![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uit welke sociale klasse ze ook mag komen, zulke dingen zijn gewoon NOT DONE ! Laatst gewijzigd door Duupje : 13 juni 2006 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het woordje "angstvallig" deed mij trouwens lachen. Blijkbaar situeert de conspiracy theory zich nu op het vlak van de Roze Balletten ![]()
![]() |
![]() |
#85 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik ook nog steeds wacht op een stratenplannetje van al die betweters die exact uitgemeten hebben hoeveel straten er nu precies lagen tussen dat café en het springkasteel. Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 14:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter ware om de moeder stoned als een floeren aap te voeren met sedatieven, tranquilizers, valium etc. Dan verdient de plaatselijke dokter en de pharma-lobby er ook nog iets aan. 't Moet niet steeds Inbev zijn die met de poen gaat strijken.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 juni 2006 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel snap is dat indien er sprake zou zijn van een ontvoering, dat je daar als ouders niet veel tegen in kan brengen, tenzij je je kinderen aan een leiband houdt. Iemand die evil plannen heeft, zal ze altijd uitvoeren en dan zal je maar de pech hebben dat het bij jouw kind gebeurt. Daar leg ik dan ook de verantwoordelijkheid niet voor bij die ouders, wel om het feit van tijdstip. En ik blijf erbij, om 3u in de kroeg hangen met kinderen is NOT DONE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vermits het voor een menselijke sterveling niet weggelegd is de kwaliteit van uw argumentatie te evenaren, zal ik het met het beaat tot mij nemen van uw oordelen moeten stellen. Ik kan daar in alle bescheidenheid mee leven.
Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat krijg je met lukrake lectuur hé. Ze dient alleen ter bladvulling.
Beter ware het dat u gewoon uitkwam voor uw stelling: "pedofielen worden actief beschermd door de Belgische staat, omdat in de hoogste kringen er volop wordt meegegeten uit deze juvenale schotel". Strijden met open vizier is veel leuker dan rond de pot draaien, weet u.
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() ![]() Als één van de jongeren die Morkhoven-activist Marcel Vervloesem vorig jaar van 'sexueel misbruik' beschuldigden, het waagt om de gesloten instelling te ontvluchten waarvoor hij wegens een gewapende overval en drugsgebruik werd opgesloten, dan verricht de politie van Herentals onmiddellijk een huiszoeking zonder huiszoekingsbevel bij Marcel Vervloesem. Dat is in deze verdwijningszaak blijkbaar niet het geval... Dat Justitie de moeder van één van de verdwenen kinderen nu afstraft door haar baby af te pakken, is één van de walgelijkste zaken die ik de laatste tijd al gehoord heb. Wanneer sluiten ze de ouders van de kinderen die het slachtoffer van Dutroux zijn geworden eindelijk op ? -------------------- Huiszoeking in zaak verdwenen meisjes LUIK - Het wetenschappelijk laboratorium van de gerechtelijke politie en meerdere politieagenten doorzoeken het appartement van de vriend van de dienster van het Luikse café waar de ouders van Stacy en Nathalie zich bevonden voor de verdwijning van de meisjes. Vanaf 14 uur worden ook zoekacties voorzien op île Monsin. De speurders willen vanaf deze plaats de Maas afvaren tot aan een waterstuw, op zoek naar eventuele lichamen die door de stroom zouden meegevoerd zijn. De vriend van de dienster is geen onbekende voor het gerecht. Hij bevond zich vrijdagavond ook in het café. De man is niet meer gezien sinds de verdwijning van de meisjes. De Standaard, dinsdag 13 juni 2006 |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() We zijn het beide wel eens dat de schuld voor de ontvoeringen bij de ontvoerder (als het verhaal zo uitdraait tenminste) ligt. Maar om het met een vergelijking te zeggen: het is niet omdat de dief verantwoordelijk is voor het stelen, dat ik mijn auto of mijn huis openstel voor jan en alleman. Met andere woorden: het getuigt toch van enige mate van onverantwoordelijkheid om een kind van 7 's nachts om 3 uur nog op straat te laten spelen, en dit zonder duidelijk toezicht van één van de ouders.
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie weet dat............
Im zauberkreiss der nacht. Geldt dat als alibi?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 juni 2006 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gebeurt nogal eens dat mensen intern verstijven en een gelaten, ongelooflijk rustige indruk geven als ze in shock zijn. Maar die optie past blijkbaar niet in je plaatje.
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat deze discussie niet om: wel om de trend om iemand anders dan de dader (en als het effe kan nog liefst het slachtoffer) tot schuldige te verklaren: - Joe had zijn mp3 moeten afgeven - de omstaanders hebben de moord niet verhinderd - het VB is verantwoordelijk voor de Antwerpse moorden - we zijn allen verantwoordelijk voor de Antwerpse moorden - als er geen vrije wapenverkoop was geweest, leefde Luna nog - wie laat er nu zijn kinderen vrij over staat lopen? En meer van dat soort HLN-redeneringen. Het komt steeds op hetzelfde neer: er zal een wet gestemd worden of een maatregel genomen worden die de ruimte van de staat vergroot en die van de burger verkleint. Het zou me niet verwonderen als er stemmen opgaan om een wet te eisen die ouders verbiedt hun kinderen nog onbegeleid langs de straat te laten lopen. Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard ga je niet "op den duur in je kot blijven", je gaat alleen de nodige voorzorgen treffen: voorzichtig rijden, vooruitziend zijn, zorgvuldig zijn... En dat is dan ook de enige bedoeling van zo'n regeling: zorgen dat die essentiële entente in een vrije samenleving overeind blijft: het uitoefenen van je vrijheden met inachtneming van dezelfde vrijheden die de ander heeft. Citaat:
Wat is de reden voor het bestaan van aansprakelijkheidsregelingen in zowat alle rechssystemen? Compensatie van geleden schade? Of ervoor zorgen dat mensen de kwalijke neveneffecten van het uitoefenen van hun vrijheden zoveel mogelijk trachten te beperken? Ergo: wat denk je dan dat de elegantste regeling is? Schuldaansprakelijkheid, met z'n oeverloze gedebatteer over morele issues en betutteling? Of objectieve aansprakelijkheid? Beiden leiden tot eenzelfde resultaat waar het de graad van verantwoordelijkheid is die de gemiddelde burger zich gaat aanmeten in z'n gedrag?
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ouders hadden meer kunnen doen om dit drama te vermijden. In dit concrete geval moet je enkel de vraag stellen of het feit dat moeder zo gauw na de feiten alweer zit te pintelieren met hare kleine op schoot niet wijst op een dieperliggend probleem. En dan begint de oeverloze discussie over de "geschiktheid" van madame als ouder... En aangezien we te weinig info hebben, kunnen we daar niet zomaar een uitspraak over doen.
![]() |