![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of ben je een pessimist die alleen maar naar de slechte dingen kan kijken? Dan ben je Nederland gewoon niet waard.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() En Guderian wordt minister van Oorlog, neem ik aan? Vroeger was Guderian schizofreen, maar nu voelen jullie jullie wat beter, neem ik aan... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 februari 2007 om 03:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een nieuw veel beter idee om eindelijk de situatie in de Brusselse Rand op te lossen en te passen in een Heel-Nederlands Diets Rijk. De provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant zullen op termijn één Gouw vormen, de Gouw Brabant, met een eventuele Anschuss met Nederland kan daar Noord-Brabant bijkomen. Daarnaast hebben we een Gouw Brussel. Waals Brabant zal worden verdeeld tussen de Gouwen Henegouwen, Namen en Luik. De Gouwen kunnen ook gaan samenwerken omtrent een aantal beleidsdomeinen in een Gewest. Bijvoorbeeld de Vlaamse Gouwen kunnen aan het Rijk vragen om meer en ruime bevoegdheden te krijgen en deze zelf te doen in een Vlaams Gewest. De Gewesten mogen zelf een systeem uitwerken die ze goedvinden, dit wordt dan voorgelegd aan de Keizer en de Dietse Rijksraad. Indien de Keizer dit goedvindt kan hij een KB opstellen waarbij de grondwet wordt gewijzigd en deze wordt dan zowiezo ter referendum voorgelegd, let wel enkel in de Gouwen waar de grondswetswijziging betrekking heeft. De Leider van een Gewest heet Minister-President. Er is één Gouw die grondwettelijk verboden is om een alliantie aan te gaan met andere Gouwen en dat is de Gouw Brussel. Deze Gouw kan uitzonderlijk wel "gewestelijke" bevoegdheden aanvragen. Dan spreken we van een Gouwleider-president. De Gouw Brussel bestaat uit het huidige Brusselse Gewest en daar kunnen maximaal nog drie gemeenten aan toegevoegd worden. Deze Gouw is volledig tweetalig en er zijn paritair samengestelde raden. Dat betekent dat de helft van de zetels in de Gouw naar Nederlandstaligen gaan en de andere helft naar Franstaligen gaan. Het spreekt voor zich dat in de Gouw Brabant (Vlaams Brabant-Antwerpen en later nog Noord Brabant) dat de taal uitsluitend Nederlands is en dat dit de officiële bestuurstaal is. Wat Henegouwen, Namen, Luik en Luxemburg betreft is dat ééntalig Frans. Er komt ook nog een Duitstalige Gouw Oostkantons. Deze Duitstalige Gouw kan gewestelijke bevoegdheden aanvragen, maar mag ook samenwerken met Namen, Luik, Luxemburg en Henegouwen. Aangezien er kieskringen per Gouw zijn is in dat geval Brussel-Halle-Vilvoorde gespiltst. Halle en Vilvoorde behoren tot de eentalig Nederlandse gouw Brabant. Een samenwerking tussen de gouwen zorgt er voor dat de Vlamingen veel beter hun identiteit kunnen behouden. De bevoegdheidsoverdrachten kunnen zelfs vrij ruim zijn, zeker ruimer dan het huidige Vlaamse gewest. Echter de financiering van de Gewesten zullen geenzins gebeuren door het hogere niveau, maar wel door de Gouwen zelf, zij innen belastingen en storten dat geld dan door naar het gewestelijke niveau waar ze deel van uitmaken. De gouw, die klein is en dicht bij de burger staat, blijft de draaischijf van de Dietse politiek, zij vaardigen leden af voor de Dietse Rijksraad en kunnen zelf samenwerken om een aantal ruimere bevoegdheden van het Rijk binnen te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door HollandsGlorie : 16 mei 2008 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Vreemdeling
|
![]() Hahaha wat wil je doen dan mochten wij Nederlanders besluiten om niet toe te willen treden tot jouw Dietse Rijk, ons de oorlog verklaren???. Als je dan ook maar één stap op Nederlands grondgebied zet zullen we genoodzaakt zijn om keiharde maatregelen te nemen, en jouw Dietse leger weer fijntjes terug naar België schoppen. Ik vrees dat er dan weinig meer over is van jouw Dietse Rijk, wij Nederlanders zullen ons nooit ofte nimmer laten annexeren vriend. Wij beslissen zelf wel wat goed voor ons is, daar hebben we verder niemand voor nodig. Het Nederlandse volk beslist in het onafhankelijke Nederland, en de uitkomst heb je dan maar te accepteren. Niet verkeerd bedoeld verder, maar dat soort rare fratsen zijn gewoon onacceptabel.
Mijn excuses voor mijn eerdere post, ging iets helemaal fout hier. Laatst gewijzigd door HollandsGlorie : 16 mei 2008 om 14:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Parlementslid
|
![]() Allemachtig...wat zie ik nou? Ik ben partijlid geworden? Da's nog eens wat anders...moet toch eens opzoeken hoe dat werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat gaat gewoon over hoeveel posts je al hebt...
![]() |