![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Op voorwaarde dat we dan ook eindelijk een gesprek starten over het nut van de staatshervormingen en het herstel van het unitaire België, zoals het past in een echte democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jep.
Zie ook wat Suy (nochtans een secessionist!) erover schrijft in zijn artikel aangaande een eventuele internationale erkenning van een afgesplitst Vlaanderen. Huiswerk nog lang niet gemaakt! (Op de webstek van Der Feind: www.secessie.nu )
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Saai niet, maar een afleiding van de echte problemen in België.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Schepen
|
![]() Allee, er zijn er weer een paar mensen gerustgesteld...
ze "werken" er al 40 jaar op, en nu ineen keer.... we'll see Wie gaat er allemaal mee beslissen en werken aan die "splitsing"? Of gaan ze nog een commissie'ke of 5-6 oprichten om dat te onderzoeken, zodat ze nog wa vriendjes een jobke kunnen geven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bloody good speech, old chap!
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhofstad verstaat toch enkel NON.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Hallo, hallo? Er is hier een belangrijke symbolische grens overschreden, meer niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() versta mij niet verkeerd, ik ben blij met de inoverwegingneming, maar volgens mij maakt het VB hier tevens een taktische fout ... deze voorbereiding én de mogelijke beslissing hoort in het Vlaams Parlement thuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() binnen Belgie is de geweststatus voor Brussel onaanvaardbaar; omdat dat het Vlaams gewest minoriseert tegenover twee andere gewesten ... binnen een onafhankelijk Vlaanderen is dit geen enkel probleem meer, Vlaanderen mag voor mijn part zoveel mogelijk decentraliseren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
allez dan den uitleg.. Het is vooral een kwestie van de andere Vlaamse partijen om het achterste van hun tong te moeten laten zien. Weet ge het zou het VB denk ik niet slecht uitkomen als zij de verkiezingen kunnen intrekken met de boodschap : zie je wel WIJ (VB dus) zijn de ENIGE die resoluut voor de Vlamingen opkomen in dit land. Het VB is weer bezig met langere termijn politiek... en zoals al eerder gezegd en later is uitgekomen door de feiten : ze zijn hun tegenstanders gewoonlijk enkele jaren vooruit.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() en inderdaad het zal het Vlaams parlement moeten zijn dat de onafhankelijkheid uitroept als blijkt dat er geen federale regering meer kan gemaakt worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Lijkt me een storm in een waterglas.
Mijn voorspelling: -Ze dronken een glas -Ze maakten en plas -Alles bleef zoals het was. Redenen: Een debat betekent nog geen wetvoorstel, laat staan een stemming. Een debat hoeft niet noodzakelijk naar splitsing te leiden: die roep je uit als je gelooft dat jijzelf en voldoende van je electoraat er belang bij heeft. Geen enkele politicus heeft er belang bij, zelfs niet de meest flamingantische ongeacht zijn bestuursniveau. Goodmorning Belgium. ![]()
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |