Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2006, 09:32   #81
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Moest hij dat tegen mij zeggen, ik zou het er niet bij laten...
Tja, wat kon ik doen? Een nutteloze discussie starten over WAT racisme is? Of over het gebrek aan respect dat hij toont tegenover mij en Dilbeek? Het is allemaal verloren moeite met dat soort van crapuul.

Citaat:
Franstaligen moeten zich maar eens aanpassen wanneer ze in een Nederlandstalig taalgebied gaan wonen, wij spreken ook Frans als we naar Wallonië gaan (en zeker als we er zouden gaan wonen).
Spijtig genoeg gebeurt dat hier zeer zelden.

Citaat:
Gelukkig zijn zulke extreme gevallen bij mijn weten in de minderheid, ik heb er alleszins (tot hiertoe) nog niet mee te maken gehad.
Zoals ik altijd al gezegd heb; u woont in Vlaanderen, wij (de Randbewoners) wonen in België. Kom hier een jaar wonen, en ik garandeer u dat u 180° draait op vlak van overtuiging.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 09:33   #82
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als ik de kassierster was, had ik geantwoord : "Ja, thuis. Dus, niet in een winkel." Nee, serieus, stop uw ouderwetse spelletje (lees : Vlaams-Nationalisme) voor goed; dan zullen de Franstalige Dilbekenaars u in het Nederlands antwoorden. Hoe wilt u hen zin geven Nederlands te spreken terwijl u altijd met uw ouderwetse spelletje komt?
Wat bewijst dat u een enorme taalimperialist bent. Is het zo moeilijk om respect te tonen tegenover het ééntalige karakter van Dilbeek?
Blijkbaar wel.

Trouwens, waar bemoeit u zich eigenlijk mee? Woont u nu NOG niet in frankrijk?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 09:45   #83
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Wat bewijst dat u een enorme taalimperialist bent. Is het zo moeilijk om respect te tonen tegenover het ééntalige karakter van Dilbeek?
Blijkbaar wel.

Trouwens, waar bemoeit u zich eigenlijk mee? Woont u nu NOG niet in frankrijk?
Nee, nog niet maar dat zal wel komen als het zo verdergaat in dit apenland...........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 09:48   #84
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik de kassierster was, had ik geantwoord : "Ja, thuis. Dus, niet in een winkel." Nee, serieus, stop uw ouderwetse spelletje (lees : Vlaams-Nationalisme) voor goed; dan zullen de Franstalige Dilbekenaars u in het Nederlands antwoorden. Hoe wilt u hen zin geven Nederlands te spreken terwijl u altijd met uw ouderwetse spelletje komt?
dus wat jij zegt is dat een Franstalige het recht heeft om in Vlaanderen te gaan wonen en dan neerbuigend gaan doen naar de Vlamingen? Allé, als je ergens gaat wonen, dan ga je toch automatisch de taal overnemen?? Heel de wereld doet het, behalve de Walen.
aja, kolonisators doen het ook niet....
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 09:49   #85
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Tja, wat kon ik doen? Een nutteloze discussie starten over WAT racisme is? Of over het gebrek aan respect dat hij toont tegenover mij en Dilbeek? Het is allemaal verloren moeite met dat soort van crapuul.

Spijtig genoeg gebeurt dat hier zeer zelden.

Zoals ik altijd al gezegd heb; u woont in Vlaanderen, wij (de Randbewoners) wonen in België. Kom hier een jaar wonen, en ik garandeer u dat u 180° draait op vlak van overtuiging.
Leven in een Vlaamsgezinde stad waar de slogan "Waar de Vlamingen thuis zijn" (lees : "Waar Franstaligen en anderstaligen niet welkom zijn") bestaat? Nee, dank u. Ik blijf liever in mijn Brusselse gemeente.
Oud 23 juni 2006, 09:50   #86
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, serieus, stop uw ouderwetse spelletje (lees : Vlaams-Nationalisme) voor goed; dan zullen de Franstalige Dilbekenaars u in het Nederlands antwoorden.
Hahaha, het oude spelletje van de francofone taalracisten: de stok en de wortel... Het is precies omdat u vaststelt dat die haring steeds minder braadt, dat u dit land zo haat. Nee, de flamins zijn niet meer in het gareel te krijgen met schuldinductie. Face it.

Citaat:
Hoe wilt u hen zin geven Nederlands te spreken terwijl u altijd met uw ouderwetse spelletje komt?
Door ze niet meer te verstaan.

Ik kan je de "wo is de bahnhof" sketch van Van Kooten & De Bie aanbevelen.

Laatst gewijzigd door baarle : 23 juni 2006 om 09:58.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 09:51   #87
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leven in een Vlaamsgezinde stad waar de slogan "Waar de Vlamingen thuis zijn" (lees : "Waar Franstaligen en anderstaligen niet welkom zijn") bestaat? Nee, dank u. Ik blijf liever in mijn Brusselse gemeente.
waarom zou het ene het andere uitsluiten?
het is niet omdat Franstaligen voor een eentalige monoculturele samenleving zijn, dat de Vlamingen dat ook zijn hé.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 09:52   #88
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, nog niet maar dat zal wel komen als het zo verdergaat in dit apenland...........
De Franstaligen hebben nooit hun beloften gehouden in dit land...
Oud 23 juni 2006, 09:54   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus wat jij zegt is dat een Franstalige het recht heeft om in Vlaanderen te gaan wonen en dan neerbuigend gaan doen naar de Vlamingen? Allé, als je ergens gaat wonen, dan ga je toch automatisch de taal overnemen?? Heel de wereld doet het, behalve de Walen.
aja, kolonisators doen het ook niet....
Nee, wat ik bedoel is dat het Vlaams-Nationalise een zeer negatief aspect voor de Franstaligen geeft. Hoe zou u zin willen geven aan Franstaligen om het Nederlands te leren terwijl ze acties van TAK of NSV, Ijzerbedevaart of Ijzerwake beelden, enz........zien? Op de Franstalige kant is het Vlaams-Nationalisme beschouwd als een blinde haat tegenover alles wat Franstalig is, we hebben het indruk dat die soort Vlamingen van ons niet houden enkel en alleen omdat we Franstalig zijn.
Oud 23 juni 2006, 09:55   #90
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het is niet omdat Franstaligen voor een eentalige monoculturele samenleving zijn, dat de Vlamingen dat ook zijn hé.
Die zit.

We zouden in Vlaanderen wat meer van die geborneerde Everytime-types moeten hebben, ze blijken zelfs overtuigde anti-Belangers flamingant te kunnen maken.

Laatst gewijzigd door baarle : 23 juni 2006 om 09:57.
Oud 23 juni 2006, 09:57   #91
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
we hebben het indruk dat die soort Vlamingen van ons niet houden enkel en alleen omdat we Franstalig zijn.
Il faut que la francophonie se sente aimée...

Kom allier da 'k u een bees geef!

Laatst gewijzigd door baarle : 23 juni 2006 om 09:58.
Oud 23 juni 2006, 09:57   #92
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom zou het ene het andere uitsluiten?
De Vlamingen zijn voor een monoculturele samenleving. De slogan "Waar de Vlamingen thuis zijn" is er het bewijs van. Ze willen een Vlaanderen zonder Franstaligen, zonder anderstaligen. Kortom, waar enkel en alleen "pure Vlamingen" wonen.
Oud 23 juni 2006, 10:00   #93
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn voor een monoculturele samenleving.
Zegt de verzuurde taalnationalist die zelfs niet in een meertalig gebied wil wonen.
Oud 23 juni 2006, 10:01   #94
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn voor een monoculturele samenleving. De slogan "Waar de Vlamingen thuis zijn" is er het bewijs van. Ze willen een Vlaanderen zonder Franstaligen, zonder anderstaligen. Kortom, waar enkel en alleen "pure Vlamingen" wonen.
Zever in pakskes. Het énige wat wij vragen is dat als Franstaligen zich vrijwillig in Vlaanderen komen vestigen ze Nederlands leren. Dat noemt met elementair respect. Of is dat teveel gevraagd voor een lid van de Francophonie?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 10:02   #95
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Zegt de verzuurde taalnationalist die zelfs niet in een meertalig gebied wil wonen.
Touché
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 10:06   #96
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Zever in pakskes. Het énige wat wij vragen is dat als Franstaligen zich vrijwillig in Vlaanderen komen vestigen ze Nederlands leren. Dat noemt met elementair respect. Of is dat teveel gevraagd voor een lid van de Francophonie?
Ok. Maar leg me dan uit hoe je "Waar Vlamingen thuis zijn" begrijpt.
Oud 23 juni 2006, 10:07   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik leef al in en meertalig gebied : Brussel.
Oud 23 juni 2006, 10:11   #98
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ja, Zeno. Dat is teveel gevraagd.

Ik stel voor dat we nu stoppen met dat steeds maar zeer redelijk uit te leggen. Ze weten dat allemaal maar ze horen het ons graag keer op keer uitleggen, zo blijven we steeds vragende partij en kunnen ze hun air van verlichte kosmopoliet ophouden. Gedaan ermee, graag.
Oud 23 juni 2006, 10:13   #99
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik leef al in en meertalig gebied : Brussel.
en je wil weg naar een eentalig gebied.
Oud 23 juni 2006, 10:23   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe is eigenlijk uw contact met de Franstaligen? Hoe is het bijvoorbeeld in Dilbeek waar Franstaligen en Vlamingen wonen? Blijven Franstaligen samen en Vlamingen samen zonder echte contact tussen de gemeenschappen? Ik heb het hier over Dilbeek maar het kan natuurlijk ook zijn over de Franstaligen die in uw stad of dorp wonen, of misschien op het werk waar ook soms Franstaligen en Vlamingen samenwerken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be