Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2006, 17:33   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Jij niet, ikke niet, niemand niet. Maar tiens: hoe komt het dat er nu GEEN mars is?
Ge kunt er altijd één organiseren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 17:57   #82
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dit vind ik altijd prachtig, het is altijd een ander die het moet doen, zelf kan men het niet,
nee, ik kan dat niet. ik ben een vrouw met chronische pijn en ik heb een arm die ik niet eens kan strekken. ik ben wellicht 10 keer zo zwak als de vrouw die hij in elkaar sloeg. Ik had gehoopt dat buiten komen en roepen voldoende zou zijn, maar ik heb inderdaad niet de kracht om erop te vliegen.

Citaat:
het was toch maar één tegen één, waarom wachten, een beetje laf, ik kan je geen ongelijk geven, trouwens die vijf gasten kan ik ook geen ongelijk geven, stel:
ze gaan dat vrouwmens helpen, de belager haalt een pistool boven, je kan op voorhand niet weten of hij niets bij heeft, dus, hij haalt een pistool boven, knalt twee van die gasten neer en de derde blijft zwaargewond achter, de twee andere rennen voor hun leven en halen het, gelukkig.
Prachtige heldendaad?

Mijn motto is liever bange peer dan dode peer.
Bange peren geven echter meer dode peren.
Als de hele bevolking besluit van criminelen lekker hun gang te laten gaan, dan geef je ze een vrijgeleide. "Doe maar, wij grijpen toch niet in, ga je gang, ik doe wel alsof ik het niet zie".

Er was een tijd dat je je nog veilig kon voelen met andere mensen in de buurt. Dat je kon denken: 'ze gaan me hier, op een volle trein, toch nie verkrachten zeker'. Die zekerheid ben je kwijt. Een groepsverkrachting op een volle trein is compleet mogelijk. Niemand gaat ingrijpen, wellicht ook de conducteur niet. Bij de volgende halte gaan de deuren open (want wie weet wat ze gaan doen als je ze niet van de trein laat), en de daders vluchten weg, want de flikken zijn te laat.

Dat maakt me niet zozeer bang, het doet me wel walgen.

Er zijn drie opties:

- om de 500m zet je overal een vaste politiepatrouille die alles in de gaten houdt, ter vervanging van de sociale controle
- we geven criminelen de mogelijkheid om zonder enige weerstand geweldmisdrijven te plegen en plein public. Verkrachtingen, moorden, overvallen, worden dan een normaal deel van ons dagelijks straatbeeld.
- we komen op voor onze medemens.

Optie 1 is niet realistisch, jij kiest voor optie 2, ik ga voor optie 3.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 9 mei 2006 om 17:58.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 18:24   #83
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er zijn drie opties:

- om de 500m zet je overal een vaste politiepatrouille die alles in de gaten houdt, ter vervanging van de sociale controle
- we geven criminelen de mogelijkheid om zonder enige weerstand geweldmisdrijven te plegen en plein public. Verkrachtingen, moorden, overvallen, worden dan een normaal deel van ons dagelijks straatbeeld.
- we komen op voor onze medemens.

Optie 1 is niet realistisch, jij kiest voor optie 2, ik ga voor optie 3.
Neen, ik ga niet voor optie 2.

Ik ben wel, en ik val waarschijnlijk in herhaling, ik ben voor zwaardere straffen, ook voor kleinere criminaliteit.

Het is niet aan de burger om de orde te handhaven, en optie 1 is inderdaad onrealistisch, zwaardere gevangenisstraffen of boetes lijkt mij wel realistischer, vooral wat geweldpleging betreft.

Nu eerst er onder diegene die slechte bedoelingen hebben een gevoel van straffeloosheid, de gevangenissen zitten vol, er wordt veel geseponeerd omdat de administratieve molen te traag werkt, ze krijgen het gevoel van, dat strafje dat we krijgen daar lachen we eens om.

Laatst gewijzigd door alberto : 9 mei 2006 om 18:29.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 18:34   #84
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik ga niet voor optie 2.

Ik ben wel, en ik val waarschijnlijk in herhaling, ik ben voor zwaardere straffen, ook voor kleinere criminaliteit.

Het is niet aan de burger om de orde te handhaven, en optie 1 is inderdaad onrealistisch, zwaardere gevangenisstraffen of boetes lijkt mij wel realistischer, vooral wat geweldpleging betreft.

Nu eerst er onder diegene die slechte bedoelingen hebben een gevoel van straffeloosheid, de gevangenissen zitten vol, er wordt veel geseponeerd omdat de administratieve molen te traag werkt, ze krijgen het gevoel van dat strafje dat we krijgen daar lachen we eens om.
Heel wat van de geweldplegers zijn psychopaten, en die schrik je nu eenmaal niet af met een gevangenisstraf of een boete.
Maar om daders te straffen, moet je daders kunnen pakken. En dat doe je dus niet door allemaal weg te lopen.
In mijn drie voorbeelden daar is de eerste gepakt, de tweede en de derde zijn nooit geïdentificeerd.
Als je kunt ontsnappen, is alles ok. En ontsnappen is makkelijk als iedereen zo vlug mogelijk verdwijnt als er iets gebeurd.
Je zet �*lles op 1 troef: strengere straffen zouden een afschrikkend effect hebben. Maar dat effect blijkt miniem, helaas. Kijk gewoon even naar landen die strengere straffen hebben die ook uitgevoerd worden: het is er echt niet beter dan hier, integendeel.

En ondertussen ben je dood, verkracht of gewond. En iedereen stond erop te kijken.
Oud 9 mei 2006, 18:58   #85
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zet �*lles op 1 troef: strengere straffen zouden een afschrikkend effect hebben. Maar dat effect blijkt miniem, helaas. Kijk gewoon even naar landen die strengere straffen hebben die ook uitgevoerd worden: het is er echt niet beter dan hier, integendeel.
Toch denk ik dat zwaardere straffen de meeste mensen zal afschrikken voor men nog eens probeert van geweld te plegen.

Kijk maar eens naar de hooligans in Engeland, niemand komt nog op het terrein, de boetes zijn dan ook enorm naar het schijnt en vechtpartijen zijn praktisch uitgeloten op een uitzondering na.

Dit telt niet voor zware criminelen en psychopaten, daar is maar één middel tegen, levenslang en niet na tien jaar vrij.

Laatst gewijzigd door alberto : 9 mei 2006 om 18:59.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 19:10   #86
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Jij niet, ikke niet, niemand niet. Maar tiens: hoe komt het dat er nu GEEN mars is?
Laat ons het volgende stellen: hoe komt het dat er bij Joe wél een mars was?
Mij een liberaaltje noemen is er over hoor. Lees mijn teksten eens over liberalisme (inclusief links-liberalisme) en zj oogjes zullen opengaan...
(www.ericferemans.be)
Wat is volgens U, Verenmans, de reden?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 19:21   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die al platligt en luid 'stooop' roept hoef je echt niet met 5 man nog 10 minuten te blijven slaan, eh?

Kijk naar de arrestatie van de moordenaar van Joe. Die werkte niet tegen, dus moet je er ook niet op staan meppen. Gewoon oppakken volstaat dan.
Doen ze dat dan ?
In dat geval zullen ze zelf gestraft worden.
Het probleem is dat iemand die geweld gebruikt niet met lieve woordjes te stoppen is zoals ge hierboven zelf opmerkt.
Citaat:
Ik vind het niet meer dan normaal dat je je medemens helpt zoveel je kan, zeker als iemand in gevaar verkeert.
Punt is dat je heel wat situaties niet alleen aan kan. Je bent vrij masochistisch bezig als je je in een gevecht werpt
Daarom stelde ik trouwens de vraag, om u dat zelf te doen inzien dat ge nu eenmaal geweld moet gebruiken om geweld te stoppen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 19:41   #88
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het de bedoeling is van feremans om de vinger op die heel erg openliggende wonde te leggen: wordt er een blanke vermoord, dan staat heel vlaanderen op straat, wordt er een bruine vermoord, dan is dat een fait divers / een feest.
1. Vind je wat ik vet gezet heb, zelf niet te karikaturaal om nog veel waarheid te bevatten?
2. Toen hier verschillende VB'ers zich onomwonden distantieerden van Oetekes 'Feest'-bericht, schreef Mitgard hier
http://forum.politics.be/showthread.php?t=50576&page=2
Citaat:
proficiat oeteke, jij bent tenminste oprecht en zegt wat je werkelijk denkt als VB'er.
veel moediger dan al die laffe VB'ers die hier schijnheilig dit geweld 'afkeuren' omdat ze het imago van de partaai niet willen schaden.
Maw: zelf als iemand duidelijk zegt: 'geen feest', dan lezen sommigen dat toch als 'wel feest'. Zo is het gemakkelijk.
3. Jij kent feremans bedoelingen?

