Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2006, 22:34   #81
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik heb ZELFS (tot extreem-)LINKSE, technisch perfecte warmtepomp-bouwers op oude automotoren ten behoeve van woningkrakers en alternatief/veganistisch/makrobiotiese techneuten ontmoet die ondanks hun groeps-typische geitewollen sokken deze realiteiten terdege onderkennen. Tellen is iets anders dan wensdromen en WAARHEID is MEETBAAR.
Ge moet niet luisteren naar wiet smorende hobbyisten. Hybride wagens zijn volop aan het opkomen. Alle autoproducenten werken eraan, de Japanners achterna. En waterstofcellen zijn de volgende stap.

Citaat:
Subsidies en belasting-kortingen VERVALSEN je "prijsplaatje".
Tja... speculatie, Opec-kartelvorming, zelfs de zogenaamde vrije markt vervalst de prijs. Als China veel ijzer nodig heeft voor een gigantische dam, dan stijgt de productieprijs van ijskasten. Wanneer is een prijs eigenlijk niet vervalst ? Het enige dat telt is hetgeen de consument betaalt, met of zonder subsidies en belastingkortingen.
Oud 17 juni 2006, 23:45   #82
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Ge moet niet luisteren naar wiet smorende hobbyisten. Hybride wagens zijn volop aan het opkomen. Alle autoproducenten werken eraan, de Japanners achterna. En waterstofcellen zijn de volgende stap.
Ik heb het over vakmensen, van welke signatuur ook en hun bouwsels waren technisch verantwoord. Nee, geen daarvan zag ik met wiet bezig en opvallend veel van hen rookten zelfs helemaal niet.
Die "hybride-auto's" bevatten louter combinaties van reeds elders gangbare en beproefde technieken en misschien komt er een duurzaam winstpuntje uit deze prestige-serie(s) tevoorschijn maar voorlopig leggen zij zoveel méér kilogrammen op de weg dat ze onder de gangbare wegenbelastingstarieven maar in weinig landen economisch aantrekkelijk kunnen worden.
Voor DIT doel zal waterstof het niet grootschalig halen, het opslag/opsluit-probleem is te groot en te massaal/massief.
Wel zal de aanwending van waterstof in stationaire, productie- en verbruiksgekoppelde installaties vermoedelijk rendabel worden.

Citaat:
Tja... speculatie, Opec-kartelvorming, zelfs de zogenaamde vrije markt vervalst de prijs. Als China veel ijzer nodig heeft voor een gigantische dam, dan stijgt de productieprijs van ijskasten. Wanneer is een prijs eigenlijk niet vervalst ? Het enige dat telt is hetgeen de consument betaalt, met of zonder subsidies en belastingkortingen.
Productieprijs-ontkenning. Je vergelijkt appelen met peren.
Oud 19 juni 2006, 05:53   #83
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht

Zeer goed. Nu nog de mensen massaal laten overstappen en
1 de Europese landbouw is weer rendabel en gaat sinds lang weer hand in hand met andere sectoren (hoger verbruik).
2 Europa schudt de afhankelijkheid van petroleum van zich af
Het begin van het einde van olie is begonnen.
Goeie zaak!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 05:58   #84
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor DIT doel zal waterstof het niet grootschalig halen, het opslag/opsluit-probleem is te groot en te massaal/massief.
Wel zal de aanwending van waterstof in stationaire, productie- en verbruiksgekoppelde installaties vermoedelijk rendabel worden.

Productieprijs-ontkenning. Je vergelijkt appelen met peren.
Dit kun jij onmogelijk nu al weten. Het is niet voor niets dat alle grote autobouwers er masaal geld in pompen om te ontwikkelen. Ook moet je kijken hoe de techniek in een kleine 2 jaar is vooruit gegaan. Het opslag probleem wat jij aanhaalt was 2 jaar geleden een probleem, ga eens kijken hoever ze er mee staan. Iets te vroeg om te zeggen dat waterstof het niet gaat halen. Als het blijft vooruitgaan zoals nu is het wel degelijk de olie die het niet gaat halen.
Oud 19 juni 2006, 10:21   #85
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dit kun jij onmogelijk nu al weten. Het is niet voor niets dat alle grote autobouwers er masaal geld in pompen om te ontwikkelen. Ook moet je kijken hoe de techniek in een kleine 2 jaar is vooruit gegaan. Het opslag probleem wat jij aanhaalt was 2 jaar geleden een probleem, ga eens kijken hoever ze er mee staan. Iets te vroeg om te zeggen dat waterstof het niet gaat halen. Als het blijft vooruitgaan zoals nu is het wel degelijk de olie die het niet gaat halen.
Er rijdt al jaaaaaaaaaaren een autobus in A'dam op H
(nooit opgevangen dat het project ooit stopgezet zou zijn)
in Rusland is zowat al evenlang een vrachtvliegtuig die erop vliegt,
dit zijn nu de eerste 2 projecten die me te binnen schieten.

Niet haalbaar is dus in elk geval een fabeltje.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 13:48   #86
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Er rijdt al jaaaaaaaaaaren een autobus in A'dam op H
(nooit opgevangen dat het project ooit stopgezet zou zijn)
in Rusland is zowat al evenlang een vrachtvliegtuig die erop vliegt,
dit zijn nu de eerste 2 projecten die me te binnen schieten.

Niet haalbaar is dus in elk geval een fabeltje.
Ja, kunst; prestige-objecten van belastinggeld..

Even de kostenplaatjes (commerciële, niet de politieke) afwachten; die komen binnen een jaar of 30 echt wel aan het licht. Ook: daartegenaan de werkelijk gefunctioneerde uren / percentages van inzettijd ("tanken" vind ik niet mogen tellen als "functioneren") en de afgelegde kilometers alsmede getransporteerde tonnages en aantal personen.
Oud 19 juni 2006, 16:31   #87
Rosse_Kelt
Vreemdeling

Rosse_Kelt's schermafbeelding

Standaard

Altijd leuk om een aantal links te posten
http://www.gvb.nl/overgvb/projecten/...tofcelbus.html
specifiek over de branstofcelbus in nederland: rijdt 200km op 5kg waterstof (of 200 liter)
maar leuker is :
http://www.waterstof.info/

wie komt er mee karten op waterstof?
als het nog teveel zou lekken denk ik niet dat men dit allemaal toepast (explosiegevaar is immers te groot)
prijs die je betaalt voor een beter milieu is natuurlijk altijd hoog: maar wie kon zich destijds een auto aanschaffen? massaproductie van de wagens en efficiente productie van waterstof (uit kernenergie bij voorkeur fusie: hé heeft er nog niemand daar een topic over gestart? of andere projecten(zie waterstof.info)) zie ik die prijs op termijn wel evolueren naar de prijs voor een auto op benzine.
Of ligt dat aan mijn optimistisch karakter
Rosse_Kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 17:22   #88
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, kunst; prestige-objecten van belastinggeld..

Even de kostenplaatjes (commerciële, niet de politieke) afwachten; die komen binnen een jaar of 30 echt wel aan het licht. Ook: daartegenaan de werkelijk gefunctioneerde uren / percentages van inzettijd ("tanken" vind ik niet mogen tellen als "functioneren") en de afgelegde kilometers alsmede getransporteerde tonnages en aantal personen.
Prestige? Kijken naar een betere en zuivere toekomst ja.

Het begin is altijd duur, voor alle soorten producten die er zijn geweest. Waarom zou het nu anders zijn? Hoe meer alternatieven er komen voor olie, des te beter, of het nu duur is in het begin of niet, of er wat problemen zijn in het begin of niet, t'is altijd beter dan deze vuile lucht waar men met Kyoto toch geen stap vooruit mee geraakt.
Oud 19 juni 2006, 18:05   #89
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Prestige? Kijken naar een betere en zuivere toekomst ja.

Het begin is altijd duur, voor alle soorten producten die er zijn geweest. Waarom zou het nu anders zijn? Hoe meer alternatieven er komen voor olie, des te beter, of het nu duur is in het begin of niet, of er wat problemen zijn in het begin of niet, t'is altijd beter dan deze vuile lucht waar men met Kyoto toch geen stap vooruit mee geraakt.
Ik bedoel: duurzaam duur.
Oud 19 juni 2006, 18:42   #90
Rosse_Kelt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik bedoel: duurzaam duur.
verklaar je nader
Oud 19 juni 2006, 18:57   #91
willem1940NLD

Standaard

De totale installatie wordt te groot èn te zwaar voor kleingebruik; 4-persoons auto buiten alle proporties, 80-persoons eerder voor de hand liggend.

Alle extra voorzieningen voor de opslag van waterstof (dat normaal niet bewaarbaar is want moleculen zo klein dat geen tankwand ze tegenhoudt, hoogstens vertraagt) zijn groot/zwaar/duur en vreten zelf energie.
"Tanken" duurt een etmaal ofzo, om misschien 200km te kunnen rijden.

Mooi spul, waterstof, voor een stationaire installatie / fabriek die waterstof produceert èn meteen verbruikt voordat de verliezen toeslaan, maar NIET mijn brommobieltje.

Die fabriek waaraan ik denk zou misschien tevens (eindelijk) ook fotosynthese kunnen copiëren (of vervangen door iets snellers) en dan de boel omzetten in allerlei gewenste stoffen, van motorbrandstof tot volwaardige voedingsmiddelen (zoals planten dat kunnen) en dan bovendien ook nog eens (als OPNEEMBAAR B12 lukken zou, want dat kunnen planten niet) 100% geschikt voor de toch al zo gediscrimineerde Veganisten.

willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 19:06   #92
Rosse_Kelt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mooi spul, waterstof, voor een stationaire installatie / fabriek die waterstof produceert èn meteen verbruikt voordat de verliezen toeslaan, maar NIET mijn brommobieltje
http://www.formulazero.biz ->media->video's
die mogelijkheid is stilaan op komst...
is natuurlijk prototype en je moet waarschijnlijk ook geen 110km/u met je brommertje gaan rijden maar het bestaat (jong en naïef misschien de student, maar wel broodnodig )
Oud 19 juni 2006, 22:07   #93
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rosse_Kelt Bekijk bericht
http://www.formulazero.biz ->media->video's
die mogelijkheid is stilaan op komst...
is natuurlijk prototype en je moet waarschijnlijk ook geen 110km/u met je brommertje gaan rijden maar het bestaat (jong en naïef misschien de student, maar wel broodnodig )
Er staat geen gewicht bij, actieradius, "tank" tijd.
Misschien bestaat dat ding alleen in Photoshop of aanverwante progs, dat wordt nogal eens vertoond.

Ik hoef geen 110 maar rijd geen "brommertje" meer; inplaats daarvan comfortabel onder dak in een twindiesel 45km/u voertuigje, met plaats voor 2 personen, kachel en radio aan boord, forse bagage-ruimte.
Drooggewicht (wettelijk) 350kg.
Wettelijk toegelaten totaalgewicht op de weg, inclusief personen: 650kg.
Brandstoftank 18 liter, verbruik 1:20-1:25.

Geef eens wat tegen-specificaties.
Oud 19 juni 2006, 22:13   #94
willem1940NLD

Standaard

Ik heb wat verder gekeken; bij de brandstoftank staat niet hoelang-ie ongebruikt vol blijft (ik vermoed: minder dan 3 dagen). Bovendien rijdt het ding maar enige minuten op een "volle tank".

GEEN van de oude bekende problemen lijkt dus opgelost en aan dit ding heb je niets voor wegverkeer.
Oud 19 juni 2006, 22:50   #95
willem1940NLD

Standaard

Vandaag een niet onaardig forum over energie enzo gevonden:

http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?board=26.0
Oud 20 juni 2006, 05:56   #96
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb wat verder gekeken; bij de brandstoftank staat niet hoelang-ie ongebruikt vol blijft (ik vermoed: minder dan 3 dagen). Bovendien rijdt het ding maar enige minuten op een "volle tank".

GEEN van de oude bekende problemen lijkt dus opgelost en aan dit ding heb je niets voor wegverkeer.
Waarom vermoed je 3 dagen?
Oud 20 juni 2006, 12:15   #97
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Waarom vermoed je 3 dagen?
Lees goed: (ik vermoed) MINDER dan 3 dagen; verliezen zijn reeds gaande tijdens het vul-proces. Waterstof bewaar je niet in zomaar een cilindertje, daar zijn veel grotere en meer complexe installaties/materialen bij nodig.

Maar lees vooral alle links die in deze draad van alle kanten zo optimistisch worden aangereikt; vergeet niet daarbij te letten op (voorzover vermeld, want liefst achterwege gelaten of weggemoffeld) zaken zoals: totaalgewicht van vehikel, tank-tijd, opslagtijd van brandstof, actieradius.

Enige verbetering van het rendement zal wellicht te vinden zijn middels overgang tot een lanceringsbeginsel vergelijkbaar met dat van raketten: brandstofproductie èn -verbruik te A voor landing in B. Het gas krijgt dan geen TIJD om te ontwijken en er hoeft bovendien véél minder eigengewicht te worden verplaatst.

Oud 20 juni 2006, 12:29   #98
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht

Zeer goed. Nu nog de mensen massaal laten overstappen en
1 de Europese landbouw is weer rendabel en gaat sinds lang weer hand in hand met andere sectoren (hoger verbruik).
2 Europa schudt de afhankelijkheid van petroleum van zich af
Ik ben gewonnen voor elk initiatief dat ons niet langer afhankelijk maakt van petroleum; hopelijk blijf de kostprijs ook binnen de perken.
Oud 20 juni 2006, 12:34   #99
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik ben gewonnen voor elk initiatief dat ons niet langer afhankelijk maakt van petroleum; hopelijk blijf de kostprijs ook binnen de perken.
Dat heet in de volksmond wel "niet gehinderd door enige kennis van zaken".

Zo kun je ook streven naar een constante en gelijkmatige wereld-temperatuur van pakweg 25 graden celsius en slechts gestuurde regens op plaatsen en momenten waar die nodig zijn, zacht en groeizaam.

Onlangs las ik over een heuse politieke partij in Rusland die ging voor een verhoging van de gemiddelde jaartemperatuur met 15GrC.

8)
Oud 20 juni 2006, 12:41   #100
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ach in Nederland heb je ook al die pedofielenpartij. Zot zijn doet geen zeer meer tegenwoordig.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be