![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Het is eerste is mijn eigen visie, het tweede was zoals op het Nieuws verteld (wat ik ook meld).
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rechtsen: "Waar blijven de linkschen, ***se bende pleegt weer groepsverkrachting" Linksen: "..." *even later* Linksen: "Racistische moord door VB'er. Schaam jullie VB! Schaam jullie! Moordenaars!" Rechtsen: "Wie zegt dat het racistisch is? Het is maar een blanke die mensen doodschiet op basis van huidskleur, toch normaal?" Die rommel vind ik zo kinderachtig dat ik amper geloof dat het zoveel volwassen werkende mensen met zich meetrekt. Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 12 mei 2006 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is geen commentaar over Marokkaanse jeugdbendes, het is commentaar van Marokkaanse jeugdbendes over waarom ze dit type misdaden plegen. Laatst gewijzigd door baarle : 12 mei 2006 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onzin natuurlijk, het bezitten van een paar boeken bewijst helemaal niets, en indien het pamphletten betreft nog minder.Die kan men je op straat in de hand drukken.Voor een paar dagen vond ik hier nog een folderke van de Getuigen Van Jehovah terug, gewoon in de brievenbus gestopt bij ons... Mischien eens even wachten dat de dader terug wakker word, wat hij er van te zeggen heeft? Zou wel interressant kunnen zijn, niet? |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U zei dat er geen aanwijzingen waren. Die zijn er wel, en ik heb er je enkele geleverd. QED.
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hou alleen niet van vooroordelen.
![]() |
#88 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() İn ieder geval geeft het VB op haar website eındelijk toe extreem-rechts te zijn. Ze vinden de reactie van Verhofstadt schandelijk. Voordien noemden ze zichzelf rechts, maar niet extreem. Ze voelen zich duidelijk aangesproken.
|
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De berichten zijn in de dagen na de moord op de speciaal daarvoor opgerichte site gepost. Ze tonen hoe een bepaald soort Marokkaanse jongeren denkt over het overvallen en vermoorden van autochtone jongeren, en dat de ethnische afkomst een bepalende factor is bij de keuze van de slachtoffers.
Laatst gewijzigd door baarle : 12 mei 2006 om 13:30. |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() Wanneer verhofstadt over extreem-rechts spreekt bedoelt hij het Vlaams Belang, wat nog niet wil zeggen dat het Vlaams Belang extreem-rechts is. Als er op straat een Marokkaan hoer roept ben ik daar ook voor op mijn teen getrapt, maar dat maakt mij nog geen hoer.
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees mijn posts en reageer dan. Nergens beweer ik wat jij mij hier aansmeert.
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 12 mei 2006 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat de moord zeker racistisch geïnspireerd is (zie maar naar wat die gek vooraf zegt), en het Vlaams Belang kan zelfs één van de oorzaken zijn, maar draagt geen verantwoordelijkheid.
Het is namelijk die kerel die compleet ziek is, iets veel erger doet dan wat Vlaams Belang zegt. Ze zeggen zelf "Het pleiten voor een streng maar rechtvaardig vreemdelingenbeleid is nog wel wat anders dan het vermoorden van onschuldige mensen." en daar zit wel waarheid in. Stel dat Vlaams Belang niet bestond, zouden zo'n ideeën even goed bestaan. Denk maar aan alle white power-achtige sites op het internet, en die roepen echt op tot dit soort daden, i.t.t. tot het VB. Trouwens, een feit dat in dit topic nog niet echt aan bod is gekomen: het kind was BLANK. Het feit dat die kerel zelfs een blanke kleuter expres neerschiet (volgens de 'arische'/racistische theorieën is de blanke jeugd toch iets dat beschermd moet worden), bewijst dat hij compleet gaga is en naar geen enkele consistente ideologie handelt. Ik vind die daden schandalig en zeker ook racistisch geïnspireerd, maar het is wel heel laag van de andere partijen om het meteen in de schoenen van VB te proberen schuiven. (VB steeds extreem rechts noemen, en nu extreem rechts met de vinger wijzen) De partij heeft veel zwakke kanten, en gezien zij de meest rechtse partij is zijn, stemmen de echte racisten dus ook voor hen, maar wie intellectueel eerlijk is moet toegeven dat zij geenszins oproepen tot geweld tegen allochtonen. Stel dat een extreem linkse jongen een paar bedrijfsleiders van vervuilende bedrijven vermoordt, zijn zijn daden ook geïnspireerd door het linkse/groene gedachtengoed, maar dat maakt die partij er toch evenmin verantwoordelijk voor? Ik geloof erg sterk in de verantwoordelijkheid van het individu. Mensen zouden moeten kunnen omgaan met gewelddadige videospelletjes, opruiende politieke slogans... Jongeren zouden als verantwoordelijke burgers opgevoed moeten worden, met nadruk op ieders individuele verantwoordelijkheid. Door de verantwoordelijkheid voor de daden van een individu steeds elders te zoeken creëert men op de duur een debiele en onleefbare samenleving. Laatst gewijzigd door Joske Pauwels : 12 mei 2006 om 13:39. Reden: taalfoutjes |
![]() |