![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() @Nierika,
Lees effe mijn posting naar jou toe door en antwoord effe? Ik vind dit namelijk erg belangrijk en wilje zeker niet verkeerd verstaan hebben! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben al in verschillende gevangenissen op bezoek geweest die open stonden voor het publiek. Ik raad het je ook aan ![]() zie je dat het héél anders is dan je je voorstelt. Ook heb ik met mensen gepraat die daar gezeten hebben en geloof me ze waren genoeg aangedaan om met een nieuwe lei te beginnen. MVG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat het gevangenisleven een luxe is? Overbevolkte cellen en 2 uur per etmaal buiten kunnen. Je doet je zin niet meer en bent geïsoleerd van de maatschappij, om de reïntegratie in de maatschappij nog maar niet te vernoemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Het is nog wel een beetje erger....Enkele jaren later, en na tot 2x toe een 14 jarige met een steen op het hoofd geslagen te hebben,heeft hij ook dit meisje verkracht.Op eigen krachten is het meisje dan naar huis gegaan en haar beklag maken.Daarvoor kreeg hij nooit een veroordeling of gevangenisstraf.Men verklaarde hem "ziek".Kreeg een internatie waar hij af en toe buiten mocht.Daarna heeft een "raad" van artsen en psy's(waarvan 80% ook goe zot is)hem genezen verklaart en volledig vrij dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En bovendien, gevangenissen kunnen soms zelfs renderen, zoals in Texas. Ik zou er nog wel eens een wedje om willen doen hoeveel mensen er precies voor hardere straffen en een harder gevangenisregime zijn. Ik denk dat de pamperende waarderelativerende linkse kliek, die zo goed is in het goedpraten van criminaliteit door die voor te stellen als een onontkoombaar gevolg van armoede of discriminatie, en het verdacht maken van prestatiedrang in het onderwijs, fel in de minderheid is. Iedere dag iets meer. Waarom moeten diegenen die zich niet aan de wet houden en de maatschappij schade berokkenen ons ook nog eens gedurende hun hele verblijf geld kosten? Harder en langer straffen kost geen geld. En als het écht voor de waarderelativisten die enkel nog in de politiek en in de media in de meerderheid zijn op de pamper-manier moet blijven doorgaan, dan nog is het geen probleem. Er is altijd geld!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Had iaw al lang aan de galg moeten hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat is ook mijn mening. Wat u dacht dat ik insinueerde, is dus een misverstand.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Als er te weinig gevangenissen zijn, dan moeten ze er maar bijbouwen. Liefst door een prive-firma die op de beurs staat.
Alternatief is verbanning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
WEL DUS! ![]() Meer gevangenissen en dwangarbeid om de voor hen gemaakte kosten terug te verdienen.
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als ze dan de belasting verhogen om die maatregel door te voeren staat het land op zn kop want o wee ze moeten meer belastingen betalen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 juni 2006 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik stel het nog eens: Criminaliteit wordt goedgepraat door die voor te stellen als een onontkoombaar gevolg van armoede of discriminatie, en pak er voor mijn part ook nog maar "psychologische stoornissen" bij. Alleen een blinde trekt vandaag de dag ons strafsysteem niet meer in twijfel. Maar ik koester geen hoop. Aan de teneur van de inhoud van uw posts herken ik de boodschapper. En die zit duidelijk ter relativerende zijde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat met degene waarvan zij het werk afnemen? Moeten die ook maar gaan stempelen? Dat is ook een verlies van inkomsten van arbeid en inkomsten voor de regering dus. Een verlies dat niet opweegt tegen die dwangarbeid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
b) als ambetaneren dan toch zo ontzettend veel betaald worden. Waarom word je er zelf dan geen? Je kan je kans wagen op de examens ![]() Laatst gewijzigd door Kay_ : 13 juni 2006 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |