![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal ik even uw grammafoonplaten "behandelen"? Ik garandeer na de eerste vijf minuten al krassen en brokken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Burger
|
![]() Mooi zo. Hoe komt het dat mensen die zó voor Vlaanderen zijn , nooit de taal beheersen ?
Ach nee , de plaat gaat al meer dan een eeuw mee, de cd was na zijn 15de levensjaar al reeds gedateerd door nieuwe uitvindingen zoals allerlei MP3 spelers van elk formaat. Een plaat heeft trouwens ook nog een extra iets vind ik , alsof het de muziek zelf is. Het is zo fantastisch met een lichte bonk de naald op de plaat te laten vallen en dan na enkele seconde zacht geruis , je huiskamer te vullen met de eerste noten van Dave Brubeck's bewerking van Some Day My Prince will come. Belgicisten worden vaak verweten om eerder emotioneel te zijn dan rationeel. Wel, of het nu waar is of niet , dat beschouw ik zeker niet als een belediging. Liefde is toch belangerijker dan alle andere dingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Staat dat topic waar hij dat gezegd had, nog ergens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat die berichtenreeks niet werd overgezet bij de laatste opdatering van het forum. In ieder geval, even kort de inhoud. Naar aanleiding van 175 jaar België besloot de bubbelsmurfenclub een grote manifestatie te organiseren voor De Munt in Brussel. Nadien werd er een glorierijk verslag neergepoot met enkele foto's waarop we enkel de doorluchtige Voorzitter-Leider zagen, nog enkele mensen en pak foto's van vlaggen. De massa kwam niet in beeld... "Er was wel veel volk", luidde het, maar blijkbaar hadden de mensen niet de foto's geplakt. Wat berichten later kwam Hans I le Grand met het prachtige excuus dat het normaal was dat er niet zoveel mensen afgekomen waren. Immers, de talrijke mensen die hadden willen komen, waren tijdens het spitsuur blijven steken op de Ring... Hilarisch gewoon!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw platen zijn ook gedateerd. Immers, er zijn vooreerst nog nauwelijks platendraaiers te koop; wat er ook al op wijst dat dit tijdperk voorbij is. En daarenboven is de eerste generatie platen ook niet dezelfde als de laatste. Net zo met de CD's. U vergelijkt immers de CD aan het begin met een plaat op het einde van diens ontwikkeling. Indien u de eerste CD wil bovenhalen moet u dat ook doen met de eerste plaat. En die lijkt me vast en zeker gedateerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Er is niets zo gedateerd en ouderwets als Vlaams-nationalisme in de 21ste eeuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Schepen
|
![]() Je plaat blijft hangen!
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Euh, WIE hangt er hier een 19de eeuwse staatsvorm, en een middeleeuws staatshoofd aan?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bubbels gebruiken immers nog platen... met krassen erop. Ongetwijfeld zelfs nog de eerste generatie platen uit de tijd van het unitaire België. Hans I le Grand zit dan met z'n hoofd in de hoorn en beluistert de toespraken van zijn geliefde vorst (oei, hoofdletters vergeten) Leopold II.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus kom hier niet zeveren, aub. Laatst gewijzigd door Hans1 : 23 mei 2006 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() U beweert dat de Griekse democratie overeenkomt met de huidige Westerse variant? U bent hier degene die regelrecht nonsens uit uw nek slaat. Ik ben trouwens voor een (con-)federale staat Groot-Nederland. Fascistisch, opgedrongen, unitarisme is niet aan de orde in een democratische staat. Trouwens, de republiek dateert niet van de Griekse tijd... De 'democratie' (als basisbegrip) wel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Groot-Nederland" klinkt anders ook wel redelijk fascistisch. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch even opmerken dat democratie geen alleenrecht is van de Griekse oudheid. Reeds de Germanen kenden de rechtstreekse democratie waarbij iedereen van de gemeenschap - zelfs vrouwen (en daarin waren ze progressiever dan de Grieken) - zeggenschap hadden over belangrijke zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
![]() Citaat:
De belgische vorsten staat er bekend om altijd de macht naar zich toe te willen trekken. Leopold I: wou meer macht vergaren tot zijn dood. Het heeft echter omgekeerd gewerkt. Albert I: Heeft op illegale wijze een parlement samengesteld. De Coup van Loppem zegt u waarschijnlijk niets? Leopold III: Wou van belgië een autoritaire staat gebaseerd op fascistische principes maken. Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Driekwart van mijn klas is in staat om Hans' uitspraken te pareren. En dat voor een advocaat. Hopelijk maakt hij zo geen blunders in de rechtzaal. ![]() Laatst gewijzigd door vercetti : 23 mei 2006 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |