Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 12 mei 2006, 13:20   #81
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Niet echt. Het eerste is duidelijk fout.
Beweert u.
Hebt u verre van aangetoond.
drosophila is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:21   #82
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Klinkt al heelwat genuanceerder dan
Het is eerste is mijn eigen visie, het tweede was zoals op het Nieuws verteld (wat ik ook meld).
Oud 12 mei 2006, 13:21   #83
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geef je nu toe dat PDW racist is ? De vraag stellen is ze beantwoorden.
FDW is inderdaad een racist, maar niet het soort dat mensen van andere huidskleur zou afschieten. Ik ben ook geen voorstander van hem, al vind ik het VB verantwoordelijk stellen voor de moord door een enkeling die bovendien nog labiel overkomt belachelijk. Dat laatste is typisch politics.be-stijl en de reden waarom themafora zo vervuild zijn.

Rechtsen: "Waar blijven de linkschen, ***se bende pleegt weer groepsverkrachting"
Linksen: "..."
*even later*
Linksen: "Racistische moord door VB'er. Schaam jullie VB! Schaam jullie! Moordenaars!"
Rechtsen: "Wie zegt dat het racistisch is? Het is maar een blanke die mensen doodschiet op basis van huidskleur, toch normaal?"

Die rommel vind ik zo kinderachtig dat ik amper geloof dat het zoveel volwassen werkende mensen met zich meetrekt.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 12 mei 2006 om 13:27.
Scarabaeida is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:22   #84
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kreeg irrelevante commentaar over Marokkaanse jeugdbendes.
U kunt zelfs geen Frans lezen?

Het is geen commentaar over Marokkaanse jeugdbendes, het is commentaar van Marokkaanse jeugdbendes over waarom ze dit type misdaden plegen.

Laatst gewijzigd door baarle : 12 mei 2006 om 13:22.
baarle is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:23   #85
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Kijk jij nooit naar het nieuws?
Bij een huiszoeking werd extreem-rechtse propaganda gevonden!
nou en ?Ik heb hier "Das Kapital" van Marx liggen, een Bijbel, een Koran, "Mein Kampf" van je-weet-wel-wie, en een paar boeken over hekserij... Als ik morgen gek word, of heel depressief , of weet ik veel, en ik knal met een geweer een aantal wildvreemde mensen omver, wat gaan ze dan besluiten?Het is een uiterst linkse, een katolieke integrist, een Allah-maniak, een neo-nazi of een duivelaanbidder?
Onzin natuurlijk, het bezitten van een paar boeken bewijst helemaal niets, en indien het pamphletten betreft nog minder.Die kan men je op straat in de hand drukken.Voor een paar dagen vond ik hier nog een folderke van de Getuigen Van Jehovah terug, gewoon in de brievenbus gestopt bij ons...
Mischien eens even wachten dat de dader terug wakker word, wat hij er van te zeggen heeft? Zou wel interressant kunnen zijn, niet?
carlgustaaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:23   #86
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Beweert u.
Hebt u verre van aangetoond.
U zei dat er geen aanwijzingen waren. Die zijn er wel, en ik heb er je enkele geleverd. QED.
Oud 12 mei 2006, 13:24   #87
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat de VB-newspeak een taboe legt op de term 'extreem-rechts' dat ik haar daar moet in volgen.
Wat de VB-newsspeak doet, interesseert me niet.
Ik hou alleen niet van vooroordelen.
Oud 12 mei 2006, 13:24   #88
sony
Burger

sony's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
nou en ?Ik heb hier "Das Kapital" van Marx liggen, een Bijbel, een Koran, "Mein Kampf" van je-weet-wel-wie, en een paar boeken over hekserij... Als ik morgen gek word, of heel depressief , of weet ik veel, en ik knal met een geweer een aantal wildvreemde mensen omver, wat gaan ze dan besluiten?Het is een uiterst linkse, een katolieke integrist, een Allah-maniak, een neo-nazi of een duivelaanbidder?
Onzin natuurlijk, het bezitten van een paar boeken bewijst helemaal niets, en indien het pamphletten betreft nog minder.Die kan men je op straat in de hand drukken.Voor een paar dagen vond ik hier nog een folderke van de Getuigen Van Jehovah terug, gewoon in de brievenbus gestopt bij ons...
Mischien eens even wachten dat de dader terug wakker word, wat hij er van te zeggen heeft? Zou wel interressant kunnen zijn, niet?
Das toch simpeleen fanatiek
sony is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:26   #89
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat de VB-newspeak een taboe legt op de term 'extreem-rechts' dat ik haar daar moet in volgen.
İn ieder geval geeft het VB op haar website eındelijk toe extreem-rechts te zijn. Ze vinden de reactie van Verhofstadt schandelijk. Voordien noemden ze zichzelf rechts, maar niet extreem. Ze voelen zich duidelijk aangesproken.
Jampie is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:26   #90
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U kunt zelfs geen Frans lezen?

Het is geen commentaar over Marokkaanse jeugdbendes, het is commentaar van Marokkaanse jeugdbendes over waarom ze dit type misdaden plegen.
En wat hebben die kerels te maken met de motieven van de moordenaar?
drosophila is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:27   #91
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
En omdat een gek 2 mensen doodschiet, gaan plots een miljoen mensen dat doen omdat ze, op de volgens u, verkeerde partij stemmen. Over vooroordelen gesproken.
athena is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:28   #92
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U hebt me nog niet uitgelegd waarin precies dat vermeende vooroordeel dan wel schuilt. Extreem-rechts als dusdanig bestempelen, misschien? Indien ja, verklaar.
drosophila is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:29   #93
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
En omdat een gek 2 mensen doodschiet, gaan plots een miljoen mensen dat doen omdat ze, op de volgens u, verkeerde partij stemmen. Over vooroordelen gesproken.
Waar hebt u het in vredesnaam over???
drosophila is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:29   #94
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat hebben die kerels te maken met de motieven van de moordenaar?
De berichten zijn in de dagen na de moord op de speciaal daarvoor opgerichte site gepost. Ze tonen hoe een bepaald soort Marokkaanse jongeren denkt over het overvallen en vermoorden van autochtone jongeren, en dat de ethnische afkomst een bepalende factor is bij de keuze van de slachtoffers.

Laatst gewijzigd door baarle : 12 mei 2006 om 13:30.
baarle is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:30   #95
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U zei dat er geen aanwijzingen waren. Die zijn er wel, en ik heb er je enkele geleverd. QED.
quod non
drosophila is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:30   #96
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
İn ieder geval geeft het VB op haar website eındelijk toe extreem-rechts te zijn. Ze vinden de reactie van Verhofstadt schandelijk. Voordien noemden ze zichzelf rechts, maar niet extreem. Ze voelen zich duidelijk aangesproken.
Wanneer verhofstadt over extreem-rechts spreekt bedoelt hij het Vlaams Belang, wat nog niet wil zeggen dat het Vlaams Belang extreem-rechts is. Als er op straat een Marokkaan hoer roept ben ik daar ook voor op mijn teen getrapt, maar dat maakt mij nog geen hoer.
athena is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:31   #97
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Jongen, wat kom jij mij hier nu plots liggen beschuldigen.
Lees mijn posts en reageer dan. Nergens beweer ik wat jij mij hier aansmeert.
Oud 12 mei 2006, 13:31   #98
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De berichten zijn in de dagen na de moord op de speciaal daarvoor opgerichte site gepost. Ze tonen hoe een bepaald soort Marokkaanse jongeren denkt over het overvallen en vermoorden van autochtone jongeren, en dat de ethnische afkomst een bepalende factor is bij de keuze van de slachtoffers.
...en concreet: hoe zou dat aantonen dat Joe's moordenaar racistisch gemotiveerd was?

Laatst gewijzigd door drosophila : 12 mei 2006 om 13:33.
drosophila is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:33   #99
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, de brand in Heullen is ook niet-racistisch volgens het Nieuws (TV).
als ze nu al beginnen denken dat ook het element "Vuur" racistisch is?!!! Dan is het er erg mee gesteld!Dringend medische hulp nodig voor die jongens...
carlgustaaf is offline  
Oud 12 mei 2006, 13:36   #100
Joske Pauwels
Vreemdeling

Standaard Racistisch: min of meer, maar vooral psychopatisch.

Ik denk dat de moord zeker racistisch geïnspireerd is (zie maar naar wat die gek vooraf zegt), en het Vlaams Belang kan zelfs één van de oorzaken zijn, maar draagt geen verantwoordelijkheid.

Het is namelijk die kerel die compleet ziek is, iets veel erger doet dan wat Vlaams Belang zegt. Ze zeggen zelf "Het pleiten voor een streng maar rechtvaardig vreemdelingenbeleid is nog wel wat anders dan het vermoorden van onschuldige mensen." en daar zit wel waarheid in.

Stel dat Vlaams Belang niet bestond, zouden zo'n ideeën even goed bestaan. Denk maar aan alle white power-achtige sites op het internet, en die roepen echt op tot dit soort daden, i.t.t. tot het VB.

Trouwens, een feit dat in dit topic nog niet echt aan bod is gekomen: het kind was BLANK. Het feit dat die kerel zelfs een blanke kleuter expres neerschiet (volgens de 'arische'/racistische theorieën is de blanke jeugd toch iets dat beschermd moet worden), bewijst dat hij compleet gaga is en naar geen enkele consistente ideologie handelt.

Ik vind die daden schandalig en zeker ook racistisch geïnspireerd, maar het is wel heel laag van de andere partijen om het meteen in de schoenen van VB te proberen schuiven. (VB steeds extreem rechts noemen, en nu extreem rechts met de vinger wijzen) De partij heeft veel zwakke kanten, en gezien zij de meest rechtse partij is zijn, stemmen de echte racisten dus ook voor hen, maar wie intellectueel eerlijk is moet toegeven dat zij geenszins oproepen tot geweld tegen allochtonen.

Stel dat een extreem linkse jongen een paar bedrijfsleiders van vervuilende bedrijven vermoordt, zijn zijn daden ook geïnspireerd door het linkse/groene gedachtengoed, maar dat maakt die partij er toch evenmin verantwoordelijk voor?

Ik geloof erg sterk in de verantwoordelijkheid van het individu. Mensen zouden moeten kunnen omgaan met gewelddadige videospelletjes, opruiende politieke slogans... Jongeren zouden als verantwoordelijke burgers opgevoed moeten worden, met nadruk op ieders individuele verantwoordelijkheid. Door de verantwoordelijkheid voor de daden van een individu steeds elders te zoeken creëert men op de duur een debiele en onleefbare samenleving.

Laatst gewijzigd door Joske Pauwels : 12 mei 2006 om 13:39. Reden: taalfoutjes
Joske Pauwels is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be