![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de hele bevolking besluit van criminelen lekker hun gang te laten gaan, dan geef je ze een vrijgeleide. "Doe maar, wij grijpen toch niet in, ga je gang, ik doe wel alsof ik het niet zie". Er was een tijd dat je je nog veilig kon voelen met andere mensen in de buurt. Dat je kon denken: 'ze gaan me hier, op een volle trein, toch nie verkrachten zeker'. Die zekerheid ben je kwijt. Een groepsverkrachting op een volle trein is compleet mogelijk. Niemand gaat ingrijpen, wellicht ook de conducteur niet. Bij de volgende halte gaan de deuren open (want wie weet wat ze gaan doen als je ze niet van de trein laat), en de daders vluchten weg, want de flikken zijn te laat. Dat maakt me niet zozeer bang, het doet me wel walgen. Er zijn drie opties: - om de 500m zet je overal een vaste politiepatrouille die alles in de gaten houdt, ter vervanging van de sociale controle - we geven criminelen de mogelijkheid om zonder enige weerstand geweldmisdrijven te plegen en plein public. Verkrachtingen, moorden, overvallen, worden dan een normaal deel van ons dagelijks straatbeeld. - we komen op voor onze medemens. Optie 1 is niet realistisch, jij kiest voor optie 2, ik ga voor optie 3.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 mei 2006 om 17:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben wel, en ik val waarschijnlijk in herhaling, ik ben voor zwaardere straffen, ook voor kleinere criminaliteit. Het is niet aan de burger om de orde te handhaven, en optie 1 is inderdaad onrealistisch, zwaardere gevangenisstraffen of boetes lijkt mij wel realistischer, vooral wat geweldpleging betreft. Nu eerst er onder diegene die slechte bedoelingen hebben een gevoel van straffeloosheid, de gevangenissen zitten vol, er wordt veel geseponeerd omdat de administratieve molen te traag werkt, ze krijgen het gevoel van, dat strafje dat we krijgen daar lachen we eens om. Laatst gewijzigd door alberto : 9 mei 2006 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om daders te straffen, moet je daders kunnen pakken. En dat doe je dus niet door allemaal weg te lopen. In mijn drie voorbeelden daar is de eerste gepakt, de tweede en de derde zijn nooit geïdentificeerd. Als je kunt ontsnappen, is alles ok. En ontsnappen is makkelijk als iedereen zo vlug mogelijk verdwijnt als er iets gebeurd. Je zet �*lles op 1 troef: strengere straffen zouden een afschrikkend effect hebben. Maar dat effect blijkt miniem, helaas. Kijk gewoon even naar landen die strengere straffen hebben die ook uitgevoerd worden: het is er echt niet beter dan hier, integendeel. En ondertussen ben je dood, verkracht of gewond. En iedereen stond erop te kijken.
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens naar de hooligans in Engeland, niemand komt nog op het terrein, de boetes zijn dan ook enorm naar het schijnt en vechtpartijen zijn praktisch uitgeloten op een uitzondering na. Dit telt niet voor zware criminelen en psychopaten, daar is maar één middel tegen, levenslang en niet na tien jaar vrij. Laatst gewijzigd door alberto : 9 mei 2006 om 18:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval zullen ze zelf gestraft worden. Het probleem is dat iemand die geweld gebruikt niet met lieve woordjes te stoppen is zoals ge hierboven zelf opmerkt. Daarom stelde ik trouwens de vraag, om u dat zelf te doen inzien dat ge nu eenmaal geweld moet gebruiken om geweld te stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Toen hier verschillende VB'ers zich onomwonden distantieerden van Oetekes 'Feest'-bericht, schreef Mitgard hier http://forum.politics.be/showthread.php?t=50576&page=2 Citaat:
3. Jij kent feremans bedoelingen? ![]()
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 9 mei 2006 om 19:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() je voorbeeld van de hooligans is trouwens niet zo'n goed voorbeeld. Hooliganisme op en rond het voetbalplein en rond het tijdstip van een voetbalmatch is iets dat gekend is in tijd en ruimte - het valt dan ook beter te controleren en de daders vallen makkelijker te localiseren.
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn wel al eens mensen voor me opgekomen die me behoedt hebben voor erger. Dat is leuk. En die maakten blijkbaar meer indruk. Citaat:
Als jij afgetroeft wordt, en er komt 30 man je te hulp schieten, gaat die echt wel lopen hoor.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niemand die helpt. Mijn tante was bozer omdat er niémand het wenselijk vind een oude vrouw te helpen dan omdat ze overvallen was, wees daar maar zeker van.
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat onnodig geweld door de politie erg weinig voorkomt in Belgie.
En al helemaal niet als betrokkene zich normaal gedraagt. Wie is er al afgetroefd omdat hij de straat schuin overstak? (De zogenaamde schuinsmarcheerder) Bijkomend moeten we aanvaarden dat politiemannen ook geen robotjes zijn, en met een publiek in aanraking komen waar merkwaardige exemplaren tussen zitten. Procentueel zitten er veel meer zotten tussen de 'bevolking' dan tussen de politiediensten. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 9 mei 2006 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() als ge de vragen en antwoorden beide zelf doet, hoe noemt men dat dan? Monologeren? Navelstaren?.M..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, Nynorsk, dat maak ik er niet van.
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er loopt hier trouwens een draad over veiligheidsagenten die in het hospitaal belanden na een confrontatie met die lievelingetjes. Denkt ge nu echt dat Jan met de pet geneigd zal zijn om in te grijpen. Mogelijks krijgt hij nog een proces aan zijn broek voor toebrengen van slagen en verwondingen. In het geval van uw tante vind ik het ook eigenaardig dat niemand ingreep hoewel. De overvaller was blijkbaar niet onder de indruk van het aanwezige volk en zal wellicht ook het hazenpad gekozen hebben voor de meeste mensen beseften wat er precies aan de hand was. Zonder geweld zou hij zich waarschijnlijk ook niet laten tegenhouden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn anders wel goede truukjes om iemand te doen lossen hoor:gewoon met een aansteker zijn haar in brand steken, ge zult hem nogal zien springen.En aan u te lijf gaan zal hij niet denken, die heeft andere zorgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard is het wel volledig de schuld van de staat dat mensen apathisch en asociaal zijn.
|
![]() |
![]() |