![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want ik wordt uitgebuit door die vieze dikke sigaarrokende negerslaafhoudende professoren - die samen een samenzwering vormen van de bourgeoisie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() Dat premie-stelsel komt bovenop hun reeds vaste riante loon. En die targets zijn niet altijd bepaald door hun persoonlijke presteren ... en nog veel minder door wat hun prestaties op lange termijn voor het bedrijf betekenen. De bonussen worden bepaald door korte termijn resultaten (beurskoers/omzetstijging/winststijging/kostendaling) of naar believe uitgedeeld omdat de markt dit zou vereisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En hoe wil je dan concreet iemand gaan scoren op zijn lange termijnresultaten? Iemand enkele jaren "geen" loon geven en pas wanneer er dan iets uit blijkt uitbetalen? Hoe breng je dan alle factoren in rekening? Hoe breng je onbeinvloedbare factoren zoals energieprijzen in rekening? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Olieprijzen en onbeïnvloebare factoren gelden ook voor de concurrentie. Iedereen speelt met dezelfde wapens. Deal with it! DAAROM ben je TOP-MANAGER, om risico's te onderkennen en juist in te schatten/in te dekken. Je arbeiders gooi je vandaag op morgen buiten maar zelf geen risico, wel dik loon met nog dikkere afscheidspremie. Dit zit structureel FOUT. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat denk je dat aandeelhouders en zo daarop zeggen? Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zou proberen de psychische en lichamelijke gezondheid van de arbeiders in mijn bedrijf te beschermen. Maar dat is fout. Je moet die uitbuiten enzo. Ze uitpersen als een appelsien die al 20 keer uitgeperst is.
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En jouw kinderpraat hebben we nu wel al genoeg gehoord.
Wanneer heb jij voor het laatst een iets constructiefs gedaan in je leven eigenlijk?
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, chipie. Geboren worden was in jouw geval niét constructief.
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het heeft evenveel te maken met de platte hebzucht van een "ons-kent-ons" kliekje, een elite waar het oude Sovjet-Rusland nog jaloers op zou kunnen zijn. Niemand moet me komen wijsmaken dat iemand 300 keer het jaarloon van een arbeider waard is. De arbeider draait net zo goed zijn kas af. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 4 mei 2006 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Na 10 jaar kun je de vergelijking maken met je (mogelijke) competitors. Het aantal topmanagers gepaseerd is een handje vol. Vergelijk situatie voorheen, met situatie nu: Marktaandeel, omzet, winst, kosten, product/diensten innovatie, diversificatie/focus, stakeholders satisfaction, arbeidsplaatsen creatie, toekomst perspectief, ... Maak hiervan bijvoorbeeld gauscurves in vergelijking met je (mogelijke) competitors. Je weet direct of je een leading company met visie was/bent of niet. Waar je opportuniteiten gecreëerd en benut hebt en waar je totaal hebt liggen slapen. Als jij nu zegt dat na 10 jaar een TOP-manager niet kan afgerekend worden op zijn realisaties, om welke reden dan ook, haal je je eigen stelling naar beneden. Als er geen conclusies kunnen getrokken worden over iemands leiden/presteren, is hem zijn vele geld niet waard! Laatst gewijzigd door Ferre : 4 mei 2006 om 19:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() chipie gaat later in een rusthuis terecht komen waar de mensen waar hij zo op neerkijkt, hem zullen moeten verzorgen. 't zal vaak uren kaka in de broek zijn voor hem
![]() Laatst gewijzigd door Nynorsk : 4 mei 2006 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tjonge, tjonge, luilinks is wel erg arrogant... ![]() Ik werk me krom (bij manier van spreken ![]() Tja... Laatst gewijzigd door Chipie : 4 mei 2006 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom ben ik luilinks, trouwens? Ik ga me alvast 100 keren meer ingezet hebben voor deze maatschappij als jij.
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|