Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2006, 20:20   #81
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kortom, overal ter wereld hebben de politici alles te verliezen bij het gebruik van atoomwapens, alleen moslim politici hebben het paradijs te winnen.
De kern van deze nucleaire zaak is hier mooi samengevat in één duidelijke zin !

Mohammedanen hebben in heel hun bekende oorlogsgeschiedenis gebruik gemaakt van alle in hun bezit zijnde listen en lagen, wapens en terreurtechnieken, om hun ideologische jihad tegen de rest van de wereld te exporteren.
Ook ditmaal kan men er vergif op nemen, dat vroeg of laat de nodige splijtstof hemelwaarts zal opstijgen richting dé vijand, of gewoon een bestelwagentje vol 'vuil spul' in het centrum van een wereldstad tot ontploffing laten brengen.

Inderdaad, Allah's paradijs lonkt...allen naar de hel.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 22:45   #82
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wist men dus totaal niet. Er waren een aantal geleerden die vreesden dat het exploderen van de atoombom de atmosfeer ging onsteken.
je bent volgens mij wat naast de kwestie aan 't praten...

ik spreek over dat men de gevolgen om z'n minst kon inschatten ... dat een aantal geleerden zelfs vreesden dat de atmosfeer ging ontbranden bewijst des te meer mijn stelling : men ( de militairen cfr. petitie gellerden ) trok zich niet veel aan van de bekende gevolgen, laat staan diegene die nog niet te overzien waren

de hoeveelheid splijtbare verrijkte uranium was gekend zelfs bij een minimaal geschat rendement van een procent kwam je al gauw aan een 10 kiloton TNT.. 't bleken er 15 te zijn daar waar trinity 20 waren ... big difference

Citaat:
The Gadget, de Trinity testbom was van een heel ander type dan de Hiroshimabom.
weet ik...
Trinity was een Pt-bom de andere een U-bom, so
zowel gamma_ als neutronen-straling zijn minimaal in te schatten
ook fall-out was bekend en de dodelijke werking hing slechts af hoe verspreid of geconcentreerd dat terug kwam

Citaat:
De verschillen qua stralingseigenschappen zijn duidelijk meetbaar.
meetbaar is achteraf hé

Citaat:
Weerom mis. Als men ervan uitging dat 200 rem niet dodelijk is, maar wel ziekmakend op korte termijn, waarom zou men zich zorgen maken over wat rest straling?
men kende ruim 50 jaar voor die test de dodelijke gevolgen en de genetisch afwijkingen ten gevolge van X-straling reeds

hier spreken we over de meer energetische elektromagnetische gammastraling én deeltjesstraling én fall-out bestaande uit instabiele splijtingsproducten en restproducten, beiden hoog radioactief

Laatst gewijzigd door praha : 28 april 2006 om 22:47.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 22:53   #83
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
[SIZE=5]hoe minder landen atoombommen bezitten hoe beter.Dat is toch wel vanzelfsprekend? [/SIZE]
zolang het maar in ons kraam past, n'est pas ?
ik veronderstel dat jij destijds dan hevig bent gaan betogen tegen kernbommen op Belgische bodem ?
Oud 28 april 2006, 22:56   #84
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De kern van deze nucleaire zaak is hier mooi samengevat in één duidelijke zin !

Mohammedanen hebben in heel hun bekende oorlogsgeschiedenis gebruik gemaakt van alle in hun bezit zijnde listen en lagen, wapens en terreurtechnieken, om hun ideologische jihad tegen de rest van de wereld te exporteren.
Ook ditmaal kan men er vergif op nemen, dat vroeg of laat de nodige splijtstof hemelwaarts zal opstijgen richting dé vijand, of gewoon een bestelwagentje vol 'vuil spul' in het centrum van een wereldstad tot ontploffing laten brengen.

Inderdaad, Allah's paradijs lonkt...allen naar de hel.
niet echt het privilege van Mohammedanen dacht ik
Oud 28 april 2006, 23:48   #85
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
zolang het maar in ons kraam past, n'est pas ?
ik veronderstel dat jij destijds dan hevig bent gaan betogen tegen kernbommen op Belgische bodem ?
ik ben sinds jaar en dag tegen het vervaardigen/fabrikeren en laten ontploffen van atoombommen, dit is geldig voor alle landen, en politieke strekkingen.Op betogingen heb ik ook al wel eens rondgelopen hier en daar in Europa, maar het gaat hier niet over mij, wél over halvegaren wiens grootouders nog vreedzaam geiten en kamelen hoedden in de woestijn, zich van tijd tot tijd het hoofd van de romp sloegen met vlijmscherpe slagzwaarden, en die nu plots in een soort tijdmachine 5 of 600 jaar overbrugt hebben , en hun arsenaal willen uitrusten, of reeds uitgerust hebben, met oorlogstuig dat de hele wereld kan vervuilen of vergiftigen.Atoomwapens zijn het wapen te véél voor mij: iets waar je niet enkel de vijand mee uitschakelt, maar ook je eigen rangen in gevaar brengt.En dit voor duizenden jaren!
Alles moet gedaan worden om deze onderontwikkelde sufferds die duivelse technologie uit handen te houden.Dat anderen die reeds bezitten (Amerika, Rusland, China enz.), is een spijtige zaak, maar het is te laat om daar nog iets aan te doen.Ik denk echter niet, dat het voor ons interressant is dat fanatieke hufters zoals de Iranese ayatollah-bende meer macht krijgt, dan ze nu al hebben.Integendeel, hoe vlugger die mannen sterven, hoe beter voor de rest der mensheid.(hier is het weer de humanist die spreekt )
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 01:39   #86
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben sinds jaar en dag tegen het vervaardigen/fabrikeren en laten ontploffen van atoombommen, dit is geldig voor alle landen, en politieke strekkingen.Op betogingen heb ik ook al wel eens rondgelopen hier en daar in Europa, maar het gaat hier niet over mij, wél over halvegaren wiens grootouders nog vreedzaam geiten en kamelen hoedden in de woestijn, zich van tijd tot tijd het hoofd van de romp sloegen met vlijmscherpe slagzwaarden, en die nu plots in een soort tijdmachine 5 of 600 jaar overbrugt hebben , en hun arsenaal willen uitrusten, of reeds uitgerust hebben, met oorlogstuig dat de hele wereld kan vervuilen of vergiftigen.Atoomwapens zijn het wapen te véél voor mij: iets waar je niet enkel de vijand mee uitschakelt, maar ook je eigen rangen in gevaar brengt.En dit voor duizenden jaren!
Alles moet gedaan worden om deze onderontwikkelde sufferds die duivelse technologie uit handen te houden.Dat anderen die reeds bezitten (Amerika, Rusland, China enz.), is een spijtige zaak, maar het is te laat om daar nog iets aan te doen.Ik denk echter niet, dat het voor ons interressant is dat fanatieke hufters zoals de Iranese ayatollah-bende meer macht krijgt, dan ze nu al hebben.Integendeel, hoe vlugger die mannen sterven, hoe beter voor de rest der mensheid.(hier is het weer de humanist die spreekt )
okay... ik leg me erbij neer... ik kan je toch nooit overtuigen dat dat woestijnvolkje niet minder of niet meer beschaafd zijn dan ons... tot dusver
(ps. wie weet probeer ik het wel eens in een andere topic )

wat denk je dan van het volgende voorstel :
ik ben uiteraard ook tegen kernwapens en zou zeer graag zien dat heel die handel opgedoekt wordt : we zullen die verrijkte splijtstof zelfs nog broodnodig hebben als we onze kerncentrales nog lange tijd draaiende willen houden

ik zie die afbouw er eerder van komen van zodra er weer evenwicht is... of van zodra de VS natuurlijk door zijn uranium-voorraad zit voor hun kerncentrales

wat denk je dan van dat Europa, we vinden onszelf toch wel beschaafd genoeg, zich een evengroot kernarsenaal aanlegt als de VS... goed wetende dat het al niet ideaal meer botert tussen beiden
zo ziet de VS ons misschien na een tijdje net als de voormalige commies waar ze ook doodsbang van waren en vice-versa
van zodra we eenzelfde koude-oorlog situatie verkregen hebben kunnen we, Europa en de VS, de draad van het ontwapeningsprogramma weer hervatten daar waar die jammer genoeg is afgebroken bij de val van de muur
eens we gezamelijk weer op een lager evenwicht komen richten we beiden onze argwaan op China ed
en bouwen we weer gezamelijk af

Laatst gewijzigd door praha : 29 april 2006 om 01:43.
Oud 29 april 2006, 13:44   #87
Diego Raga

Standaard

Citaat:
niet echt het privilege van Mohammedanen dacht ik
Neen, hún privilege is het paradijs in het hiernamaals, het onze de totale vernietiging.
Geen andere keuze voor beiden dus.
Oud 29 april 2006, 14:05   #88
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
En jij noemt dit normaal?
Wat is er niet normaal aan?
Oud 29 april 2006, 14:10   #89
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
okay... ik leg me erbij neer... ik kan je toch nooit overtuigen dat dat woestijnvolkje niet minder of niet meer beschaafd zijn dan ons... tot dusver

ik ben uiteraard ook tegen kernwapens en zou zeer graag zien dat heel die handel opgedoekt wordt : we zullen die verrijkte splijtstof zelfs nog broodnodig hebben als we onze kerncentrales nog lange tijd draaiende willen houden

ik zie die afbouw er eerder van komen van zodra er weer evenwicht is... of van zodra de VS natuurlijk door zijn uranium-voorraad zit voor hun kerncentrales ik ben 100% voor geleidelijke afbouw van de atoomwapens der grote mogendheden, natuurlijk enkel wanneer ik zeker weet dat andere, machtswellustige landen en landjes niet stiekem aan de héropbouw werken voor eigen rekening.In een konflikt-situatie zal ik mij nooit met opzet in een minderwaardige positie zetten tegenover m'n tegenstanders...

wat denk je dan van dat Europa, we vinden onszelf toch wel beschaafd genoeg, zich een evengroot kernarsenaal aanlegt als de VS... goed wetende dat het al niet ideaal meer botert tussen beiden
zo ziet de VS ons misschien na een tijdje net als de voormalige commies waar ze ook doodsbang van waren en vice-versa
van zodra we eenzelfde koude-oorlog situatie verkregen hebben kunnen we, Europa en de VS, de draad van het ontwapeningsprogramma weer hervatten daar waar die jammer genoeg is afgebroken bij de val van de muur
eens we gezamelijk weer op een lager evenwicht komen richten we beiden onze argwaan op China ed
de grote mogendheden mogen van mij al hun atoombommen één per één afbreken, wel moet er op gelet worden dat onderwijl andere landen of landjes niet stiekem aan de heropbouw van een atoomarsenaal werken.Best van al hielden ze een aantal bommen in voorraad, om als afschrikmiddel te dienen dus, en beletten ze anderen om hen bij te benen, om zelf atoombommen te maken.Dat probeert men dus met Iran....Landen als Iran moeten zo weinig als mogelijk in de pap te brokkelen hebben.Als die te veel macht krijgen, zal het ons duur te staan komen. Ons allem�*�*l, ook de "linksen" onder onze Europese volkeren.

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 29 april 2006 om 14:17.
Oud 29 april 2006, 14:20   #90
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

ik zie die afbouw er eerder van komen van zodra er weer evenwicht is... of van zodra de VS natuurlijk door zijn uranium-voorraad zit voor hun kerncentrales

Oud 29 april 2006, 14:26   #91
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

Frankrijk heeft atoombommen, Engeland ook, Rusland ook...Europa zou al de kernwapens van de ex-USSR kunnen overnemen, dan worden die tenminste beter onderhouden, én ze geleidelijk aan afbreken.De Russen hebben geen geld meer voor de onderhoud, en dat spul zomaar laten liggen roesten en rotten zoals in de Behring-zee, dat is al even gevaarlijk als bommen smijten eigenlijk.En onderwijl bezitten we ze dan ook hé.Kunnen we ze als (stille) dreiging gebruiken, en er op toezien dat dat tuig niet in het zwart verkocht word aan free-lance religie- mafketels.
Oud 29 april 2006, 22:07   #92
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, hún privilege is het paradijs in het hiernamaals, het onze de totale vernietiging.
Geen andere keuze voor beiden dus.
jawel hoor... je hebt eveneens de keuze in een hiernamaals te geloven
Oud 29 april 2006, 22:11   #93
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frankrijk heeft atoombommen, Engeland ook, Rusland ook...Europa zou al de kernwapens van de ex-USSR kunnen overnemen, dan worden die tenminste beter onderhouden, én ze geleidelijk aan afbreken.De Russen hebben geen geld meer voor de onderhoud, en dat spul zomaar laten liggen roesten en rotten zoals in de Behring-zee, dat is al even gevaarlijk als bommen smijten eigenlijk.En onderwijl bezitten we ze dan ook hé.Kunnen we ze als (stille) dreiging gebruiken, en er op toezien dat dat tuig niet in het zwart verkocht word aan free-lance religie- mafketels.
goed idee ...
dat is dan afgesproken

ps. je ziet ... MAD is toch niet zomaar een theorietje...uiteraard moeten de basisvoorwaarden vervult zijn
Oud 29 april 2006, 22:22   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Praha.

Iran beweert officieel dat ze Uranium verrijken voor "vreedzame" doeleinden.
Hoe rijm je dat dan met de duidelijke gegevens dat ze er alleen maar atoombommen mee kunnen bouwen.

Ik heb zo het idee dat de combinatie met de uitlatingen van Iraanse politici/religieuzen in verband met Israël gecombineerd met het militaire spierballen, de desinformatie en leugens in verband met hun atoomprogramma en op te koop toe aangevuld met de weigering om elk aanbod om de situatie qua kernenergie in hun voordeel om te buigen met nucleare hulp op het gebied van pure electriciteitsproductie.

Sorry, maar voor mij wil dat of zeggen dat de Iraanse politici nog niet eens hun eigen kont kunnen afvegen zonder te twijfelen wat hun linker of rechterhand is, of dat ze gewoon atoombommen willen om hun zin te krijgen.

En die zin is duidelijk. De Joden uit Israël, en op lange termijn uit de wereld, en alle aardolievoorraden van het midden oosten in eigen beheer.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2006, 22:27   #95
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
goed idee ...
dat is dan afgesproken

ps. je ziet ... MAD is toch niet zomaar een theorietje...uiteraard moeten de basisvoorwaarden vervult zijn
voor al die mooie theorieën uit te proberen:Iran 's nucleair programma stopzetten.Het gaat er toch van komen, je zal wel zien...
Het spijtige is dat de Iraanse bevolking weer het gelag zal moeten betalen...daar waar enkel hun fanatieke leiders zouden moeten boeten, en proper uit de weg geruimd worden.Als de Amerikanen de job opknappen, zal het weer met een bommentapijt zijn, en alle gevolgen vandien.
Oud 29 april 2006, 23:20   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praha.

Iran beweert officieel dat ze Uranium verrijken voor "vreedzame" doeleinden.
Hoe rijm je dat dan met de duidelijke gegevens dat ze er alleen maar atoombommen mee kunnen bouwen.
sorry hoor... ik hoor hier tal van zaken... dus...
maar uitgaande van dat feit dat het waar is
rijm ik dat als volgt :

Iran is gewoon ferm met het Westen zijn kloten aan 't rammelen

Citaat:
Ik heb zo het idee dat de combinatie met de uitlatingen van Iraanse politici/religieuzen in verband met Israël gecombineerd met het militaire spierballen, de desinformatie en leugens in verband met hun atoomprogramma en op te koop toe aangevuld met de weigering om elk aanbod om de situatie qua kernenergie in hun voordeel om te buigen met nucleare hulp op het gebied van pure electriciteitsproductie.
zie je wel...

uit hun filosofie gaat zowel kernenergie als kernwapens, sheppen aarom bewust wat verwarring, ( en ook al de rest) niemand wat aan... je kan ze het moeilijk kwalijk nemen
het lijkt me dat ze zover willen gaan in provoceren van het westen tot zelfs een regelrecht conflict toe indien noodzakelijk

Citaat:
Sorry, maar voor mij wil dat of zeggen dat de Iraanse politici nog niet eens hun eigen kont kunnen afvegen zonder te twijfelen wat hun linker of rechterhand is, of dat ze gewoon atoombommen willen om hun zin te krijgen.
men ( het westen) weet dus duidelijk niet waaraan en waaraf, zeg je hier zelf

Citaat:
En die zin is duidelijk. De Joden uit Israël, en op lange termijn uit de wereld, en alle aardolievoorraden van het midden oosten in eigen beheer.
hoort mijn inziens gewoon bij het diplomatisch spelletje van intriges en blufpoker
Oud 29 april 2006, 23:36   #97
Diego Raga

Standaard

Citaat:
jawel hoor... je hebt eveneens de keuze in een hiernamaals te geloven
Die keuze laat ik liefst voor mezelf en hoeft me dan ook niet voortijdig te worden opgedrongen door een stel oorlogszuchtige en ideologische religiefanaten.
Als het ooit kán gebeuren, dan zál het wel gebeuren.
Ja, de Wet van Murphy is hier ondubbelzinnig van toepassing...evenzo die van Allah. Dubbel prijs dus.

Dat een intelligente en pragmatische gedachtengang zoals de uwe, die tevens het volste vertrouwen heeft in- en zich altruïstisch verhoud tot zijn medemens- is prijzenswaardig, maar getuigt wel van een fatale na�*viteit ten gronde, juist inzake de mohammedaanse doelstelling tov. datzelfde westerse pragmatisme en altruïsme dat u hier opneemt ten behoeve van diezelfde mohammedanen, ginder en hier, die hun psychopatische gifpijlen richten op 'het Westen', dus vroeg of laat ook op u en de uwen...
Oud 30 april 2006, 00:02   #98
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die keuze laat ik liefst voor mezelf en hoeft me dan ook niet voortijdig te worden opgedrongen door een stel oorlogszuchtige en ideologische religiefanaten.
Als het ooit kán gebeuren, dan zál het wel gebeuren.
Ja, de Wet van Murphy is hier ondubbelzinnig van toepassing...evenzo die van Allah. Dubbel prijs dus.
neen hoor... het is en blijft een vrije keuze al of niet te geloven in een hiernamaals... dus kan je niet spreken over een privilege

Citaat:
Dat een intelligente en pragmatische gedachtengang zoals de uwe, die tevens het volste vertrouwen heeft in- en zich altruïstisch verhoud tot zijn medemens- is prijzenswaardig, maar getuigt wel van een fatale na�*viteit ten gronde, juist inzake de mohammedaanse doelstelling tov. datzelfde westerse pragmatisme en altruïsme dat u hier opneemt ten behoeve van diezelfde mohammedanen, ginder en hier, die hun psychopatische gifpijlen richten op 'het Westen', dus vroeg of laat ook op u en de uwen...
jij noemt dat naïviteit...
het bovenstaande vermeende complot tegen het westen is al zo oud als de straat en vervult door menig andere spelers
iets zegt me dat dit getuigt van een sterke angstpsychose, een elementaire drang naar een vijandsbeeld
Oud 30 april 2006, 00:41   #99
Diego Raga

Standaard

Citaat:
neen hoor... het is en blijft een vrije keuze al of niet te geloven in een hiernamaals... dus kan je niet spreken over een privilege
Opgegroeid voor en onder het oog van Allah en zijn aardse mullahs heb je die persoonlijke keuze dus niet.
Menselijk privilege bestaat juist uit de mogelijkheid tot ontkenning of afkeuring ervan.

Citaat:
jij noemt dat naïviteit...
het bovenstaande vermeende complot tegen het westen is al zo oud als de straat en vervult door menig andere spelers
iets zegt me dat dit getuigt van een sterke angstpsychose, een elementaire drang naar een vijandsbeeld
Als u dan toch de geschiedenis terzijde schuift en de psycho-analystische toer wil opgaan, kan ik even zachtjes stellen dat u dan ten volle onderhevig bent aan het Stockholm-syndroom, waarbij slachtoffers hun gijzelaars goedpraten onder een knagend gevoel van plaatsvervangende schaamte.

En iets zegt me dat dit getuigt van een sterke ontkenningsdrang, een rudimentair verlangen van dienstbaarheid en onderdanigheid naar je eigen beul toe, in een aangepraat schuldgevoel,zelfopoffering en foutgericht mededogen.
Herkent u dit ook ?
Oud 30 april 2006, 02:17   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het westen is zo'n verzameling corrupte politici dat ze hun eigen reet niet eens afvegen zonder er voordeel aan te willen winnen.

Ik ben een technieker, technocraat als je wil, en ik weet wel dat ik bepaalde dingen wil zonder persoonlijk gewin.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be