![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe zou jij als belgicist willen dat de scheiding afloopt? | |||
Ik ben GEEN belgicist!!! Ik stem dus hier! |
![]() ![]() ![]() |
37 | 82,22% |
Ik ben WEL belgicist en ik verkies een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,11% |
Ik ben WEL belgicist en ik verkies de hereniging van Vlaanderen en Nederland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,67% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Lees effe héél mijn posting, ver zal ik er niet naast zitten, hoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb ik gelezen hoor... Und?
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Und?
Wat gaat de onafhankelijkheid verbeteren voor de gewone mensen? Niks, als je het mij vraagt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Récapitulons: Flaminganten moeten hun bovenste best doen om den Belziek te splitsen. Dan gaan de mensen constateren dat er in Vlaanderen eigenlijk niks veranderd is en als gevolg daarvan gaan "Terug-naar-België" partijen succes kennen. Kom hier, schat , dat ik je een knuffel geef. ![]()
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wél kan er een meer degelijk bestuur gevoerd worden. In kleinere en minder heterogene staten kan een bestuur immers beter op de burger afgestemd worden. Ook komt er meer belastingsgeld vrij voor Vlaanderen: onze gezondheidszorg, onze sociale zekerheid, onze wegen, ons milieu,... het zal er allemaal wel bij varen. We zouden eindelijk een regering krijgen waar niet alles stil moet staan om het land te kunnen bewaren. Vlaanderen zal problemen kunnen aanpakken en verder gaan in de wereld. Dát zal de burger merken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gevolg zal een leegloop van de opgeleide mensen zijn en Vlaanderen is dan weer terug bij af: een verpauperde regio... Mooi vooruitzicht! Jullie hebben echt wel een project hé? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een goed bestuur kan ook de economie goed ondersteunen en projecten op maat van de burger starten. En dat zal de burger wel in zijn zakken voelen. Eerder dan een verpauperde regio zal Vlaanderen een welvarende staat worden, met hoog opgeleide mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Een Nederland inclusief Wallonie zie ik wel zitten. Een Vlaanderen als staat nooit. Opdeling volgens de provincies met beide Limburgen bijeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denkt U nu echt dat ze het plots dan wél naar behoren gaan kunnen? Of doet U zich enkel zo naief voor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blij dat eindelijk nog iemand het inziet. Wie wil nu een zelfstandig Vlaanderen dat een Belgisch doorslagje is met dezelfde democratische manco's en dezelfde inferieure politici?
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Dus zelfs zonder een revolutionaire ommeslag zal dit kwaliteitsverhoging betekenen voor ons bestuur. Natuurlijk zal de mogelijkheid op een ander bestuur groter zijn bij zulke doorbreking van de hegemonie van het Belgische establishment, maar zelfs als dat niet gebeurt zie ik al voordelen in onafhankelijkheid. Kortom: het wordt tijd dat u het Warandemanifest eens leest ipv te doen alsof er niets aan de hand is.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Daar kunnen we uren, dagen zelfs over leuteren in andere desbetreffende topics. Maar als ik ff mag voorbij gaan aan het sociale , economische en politiek-democratische aspect, dan wil ik wel antwoorden in een notedop: mij gaat het om verwezenlijkte rechtvaardigheid en gewonnen (zelf)respect voor Vlamingen in hun eigen land. Ouderwetse begrippen voor de enen, een achtenswaardig doel voor de anderen.
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het probleem is hun horigheid aan de echte machthebbers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat het Warande-propaganda-manifest betreft, leg het me maar uit: ik lees geen vlaams-nationalistisch propagandamateriaal... Laatst gewijzigd door Rudy Van Nespen : 22 juni 2006 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Verklaar U nader?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Warande manifest is een objectieve studie, niet uitgevoerd om Vlaanderen te verheerlijken, maar gewoon een economische analyse, los van alle politiek, om te zien wat economisch het beste is voor Vlaanderen én Wallonië. Alleen het lezen zal u verlossen uit uw onwetendheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfrespect: Gaat U dat dan plots krijgen door de creatie van de Vlaamse staat, als U het nu nog niet zou hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |