Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 16 mei 2006, 16:27   #81
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Eerste constructief voorstel: ook optreden tegen racisme vanuit (islamitische) allochtone hoek bv. aanleren dat blanke vrouwen niet per definitie hoeren zijn die dienen om uitgescholden, bespuwd en verkracht te worden.
Daar is denk ik elk weldenkend mens het wel mee eens
Sneta is offline  
Oud 16 mei 2006, 18:03   #82
Gibson
Burger

Gibson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Daar is denk ik elk weldenkend mens het wel mee eens
islam is per definitie racistisch, aangezien gelovigen wel naar de hemel mogen opstijgen en elk weldenkend mens dit recht op grond van onderscheid wel wordt ontzegt. Ik denk er overigens aan om betreffende deze frappante discriminatie een klacht tegen eerstvolgend; allah, mohammed en dan de hele hoop - in die weloverwogen volgorde - neer te gooien bij de lullen van het centrum voor gelijkheid van kansen. Idem alle andere religieuze rotzooi waarbinnen ook maar enig onderscheid wordt gemaakt
Oud 16 mei 2006, 18:59   #83
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gibson Bekijk bericht
islam is per definitie racistisch, aangezien gelovigen wel naar de hemel mogen opstijgen en elk weldenkend mens dit recht op grond van onderscheid wel wordt ontzegt. Ik denk er overigens aan om betreffende deze frappante discriminatie een klacht tegen eerstvolgend; allah, mohammed en dan de hele hoop - in die weloverwogen volgorde - neer te gooien bij de lullen van het centrum voor gelijkheid van kansen. Idem alle andere religieuze rotzooi waarbinnen ook maar enig onderscheid wordt gemaakt
Weloverwogen zegt u?

Wie volgt? De vos en de raaf van La Fontaine?
Oud 16 mei 2006, 19:44   #84
Gibson
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor Bekijk bericht
Wie volgt? De vos en de raaf van La Fontaine?
danneels en misschien later wel de koning die zich pretendeert via bloedbanden het recht te hebben een bevoorrechte positie te bekleden
Oud 16 mei 2006, 20:24   #85
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
...Vooral premier Verhofstadt was kop van Jut. Hem werd als "een onverantwoordelijke pyromaan" "schaamteloze lijkenpikkerij" aangewreven. "De premier wil niet reageren op scheldwoorden", klonk het bij de woordvoerder van Verhofstadt. "Hij had het over de gevolgen van extreem rechts. Het VB heeft hij niet eens vermeld, maar blijkbaar voelen ze zich aangesproken."...
Verhofstadt is weer aan het zeveren hé!!
Hij heeft zelf ooit gezegd dat het VB extreem rechts was, en nu zou hij ineens iets anders bedoelen als hij het over extreem rechts heeft.

En dat van die campagne, het VB zou een nieuwe affiche moeten maken, omdat er een meisje dat op het meisje vanop die affiche gelijkt vermoord is... .

Ik stem nog liever op een seropositieve muskusrat dan op Guy Verhofstadt!!
Kweepeer is offline  
Oud 16 mei 2006, 20:29   #86
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweepeer Bekijk bericht
Verhofstadt is weer aan het zeveren hé!!
Hij heeft zelf ooit gezegd dat het VB extreem rechts was, en nu zou hij ineens iets anders bedoelen als hij het over extreem rechts heeft.

En dat van die campagne, het VB zou een nieuwe affiche moeten maken, omdat er een meisje dat op het meisje vanop die affiche gelijkt vermoord is... .

Ik stem nog liever op een seropositieve muskusrat dan op Guy Verhofstadt!!
Die affiche met dat meisje is al lang in omloop. Maar ja ... straks is dit weer een argument om te zeggen dat het VB het gedaan heeft.
Oud 16 mei 2006, 20:38   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. islam is per definitie racistisch, aangezien gelovigen wel naar de hemel mogen opstijgen en elk weldenkend mens dit recht op grond van onderscheid wel wordt ontzegt.

2. Ik denk er overigens aan om betreffende deze frappante discriminatie een klacht tegen eerstvolgend; allah, mohammed en dan de hele hoop - in die weloverwogen volgorde - neer te gooien bij de lullen van het centrum voor gelijkheid van kansen. Idem alle andere religieuze rotzooi waarbinnen ook maar enig onderscheid wordt gemaakt
1. Net niet. Islam 'discrimineert' misschien wel, maar niet - NOOIT - op basis van het 'ras' (integendeel zelfs : de stichter van deze religie beroept er zich zeer uitdrukkelijk op voor ALLE mensen te zijn gekomen, zonder onderscheid), dus is de term 'racisme' zeker niet van toepassing.

Wat kan het u trouwens schelen dat u niet in de hemel mag, daar waar uw 'grote en misschien wel grootste' Duitse filosoof net tegen dit soort 'waanvoorstelling' tekeer ging ?

2. Dat er een onderscheid gemaakt wordt ('gediscrimineerd') tussen gelovigen en ongelovigen klopt, maar ik vraag mij echt af of u de energie waarover u duidelijk beschikt niet voor iets anders, 'hogers' zou kunnen aanwenden.
Met het indienen van klachten tegen 'entiteiten' wiens bestaan u sowieso niet aanvaardt, of tegen personen die al eeuwenlang dood zijn, maakt u zich enkel hopeloos belachelijk.

Maar als dat uw doel is, zal ik u niet tegenhouden, hoor.

Laatst gewijzigd door djimi : 16 mei 2006 om 20:39.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 20:48   #88
Gibson
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Net niet. Islam 'discrimineert' misschien wel, maar niet - NOOIT - op basis van het 'ras' (integendeel zelfs : de stichter van deze religie beroept er zich zeer uitdrukkelijk op voor ALLE mensen te zijn gekomen, zonder onderscheid), dus is de term 'racisme' zeker niet van toepassing.

Wat kan het u trouwens schelen dat u niet in de hemel mag, daar waar uw 'grote en misschien wel grootste' Duitse filosoof net tegen dit soort 'waanvoorstelling' tekeer ging ?

2. Dat er een onderscheid gemaakt wordt ('gediscrimineerd') tussen gelovigen en ongelovigen klopt, maar ik vraag mij echt af of u de energie waarover u duidelijk beschikt niet voor iets anders, 'hogers' zou kunnen aanwenden.
Met het indienen van klachten tegen 'entiteiten' wiens bestaan u sowieso niet aanvaardt, of tegen personen die al eeuwenlang dood zijn, maakt u zich enkel hopeloos belachelijk.

Maar als dat uw doel is, zal ik u niet tegenhouden, hoor.
lees uw kranten, racisme is onlosmakelijk geassocieerd met alle vormen van discriminatie, u kent het rijtje vast wel; ras, afkomst, taal, seksuele geaardheid, religie etc..

en please jongens, leer sarcastische elementen te onderscheiden
Oud 16 mei 2006, 21:00   #89
Kweepeer
Partijlid

Kweepeer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Die affiche met dat meisje is al lang in omloop. Maar ja ... straks is dit weer een argument om te zeggen dat het VB het gedaan heeft.
Ik denk dat ik me een beetje slecht geformuleerd heb, ik ben er dus ook tegen dat het VB een nieuwe affiche zou moeten maken..

Ik wist dat wel hoor, ik heb enkele weken geleden nog een VB krant in de bus gekregen waar deze afbeelding opstond..
Kweepeer is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:01   #90
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
In deze situatie was de dader wel autochtoon, als de kleuren anders lagen, was hij een volksheld.
dat is uw grootste probleem volgens mij
je neemt leugens aan als waarheid en logischer wijs is dus de waarheid voor u een leugen,
geloven in leugens is een minimum eis om te geloven in de VB propaganda, een tweede vereiste is dat je niet meer zelfstandig nadenkt, voor een groot deel is dit geen probleem want ze kunnen dit gewoon niet
Nicolas is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:56   #91
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees uw kranten, racisme is onlosmakelijk geassocieerd met alle vormen van discriminatie, u kent het rijtje vast wel; ras, afkomst, taal, seksuele geaardheid, religie etc..

en please jongens, leer sarcastische elementen te onderscheiden

Kranten ??? Toch niet DE LINKSE MEDIA zeker ??????

En nu een beetje onderscheid :

'Racisme' is één van de vele vormen van discriminatie, nl. die discriminatie die op basis van 'ras' (eigenlijk meestal gewoon 'huidskleur') plaatsvindt.

'Seksisme' is de term voor discriminatie op basis van geslacht en/of seksuele geaardheid ('gender').

Voor de andere vormen van discriminatie zijn er nog geen specifieke termen, maar met een beetje *ahum* 'zelfstandige creativiteit' *ahum* komen we er wel, hé :

'religionisme', 'linguisme', 'originisme', 'age-isme' (dit laatste dan voor discriminatie op basis van leeftijd), 'condition-isme' (voor discriminatie op basis van lichamelijke conditie, bvb.), 'conform-isme', 'class-isme', ...
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 21:59   #92
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ja hoor, dagelijks worden er Marokkanse moordenaars in triomf door de straten gedragen.
Allochtone criminelen worden beschermd door hun eigen gemeenschap. Broederschap, u weet wel...
De moslim(a) die een criminele moslim aangeeft bij de politie, heeft dik prijs.
Hier heerst zwijgplicht tegenover de ongelovige, vergelijkbaar met de omerta der maffia tegenover buitenstaanders.

En ja hoor, zowat élke moslimterrorist wordt triomfantelijk in het hart gedragen van zowat élke moslim, al zullen de meesten het tegen u als niet-moslim, uiteraard glashard ontkennen, tenminste de JahJah's uitgezonderd, de eerlijke dus.

Trouwens, in dit apenland zaten/zitten er tal van Nieuwe Belg-Marrokaanse netwerken ea, die hand-en spandiensten lever(d)en aan hun broeders mede-terroristen.
Voor 't gemak vergeten zeker...
Ach troost je, De Wael, Onckelinx en Co. lijden ook aan dat lastig symptoom als het er op aan komt.
Diego Raga is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:00   #93
Gibson
Burger

Standaard

Citaat:
Kranten ??? Toch niet DE LINKSE MEDIA zeker ??????

En nu een beetje onderscheid :

'Racisme' is één van de vele vormen van discriminatie, nl. die discriminatie die op basis van 'ras' (eigenlijk meestal gewoon 'huidskleur') plaatsvindt.

'Seksisme' is de term voor discriminatie op basis van geslacht en/of seksuele geaardheid ('gender').

Voor de andere vormen van discriminatie zijn er nog geen specifieke termen, maar met een beetje *ahum* 'zelfstandige creativiteit' *ahum* komen we er wel, hé :

'religionisme', 'linguisme', 'originisme', 'age-isme' (dit laatste dan voor discriminatie op basis van leeftijd), 'condition-isme' (voor discriminatie op basis van lichamelijke conditie, bvb.), 'conform-isme', 'class-isme', ...
racisme, vandaag de dag is het equivalent van discriminatie
Oud 16 mei 2006, 22:07   #94
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

... zwijgplicht tegenover de ongelovige, vergelijkbaar met de omerta der maffia tegenover buitenstaanders.

En ja hoor, zowat élke moslimterrorist wordt triomfantelijk in het hart gedragen van zowat élke moslim, al zullen de meesten het tegen u als niet-moslim, uiteraard glashard ontkennen

...
Maar tegenover u hebben ze natuurlijk niet kunnen zwijgen.

Wat heeft u toch dat onze inlichtingendiensten en journalisten niet hebben ?

Wacht even, een teveel aan verbeeldingskracht misschien ??
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:08   #95
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
racisme, vandaag de dag is het equivalent van discriminatie
Dat is dan taalvervuiling, en dat is ècht een aantasting van onze cultuur, en dat moeten wij niet accepteren.
djimi is offline  
Oud 16 mei 2006, 22:11   #96
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

dat is uw grootste probleem volgens mij
je neemt leugens aan als waarheid en logischer wijs is dus de waarheid voor u een leugen,
geloven in leugens is een minimum eis om te geloven in de VB propaganda, een tweede vereiste is dat je niet meer zelfstandig nadenkt, voor een groot deel is dit geen probleem want ze kunnen dit gewoon niet

Mij draait ge geen blaaskes in mijne nek. Zeg me nu niet dat bepaalde gekken hun terroristen heilig verklaren en dat de overheid daar niet tegen optreedt.
Oud 16 mei 2006, 23:27   #97
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar tegenover u hebben ze natuurlijk niet kunnen zwijgen.

Wat heeft u toch dat onze inlichtingendiensten en journalisten niet hebben ?

Wacht even, een teveel aan verbeeldingskracht misschien ??
Is een 10-jaar durende wekelijkse omgang en samenwerking (jaren '80-'90) met allochtonen u voldoende referentie ? Voor mij alvast wel.
Ik hoef mijn fantasie niet aan te spreken om de leefwereld van moslims te kennen. De dagelijkse praktijk geeft me uitsluitsel.

In die vroege immigratiejaren was het, in Antwerpen-stad althans, geen enkel probleem om met allochtonen om te gaan, daar er toen nog geen of slechts miniem sprake was allochtone criminaliteit of de link ernaar.
There was no real problem, what so ever.
Voor de autochtone school-en uitgaande jeugd van vóór '85 was er nog niets aan de hand.
Ik had, beroepshalve en privé, verschillende Turkse, Libanese, Marrokaanse en Iraanse kennissen alsook enkele Joden, Afrikanen en Jamaïcanen en dan vergeet ik vast nog een nationaliteit of vijf.

Aldus mik ik bij deze alvast het eventuele opgespelde pc-predicaat van 'dikke racist' verticaal in de afvalbak.

Maar van wat sommige van mijn voormalige en vooral Marrokaanse moslim-kennissen, after hours en soms onder het nuttigen van (verboden) booze of reefers aan hun 'trustee' expliceerden en toevertrouwden, zal helaas voor uw oortjes gesloten blijven, beste Djimi, want dáár zijn uw jonge moslim-studentjes nét iets te wakker voor.

Maar zoals ik reeds schreef, de dagelijkse praktijk geeft me uitsluitsel en de bevestiging van wat toen reeds onderhuids in wording was.
Diego Raga is offline  
Oud 17 mei 2006, 08:18   #98
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

'Als ouders van Luna wensen wij te reageren op de boodschap van deelneming van Philip Dewinter. Dit schokt ons erg en we wensen nadrukkelijk geen sympathiegetuigenissen van het Blok.'

Als dit ooit mij zou overkomen met mijn kinderen, denk ik dat ik gebroken zou zijn, en het laatste wat ik zou doen, is het politiek gebruiken. Hoe is het mogelijk dat wanneer je kind nog zelfs niet een waardige begrafenis heeft gehad, je je als ouder al bezig houdt met zo'n tot niets leidende uitspraken doet. Of is het een nieuwe manier van rouwen en integer en sereen zijn?
De wereld op zen kop ...
Duupje is offline  
Oud 17 mei 2006, 08:37   #99
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Allochtone criminelen worden beschermd door hun eigen gemeenschap. Broederschap, u weet wel...
De moslim(a) die een criminele moslim aangeeft bij de politie, heeft dik prijs.
Hier heerst zwijgplicht tegenover de ongelovige, vergelijkbaar met de omerta der maffia tegenover buitenstaanders.

En ja hoor, zowat élke moslimterrorist wordt triomfantelijk in het hart gedragen van zowat élke moslim, al zullen de meesten het tegen u als niet-moslim, uiteraard glashard ontkennen, tenminste de JahJah's uitgezonderd, de eerlijke dus.

Trouwens, in dit apenland zaten/zitten er tal van Nieuwe Belg-Marrokaanse netwerken ea, die hand-en spandiensten lever(d)en aan hun broeders mede-terroristen.
Voor 't gemak vergeten zeker...
Ach troost je, De Wael, Onckelinx en Co. lijden ook aan dat lastig symptoom als het er op aan komt.
En alle bvb stomdronken dodelijke vluchtmisdrijvers van eigen volk worden direkt aangegeven door hun omgeving. En alle Hooligan vandalen worden ook overgedragen door hun site genoten, en ......

Verwijt toch niet alleen aan de anderen wat ook bij ons als "normaal" wordt gezien.
spherelike is offline  
Oud 17 mei 2006, 09:10   #100
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan taalvervuiling, en dat is ècht een aantasting van onze cultuur, en dat moeten wij niet accepteren.
Zo wil ik het horen! Ge zijt goed bezig djimi! Blijkbaar heeft uw stage in een franstalige allochtone school uw ogen geopend!
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be