Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 12 mei 2006, 21:59   #81
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dan moeten die mensen beperkt worden en niet de media.
Sedert wanneer wil Staaf mensen beperken ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 12 mei 2006 om 22:00.
labyrinth is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:00   #82
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Weet er eigenlijk iemand hoe die zaak met die west-vlaamse werkneemsters is afgelopen diegene met haar hoofdoek, ik kan op haar naam ni komen
maarte is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:00   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Uiteraard voor alle stokers.
Tiens, d�*t is nieuw voor mij, zeg!
Sinds wanneer worden andere 'stokers' dan die van het VB geviseerd?
Oud 12 mei 2006, 22:02   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Weet er eigenlijk iemand hoe die zaak met die west-vlaamse werkneemsters is afgelopen diegene met haar hoofdoek, ik kan op haar naam ni komen
Remmery?

Naima?

Neen, niks meer van gehoord.

Nog zoiets waar Verhofstadt en le roi zich populair mee dachten te maken.

Maar denk je dat ze er iets uit leerden?
Oud 12 mei 2006, 22:05   #85
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Remmery?

Naima?

voil
Oud 12 mei 2006, 22:05   #86
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dat is een snelle en stille dood gestorven van zodra bleek dat de zaakvoerder een beetje naast de pot had zitten pissen met de vrouw waarvan beweerd werd dat ze achter die brieven zat. Toen werd het HEEL stil...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 mei 2006 om 22:16.
Jazeker is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:07   #87
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Remmery?

Naima?

voila precies wat ik wou aantonen, waar zit de media nu met hun verhaal over autochtonen die een allochtonen willen buiten pesten , hoogst wrschnlk was er dus maar weer de helft van waar
Oud 12 mei 2006, 22:07   #88
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is een snelle en stille dood gestorven van zodra bleek dat de zaakvoerder een beetje naast de pot had zitten pissen met de vrouw waarvan beweert werd dat ze achter die brieven zat. Toen werd het HEEL stil...
exactly ik dacht wel dat het zoiets ging zijn
Oud 12 mei 2006, 22:08   #89
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, d�*t is nieuw voor mij, zeg!
Sinds wanneer worden andere 'stokers' dan die van het VB geviseerd?
Godsdienstige haatpredikanten zijn even erg. Ze mogen voor mijn part ook worden gevizeerd. Het doet er niet toe in naam van welk geloof ze haat prediken.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:08   #90
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoef me dus niet te generen om ook voor mijn ideeëngoed deze gebeurtenissen te recupereren.

Mijn stelling:
De taboesfeer op racisme en verbod op meningsuiting zijn een mogelijk oorzaak van de gebeurtenissen.
Een scherpe én geslaagde poging om de gebeurtenissen te recupereren voor jouw (en in casu ook mijn) gedachtengoed.

Toch denk ik dat je één cruciaal aspect overslaagt, wat niet verwonderlijk is gezien het andere gedachtengoed dat je er nog op nahoudt (en waar ik me iets minder kan in vinden).

Het zogenaamde taboe op zogenaamd racisme heeft helemaal niet de bedoeling de maatschappij racismevrij te maken. Dat is echt het laatste van zijn bedoelingen. De bedoeling van de elite met haar hele "racisme"-discours is de oproerige bevolking permanent te kleineren, te culpabiliseren en zo onder controle te houden. In casu dient dat discours en de hele "anti-racistische" actie van het establishment het tochtige overleven van een ineenstortend Belgische machtsapparaat.

De elite is stilaan een heuse volksopstand aan het opbouwen. Dit is een gevaarlijke situatie.

Laatst gewijzigd door baarle : 12 mei 2006 om 22:09.
baarle is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:09   #91
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is een snelle en stille dood gestorven van zodra bleek dat de zaakvoerder een beetje naast de pot had zitten pissen met de vrouw waarvan beweert werd dat ze achter die brieven zat. Toen werd het HEEL stil...
En is er een rechtzetting inzake deze vergissing geweest?
Oud 12 mei 2006, 22:10   #92
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Godsdienstige haatpredikanten zijn even erg. Ze mogen voor mijn part ook worden gevizeerd. Het doet er niet toe in naam van welk geloof ze haat prediken.
dat gebeurt ook. Op dit ogenblik loopt er een zaak in Brussel. Is nu uitgesteld, maar de uitspraak gaat niet meer lang op zich laten wachten;
Oud 12 mei 2006, 22:10   #93
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar ga ik politiek de mist in?
Begrijpelijk dat wie in de mist zit, dat niet direct ziet...
Oud 12 mei 2006, 22:11   #94
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat wil je nu insinueren?

Misschien gewoon dat, mocht de "bedrogen echtgenoot" er inderdaad achter gezeten hebben, hij ging beseffen dat hij wegens het misbruiken van de "Vlaemsche Beweging" voor zijn wel heel persoonlijke grieven op niet veel sympathie van die kant moest blijven rekenen?
Oud 12 mei 2006, 22:13   #95
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En is er een rechtzetting inzake deze vergissing geweest?
Wat rechtzetting? Het is nooit duidelijk geworden wie nu precies die brieven heeft verstuurd. Men kan dus enkel maar gissen, wat heel wat anders is dan vergissen.
Oud 12 mei 2006, 22:16   #96
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
die anti discriminatie wet is een lachertje , beste Superstaaf.. Jan met de racistische pet wordt er niet in de minste mate door gehinderd in het spuien van zijn gedachtengoed te spuien.

...

Over die wet wordt misschien wel veel ophef gemaakt , vooral op fora als deze, maar in de praktijk maakt ze toch zo goed als geen verschil, laat staan dat ze een klimaat van censuur zou creeêren.
Een wet zonder volkssteun werkt niet. Dat bewijs je hier maar weer eens. En zo hoort het ook in een democratisch stelsel.

De goedkeuring van deze wet, en de daarop volgende stilzwijgende sabotage door de lagere regionen en de bevolking, wijst duidelijk op een kloof tussen de vertegenwoordigers die zichzelf gemandateerd noemen en de mandaatverstrekkers. Het is een aanwijzing dat ons systeem geen democratie is, gezien het wetten kan produceren die vermoedelijk tegen de volkswil ingaan.
Oud 12 mei 2006, 22:19   #97
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laat u maar eens goed gaan en recupereer de moorden ook maar lekker.
't Is in de mode.
In heel dit oorverdovend recuperatiecircus valt één grote stilte op: de kardinaal, die bij een vorige gelegenheid als één van de eersten op zijn kansel kroop om de argeloze burger te culpabiliseren, zwijgt nu als ... ahum... vermoord.

Laatst gewijzigd door baarle : 12 mei 2006 om 22:35.
baarle is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:22   #98
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Een wet zonder volkssteun werkt niet. Dat bewijs je hier maar weer eens. En zo hoort het ook in een democratisch stelsel.
De goedkeuring van deze wet, en de daarop volgende stilzwijgende sabotage door de lagere regionen en de bevolking, wijst duidelijk op een kloof tussen de vertegenwoordigers die zichzelf gemandateerd noemen en de mandaatverstrekkers. Het is een aanwijzing dat ons systeem geen democratie is, gezien het wetten kan produceren die vermoedelijk tegen de volkswil ingaan.
dat is bijzonder relatief. Vergelijk het met het aantal mensen dat zich enkele jaren geleden aan de snelheidsbeperkingen hield met het huidige aantal. Een significant verschil. Reden is dat de pakkans heden ten dage vele malen hoger is dan een vijftal jaren geleden, voor de invoering van flitspalen. Begrijp me niet verkeerd, ik pleit niet voor een soort politie die overal op internet mensen dient op te sporen en te bekeuren voor het uiten van racistische praat. Maar dan moet men verdorie ook niet gaan beweren dat deze wet de oorzaak zou zijn voor het huidige klimaat waarin deze moorden plaatsvinden. Dat is de wereld op zijn kop zetten ! Geen kat trekt zich iets aan van de wet op het racisme ! Wat zou er dan in hemelsnaam sprake zijn van een klimaat van taboe en onderdrukking.

Laatst gewijzigd door lyot : 12 mei 2006 om 22:29.
lyot is offline  
Oud 12 mei 2006, 22:23   #99
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
In de USA zijn een reeks vergelijkbare gevallen bekend van jongemensen die op een bepaald moment plots met een geweer naar de school (meestal) of ergens anders trekken en beginnen te schieten om te doden (goegelen op bv. "school shootings"). Waarschijnlijk hebben we hier met iets vergelijkbaars te maken.
Voor de USA zou mijn stelling dus niet opgaan gezien het 1st amendment de Vrijheid van spreken enigszins garandeert.
Ik beweer zeker niet dat de censuur en de taboe sfeer hier in een dwingend oorzakelijk verband staat met de moord in kwestie.
Ik stip gewoon aan dat als er al sprake is van racistische motieven, dat die blijkbaar 'heel plots en onverwacht' aan het licht kwamen en dus niet konden onderkend worden misschien wegens het taboe erop.

Citaat:
Wat de politieke recuperatie betreft denk ik dat twee evidenties consequent verdedigd moeten worden:

- Statistische of algemene conclusies betreffende de één of andere bevolkingsgroep kunnen enkel op basis van significante statistische gegevens, en niet op basis van afzonderlijke feiten worden getrokken (en bovendien kunnen zo'n statistische conclusies niet gebruikt worden om gelijk welk individu met een of andere vorm van schuld te belasten).
Dat laatste is uiterst belangrijk.
De schuld ligt bij de dader, en niet bij de groep(en) waar hij toevallig deel van uitmaakt.

Citaat:
- De regering dient dringend tegenover alle moorden een gelijkvormige (en best zeer terughoudende) positie aan te nemen. Verhofstadt maakt er de laatste tijd een gewoonte van om moorden, die hij mediatiek of politiek interessant vindt, van zijn glanzende commentaar te voorzien (waarbij hij uiteraard meedeelt 'geschokt' te zijn, eventueel verzekert dat de dader zijn straf niet zal ontlopen enz), terwijl andere moorden, met slachtoffers die nochtans even dood zijn, door hem onbesproken worden gelaten. Ikzelf werd wat dit punt betreft alert toen ik enkele jaren geleden de zeer ongelijke belangstelling merkte, die door de media en de politieke klasse aan de dag werd gelegd voor de Cadillacmoord enerzijds en de doodslag op Mohamed Achrak in Borgerhout anderzijds. In het ene geval verregaande onverschilligheid, in het andere geval een uitgebreid mediacircus. De recente moord in het centraal station werd door Verhofstadt stoer becommentarieerd, terwijl hij zulks niet deed, om redenen die gewone stervelingen niet kunnen doorgronden, bij een aantal andere moorden (waardoor de familieleden van dié slachtoffers zich dan gegriefd kunnen voelen). Ik vind dit een onkiese handelswijze.

http://www.brusselsjournal.com/node/478
http://blog.seniorennet.be/ouders_va...vermoord_kind/
Je kan een politicus niet verbieden om zijn visie te uiten, ook al is ze onkies.
Oud 12 mei 2006, 22:25   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
In heel dit oorverdovend recuperatiecircus valt één grote stilte op: de kardinaal, die bij een vorige gelegenheid als één van de eersten op zijn kansel kroop om de onschulidge burger te culpabiliseren, zwijgt nu als ... ahum... vermoord.
Inderdaad.
Waar was hij toen een leerling uit zijn hoogstpersoonlijke onderwijsnet flipte?
Waar was hij?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be