![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) zoals nu, per gemeenschap/gewest 2) één ministerie voor België (federaal of unitair, in dit kader maakt dat weinig verschil) Beide zijn verdedigbaar voor onderwijs, alhoewel ik denk aan de federale bevoegdheid de voorkeur te geven. Maar beide kunnen. Voor cultuur/sport niet, daar ben ik voorstander van een federaal ministerie. Dat is niet of minder taalgebonden.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 6 juni 2006 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cultuur niet taalgebonden??
Dat is eentje om in te kaderen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VRT blijft zelfs VRT tot het heelal vergaat! Want Vlaanderen is een opportuniteit.
![]()
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Neen, omdat er veel techniek mee gemoeid is.
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit bij een refederalisering plots utopisch correct en respectvol zal verlopen. Trouwens, Vlaanderen heeft zéér goed en hoogstaand onderwijs. Wallonië heeft dit niet. Bij refederalisering zal naast het respect, ook de kwaliteit verdwijnen. Vlaanderen heeft niet de minste behoefte of noodzaak om in kwaliteit in te boeten. Daar is Vlaanderen net niet mee gediend. Je verdedigt hier stellingen waarbij Vlaanderen achteruit zal boeren. Elke doorsnee Vlaming zal onmiddelijk inzien dat dit niet kan. Vlaanderen wil vooruit, niet achteruit ! En waarom wil jij dit verhinderen ? Alleen om België terug één te maken ? BC, open je ogen, de toekomst van Vlaanderen ligt niet in België. Hoe meer ik jouw idiote stellingen hoor (die je trouwens nooit argumenteert, enkel repetitief neerschrijft), hoe meer en verder ik overtuigd word dat ik als doorsnee Vlaming inzie dat jouw oh zo aanbeden België nooit realiteit mag worden. Want dit zou enkel (weeral) desastreus zijn voor Vlaanderen. Heb jij dan niet het beste voor met je land ? Ik wel hoor. Ik wil de klok in niet terugdraaien, jij wel...
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neen, cultuur is taalgebonden, en daar hoeft niks van terug naar België te vloeien.
![]() |
![]() |
#87 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er iets écht taalgebonden is, is het wel op de allereerste plaats wel de cultuur. Trouwens je zei het daar net toch ook : Citaat:
en nu ontken je het weer. Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() Wat zijn we weer kortzichtig, Vlaanderen heeft meer cultuur als dat,en iedereen weet juist wat u hier mee bedoelt. Bah.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ooit gehoord van parodie? In dit geval van Black Cat en uw partijslaafje Patriot! Nu weet ik dat zelfs u met hun lacht...