![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
nogmaals Ericferemans jij bent dus eigenlijk van oordeel dat die moordenaar en zijn kompaan gewoon vrij moeten gelaten worden .. want ... het zijn toch kinderen he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 29 april 2006 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
Die gasten zijn al eens veroordeeld, bij verstek naar verluid. Het ging toen om kleinere misdrijven. Ga je nu alle mensen die kleine misdaden verrichten, voordat ze zijn veroordeeld in voorarrest steken? Onmogelijk. Laatst gewijzigd door ericferemans : 29 april 2006 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Negationisme. Mijn bericht ging niet over het Centraal Station.
|
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Het verheugt me buitenmate dat je tegenstander bent van negationisme!
|
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
of je kan ook mensen met vreemde nationaliteit uitwijzen en laten opsluiten in hun land van herkomst... je zou dat land bvb een vergoeding per dag betalen per gevange die zij onderdak verlenen en opsluiten.... ik denk dat sommige landen der dan wel voor te vinden zijn... en voor ons zou het goedkoper zijn. Een veroordeelde in een cel in Belgie kost bvb 1000 euro per dag. In hun land van herkomst is het misschien maar 100 euro per dag en dan is het nog een vorm van ontwikkelingssamenwerking ook. Want zo kan men in de landen van herkomst mensen aan het werk zetten om gevangenissen te bouwen, als gevangenisbewaarder enz enz enz..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Negationisme is een wanhoopspoging om een instortend wereldbeeld alsnog overeind te houden. |
|
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() kronkelen en spartelen ...
en naast de kwestie lullen... zelfs naast zijn eigen openingsbericht lullen... |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Inderdaad, Tegendra! Het lijkt wel een selfkicker!
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat stel je voor? Twee maand voorwaardelijk ipv drie?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Indien mensen zover zijn dat ze beginnen mekaar neer te steken voor een mp3 speler, dan zal dit niet door gevangenisstraffen opgelost worden. Dat gekrijs om meer straffen is al jarenlang achterhaald door criminologen en hun wetenschap. Het gaat erom om te voorkomen dat mensen, wijken, groepen zodanig verloederen dat ze alle normbesef missen. Dat mensen menswaardig kunnen opgroeien. Daar ontbreekt de moed, het geld en het inzicht voor. De welwillenden krijgen er geen geld voor, de anderen mankeren enig inzicht. Zo komen we er niet. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Joden dagen nu eenmaal graag uit (heeft te maken met hun uitverkoren boven alle andere volkeren idealogie). Als ze dan nadien ![]() Niet dat dit nog effect heeft 8) |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://openorthodoxie.literatesoluti...-26.5385030882 De moordenaar van "Joe" is gepakt. De daders bleken geen Marokkanen, maar Polen te zijn. Illegalen die gewoon naar school gingen. Tot ze een 17-jarige scholier doodstaken voor een MP3-speler. Was het een misser om na de moord op de Brusselse scholier Joe van Holsbeeck de jacht te openen op "moordende Marokkanen"? Volgens sommigen wel. Politiewoordvoerder Glenn Audenaert zei: "Ik begrijp nu hoe het antisemitisme in de jaren dertig is binnengeslopen in onze huiskamers." [1] Toch was het niet zo vreemd om in eerste instantie Marokkanen te verdenken. Niet alleen op basis van getuigenverklaringen, maar ook op basis van (niet al te duidelijke) videobeelden dacht menigeen dat de daders van Noord-Afrikaanse afkomst waren vanwege hun getinte huidskleur. Gezien de staat van dienst van Noord-Afrikanen was het dus niet zo vreemd dat de volkswoede zich in eerste instantie op "Marokkanen" richtte. De vergelijking met antisemitisme is dus volstrekt ongepast. Niet alleen betreft het hier een politieke uitspraak van een politiewoordvoerder, die aantoont hoezeer in de moderne maatschappij justitie en politieke correctheid ineenstrengelen. Ook is hier sprake van de toedekking van het werkelijke probleem. Het probleem is en blijft de ongecontroleerde immigratie van mensen die vaak zonder perspectief de last van integratie en toekomstperspectief afwentelen op de gemeenschap van het land van vestiging. Waren in de jaren '30 de joden juist het slachtoffer vanwege de exploitatie van afgunst en ressentiment, in het geval van de Poolse en Marokkaanse straatrovers is er bij hen sprake van afgunst en weerzin tegen onze maatschappij, die hen ertoe brengt mensen van hun bezittingen te beroven en in het ergste geval zelfs iemand van het leven te beroven. Hier was geen sprake van geënsceneerde en gemanipuleerde volkswoede die voor politieke doeleinden werd gebruikt, zoals in de jaren '30. Hier was sprake van een authentieke en terechte volkswoede, die in de eerste instantie op een verkeerde interpretatie van het feitenmateriaal leek te stoelen, maar in tweede instantie het wel degelijk bij het juist eind had en heeft: de daders zijn namelijk illegale immigranten die jarenlang onder het oog van justitie en overheid hun gang konden gaan totdat het mis ging. Het Belgische volk heeft recht om verontwaardigd te zijn. Niet alleen vanwege de misdaad die Joe het leven heeft gekost, maar ook vanwege de grove beledigingen aan het adres van het Belgische volk bij monde van de top van haar eigen politie-apparaat. Noot[1] Uit: "Jacht op moordende Marokkanen was een misser", door Frans Dijkstra in Trouw d.d. 26/04/2006.
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees nog eens goed,Fferemans want HIER zit het probleem.
Jij wil het alleen nog wat groter maken. Het probleem is en blijft de ongecontroleerde immigratie van mensen die vaak zonder perspectief de last van integratie en toekomstperspectief afwentelen op de gemeenschap van het land van vestiging. |
![]() |
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ondanks het feit dat je het wat breder uitsmeert en wat meer geleerde woorden gebruikt is jouw gebleit te vergelijken met het gekwaak van die 2 moslimkwieten die kort na de moord in Terzake, toen iedereen er nog van overtuigd was dat de daders Noord-Afrikanen waren, kwamen bléren dat de daders kansarm waren en dat hun ouders niet weten wat wel en niet mag in dit land ! Zo kan die wel weer ! Arme boefjes en stoute maatschappij die nog geen eurootjes genoeg aan hen spendeert ! En nu is weeral gebleken dat die zelfverklaarde democraten die dit land besturen naast de definitie van "democratie" ook de definitie van "illegaal" niet snappen ! Hoe leg je anders uit dat die gangsters in hoedanigheid van illegaal verschillende veroordelingen kunnen oplopen en daarnaast hier nog altijd school kunnen lopen ? Altijd maar liggen lullen over kansarmoede, stigmatiseren van bevolkingsgroepen, een premier die triomfantelijk spierballen rolt en zegt dat we dit geweld niet aanvaarden, die zever zorgt ervoor dat jullie allang vergeten zijn waar het hier echt om gaat : een 17 jarig leven dat zomaar is weggerukt, nooit geen kans meer krijgt, nergens......Jullie aanvaarden dat geweld WEL DEGELIJK ! Jullie aanvaarden niet dat de waarheid wordt gezegd, jullie aanvaarden niet dat jullie "multiculturele samenleving" mee aan de basis ligt van dit geweld ! En nee Feremanske, een heleboel eurokes gaat dit niet oplossen. Een zero tolerance beleid zou al een stap in de goede richting zijn, gangsters van dat kaliber verdienen geen 2de kans maar een kogelke in hun nekske, zo simpel is het ! En beschuldig me nu maar van nazisme en wat weet ik nog allemaal, dat is jullie natuurlijke reflex telkens iemand een idee ventileert dat niet in jullie knuffeltheorieen past. Noorman |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |