Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2006, 15:57   #81
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Onze hooggeachte professor Coolsaet (al zijn studenten houden van zijn snor 8) ) heeft nooit beweerd dat zarqawi, Bin Laden of Al Qaeda niet bestaat. Wat hij wel schrijft in zijn boek "de mythe Al Qaeda" is dat ten eerste de terroristische dreiging zwaar wordt overdreven en in feite niet hoger is dan in de jaren '70-'80, en ten tweede dat Al Qaeda als georganiseerd netwerk, met Bin laden aan de top van de piramide, niet bestaat. De figuur van Osama is door de VS om propagandaredenen naar voor geschoven, net als Zarqawi trouwens. Deze naam haalt voor het eerst de wereldpers wanneer de Bush-administratie beweert dat er een link is tussen Irak en Al Qaeda. Als bewijs halen ze Zarqawi aan, die zich in Irak bevindt op dat moment (najaar 2002). Wat ze reniet bijvertellen is dat Zarqawi in Noord-Irak zat, het Koerdische deel dat de facto autonoom was door de No-fly-zone sinds de Golfoorlog van '91. Het stukje Koerdistan waar Zarqawi zich bevond werd gecontroleerd door de islamistische Al Ansar-beweging.
Wow, iemand die geïnformeerd is.
Eerder een uitzondering.
Ik kan je alleen maar bijtreden, vooral over Coolsaet zijn snor, we do love him.

Een paar maanden geleden heb ik ook Robert Fisk live horen twijfelen aan het al dan niet in leven zijn van Al-Zarqawi
om verschillende redenen.
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 16:24   #82
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onze hooggeachte professor Coolsaet (al zijn studenten houden van zijn snor 8) ) heeft nooit beweerd dat zarqawi, Bin Laden of Al Qaeda niet bestaat. Wat hij wel schrijft in zijn boek "de mythe Al Qaeda" is dat ten eerste de terroristische dreiging zwaar wordt overdreven en in feite niet hoger is dan in de jaren '70-'80, en ten tweede dat Al Qaeda als georganiseerd netwerk, met Bin laden aan de top van de piramide, niet bestaat. De figuur van Osama is door de VS om propagandaredenen naar voor geschoven, net als Zarqawi trouwens.
Sorry maar hier moet ik even twijfelen aan de capaciteiten van de heer Coolsaet. Mijns inziens heeft Bin Laden zichzelf naar voorgeschoven. Ik weet niet of jij het je herrinerd, maar er werd in 2001 een aanslag gepleegd door die man. Misschien heeft dat geholpen om van hem een vooraanstaande figuur te maken? Enfin, ik zeg zo maar iets.

Wat Zarkawi betreft klinkt de thesis van de professor een stuk geloofwaardiger, maar ook al hebben de Amerikanen aanvankelijk de rol van die man sterk overdreven, toch is het zo dat hijzelf die gemaakte reputatie heeft waargemaakt door zijn spectaculaire aanslagen en barbaarse video's.

Citaat:
Deze naam haalt voor het eerst de wereldpers wanneer de Bush-administratie beweert dat er een link is tussen Irak en Al Qaeda. Als bewijs halen ze Zarqawi aan, die zich in Irak bevindt op dat moment (najaar 2002). Wat ze reniet bijvertellen is dat Zarqawi in Noord-Irak zat, het Koerdische deel dat de facto autonoom was door de No-fly-zone sinds de Golfoorlog van '91. Het stukje Koerdistan waar Zarqawi zich bevond werd gecontroleerd door de islamistische Al Ansar-beweging.
Wat je daar zegt is al jaren bekend. Ik heb het gelezen in Time magazine. Prof Coolsaet moet niet doen alsof dat verborgen informatie is. De Amerikanen hebben niet op hem gewacht om die zaken te onderzoeken hé. Het is trouwens zo dat zelfs prof Coolaset een beroep moet doen op ... Amerikaanse bronnen. In dit geval waarschijnlijk het verslag van de onderzoeks commissie over 9/11. Iedereen kan dat document downloaden.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 16:47   #83
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Sorry maar hier moet ik even twijfelen aan de capaciteiten van de heer Coolsaet. Mijns inziens heeft Bin Laden zichzelf naar voorgeschoven. Ik weet niet of jij het je herrinerd, maar er werd in 2001 een aanslag gepleegd door die man. Misschien heeft dat geholpen om van hem een vooraanstaande figuur te maken? Enfin, ik zeg zo maar iets.

Wat Zarkawi betreft klinkt de thesis van de professor een stuk geloofwaardiger, maar ook al hebben de Amerikanen aanvankelijk de rol van die man sterk overdreven, toch is het zo dat hijzelf die gemaakte reputatie heeft waargemaakt door zijn spectaculaire aanslagen en barbaarse video's.

Wat je daar zegt is al jaren bekend. Ik heb het gelezen in Time magazine. Prof Coolsaet moet niet doen alsof dat verborgen informatie is. De Amerikanen hebben niet op hem gewacht om die zaken te onderzoeken hé. Het is trouwens zo dat zelfs prof Coolaset een beroep moet doen op ... Amerikaanse bronnen. In dit geval waarschijnlijk het verslag van de onderzoeks commissie over 9/11. Iedereen kan dat document downloaden.
Ik weet wel dat dit al jaren bekend is. Ik heb trouwens ook nooit beweerd dat Coolsaet dit persoonlijk heeft ontdekt. Mijn ironie is sommigen ontgaan. Ik heb de twee voornaamste stellingen van zijn nogal dun boekje samengevat in de eerste twee zinnen. De informatie over Zarqawi heb ik herhaald omdat het ter gelegenheid van zijn dood geen kwaad kan om de lezers van dit forum te herinneren aan Zarqawi's schuchtere eerste stapjes op de rode loper van de wereldmedia.
Verder ben ik me ervan bewust dat Bin Laden zijn faam voornamelijk te danken heeft aan 11/09. Maar het valt moeilijk te ontkennen dat de Bush-administratie doelbewust het persoonlijke vijandsbeeld hebben opgeklopt voor politieke redenen. Herinner u de "Wanted: dead or alive"-posters in onvervalste wildweststijl.
Oud 9 juni 2006, 16:50   #84
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar het valt moeilijk te ontkennen dat de Bush-administratie doelbewust het persoonlijke vijandsbeeld hebben opgeklopt voor politieke redenen. Herinner u de "Wanted: dead or alive"-posters in onvervalste wildweststijl.
Ik ontken dat niet .... maar is dat niet een beetje normaal, rekening houdend met 9/11? Wie zou dat niet doen? Bush *is* een politicus. Kijk wat Verhofstadt deed met die moorden in A'pen.

Laatst gewijzigd door Kaal : 9 juni 2006 om 16:51.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2006, 17:15   #85
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik ontken dat niet .... maar is dat niet een beetje normaal, rekening houdend met 9/11? Wie zou dat niet doen? Bush *is* een politicus. Kijk wat Verhofstadt deed met die moorden in A'pen.
Ik ben blij dat je dit inziet. Maar wat heeft Verhofstadt in vredesnaam te maken met Haditha? Er moet toch een andere manier van debat mogelijk zijn, waarbij niet voortdurend wordt gereageerd met "maar den dezen doet dat ook".
Trouwens, het gaat er niet om of de zet van Bush normaal is voor een politicus, maar of ze effectief is in de strijd tegen het terrorisme. En dat is duidelijk niet het geval, het tot een icoon maken van Osama is misschien handig voor binnenlands gebruik, maar versterkt jammer genoeg de populariteit van het radicaal islamisme. Het kan misschien vreemd zijn voor een "linkiewinkie", maar ik wens de VS (hoezeer ik hun politiek ook verafschuw) geen nederlaag toe in de strijd tegen Bin laden en zijn sympathisanten.
Oud 9 juni 2006, 17:21   #86
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Sorry, ik was eventjes in de war, Haditha wordt ergens anders besproken . Maar mijn stelling blijft geldig.
Oud 9 juni 2006, 17:52   #87
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Onze hooggeachte professor Coolsaet (al zijn studenten houden van zijn snor 8) ) heeft nooit beweerd dat zarqawi, Bin Laden of Al Qaeda niet bestaat. Wat hij wel schrijft in zijn boek "de mythe Al Qaeda" is dat ten eerste de terroristische dreiging zwaar wordt overdreven en in feite niet hoger is dan in de jaren '70-'80, en ten tweede dat Al Qaeda als georganiseerd netwerk, met Bin laden aan de top van de piramide, niet bestaat. De figuur van Osama is door de VS om propagandaredenen naar voor geschoven, net als Zarqawi trouwens. Deze naam haalt voor het eerst de wereldpers wanneer de Bush-administratie beweert dat er een link is tussen Irak en Al Qaeda. Als bewijs halen ze Zarqawi aan, die zich in Irak bevindt op dat moment (najaar 2002). Wat ze reniet bijvertellen is dat Zarqawi in Noord-Irak zat, het Koerdische deel dat de facto autonoom was door de No-fly-zone sinds de Golfoorlog van '91. Het stukje Koerdistan waar Zarqawi zich bevond werd gecontroleerd door de islamistische Al Ansar-beweging.
Eerst en vooral heb ik het boek niet gelezen, dus ik weet niet met zekerheid of het klopt dat Coolsaet beweert dat de dreiging niet groter is dan in de jaren 70-80, maar ik ben het in elk geval er niet mee eens. De dreiging is heden ten dage wel vele malen groter, voornamelijk omdat er in de jaren 70 en 80 amper werd gevochten tegen wat men gemeenzaam als de 'Far Enemy' beschouwd, met name in de eerste plaats de VS en daarnaast ook andere Westerse regimes die verantwoordelijk worden geacht voor de 'status-quo' in het Midden Oosten. Evenmin ga ik akkoord met zijn inschatting dat AQ als georganiseerd systeem/organisatie niet langer bestaat of, erger nog, nooit bestaan zou hebben. Dat stemt niet overeen met de werkelijkheid. Ik twijfel er evenwel aan of Coolsaet beweert dat AQ nooit bestaan heeft als organisatie, maar, en daar kan ik hem ten dele volgen, wel is het zo dat alles wat vandaag de dag AQ genoemd wordt, niet ook effectief AQ is. Zarqawi bijvoorbeeld was in 2002 geen AQ en is het pas effectief in 2004 geworden, en dan nog met zekere reserves. Al Ansar is trouwens in 2002, september als ik me niet vergis, gesticht, en wel met behulp en in samenspraak met Zarqawi. Voordien was het Jund-al Islam die in Koerdistan de dienst uitmaakte. Zarqawi was evenwel geen grijze muis voor de inval van de Amerikanen in Irak. Hij was op dat ogenblik al een van de bekendste terroristen uit Jordanië, had in Afghanistan (Herat meerbepaald) een kamp geleid, met toestemming van Bin Laden, en had er een ijzersterke reputatie opgebouwd. Bovendien was hij in het najaar van 2002, voor de oorlog in Irak begonnen was, reeds verantwoordelijk voor de dood van Laurence Fowley, een Amerikaans diplomaat in Amman, Jordanië. Hoewel hij dus voor de wereldpers een kleine garnaal was, was hij dat niet bepaald in de wereld van de internationale Jihad, zelfs al was hij geen officieel lid van AQ
Oud 9 juni 2006, 18:02   #88
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
het tot een icoon maken van Osama is misschien handig voor binnenlands gebruik, maar versterkt jammer genoeg de populariteit van het radicaal islamisme. Het kan misschien vreemd zijn voor een "linkiewinkie", maar ik wens de VS (hoezeer ik hun politiek ook verafschuw) geen nederlaag toe in de strijd tegen Bin laden en zijn sympathisanten.
ik evenmin als links geinspireerd iemand, maar ik denk toch dat Bin Laden zijn populariteit slechts in beperkte mate te danken heeft aan het feit dat Bush hem heeft gedemoniseerd en als 'focal point' heeft gebruikt voor politieke doeleinden. Bin Laden's populariteit bij radicale islamisten is in mijn ogen voornamelijk te danken aan AQ's acties en ideologische duiding, gecombineerd met het feit dat hij er blijft in slagen om uit de handen van het machtigste leger ter wereld te blijven, zelfs na vijf jaar. Het is niet zozeer de VS die Osama groot heeft gemaakt.
Oud 9 juni 2006, 18:14   #89
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
Eerst en vooral heb ik het boek niet gelezen, dus ik weet niet met zekerheid of het klopt dat Coolsaet beweert dat de dreiging niet groter is dan in de jaren 70-80, maar ik ben het in elk geval er niet mee eens. De dreiging is heden ten dage wel vele malen groter, voornamelijk omdat er in de jaren 70 en 80 amper werd gevochten tegen wat men gemeenzaam als de 'Far Enemy' beschouwd, met name in de eerste plaats de VS en daarnaast ook andere Westerse regimes die verantwoordelijk worden geacht voor de 'status-quo' in het Midden Oosten. Evenmin ga ik akkoord met zijn inschatting dat AQ als georganiseerd systeem/organisatie niet langer bestaat of, erger nog, nooit bestaan zou hebben. Dat stemt niet overeen met de werkelijkheid. Ik twijfel er evenwel aan of Coolsaet beweert dat AQ nooit bestaan heeft als organisatie, maar, en daar kan ik hem ten dele volgen, wel is het zo dat alles wat vandaag de dag AQ genoemd wordt, niet ook effectief AQ is. Zarqawi bijvoorbeeld was in 2002 geen AQ en is het pas effectief in 2004 geworden, en dan nog met zekere reserves. Al Ansar is trouwens in 2002, september als ik me niet vergis, gesticht, en wel met behulp en in samenspraak met Zarqawi. Voordien was het Jund-al Islam die in Koerdistan de dienst uitmaakte. Zarqawi was evenwel geen grijze muis voor de inval van de Amerikanen in Irak. Hij was op dat ogenblik al een van de bekendste terroristen uit Jordanië, had in Afghanistan (Herat meerbepaald) een kamp geleid, met toestemming van Bin Laden, en had er een ijzersterke reputatie opgebouwd. Bovendien was hij in het najaar van 2002, voor de oorlog in Irak begonnen was, reeds verantwoordelijk voor de dood van Laurence Fowley, een Amerikaans diplomaat in Amman, Jordanië. Hoewel hij dus voor de wereldpers een kleine garnaal was, was hij dat niet bepaald in de wereld van de internationale Jihad, zelfs al was hij geen officieel lid van AQ
Voor alle duidelijkheid: Coolsaet beweert niet (en ik evenmin) dat Al Qaeda niet bestaat, maar dat het niet bestaat in de vorm van een hiërarchisch gestructureerde organisatie, waar Bin Laden aan de top zou staan en de eindbeslissing zou nemen over alle acties. Dit wil dus zeggen dat AQ meer een symbool is, een mythe, die door allerlei lokale groeperingen als inspiratiebron kan worden aangegrepen.
Het is duidelijk dat je een goed geïnformeerd iemand bent, dus zal je waarschijnlijk wel op de hoogte zijn van het feit dat er ook in de jaren '80 al tegen het westen gericht terrorisme was. Bvb: de aanslag op de Amerikaanse mariniers in Beiroet, de aanslag op het PanAm-vliegtuig boven het Schotse Lockerbie, de vele ontvoeringen in Libanon, o.a. de Belgische PVDA-dokter Jan Cools,... Maar we mogen niet vergeten dat toen, net als nu, de meeste slachtoffers van de terreur zelf moslims waren en zijn. Als we de media-aandacht vergelijken die de slachtoffers van 7/7 in Londen kregen met de paar regeltjes die men de vele Pakistaanse of Iraakse Sjiïetische doden gunt, is het wel duidelijk dat de dreiging voor het westen disproportioneel meer andacht krijgt.
Oud 9 juni 2006, 18:47   #90
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid: Coolsaet beweert niet (en ik evenmin) dat Al Qaeda niet bestaat, maar dat het niet bestaat in de vorm van een hiërarchisch gestructureerde organisatie, waar Bin Laden aan de top zou staan en de eindbeslissing zou nemen over alle acties. Dit wil dus zeggen dat AQ meer een symbool is, een mythe, die door allerlei lokale groeperingen als inspiratiebron kan worden aangegrepen.
Het is duidelijk dat je een goed geïnformeerd iemand bent, dus zal je waarschijnlijk wel op de hoogte zijn van het feit dat er ook in de jaren '80 al tegen het westen gericht terrorisme was. Bvb: de aanslag op de Amerikaanse mariniers in Beiroet, de aanslag op het PanAm-vliegtuig boven het Schotse Lockerbie, de vele ontvoeringen in Libanon, o.a. de Belgische PVDA-dokter Jan Cools,... Maar we mogen niet vergeten dat toen, net als nu, de meeste slachtoffers van de terreur zelf moslims waren en zijn. Als we de media-aandacht vergelijken die de slachtoffers van 7/7 in Londen kregen met de paar regeltjes die men de vele Pakistaanse of Iraakse Sjiïetische doden gunt, is het wel duidelijk dat de dreiging voor het westen disproportioneel meer andacht krijgt.
Volledig akkoord met dat laatste; hoewel er in het Westen weinig of geen aandacht aan wordt besteed is de 'war on terror' in feite in de eerste plaats een oorlog binnen de 'islamitische gemeenschap', met name tussen de radicalen die er een visie als AQ op nahouden en de rest, de gematigden. De gematigde moslims zijn in de eerste plaats het slachtoffer van dit conflict, omdat de 'radicalen' er natuurlijk geen graten inzien om ook hen het hoekje om te leggen. Ik heb niet meteen cijfers, maar het aantal moslims dat in dit conflict al gestorven is, zal het aantal Westerse slachtoffers zonder twijfel doen verbleken.

Zoals je natuurlijk zeer correct aanhaalt waren er in de jaren tachtig en zeventig eveneens serieuze dreigingen en effectieve aanslagen. Het verschil tussen het AQ geinspireerde geweld van nu en de terroristische activiteiten van toen is in de eerste plaats het feit dat soft targets veeleer dan hard targets nu het primaire doelwit zijn geworden, terwijl het er in de jaren tachtig en zeventig, de uitzonderingen zoals Lockerbie niet te na gesproken, voornamelijk om draaide om (staats)symbolen te raken, en men zich aldus meer op 'harde' targets focuste. Als gewone burger had je dus minder 'kans' om in een terroristisch incident betrokken te geraken.

AQ was in mijn ogen wel een hierarchisch gestructureerde organisatie, maar of dat nu nog het geval is durf ik wel betwijfelen. Maar in de tijd van 9/11 was die structuur er wel degelijk, alleen is 80% van die kern uitgeschakeld door de VS. Of de lacunes opgevuld zijn of niet, zou ik niet weten. En ik durf betwijfelen of Coolsaet voldoende autoriteit heeft om dat te kunnen verklaren.

mvg
Oud 11 juni 2006, 16:43   #91
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Nederland wint met 1-0 van Servië. En Al-Zharqawi naar de eeuwige jachtvelden. Mijn dag kan niet stuk.....

Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 15:16   #92
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
ik evenmin als links geinspireerd iemand, maar ik denk toch dat Bin Laden zijn populariteit slechts in beperkte mate te danken heeft aan het feit dat Bush hem heeft gedemoniseerd en als 'focal point' heeft gebruikt voor politieke doeleinden. Bin Laden's populariteit bij radicale islamisten is in mijn ogen voornamelijk te danken aan AQ's acties en ideologische duiding, gecombineerd met het feit dat hij er blijft in slagen om uit de handen van het machtigste leger ter wereld te blijven, zelfs na vijf jaar. Het is niet zozeer de VS die Osama groot heeft gemaakt.

Osama niet groot gemaakt door de VS ? Dat durf ik te betwijfelen.
Hoe dan ook, heel die "war on terror" klucht om vooral het militair-industrieel complex ter wille te zijn, internationale rechtsorde af te breken en te vervangen door een PAX americana (luisteren of anders: pre emptive strike), de algemene opinie te mobilseren om het kannonnenvlees te leveren en de neocons in hun macht te bestendigen is compleet in elkaar aan het stuiken.
--------------------------------

"War on terror" is contraproductief
De oorlog tegen het terrorisme is grotendeels contraproductief. Het aantal aanslagen in de stijl van New York, Madrid en Londen is toegenomen sinds VS-president George Bush met zijn campagne begon. Dat blijkt uit een rapport van de Oxford Research Group.

De onafhankelijke onderzoeksgroep van de universiteit van Oxford baseert zich op een studie die 18 maanden liep. De groep concludeert dat de "war on terror" meer terroristen heeft gecreëerd dan dat ze heeft geëlimineerd. De oorlog heeft volgens de onderzoekers enkel als doel om een militair status quo te handhaven en pakt de wortels van het probleem niet aan.

Het risico op terroristische aanslagen als die in New York (11 september 2001), Madrid (11 maart 2004) en Londen (7 juli 2005) is nog toegenomen, volgens het rapport. Al-Qaïda is net zo actief als voor 2001 en de situatie in Irak en Afghanistan wordt steeds minder stabiel en gewelddadiger.
(Belga/AG 15:03)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 15:21   #93
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
Osama niet groot gemaakt door de VS ? Dat durf ik te betwijfelen.
Hoe dan ook, heel die "war on terror" klucht om vooral het militair-industrieel complex ter wille te zijn, internationale rechtsorde af te breken en te vervangen door een PAX americana (luisteren of anders: pre emptive strike), de algemene opinie te mobilseren om het kannonnenvlees te leveren en de neocons in hun macht te bestendigen is compleet in elkaar aan het stuiken.
--------------------------------

"War on terror" is contraproductief
De oorlog tegen het terrorisme is grotendeels contraproductief. Het aantal aanslagen in de stijl van New York, Madrid en Londen is toegenomen sinds VS-president George Bush met zijn campagne begon. Dat blijkt uit een rapport van de Oxford Research Group.

De onafhankelijke onderzoeksgroep van de universiteit van Oxford baseert zich op een studie die 18 maanden liep. De groep concludeert dat de "war on terror" meer terroristen heeft gecreëerd dan dat ze heeft geëlimineerd. De oorlog heeft volgens de onderzoekers enkel als doel om een militair status quo te handhaven en pakt de wortels van het probleem niet aan.

Het risico op terroristische aanslagen als die in New York (11 september 2001), Madrid (11 maart 2004) en Londen (7 juli 2005) is nog toegenomen, volgens het rapport. Al-Qaïda is net zo actief als voor 2001 en de situatie in Irak en Afghanistan wordt steeds minder stabiel en gewelddadiger.
(Belga/AG 15:03)
Dat rapport werd vermoedelijk besteld door de NWO om de bevolking bang te maken.

Voor meer info verwijs ik naar de Exodus clan...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 17:38   #94
kaatd
Banneling

Standaard

Blijkbaar hebben de VS-militairen de man doodgeslagen of althans een degelijk pak slaag toegedient voor hij stierf. Zou me niks verwonderen...

Citaat:
An Iraqi man who was one of the first people on the scene of the U.S. airstrike targeting al-Zarqawi said he saw American troops beating the al Qaeda leader.

Speaking on Fox News Sunday, Casey said al-Zarqawi died while American soldiers were attempting to save his life.

The witness, who lives near the house where al-Zarqawi spent his last days, said he saw the man lying on the ground near an irrigation canal. He was badly wounded but still alive, the man told Associated Press Television News.

The Iraqi, identified only as Mohammed, said residents put a bearded man in an ambulance before U.S. forces arrived.

"When the Americans arrived they took him out of the ambulance, they beat him on his stomach and wrapped his head with his dishdasha, then they stomped on his stomach and his chest until he died and blood came out of his nose," Mohammed said.

U.S. authorities changed their initial account of the al Qaeda in Iraq leader's death, first saying he died outright in the airstrike, then saying he survived, but died soon after.
Ze hebben in ieder geval hun verhaal al moeten aanpassen en dat wijst op het feit dat ze iets te verbergen hebben, me dunkt.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 18:07   #95
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Blijkbaar hebben de VS-militairen de man doodgeslagen of althans een degelijk pak slaag toegedient voor hij stierf. Zou me niks verwonderen...

Ze hebben in ieder geval hun verhaal al moeten aanpassen en dat wijst op het feit dat ze iets te verbergen hebben, me dunkt.
Uw post bewijst uw grenzeloze haat tov de VS...

Als men iets 'beweert' dat uw commiegenoten in een slecht daglicht plaats, dan eist U bewijzen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 juni 2006 om 18:08.
Oud 12 juni 2006, 18:27   #96
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Terroristen aanpakken zoals spionnen bedoel je? Houdt dit dan ook in dat terroristen die gepakt worden, ook als spionnen mogen behandeld worden?
Want eigenlijk lijkt me dat zo slecht nog niet...
"Serieuze" landen zouden hun "inlichtingendiensten" en hun "geheime diensten" zorgvuldig gescheiden moeten houden.Een inlichtingendienst doet "metingen" en schrijft daarover rapporten en analyses.Een inlichtingendienst beslist zelf NIET of er "geheime dienst" werk (moord en doodslag) nodig is,en moeit zich daar ook niet mee.

Het zou moeten gaan om een verschillend soort mensen met kompleet verschillend werk "in the field".

Een zekere Ray Cline schreef dit reeds in 1981 in zijn boek "The Intelligence War",gebaseerd op de bittere ervaringen met een organisatie genaamd CIA...

Enkele jaren geleden kon men in "Het Mitrochkin"-archief een inkijkje krijgen in de Russische methodes,die al even ziek waren,in hetzelfde bedje.Ondanks de compartimentering van de KGB was het een grote bende klungelaars,moordenaars en gatlikkers..

In Belgie....euh,ik ging iets over belgie vertellen maar weet even niet meer wat!
(goeie inlichtingendienst? )

Resultaat : te weinig ECHTE inlichtingen,teveel "bloodwork",en altijd TE LAAT .
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 01:41   #97
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
.
Hoe erg toch ...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 19:41   #98
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Nederland wint met 1-0 van Servië. En Al-Zharqawi naar de eeuwige jachtvelden. Mijn dag kan niet stuk.....

Vandaag zijn trouwens de lichamen van 2 mannen teruggevonden waarvan men denkt dat het 2 gekidnapte US militaien waren.
Men denkt dat, omdat DNA-analyse nodig is om hen te identificeren.
Bovendien waren hun lichamen voorzien van booby trapps om hulppersoneel te verwonden of doden.

Stel u misschien even voor in welke toestand deze mannen werden teruggevonden.

Heel waarschijnlijk een wraakoefening van Al-Q voor de dood van Al-Zharqaw.
Waarschijnlijk zitten de leden van Al Q dus aan de champagne vanavond
en schrijven zij smilies op hun fora.
Wat was de stand ook alweer?

Citaat:
US soldiers' bodies found in Iraq

[SIZE=2] Kristian Menchaca (left) and Thomas Tucker have been missing

Two US soldiers missing in Iraq since Friday have been found dead south of Baghdad, the US military has said. [/SIZE][SIZE=2]The bodies were found in the Yusifiya area on Monday. An Iraqi defence ministry spokesman said the bodies had shown signs of torture. [/SIZE]
[SIZE=2]An insurgent group linked to al-Qaeda in Iraq, which claimed it abducted the men, has now said that it killed them. [/SIZE]
[SIZE=2]The missing men have been named as Kristian Menchaca and Thomas Tucker, both from the 101st Airborne Division. [/SIZE]
[SIZE=2]Another US soldier, David Babineau, was killed in the attack on the checkpoint. [/SIZE]

[SIZE=2]Relatives' anger [/SIZE]
[SIZE=2]US military spokesman in Iraq, Maj Gen William Caldwell, said the bodies were found late on Monday by US troops. [/SIZE]

[SIZE=2]"We have recovered what we believe are the remains of our two missing soldiers. They will be taken back to the United States for positive verification." [/SIZE]

[SIZE=2]He said the cause of death was "undeterminable at this point". [/SIZE]
[SIZE=2]But Iraqi defence ministry spokesman Gen Abdul Aziz Mohammed said: "We found they had been tortured in a barbaric fashion." [/SIZE]
[SIZE=2]A US statement said that the bodies had been booby-trapped. [/SIZE]
[SIZE=2]It said 8,000 coalition and Iraqi forces had been carrying out a massive search for the missing men, and that one US soldier died and another 12 were injured in clashes during the search. [/SIZE]

[SIZE=2]Relatives of the men have already reacted with grief and anger. [/SIZE]

[SIZE=2]Ken MacKenzie, uncle of Kristian Menchaca, said on US television: "Because the US government did not have a plan in place, my nephew has paid for it with his life." [/SIZE]

[SIZE=2]An internet statement posted by the Mujahideen Shura Council - a grouping of insurgents that includes al-Qaeda in Iraq - said it had abducted the men and slit their throats. [/SIZE]
[SIZE=2]The posting, which cannot be independently confirmed, said the new leader of al-Qaeda in Iraq - Abu Hamza al-Muhajir - had been "favoured by God" in being allowed to carry out a Sharia law tribunal death sentence. [/SIZE]
[SIZE=2]The former leader of al-Qaeda in Iraq, Abu Musab al-Zarqawi, was killed in a US air strike near Baquba on 7 June. [/SIZE]

Laatst gewijzigd door parcifal : 21 juni 2006 om 19:45.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 19:51   #99
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Vandaag zijn trouwens de lichamen van 2 mannen teruggevonden waarvan men denkt dat het 2 gekidnapte US militaien waren.
Men denkt dat, omdat DNA-analyse nodig is om hen te identificeren.
Bovendien waren hun lichamen voorzien van booby trapps om hulppersoneel te verwonden of doden.

Stel u misschien even voor in welke toestand deze mannen werden teruggevonden.

Heel waarschijnlijk een wraakoefening van Al-Q voor de dood van Al-Zharqaw.
Waarschijnlijk zitten de leden van Al Q dus aan de champagne vanavond
en schrijven zij smilies op hun fora.
Wat was de stand ook alweer?
Kaatd zal de champagne wel boven halen...
De kaviaar staat altijd klaar...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be