Laatst gewijzigd door Stratcat : 9 mei 2006 om 19:42.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 20:51   #89
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch denk ik dat zwaardere straffen de meeste mensen zal afschrikken voor men nog eens probeert van geweld te plegen.

Kijk maar eens naar de hooligans in Engeland, niemand komt nog op het terrein, de boetes zijn dan ook enorm naar het schijnt en vechtpartijen zijn praktisch uitgeloten op een uitzondering na.

Dit telt niet voor zware criminelen en psychopaten, daar is maar één middel tegen, levenslang en niet na tien jaar vrij.
je gaat psychopaten preventief opsluiten?

je voorbeeld van de hooligans is trouwens niet zo'n goed voorbeeld.
Hooliganisme op en rond het voetbalplein en rond het tijdstip van een voetbalmatch is iets dat gekend is in tijd en ruimte - het valt dan ook beter te controleren en de daders vallen makkelijker te localiseren.
Oud 9 mei 2006, 20:54   #90
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Doen ze dat dan ?
In dat geval zullen ze zelf gestraft worden.
ja. en de kerstman bestaat echt.

Citaat:
Het probleem is dat iemand die geweld gebruikt niet met lieve woordjes te stoppen is zoals ge hierboven zelf opmerkt.
Dat ik niet zoveel indruk maak, is niet zo verwonderlijk, hoor.
Er zijn wel al eens mensen voor me opgekomen die me behoedt hebben voor erger. Dat is leuk. En die maakten blijkbaar meer indruk.

Citaat:
Daarom stelde ik trouwens de vraag, om u dat zelf te doen inzien dat ge nu eenmaal geweld moet gebruiken om geweld te stoppen.
Dat is niet altijd zo, en dat weet je zelf ook.
Als jij afgetroeft wordt, en er komt 30 man je te hulp schieten, gaat die echt wel lopen hoor.
Oud 9 mei 2006, 20:55   #91
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
1. Vind je wat ik vet gezet heb, zelf niet te karikaturaal om nog veel waarheid te bevatten?
2. Toen hier verschillende VB'ers zich onomwonden distantieerden van Oetekes 'Feest'-bericht, schreef Mitgard hier
http://forum.politics.be/showthread.php?t=50576&page=2

Maw: zelf als iemand duidelijk zegt: 'geen feest', dan lezen sommigen dat toch als 'wel feest'. Zo is het gemakkelijk.
3. Jij kent feremans bedoelingen?
Voor sommigen is het geen fait divers maar een feest. Dat kon je zelf lezen op dit forum (oa oeteke). jij maakt ervan dat ik zeg dat het voor iedereen een feest is, maar dat zeg ik niet.
Oud 9 mei 2006, 21:01   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet altijd zo, en dat weet je zelf ook.
Als jij afgetroeft wordt, en er komt 30 man je te hulp schieten, gaat die echt wel lopen hoor.
Er is niet altijd dertig man om u ter hulp te schieten.
Soms zijn ze zelf met meer dan dertig man.
Oud 9 mei 2006, 21:03   #93
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja. en de kerstman bestaat echt.
Erg hé, zo'n politiestaat.
Raar dat ik daar zelf nooit last van heb.
Oud 9 mei 2006, 21:16   #94
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is niet altijd dertig man om u ter hulp te schieten.
Soms zijn ze zelf met meer dan dertig man.
Als je in Brugge in de winkelstraat op een zomerse zaterdagnamiddag overvallen wordt door 1 persoon, dan zijn er veel meer dan 30 mensen rond u.

Maar niemand die helpt.

Mijn tante was bozer omdat er niémand het wenselijk vind een oude vrouw te helpen dan omdat ze overvallen was, wees daar maar zeker van.
Oud 9 mei 2006, 21:19   #95
Don Quichote
Banneling

Standaard

Ik denk dat onnodig geweld door de politie erg weinig voorkomt in Belgie.

En al helemaal niet als betrokkene zich normaal gedraagt.
Wie is er al afgetroefd omdat hij de straat schuin overstak?
(De zogenaamde schuinsmarcheerder)

Bijkomend moeten we aanvaarden dat politiemannen ook geen robotjes zijn, en met een publiek in aanraking komen waar merkwaardige exemplaren tussen zitten.

Procentueel zitten er veel meer zotten tussen de 'bevolking' dan tussen de politiediensten.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 9 mei 2006 om 21:23.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 21:58   #96
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Aan 't solliciteren voor de titel irritantste manneke van politics.be, carlgustaafje?

[SIZE=1](te verwachten antwoord: neen, die heb jij al verdiend)[/SIZE]
als ge de vragen en antwoorden beide zelf doet, hoe noemt men dat dan? Monologeren? Navelstaren?.M..
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 22:15   #97
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor sommigen is het geen fait divers maar een feest. Dat kon je zelf lezen op dit forum (oa oeteke). jij maakt ervan dat ik zeg dat het voor iedereen een feest is, maar dat zeg ik niet.
Neen, Nynorsk, dat maak ik er niet van.
Oud 9 mei 2006, 23:20   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je in Brugge in de winkelstraat op een zomerse zaterdagnamiddag overvallen wordt door 1 persoon, dan zijn er veel meer dan 30 mensen rond u.

Maar niemand die helpt.

Mijn tante was bozer omdat er niémand het wenselijk vind een oude vrouw te helpen dan omdat ze overvallen was, wees daar maar zeker van.
We hadden het over het gebruiken van geweld door politiemensen, weet je nog ?
Er loopt hier trouwens een draad over veiligheidsagenten die in het hospitaal belanden na een confrontatie met die lievelingetjes. Denkt ge nu echt dat Jan met de pet geneigd zal zijn om in te grijpen. Mogelijks krijgt hij nog een proces aan zijn broek voor toebrengen van slagen en verwondingen.
In het geval van uw tante vind ik het ook eigenaardig dat niemand ingreep hoewel.
De overvaller was blijkbaar niet onder de indruk van het aanwezige volk en zal wellicht ook het hazenpad gekozen hebben voor de meeste mensen beseften wat er precies aan de hand was. Zonder geweld zou hij zich waarschijnlijk ook niet laten tegenhouden hebben.
Oud 9 mei 2006, 23:52   #99
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hadden het over het gebruiken van geweld door politiemensen, weet je nog ?
Er loopt hier trouwens een draad over veiligheidsagenten die in het hospitaal belanden na een confrontatie met die lievelingetjes. Denkt ge nu echt dat Jan met de pet geneigd zal zijn om in te grijpen. Mogelijks krijgt hij nog een proces aan zijn broek voor toebrengen van slagen en verwondingen.
In het geval van uw tante vind ik het ook eigenaardig dat niemand ingreep hoewel.
De overvaller was blijkbaar niet onder de indruk van het aanwezige volk en zal wellicht ook het hazenpad gekozen hebben voor de meeste mensen beseften wat er precies aan de hand was. Zonder geweld zou hij zich waarschijnlijk ook niet laten tegenhouden hebben.
als ge hem niet durft vastgrijpen , smijt dan een vitrine kapot.Dan komt de politie mischien wél...
Er zijn anders wel goede truukjes om iemand te doen lossen hoor:gewoon met een aansteker zijn haar in brand steken, ge zult hem nogal zien springen.En aan u te lijf gaan zal hij niet denken, die heeft andere zorgen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2006, 15:52   #100
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard is het wel volledig de schuld van de staat dat mensen apathisch en asociaal zijn.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be