![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan vraag ik mij af waar men het vandaan haalt dat thuisonderwijs niet aan de vooropgestelde normen kan voldoen. Ik blijf met veel belangstelling uitzien naar die zogenaamde statistieken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt ook in deze draad weer op wie zich als vanzelfsprekend achter het staatsapparaat schaart. Hitler, Stalin en Mao hadden ook hun aanhangers. Zij vonden ook dat ze de wet, de wetgever en het grote gelijk aan hun kant hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verwart duidelijk waardenopvoeding met vorming. De nadruk bij de school ligt op dat laatste. De ouders staan hoofdzakelijk in voor het eerste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat mijn eigen kinderen betreft: die gingen naar de lagere school tot het fout liep. Merk op: volgens de school liep het niet fout, maar volgens mijn kinderen dus wel. Hoofdprobleem: chronische verveling. Achteraf bekeken is mij duidelijk geworden, dat het staatsaanbod qua scholen absoluut niet voldoet aan de behoeften van althans mijn kinderen. Binnen enkele dagen hebben wij onze eerste afgestudeerde, die begon te studeren op 16, nu licentiaat natuurkunde wordt op 20 en meteen ook zijn FWO-doktoraatsbeurs binnen heeft. Wat had het staatsapparaat voor hem in petto? Op school zitten vegeteren tot 18? Scholen zijn minstens voor bepaalde kinderen totaal ongeschikt. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De theorie:
Citaat:
Bestaat die kans in de schoolrealiteit? Het antwoord is een volmondig 'neen'. De meeste scholen zijn immers zo 'divers' als een glas putwater: totaal niet. Vooreerst zijn er de 'witte' scholen (sommigen met een enkele alibi-ali) en de concentratiescholen. Binnen die 'witte scholen' is er bovendien vaak nog een extra onderscheid: er zijn scholen waar 'de slimme' geconcentreerd zitten en scholen waar dat minder het geval is. Vaak zijn zelfs binnen scholen die een divers studie-aanbod voorzien de 'niveaus' in een andere bouw ondergebracht. Contact tussen verschillende intellectuele, sociale of raciale groepen: nihil, nogabollen, zero, bros, schnol. De realiteit: Ieder zit min of meer in zijn hokje tussen zijns gelijken op intellectueel en sociaal vlak, onderricht te slikken. Hoe fingeren sommige scholen dan dat ze aan die bewuste eindtermen van tolerantie en verdraagzaamheid niet achteloos voorbijgaan? Ze richten één 'multiculturele dag' in. Iedereen eet een bord rijst met curry-poeder. Vader en moeder betalen er de prijs voor van een dubbele dagschotel. De opbrengst gaat naar een of andere schimmig project van een groepje dat zich als kansarme in de subsidiegunst kon wringen. Om 15.30 volgt nog een preek over verdraagzaamheid, tolerantie en anti-racisme en dan gaan de kindjes naar huis, onderweg lacherig klagend over het 'eeuwige gezeik over die maroefen' (nb: een term op de o zo verdraagzame school opgepikt, niet in het thuiskader aangeleerd!) Waar komen onze kinderen dan in kontakt met een divers publiek waar ze tolerantie en verdraagzaamheid in de praktijk kunnen beoefenen? Wanneer kinderen naast hun oeverloze gortebrij van schoolwerk, uit vrije wil ook nog in andere kaders verzeilen zoals artistiek onderwijs (plastisch of muzikaal) of in sportclubs allerhande, dan komen ze niet alleen in contact met mensen van ander intellectueel niveau, maar ook met kinderen uit minderheidsgroepen dewelke in hun school van ver noch van dicht te bespeuren zijn. Dan kan in de praktijk ervaren worden wat tolerantie en verdraagzaamheid betekenen. Dan ontstaan levenslange vriendschappen en samenwerkingsverbanden op vrije basis. De Belg zingt met de Marokkaan, de Vlaming judoot met de Oesbeek, de Turk voetbalt met de Armeen, de neger knutselt met de chinees, allen in een vrij gekozen omgeving, gestimuleerd door een gemeenschappelijke interesse, die voortspruit uit de keuze van het individu zelf. Echte verdraagzaamheid wordt dus zeker niet op een (per definitie niet-diverse) school aangeleerd, doch daarbuiten in de praktijk ontwikkeld, zonder dwang van bovenaf. Conclusie:Al die schone waarden via de school in de kinderen pompen, is een vrome wens van betuttelende pedante kwieten die op een Brussels burootje hun dagen moeten vullen (omdat ze incapabel bleken om het te maken in de echte onderwijswereld?) De theorie blijkt dus wereldvreemde onzin, die mijlenver afstaat van wat er in de scholen werkelijk omgaat en mogelijk is.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 juni 2006 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Paul Belien die zijn kinderen thuisonderwijs gaf omdat hij het niet kon verdragen dat ze op school geconfronteerd werden met geweld en drugs is daar nu voor ondervraagd door de Brusselse politie. Hij werd aangeklaagd omdat hij een bepaald document niet ondertekende dat voorwaarden stelt die verbonden zijn aan thuisonderwijs.
Volledig artikel Paul Belien is in zijn gat genomen door de staat omdat hij uitspraken heeft gedaan die de staat niet aanstaan. Vrijheid van mening is dus nog steeds een hol begrip in deze belgische rode dictatuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 16 juni 2006 om 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Onderwijs is toch geen Belgische aangelegenheid ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarmee zijn al de 'argumenten' van de regimeslaven onderuit gehaald.
Mooi werkstukje, Staaf! |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar bestaat er al een onderwerp over: http://forum.politics.be/showthread.php?t=51918
Maar toch, het is niet 'mooi' wat de belgisozen nu doen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() hopelijk controleert hij ook de geschiedenislessen van zijn zoon om eventueel dit ook te kunnen aankaarten. De school is zo links als maar kan zijn. In de klas Zedenleer hingen affiches tegen extreem-rechts. Scholen moeten zich niet moeien met politiek of die keuze een bepaalde richting induwen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Wéér een VB'er die de wet aan zijn laars lapt omdat hij denkt dat hij beter is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Burger
|
![]() We pleiten wat het gewoon onderwijs betreft telkens voor een meer individuele benadering van de leerling, dus kunnen we moeilijk ontkennen dat thuisonderwijs gunstige effecten kan of zou hebben. Ik kan me zelfs voorstellen dat via thuisonderwijs, sommige kinderen beter zouden aangepast zijn aan de multiculturele samenleving, omdat ze opgegroeid zijn in een vertrouwde en gezonde omgeving, die sommige scholen niet altijd kunnen bieden. Maar! Die vertrouwde en gezonde omgeving is niet de werkelijkheid, en ik vind dan ook dat ouders die hun kinderen thuis willen laten leren, de taak op zich moeten nemen om hun kinderen de niet zo aangename aspecten van de werkelijkheid te laten ervaren door hen bijvb. eens een dag voedsel te laten opdienen in een opvangcentrum voor daklozen.
Eigenlijk geloof ik dat het thuisonderwijs veel voordelen biedt, maar we mogen niet vergeten dat niet iedereen daar de mogelijkheid toe heeft. Je eigen kinderen thuisonderwijs laten volgen kan dus geen reden zijn om geen belastingen te moeten betalen die naar het gewoon onderwijs gaan. Want ook zij die die mogelijkheid niet hebben, moeten zich ten volle kunnen ontplooien. Het thuisonderwijs mag natuurlijk niet gebruikt worden om de kinderen onzin bij te brengen, maar een broodmes is ook niet slecht zolang men het gebruikt om choco of confituur op een boterham te smeren. Laatst gewijzigd door Shadowman : 16 juni 2006 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Burger
|
![]() Twee mensen die ik ken zijn in dezelfde stad naar school geweest, ongeveer rond dezelfde periode in een stad met toch heel wat migranten. De een stemt voor het VB (en ging naar het college, waar er minder migranten zaten), de ander niet (deze ging naar het KA, waar er meer migranten school liepen). Lijkt me veeleer schrik voor het onbekende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Straf.
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, Belien is nen ambtetanterik voor den Belziek die in eigen land niet zo bekend is, maar in het buitenland politici opstookt tegen België en dat kan die staat niet hebben. Begrijpelijk, als je weet dat Belien zelfs connecties heeft binnen het Witte Huis...
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U weet blijkbaar goed of de overtreding al dan niet correct is. Of lult u weer uit uw botten, comme toujours?
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weer zo eentje die speciaal werd ingevoerd om van Vlaams-nationalisten Belgen te kunnen maken?
![]() |