![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het is ook nog zo dat enkel voltijds werken nog rendeert. Tegenwoordig is het zo dat als je bvb en paar dagen gaat werken het bedrag dat je verdient gewoon van je leefloon ( was vroeger al zo ) of dop ( sinds kort dus ) wordt afgetrokken.
als iemand gaat werken dan moet dit echter tot welvaart lijden tot meer hebben dan dat men het niet zou doen. dat en alleen dat is een mogelijke motivator ( en leg er jullie maar bij neer want voor sommigen zal zelfs dat niet werken ) en basisbehoeften die moet men zowieso gratis hebben - wie gaat werken moet dus meer hebben dan de basisbehoeften en dit recht evenredig met de hoeveelheid dat hij of zij werkt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 juni 2006 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Ik vind het logisch dat mensen die 20 jaar en meer massa's geld hebben afgedragen aan de overheid via belastingen en R.S.Z. een uitkering krijgen. Als die mensen na x aantal jaren toch geen werk krijgen en het zoeken opgeven, moeten ze hun uitkering behouden. De staat zegt toch ook nooit : och, je hebt nu al zoveel geld aan mij cadeau gegeven, van nu af hoeft het niet meer. - Bepaalde situaties zijn nu eenmaal gemakkelijker te verduidelijken via voorbeelden. Maar ja, voorbeelden zijn realistisch en gestoeld op ware feiten. Sommigen voelen zich dan te zeer met de neus op de feiten gedrukt en proberen met hun oeverloos gezwam over hoe je een discussie moet voeren anderen van hun stuk te brengen. Misschien had ik beter een algemene posting geplaceerd ipv specifiek op de uwe te antwoorden. Laat ons zeggen dat uw posting de druppel was die mijn emmertje deed overlopen. Sorry hiervoor.
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb er geen moeite mee daar in mee te draaien, ik krijg er iets voor terug, nl. geld waarmee ik produkten kan kopen die mijn leven aangenamer maken Citaat:
Neen ik vind deze moderne tijd een goede tijd, ook al heb je niet het grote geld, je kan veel doen en laten, je moet enkel rekening hoiuden met je werkuren, ik begrijp niet dat je dat zo een probleem vindt. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op m'n eerste werkdag kreeg ik van de baas de boodschap: "zeg, je bent toch niet van plan kinderen te krijgen, hoop ik?" Rondvraag bij collega's leert me dat hij dat enkel tegen z'n vrouwelijke onderdanen zegt. ![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() Ja, klopt ik heb gelijkaardige ervaringen. Het is regelmatig gebeurd dat als ze hoorden dat ik kinderen had meteen de vraag kwam "wat ik zou doen als de kinderen ziek zijn." Ik zei dat mijn zuster altijd bereid was om de kinderen op te vangen. Aan hun gezicht en reactie merkte ik maar al te vaak dat ik de job wel mocht vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Dat werkgevers niet graag hebben dat vrouwen kinderen krijgen, dat is idd niet sympathiek... Sommige bazen denken zelfs dat werknemers dienen te werken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 20 juni 2006 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() .
Laatst gewijzigd door Karma : 20 juni 2006 om 19:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar ja, als ge nooit hebt gewerkt in u leven dan weet ge daar natuurlijk niks van hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vergeet niet als ge werkt dan moet je onrechtstreeks van je baas overuren doen en dat kan soms zeer onaangenaam worden als ge uwe belastingsbrief ontvang...
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niemand moet van mij in de armoede vallen en gebeurt het toch dan moet de overheid u helpen eruit te geraken, soms zitten daar moelijke maatregelen bij om dat te bewerkstelligen zoals gecontroleerd worden door de rva en vdab. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als je voldoende uren gewerkt heb die maand heb je meer dan je werkloosheiduitkering. Twee vliegen in één klap. |
|
![]() |
![]() |