![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om even terug on-topic te komen over de volgende communautaire overlegronde...
Volgens mij moet de eerste prioriteit de afschaffing van het Brussels Gewest zijn. Hoe meer we regionaliseren zonder herschikking van de gewesten, hoe verder het Vlaams en het Brussels Gewest uiteen drijven. Als we nu gewoon alle sociaal-economische bevoegdheden aan de gewesten gaan geven, wordt Brussel nóg een grotere ramp dan het nu is. In 2007: aansluiting van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bij de Vlaamse Gewest-Gemeenschap. En de vroming van een Duitstalige Gewest-Gemeenschap. Of het Waals Gewest en de Franse Gemeenschap bijeengaan is hun keuze. Eens de gewesten herschikt zijn, kan er naar hartelust geregionaiseerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
topbureaucraten zijn vatbaar voor afzetprocedures en drastische democratisering (we gooien ze maw gewoon buiten). Topmanagers buitenzetten kunnen we helaas niet, want dan zijn we communistisch en dat is vies.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sorry, maar ik zie in de reëel bestaande staatsomroep geen begin van kern van een democratische burgeromroep. Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben dan ook ne radicaal voor iets. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft: mij kan het niet schelen welke burgers, groot- of kleinkapitaal, allemaal zenders hebben. Zolang ze mij er maar niet doen voor betalen, en vooral, zolang de overheid zich maar geen monopoliepositie op het hebben van een omroep toekent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |