april 2006 om 13:18.
ericferemans is offline  
Oud 22 april 2006, 09:03   #91
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Nu vraag ik me af, mag FDW , als burger ook mee opstappen?
Hypocrisie is niet bij wet verboden.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 22 april 2006, 09:32   #92
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hypocrisie is niet bij wet verboden.
Nog een geluk voor de 'democratische partijen'. Anders had men bij de mars een cordon sanitaire rond hen moeten leggen. 8)
Knorretje is offline  
Oud 22 april 2006, 10:34   #93
Thai
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Bepaalde politici kraak ik nu eenmaal met plezier af, gewoon omdat ik persoonlijk vind dat ze het verdienen (jij doet dat trouwens ook). Of verwacht je nu van mij een lofrede tav Dewinter indien hij zich daar niet laat zien.
MAKE LOVE NOT WAR !
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 10:42   #94
Thai
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Maar ik denk wel dat zijn boodschap zal aanslaan bij de allochtone bevolking, voortgaande op de aangekondigde afwezigheid van het VB. Dat is wat telt. De mythe van de onverschilligheid doorprikt. Reken me dus niet bij die "we". Toch liever onnozelaar dan.
Als dat niet de grootste rotzak is als je het over politieke recuperatie hebt?
Gaat hij daar om de continue problemen die door zijn soort worden gecreëerd aan te klagen of om het onschuldig schaapje te gaan uithangen?

Ik wil hem wel eens zien protesteren tegen de moslim extremisten, als er weer een terroristische aanslag wordt gepleegd.
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 10:55   #95
Thai
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht

Het schaamteloos verdraaien van de realiteit, het uitbuiten van elke opportiniteit inclusief het misbruik maken van filmbeelden van jonge boefjes, lijkenpikken en aanzetten tot angst en dus ook haat: het is niet meer te pruimen.
waarom verdedig jij die moordenaars?
vind je dat dan niet erg wat die Joe is overkomen?
Thai is offline  
Oud 22 april 2006, 10:56   #96
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als hij meestapt verwijt ik hem dat hij de moord misbruikt om zijn collectivistisch-racistische ideologie (alle allochtonen zijn moordenaars) te propageren.
Als hij thuisblijft, verwijt ik hem een gebrek aan medeleven. Dat gebeurde hier ook al ten aanzien van onze vorst en Verhofstadt.

Hij mag kiezen.
Als hij echter anoniem meestapt - dat is inderdaad onmogelijk met al die paparapers - mag hij, net zoals andere politici, gewoon meestappen. Geen politiek gekleurde vlaggen, logo's & uitspraken, is volgens mij de wens van de ouders. Ze verbieden niemand om mee op te stappen als ie zich daaraan houdt.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 22 april 2006, 11:19   #97
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Als hij echter anoniem meestapt - dat is inderdaad onmogelijk met al die paparapers - mag hij, net zoals andere politici, gewoon meestappen. Geen politiek gekleurde vlaggen, logo's & uitspraken, is volgens mij de wens van de ouders. Ze verbieden niemand om mee op te stappen als ie zich daaraan houdt.
Ik bekijk het als volgt:

Wanneer er gevraagd wordt om een betoging niet politiek te recupereren, dan bestaat er maar één oplossing voor alle politici: wegblijven.
Als een gedeelte van hen toch gaat, dan verwijten de thuisblijvers hen recuperatie, en kunnen de marsjeerders de thuisblijvers stigmatiseren als hartelozen die geen medeleven willen betuigen of niet achter de standpunten staan.
Dus zodra er ook maar één politicus meegaat is 't hele spel 'door de politiek gerecupereerd' of je nu opstapt of thuisblijft.

Als anonieme opstappen, is onmogelijk.
Dat geef je zelf goed aan.
Je bent en blijft politicus.

