![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Je hond op straat een kadoo'tje achtergelaten = 200 zweepslagen en 2 jaar dwangarbeid? Voor alles een juiste maatregel, iemand neerschieten omdat hij gaat lopen bij een controle is een slechte maatregel. Dat uzelf graag in de rug word geschoten omdat jezelf in dronken toestand een domme beslissing nam, dat is uw recht, maar dat is NIET de regel hier in dit land... Een wapen heeft verschillende veiligheden... Die staan daar niet op "voor de show", die staan erop om te gebruiken. Geen gezever over gangsters met een ak47 waardoor die veiligheden best zouden afstaan, de meeste politieagenten (90% of zo) hebben hun wapen zelfs nog nooit uit de holster moeten halen, dus is het risico dat je supersnel je wapen moet trekken en vuren bijna onbestaande. We leven hier niet in de far-west waar je elk ogenblik kan worden beschoten. Dus is er geen reden om die veiligheden op voorhand uit te schakelen of een kogel in de kamer te hebben. Dat het per ongeluk was, dat wil ik geloven, maar dat wil niet zeggen dat deze politieman daardoor niet verantwoordelijk zou zijn, of de feiten verzacht. Het is een onderdeel van die man zijn beroep om veilig en verantwoordelijk met wapens om te gaan, en hij heeft bewezen dat hij dat NIET kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet dat ik bij het uiteenrammelen van een politieke manifestatie een fameuze 800m sprint heb moeten nemen, door een park, met zes flikken achter me aan. Mijn "misdaad"? Ik droeg de vlag en die mannen wilden een "trofee"... "Licence to kill" dan? Waar denk je te leven man? In een politiestaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anders ben je een angst- ![]() Die lopen ook weg bij het minste... Aangeschoten wild heet dat dan... Laatst gewijzigd door genehunter : 20 juni 2006 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Door welk park was dat filosoof ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij een Glock is dat "op scherp" zetten trouwens zo gebeurd, met je trekkervinger, géén tweede hand nodig (zoals bij alle DA handvuurwapens!), maar sommigen menen zich nog in WO1. De Walter PP en P38 waren al DA, de Browning HP vanaf een bepaald moment ook (de oudere niet) Ook in politiekazernes gebeurden al enkele ongelukken met de Glock door die mentaliteit. Gebrek aan opleiding, verstaan ze het niet, of geloven ze het niet? Paranoia of stoerdoenerij?? Dat soort mensen hoort niet bij de politie in elk geval! Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juni 2006 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hun matrakken waren niet de gewone korte dagelijkse matrakjes, maar het lange model, en zes tegen één is me wat veel... Ze hadden al enkele vrienden lelijk te pakken gehad. Tijd voor een goede sprint dus, of een gevecht in regel beginnen? Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juni 2006 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En verder :al eens patrouille gedaan in Charleroi? Ik ken er een paar, daar kwam die kalasjnikov; ze konden nog net wegduiken onder hun dashbord en terugschieten met een "gewapend"(bij aanvang dienst) pistool. Laatst gewijzigd door Devi8 : 20 juni 2006 om 12:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Routine controles bij de politie zijn nooit routine, je weet inderdaad nooit wie je voor je hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En ga dan maar eens 's nachts voertuigen controleren. Of ben je zo éne die liever zijn wagen langs de kant zou zetten om een tukje te doen? En trouwens, een revolver staat altijd op scherp, of zou je liever de kogels ergens in het handschoenkastje zien liggen? Let op, ik blijf volhouden dat in voornoemd geval het wapen niet moest getrokken worden. Laatst gewijzigd door Devi8 : 20 juni 2006 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Burger
|
![]() Get real !
Als de politie een blanke Belg (al dan niet per ongeluk) neerschiet, is dit een fait-divers; wanneer dat gebeurt met een allochtoon is dit plots wereldnieuws en een daad van racisme ! Wordt het niet eens tijd om de paranoia achterwege te laten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is er met die flik gebeurd? Enorme beroepsfout. Is hij onmiddelijk geschorst uit actieve dienst of gaat hij gewoon door? Racist is echter een te haastige diagnose. Volgens mij is het een gewone lafaard met te zwakke zenuwen voor zijn job. Hoe dan ook, we kunnen dit niet hebben. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2006 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je al niet eens meer moogt weglopen met een stuk in uw kraag?
Waar gaat dat naartoe met dat politiegeweld? t' is trouwens de eerste keer niet! Laat me raden..ze voelden zich weeral eens bedreigd zeker? De mantel der liefde dekt hun dat foutje wel toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
een goede mentaliteit ![]() Maar ik denk dat die agenten een goede reden hadden om te schieten, een onderzoek zal dat moeten uitwijzen maar als men iedere agent gaat proberen te vervolgen omdat hij iemand neerschiet door omstandigheden dan vraag ik me af welke agent ooit nog een zogezegde echte crimineel durft te gaan neerschieten, wetende dat bij ieder schot een lijdensweg van een onderzoek hoort. ik wil zeker de politie geen carte blanche geven en wilde westen toestanden krijgen maar we moeten wel onze agenten beschermen tegen de kracht van de media. dat deze zaak moet worden onderzocht is duidelijk maar ik ben er zeker van dat die agent een goede reden had om te schieten stel je eens voor dat hij niet had geschoten en de dronken turk ontkwam en kom een vluchtauto buit maken en reed met hoge snelheid op een gewone weg frontaal in op een auto waar een gezin met met 3 kleine kinderen inzat??? is het dan nog onverantwoord en onmenselijk om deze dronken man neer te schieten???? het is maar hoe je het bekijkt in mijn ogen en ik blijf opkomen voor deze agent en zijn beoordelings vermogen Laatst gewijzigd door slegie : 21 juni 2006 om 16:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om iemand in de rug te schieten kan er NOOIT een goede reden zijn.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een standrechterlijke executie hoort in onze samenleving niet thuis. Ook niet met een politie-uniform als excuus.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
kortom er zijn altijd wel reden om iemand op deze manier te mogen neerschieten. er zijn ook geen reden waarom men elke dag miljoenen mensen uitbuit, vernederd en mishandelen. dus kom niet af met die zever van er kan nooit een reden zijn, want er kan wel altijd een geldige reden zijn. |
|
![]() |
![]() |