Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 17:53   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bratskos Di Mola Bekijk bericht
Grammofoonplaten zijn het beste ooit , mijn Brel muziek werd al reeds een generatie doorgegeven en is nog altijd glashelder.

Mijn Grammofoonplaten houden het al 40 Jaar uit, mijn Cd's hebben na hun 4de week al hun eerste kras.

Daarom : België is de ( mogelijk gekraste ) Grammofoonplaat maar ondanks haar oudheid en slijtage , is de boodschap niet vergaan. Vlaanderen is de CD , die de vernieuwing aankondigt maar slechts de hele boel fragieler maakt en niet duurzaam is.

Mooie metafoor of niet ?
Hier staan een paar duizend CD's. Slechts enkele hebben krassen. Al de rest is in prima staat, alhoewel regelmatig gebruikt.

Zal ik even uw grammafoonplaten "behandelen"? Ik garandeer na de eerste vijf minuten al krassen en brokken...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 17:54   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
250.000 brusselaars zullen met vakantie geweest zijn.
Neen, die zaten volgens Hans I le Grand allemaal vast op de Ring rond Brussel... Herinner u zijn hilarisch excuus!
Oud 23 mei 2006, 17:57   #83
Bratskos Di Mola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alle Bekijk bericht
misschien draagt u niet genoeg zorg van de cd?
Mooi zo. Hoe komt het dat mensen die zó voor Vlaanderen zijn , nooit de taal beheersen ?

Ach nee , de plaat gaat al meer dan een eeuw mee, de cd was na zijn 15de levensjaar al reeds gedateerd door nieuwe uitvindingen zoals allerlei MP3 spelers van elk formaat.
Een plaat heeft trouwens ook nog een extra iets vind ik , alsof het de muziek zelf is. Het is zo fantastisch met een lichte bonk de naald op de plaat te laten vallen en dan na enkele seconde zacht geruis , je huiskamer te vullen met de eerste noten van Dave Brubeck's bewerking van Some Day My Prince will come.

Belgicisten worden vaak verweten om eerder emotioneel te zijn dan rationeel. Wel, of het nu waar is of niet , dat beschouw ik zeker niet als een belediging. Liefde is toch belangerijker dan alle andere dingen.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 18:04   #84
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, die zaten volgens Hans I le Grand allemaal vast op de Ring rond Brussel... Herinner u zijn hilarisch excuus!

Staat dat topic waar hij dat gezegd had, nog ergens?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 18:35   #85
Bratskos Di Mola
Burger

Standaard

Citaat:
Ik garandeer na de eerste vijf minuten al krassen en brokken...
Niet moeilijk , als je Vlaams-nationalist bent.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 18:59   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht

Staat dat topic waar hij dat gezegd had, nog ergens?
Ik denk dat die berichtenreeks niet werd overgezet bij de laatste opdatering van het forum. In ieder geval, even kort de inhoud. Naar aanleiding van 175 jaar België besloot de bubbelsmurfenclub een grote manifestatie te organiseren voor De Munt in Brussel. Nadien werd er een glorierijk verslag neergepoot met enkele foto's waarop we enkel de doorluchtige Voorzitter-Leider zagen, nog enkele mensen en pak foto's van vlaggen. De massa kwam niet in beeld... "Er was wel veel volk", luidde het, maar blijkbaar hadden de mensen niet de foto's geplakt. Wat berichten later kwam Hans I le Grand met het prachtige excuus dat het normaal was dat er niet zoveel mensen afgekomen waren. Immers, de talrijke mensen die hadden willen komen, waren tijdens het spitsuur blijven steken op de Ring... Hilarisch gewoon!
Oud 23 mei 2006, 19:00   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi zo. Hoe komt het dat mensen die zó voor Vlaanderen zijn , nooit de taal beheersen ?
Is dat zo?
Oud 23 mei 2006, 19:03   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach nee , de plaat gaat al meer dan een eeuw mee, de cd was na zijn 15de levensjaar al reeds gedateerd door nieuwe uitvindingen zoals allerlei MP3 spelers van elk formaat.
Een plaat heeft trouwens ook nog een extra iets vind ik , alsof het de muziek zelf is. Het is zo fantastisch met een lichte bonk de naald op de plaat te laten vallen en dan na enkele seconde zacht geruis , je huiskamer te vullen met de eerste noten van Dave Brubeck's bewerking van Some Day My Prince will come.
Er zijn altijd mensen die in het verleden blijven steken. Er zijn ook de Amish bijvoorbeeld die nog met paard en kar rondtoeren en dat ook het summum vinden. Ik gun u uw platen. Ik kies liever voor de verbetering, dus de vooruitgang.

Uw platen zijn ook gedateerd. Immers, er zijn vooreerst nog nauwelijks platendraaiers te koop; wat er ook al op wijst dat dit tijdperk voorbij is. En daarenboven is de eerste generatie platen ook niet dezelfde als de laatste. Net zo met de CD's. U vergelijkt immers de CD aan het begin met een plaat op het einde van diens ontwikkeling. Indien u de eerste CD wil bovenhalen moet u dat ook doen met de eerste plaat. En die lijkt me vast en zeker gedateerd.
Oud 23 mei 2006, 19:05   #89
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Er is niets zo gedateerd en ouderwets als Vlaams-nationalisme in de 21ste eeuw.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 19:08   #90
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Je plaat blijft hangen!
Oud 23 mei 2006, 19:10   #91
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, WIE hangt er hier een 19de eeuwse staatsvorm, en een middeleeuws staatshoofd aan?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 19:11   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer Bekijk bericht
Je plaat blijft hangen!
De bubbels gebruiken immers nog platen... met krassen erop. Ongetwijfeld zelfs nog de eerste generatie platen uit de tijd van het unitaire België. Hans I le Grand zit dan met z'n hoofd in de hoorn en beluistert de toespraken van zijn geliefde vorst (oei, hoofdletters vergeten) Leopold II.
Oud 23 mei 2006, 19:28   #93
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer Bekijk bericht
Je plaat blijft hangen!
En die van u niet, zeker?

Wat is er nu vooruitstrevend aan het opbreken van meertalige staten die een zakdoek groot zijn?
Oud 23 mei 2006, 19:29   #94
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, WIE hangt er hier een 19de eeuwse staatsvorm, en een middeleeuws staatshoofd aan?
De republiek dateert van de Griekse oudheid en unitarisme, dat wil u als flamingant ook.

Dus kom hier niet zeveren, aub.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 23 mei 2006 om 19:29.
Oud 23 mei 2006, 19:32   #95
van Maerlant

Standaard

Citaat:
De republiek dateert van de Griekse oudheid en unitarisme, dat wil u als flamingant ook.

Dus kom hier niet zeveren, aub.

U beweert dat de Griekse democratie overeenkomt met de huidige Westerse variant? U bent hier degene die regelrecht nonsens uit uw nek slaat.
Ik ben trouwens voor een (con-)federale staat Groot-Nederland. Fascistisch, opgedrongen, unitarisme is niet aan de orde in een democratische staat.

Trouwens, de republiek dateert niet van de Griekse tijd... De 'democratie' (als basisbegrip) wel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 23 mei 2006, 19:35   #96
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U beweert dat de Griekse democratie overeenkomt met de huidige Westerse variant? U bent hier degene die regelrecht nonsens uit uw nek slaat.
Ik ben trouwens voor een (con-)federale staat Groot-Nederland. Fascistisch, opgedrongen, unitarisme is niet aan de orde in een democratische staat.

Trouwens, de republiek dateert niet van de Griekse tijd... De 'democratie' (als basisbegrip) wel.
U beweert anders wel doodleuk dat het middeleeuwse koningsschap overeenkomt met het huidige in België. Ik deed even voort op dat elan.

"Groot-Nederland" klinkt anders ook wel redelijk fascistisch.
Oud 23 mei 2006, 19:41   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hans I le Grand begint weer eens onzin uit te kramen... Stel je eens voor dat een dergelijk heerschap tien minuten krijgt op de VRT. Hoste zou ervan smullen!

Toch even opmerken dat democratie geen alleenrecht is van de Griekse oudheid. Reeds de Germanen kenden de rechtstreekse democratie waarbij iedereen van de gemeenschap - zelfs vrouwen (en daarin waren ze progressiever dan de Grieken) - zeggenschap hadden over belangrijke zaken.
Oud 23 mei 2006, 19:42   #98
van Maerlant

Standaard

Citaat:
U beweert anders wel doodleuk dat het middeleeuwse koningsschap overeenkomt met het huidige in België. Ik deed even voort op dat elan.
Vind ik moeilijk te geloven. U heeft uw schrijnend gebrek aan basiskennis hier al meermaals laten blijken.
De belgische vorsten staat er bekend om altijd de macht naar zich toe te willen trekken.
Leopold I: wou meer macht vergaren tot zijn dood. Het heeft echter omgekeerd gewerkt.
Albert I: Heeft op illegale wijze een parlement samengesteld. De Coup van Loppem zegt u waarschijnlijk niets?
Leopold III: Wou van belgië een autoritaire staat gebaseerd op fascistische principes maken.

Citaat:
"Groot-Nederland" klinkt anders ook wel redelijk fascistisch.
De naam van mijn fusiegemeente, 'Groot-Dilbeek', dan ook?

Oud 23 mei 2006, 19:43   #99
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Hans I le Grand begint weer eens onzin uit te kramen... Stel je eens voor dat een dergelijk heerschap tien minuten krijgt op de VRT. Hoste zou ervan smullen!
Hij niet alleen

Citaat:
Toch even opmerken dat democratie geen alleenrecht is van de Griekse oudheid. Reeds de Germanen kenden de rechtstreekse democratie waarbij iedereen van de gemeenschap - zelfs vrouwen (en daarin waren ze progressiever dan de Grieken) - zeggenschap hadden over belangrijke zaken.
I yield to superior intellect

Oud 23 mei 2006, 19:56   #100
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hans lag te slapen tijdens de geschiedenislessen. Ofwel zat hij altijd het hoofdstuk over Leo II te lezen.

Driekwart van mijn klas is in staat om Hans' uitspraken te pareren. En dat voor een advocaat. Hopelijk maakt hij zo geen blunders in de rechtzaal.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

Laatst gewijzigd door vercetti : 23 mei 2006 om 19:57.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be