Ik blijf er bij: als de politici de wens van de ouders écht respecteren, dan laat er geen enkele zijn smoelwerk zien, geeft er geen enkele commentaar.
Oud 22 april 2006, 13:21   #98
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thai Bekijk bericht
waarom verdedig jij die moordenaars?
vind je dat dan niet erg wat die Joe is overkomen?
waar, in 's hemelsnaam verdedig ik de moordenaars???
ericferemans is offline  
Oud 23 april 2006, 08:43   #99
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik bekijk het als volgt:

Wanneer er gevraagd wordt om een betoging niet politiek te recupereren, dan bestaat er maar één oplossing voor alle politici: wegblijven.
Als een gedeelte van hen toch gaat, dan verwijten de thuisblijvers hen recuperatie, en kunnen de marsjeerders de thuisblijvers stigmatiseren als hartelozen die geen medeleven willen betuigen of niet achter de standpunten staan.
Dus zodra er ook maar één politicus meegaat is 't hele spel 'door de politiek gerecupereerd' of je nu opstapt of thuisblijft.

Als anonieme opstappen, is onmogelijk.
Dat geef je zelf goed aan.
Je bent en blijft politicus.

Ik blijf er bij: als de politici de wens van de ouders écht respecteren, dan laat er geen enkele zijn smoelwerk zien, geeft er geen enkele commentaar.
De ouders die oproepen voor een betoging doen dit niet omdat ze de gezondheid willen promoten, zij doen dit niet om de Vlaming en Waal fit te houden. Zij doen dit omdat zij een signaal willen geven dat de maatschppij dient te veranderen. Dat is een legitieme, toffe actie.

Dat hierbij alle politici hun oor moeten lenen, en door hun aanwezigheid tonen dat zij luisteren, er respect voor hebben en willen helpen is evident.
Thuisblijven zou je kunnen interpreteren als doofheid, lompheid, onverschilligeheid en gebrek aan empathie. Het is namelijk hun verdomde job om te luisteren wanneer er iets duidelijk wordt gemanifesteerd.

Dat er crapuul is dat op dit feest van de rede en de verdraagzaamheid thuisblijft, niet om persoonlijke redenen maar om duidelijk (en gemotiveerde!) politieke reden is niet tactvol: het is boers.
ericferemans is offline  
Oud 23 april 2006, 09:12   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De ouders die oproepen voor een betoging doen dit niet omdat ze de gezondheid willen promoten, zij doen dit niet om de Vlaming en Waal fit te houden. Zij doen dit omdat zij een signaal willen geven dat de maatschppij dient te veranderen. Dat is een legitieme, toffe actie.
Was het dan niet Fouad die opriep voor deze betoging inplaats van de ouders?

Citaat:
Dat hierbij alle politici hun oor moeten lenen, en door hun aanwezigheid tonen dat zij luisteren, er respect voor hebben en willen helpen is evident.
Inplaats van hun oor te lenen en te DOEN ALSOF ze luisteren bleven de politici die al j�*ren de macht hebben om iets te doen, maar NIET deden omdat hun prioritiet bij VB-bestrijding lag, weg van die mars. Het is immers evident dat ze zich doodschamen voor hun eigen wanbeleid, waardoor Joe de duimen moest leggen lang voor zijn tijd.

Citaat:
Thuisblijven zou je kunnen interpreteren als doofheid, lompheid, onverschilligeheid en gebrek aan empathie.
Gaan zou kunnen geïnterpreteerd worden als hypocrisie zonder meer. Hun gebrek doofheid, lompheid, en gebrek aan empathie hebben ze al veel eerder bewezen.

Citaat:
Het is namelijk hun verdomde job om te luisteren wanneer er iets duidelijk wordt gemanifesteerd.
Jij schaamt je ook niet rap, hé?
Het was al j�*ren de verdomde plicht van de machthebbers ervoor te zorgen dat manifestaties zoals deze nergens voor nodig zijn!!!

Citaat:
Dat er crapuul is dat op dit feest van de rede en de verdraagzaamheid thuisblijft, niet om persoonlijke redenen maar om duidelijk (en gemotiveerde!) politieke reden is niet tactvol: het is boers.
Bedoel je nu de POLITIEKE PARTIJ die weigert de dood van Joe te recupereren voor eigen doeleinden, of heb je het over die miljoenen andere boeren die niet zullen deelnemen aan jouw 'feest van de rede en verdraagzaamheid'?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be