Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2006, 23:03   #81
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Ik begrijp wel waarom ze dat doen.
Maar nu ze zelf anderen gaan beledigen moeten ze niet klagen dat ze uitgemaakt worden omwille van hun seksuele voorkeur.

Als iemand mij uitmaakt voor vuile hetero, ben ik niet geneigd om veel begrip voor die persoon op te brengen.
als iemand "vuile hetero" tegen mij zegt, krijgt hij een mot.Maar moest hij "vuil janet " zeggen krijgt hij er meerdere...want dat is een véél erger belediging
Hoe je het ook draait of keert, en ook bij mensen die géén motten uitdelen, met de mensen te beledigen, voor welke reden dan ook, maak je je zeker geen vrienden...Moesten Olébis met hun hoofd nadenken inplaats van met hun achterwerk, zouden ze dat ook weten...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 23:09   #82
carlgustaaf
Banneling

Standaard

al bij al, een domme campagne...triestig gedoe, goedkope aandachttrekkerij.
Oud 17 mei 2006, 23:25   #83
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Het kan natuurlijk ook om uitlokking gaan. De mensen wat provoceren en als er ene iets op antwoord proces aan zijn been. Ge kunt ook eens goed in die typkes hun kloten nijpen als ge zo een pamfletje onder uwe neus geschoven krijgt. Of zijn dat dan weer ongewenste sexuele intimiteiten.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 23:31   #84
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Sorry, maar ik behoor niet tot de groep Vlamingen die homo's beledigt. Deze campagne vind ik dan ook alles behalve smakelijk.
Beter zou een campagne geweest zijn in de aard van "kunt u zich voorstellen wat het is om dagdagelijks beledigd te worden voor wat u bent?"
Mijn sympathie voor de holebi vereniging was al gezakt toen ze een interview met J. Verstrepen weigerde over hun anti-VB campagne die ze wensten te voeren.
Nu ze zelf beginnen beledigen, zakt mijn sympathie voor deze vereniging nog verder onder nul. Ik druk er wel op dat het voor de vereniging is die deze campagne heeft opgezet. Holebi's die zich daarvan distantiëren, wil ik nog begrijpen, want ik geloof ook niet dat die er ook allemaal mee opgezet gaan zijn.

Nee ... dit pik ik niet!

Laatst gewijzigd door Boadicea : 17 mei 2006 om 23:33.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 23:37   #85
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een verdraagzaam iemand begint een verdraagzame campagne, geen provocerende.

"Homo's zijn tof" of zo
Blijkbaar hebben mijn hetero-collega's op het werk (een magazijn) meer gevoel voor humor én verstand. Die begrepen wel onmiddellijk dat het ironisch bedoeld was (en niet als echte belediging), en de slogan als een soort spiegel fungeerde voor die homofoben die holebi's uit schelden.

Verdraagzaamheid en respect moet van beide kanten komen. Ik kan hetero's heel goed verdragen en ik kan zelfs begrip op brengen voor degenen die door vooroordelen moeite hebben met holebi's (zolang ze maar de openheid hebben om zich te laten informeren met correcte gegevens over holebi's). Maar beledigingen hoef ik niet te slikken.
Veel hangt af van wie de uitspraak doet en in welke situatie. Van een onbekende Vlaams Blokker zal ik "vuile homo" als een belediging op vatten, van een hetero-vriend waarvan ik weet dat hij eigenlijk niets tegen holebi's heeft kan ik er van uit gaan dat het maar om te lachen is.

Wie de campagne "vuile hetero" als beledigend ervaart heeft het niet goed begrepen en heeft op zijn minst even lange tenen als wat ze holebi's (vaak) verwijten...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 23:43   #86
Heftruck

Standaard

Hoe geweldig toch hoe deze campagne meteen als beledigend ervaren wordt. Misschien zien de homohaters nu in hoe een homoseksueel persoon zich voelt bij het te horen krijgen van "vuile homo". Misschien kan er eindelijk inzicht zijn... De campagne lijkt te slagen in zijn opzet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 23:45   #87
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nee ... dit pik ik niet!
Moet een homoseksueel persoon het pikken om een aantal keer per dag "vuile homo" te horen? Het is een bezonder populair scheldwoord onder de jeugd.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 23:51   #88
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik behoor niet tot de groep Vlamingen die homo's beledigt. Deze campagne vind ik dan ook alles behalve smakelijk.
Beter zou een campagne geweest zijn in de aard van "kunt u zich voorstellen wat het is om dagdagelijks beledigd te worden voor wat u bent?"
Mijn sympathie voor de holebi vereniging was al gezakt toen ze een interview met J. Verstrepen weigerde over hun anti-VB campagne die ze wensten te voeren.
Nu ze zelf beginnen beledigen, zakt mijn sympathie voor deze vereniging nog verder onder nul. Ik druk er wel op dat het voor de vereniging is die deze campagne heeft opgezet. Holebi's die zich daarvan distantiëren, wil ik nog begrijpen, want ik geloof ook niet dat die er ook allemaal mee opgezet gaan zijn.

Nee ... dit pik ik niet!
Dat u geen holebi's beledigd kan ik enkel maar toe juigen. U verwart het Centrum voor Gelijke Kansen en Racisme-bestrijding (de initiatiefnemer van de campagne) met de Holebifederatie (de organisatie die holebi's ondersteunt als ze gediscrimineerd worden).

Het is trouwens het Vlaams Belang zelf dat een gesprek met de Holebifederatie ernstig bemoeilijk heeft, door telkens anti-holebi-standpunten in te nemen en elke nuancering in holebirechtendebatten weigeren.

Moest jij constant laten blijken dat je iets tegen Fozzies hebt, Fozzies minderwaardig vindt, vindt dat Fozzies nooit dezelfde rechten kunnen krijgen, Fozzies hun burgerrechten wil ontnemen, leugens verspreidt over Fozzies (door veralgemeningen of gewoon in mijn plaats te zeggen dat ik helemaal niet wil trouwen) en de maatschappij bewust bang wil maken voor Fozzies (vb.: door te zeggen dat Fozzies die willen trouwen een gevaar betekenen) dan is een sereen debat tussen ons zeer moeilijk. Als je zelf een debat onmogelijk maakt, dan is het wel heel laag om de andere te verwijten dat hij niet met jou wil praten...
Als het Vlaams Belang werkelijk in debat wil gaan met de holebibeweging, dan zullen ze toch eerst eens een teken van goede wil moeten laten zien.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 18 mei 2006, 00:04   #89
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Moet een homoseksueel persoon het pikken om een aantal keer per dag "vuile homo" te horen? Het is een bezonder populair scheldwoord onder de jeugd.
Ik beledig geen homo's maar mag wel beledigd worden door homo's? Weermaals twee maten en twee gewichten. Misschien moet ik inderdaad eens minder tolerant beginnen worden.

Het CGKR mag van mij gerust eens zelf slachtoffer worden van iets.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 18 mei 2006 om 00:05.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 00:29   #90
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik beledig geen homo's maar mag wel beledigd worden door homo's? Weermaals twee maten en twee gewichten. Misschien moet ik inderdaad eens minder tolerant beginnen worden.

Het CGKR mag van mij gerust eens zelf slachtoffer worden van iets.
Wie wordt er beledigd door homo's? Wie zegt dat de campagne niet door andere hetero's is bedacht? Toevallig ken ik een paar mensen in het CGKR en de man die werkt rond het thema holebi is hetero...

Elke campagne heeft een doel en een doelpubliek. Het is echter moeilijk te verhinderen dat personen die niet tot uw doelpubliek behoren in contact komen met de campagne.
Er loopt al jaren een campagne van Child Focus tegen kindermisbruik (in het buitenland), met een ondertussen redelijk bekend beeld van personen met een oogkleppen op. Wil dat zeggen dat iedereen die die affiche ziet een kindermisbruiker is of zijn ogen er voor sluit? Neen, het doel is enkel sensibilisering ("wees niet blind voor kindermisbruik").
Het idee achter de campagne "vuile hetero" is inderdaad confronterend: niemand wordt graag beledigd, zeker niet omwille van iets waar hij / zij niets kan om doen en die hem / haar raakt in het diepst van zijn / haar persoonlijkheid. Door deze leuze wil men - volgens mij - mensen tot besef laten komen dat "vuile homo" even onaanvaardbaar is als "vuile hetero". En dat besef zal sneller komen als je de mensen wakker schudt door ze zelf aan den lijve te laten ondervinden van wat ze zelf aan anderen aan doen. Een softe campagne in de zin van "holebi's beledigen is eigenlijk niet zo sympathiek" zal nauwelijks effect hebben.

Jij wordt niet graag beledigd, dus ga je ook geen anderen beledigen, dat is heel fijn... Jij behoort dan ook niet tot het doelpubliek van de campagne. Wel degenen die nu nog steeds holebi's beledigen (komt vaker voor dan je denkt, als je het niet gelooft moet je maar eens als man hand in hand lopen met een andere man in een drukke winkelstraat).

Het belangrijkste is dat het debat gevoerd wordt. Als de samenleving nu op schrikt en reageert met "heleba, iemand beledigen omdat hij hetero is kan helemaal niet!" dan zal het besef dat iemand beledigen omdat hij holebi is al even ontoelaat is sneller komen...

Laatst gewijzigd door Fozzie : 18 mei 2006 om 00:30.
Oud 18 mei 2006, 00:30   #91
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
eerlijk gezegd hoor ik zelden in mijn omtrek agressief te keer gaan tegen homos...van tijd tot tijd begint er wel eens de éne of de andere met een flauw grapje , dat dan meestal met wat neerbuigend gelach, of geglimlach onthaald word, maar de meesten laat het blijkbaar koud...dat zogenaamd vervolgen van homos heb ik nog nooit meegemaakt?....daar ligt behoorlijk wat paranoïa in , dunkt me.Veel blabla voor niet veel... zageventen...deze campagne maakt jullie weer een beetje on-populairder.Denk je nu echt dat de mensen niet beter te doen hebben als zich door jullie te laten uitscheiten? Zelfs al zou het ironisch bedoeld zijn?
Als de jeugd zulke scheldwoorden meer gebruikt als vroeger, is het mischien omdat de Olébis vandaag méér zagen als vroeger?
Oud 18 mei 2006, 00:37   #92
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
eerlijk gezegd hoor ik zelden in mijn omtrek agressief te keer gaan tegen homos...van tijd tot tijd begint er wel eens de éne of de andere met een flauw grapje , dat dan meestal met wat neerbuigend gelach, of geglimlach onthaald word, maar de meesten laat het blijkbaar koud...dat zogenaamd vervolgen van homos heb ik nog nooit meegemaakt?....daar ligt behoorlijk wat paranoïa in , dunkt me.Veel blabla voor niet veel... zageventen...deze campagne maakt jullie weer een beetje on-populairder.Denk je nu echt dat de mensen niet beter te doen hebben als zich door jullie te laten uitscheiten? Zelfs al zou het ironisch bedoeld zijn?
Als de jeugd zulke scheldwoorden meer gebruikt als vroeger, is het mischien omdat de Olébis vandaag méér zagen als vroeger?
Dus dat holebi's uitgescholden worden is hun eigen schuld? Waarover "zagen" holebi's dan wel? Is op komen voor gelijke rechten "zagen"? Dan was op komen voor vrouwenstemrecht of het algemeen enkelvoudig stemrecht ook "zagen"...

Bij pestgedrag (zoals uit schelden) is de pester de schuldige en moet de pester aangepakt worden, niet het slachtoffer.

Het uit schelden van holebi's is gelukkig minder dan vroeger, maar probeer maar eens als man hand in hand te lopen met een andere man... Je zal nog steeds af en toe "vuil janet" naar je kop geslingerd krijgen (in de ene buurt al eens meer dan in een andere buurt). Het is niet omdat jij er niets van merkt (omdat je er ook geen slachtoffer van kan zijn) dat het niet bestaat...
Oud 18 mei 2006, 00:38   #93
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Waar kunnen we klacht neerleggen tegen deze haatcampagne?
Ik voel me bedreigd...
Ik ga binnenkort bij het centrum voor gelijke kansen een klacht neerleggen omdat ik niet gediscrimineerd wordt.

Iedereen heeft tegenwoordig te maken met discriminatie. Ik niet.

Dat betekent dat ik geen gelijke kans heb om een klacht in te dienen bij het CGKR.

En dus ga ik een klacht indienen.
Oud 18 mei 2006, 00:41   #94
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik ga binnenkort bij het centrum voor gelijke kansen een klacht neerleggen omdat ik niet gediscrimineerd wordt.

Iedereen heeft tegenwoordig te maken met discriminatie. Ik niet.

Dat betekent dat ik geen gelijke kans heb om een klacht in te dienen bij het CGKR.

En dus ga ik een klacht indienen.
Je voelt je gediscrimineert omdat je niet gediscrimineert wordt? En tegen wie ga je dan klacht in dienen? Tegen iedereen die je weigert te discrimineren?
Oud 18 mei 2006, 01:00   #95
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Je voelt je gediscrimineert omdat je niet gediscrimineert wordt? En tegen wie ga je dan klacht in dienen? Tegen iedereen die je weigert te discrimineren?

Kan je financiële schadevergoeding verkrijgen als je gediskrimineerd word? Want dan wil ik ook het recht om gediskrimineerd te worden verkrijgen?Als men mij voor "vuile hetero " uitscheld kwetst dat mijn gevoeligheid, ik verlies er de slaap, en de eetlust bij, dan ben ik moe, en futloos, verlies mijn job...enz.Tegen wie , welke verantwoordelijke, en bij wie, kan ik klacht indienen?
Langs hier de euros!! Dat de kassa rinkelt...
Oud 18 mei 2006, 05:42   #96
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Maar ben jij nu echt zo dom dat je niet ziet in welke context je deze campagne moet zien?

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezes!
Ik weet in welke context de campagne gevoerd wordt: Holebi's worden beledigd, dus gaan ze anderen beledigen zodat die anderen beseffen hoe dat voelt. Waarschijnlijk in de hoop dat die anderen gaan zeggen: "Dergelijke beledigingen zijn niet prettig, laten wij dan ook maar stoppen de holebi's te beledigen."

Maar omdat ik besef in welke context ik die campagne moet zien, wil dat nog niet zeggen dat ik ermee akkoord moet gaan.
Achter een campagne die gericht is tegen het uitmaken van holebi's enkel en alleen omdat ze holebi zijn, kan ik volledig achterstaan.

De postkaart die nu verspreid worden, zijn echter een belediging voor hetero's en ik vind het beledigen van anderen (om welke reden dan ook) fout. Indien men postklaarten zou verspreiden met daarop "Vulile holebi" zou ik dat ook verkeerd vinden.
Oud 18 mei 2006, 06:00   #97
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
heb jij al een pamflet gelezen? mss wordt het daar uitgelegd? neen, weer op voorhand gaan stigmatiseren
Op de voorkant staat er enkel de slogan "Vuile hetero" en in zeer kleine letters: 17 mei 2006: nationale dag ter betsrijding van homofobie.

Volgens het discussieforum van Wel Jong, Niet Herero staat er op de achterkant enkele zinnen met informatie voor holebi's, maar geen voor hetero's bestemde uitleg over de campagne.

Volgens Dirk de Meirleir van het CGKR: "Dit is een campagne voor holebi's. We vragen hen contact op te nemen met ons meldpunt wanneer ze te maken krijgen met discriminatie."

Als de campagne bedoeld is voor holebi's en niet voor hetero's is de slogan wel heel erg echt slecht gekozen.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 18 mei 2006 om 06:08.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 06:53   #98
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Blijkbaar hebben mijn hetero-collega's op het werk (een magazijn) meer gevoel voor humor én verstand. Die begrepen wel onmiddellijk dat het ironisch bedoeld was (en niet als echte belediging)
dat zeiden de nazi's in de jaren 30 ook. De antisemitische hetze was in feite zeer komisch bedoeld.

Moeten we dan dat ook in de context van de Holocaust (de moord op ZES MILLIOEN JODEN) zien ?

Of zijn we niet zo consequent ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 07:23   #99
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
dat zeiden de nazi's in de jaren 30 ook. De antisemitische hetze was in feite zeer komisch bedoeld.

Moeten we dan dat ook in de context van de Holocaust (de moord op ZES MILLIOEN JODEN) zien ?

Of zijn we niet zo consequent ?
roepen de holebi's dan op tot de massale deportatie en eliminatie van hetero's? Hebben holebi's een draaiboek opgesteld om de Endlösung van alle hetero's in goede banen te leiden?

Serieus blijven eh makker...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 07:40   #100
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie de campagne "vuile hetero" als beledigend ervaart heeft het niet goed begrepen en heeft op zijn minst even lange tenen als wat ze holebi's (vaak) verwijten...
Vooreerst: Ik ben hetero en voel me alleszins beledigd door deze campagne.

Waar het mij om gaat is dat als iemand roept "Vuile homo" hij/zij een racist is. Bon als de wet dit zo bepaald, goed voor mij, maar dan moet iemand die roept "Vuile hetero" ook als racist aanzien worden.

Waarom hebben de Homo/lesbo/bi het 'Recht' te 'Eisen' dat zij niet beledigd mogen worden en hebben zij het recht dit wel te doen naar de hetero's? Zoals hierboven reeds geschreven: 2 maten 2 gewichten...
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be