Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2006, 06:44   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
(wel grappig... ik ken een paar marrokanen irl en die zijn altijd aan het promoveren of hebben altijd een goudmijn ontdekt als ze tegen je spreken. een jaar later rijden ze nog in hun oude renault megane die ze soms eens inruilen voor een oude ford mondeo zonder bumper - Dat is trouwens geen leedvermaak van mijn kant, maar ik bemerk gewoon dat soort mja... opschepperij ?)
Je zegt zoiets!

Citaat:
soumia
volledig stemgerechtigd

--------------------------------------------------------------------------------

ik wil toch wel effe een leugentje rechtzetten: mohammed werd helemaal niet gepromoveerd tot afdelingschef, hij was gewoon operator via een interimbureau en interimmers krijgen in dat bedrijf geen leidinggevende functie, het duurt zelfs jaren voordat ze een vast contract krijgen, en hij werkte er nog niet zo lang, dat weet ik met 10000% zekerheid!
nog iets: politie heeft inderdaad zware flaters begaan, maar eerlijkheid is een must in zo'n zaken, daarom wil ik vermelden dat op dag 4 (dus 2 dagen na aangifte) van zijn verdwijning de politie op het werk (Gysen-Hoboken) zijn geweest om collega's,... te ondervragen, om te zien of zij niets wisten. Da's toch wel anders dan wat beweerd wordt.
Oud 30 juni 2006, 07:12   #82
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beste Jos. Ik mag een beetje moe zijn op dit uur van de dag, maar kan je me misschien vertellen wat je bedoelt met het highlighten van het feit dat hij gepromoveerd ging worden op zijn werk ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je zegt zoiets!
(quote van Kifkif) “ ik wil toch wel effe een leugentje rechtzetten: mohammed werd helemaal niet gepromoveerd tot afdelingschef, hij was gewoon operator via een interimbureau en interimmers krijgen in dat bedrijf geen leidinggevende functie, het duurt zelfs jaren voordat ze een vast contract krijgen, en hij werkte er nog niet zo lang, dat weet ik met 10000% zekerheid!
nog iets: politie heeft inderdaad zware flaters begaan, maar eerlijkheid is een must in zo'n zaken, daarom wil ik vermelden dat op dag 4 (dus 2 dagen na aangifte) van zijn verdwijning de politie op het werk (Gysen-Hoboken) zijn geweest om collega's,... te ondervragen, om te zien of zij niets wisten. Da's toch wel anders dan wat beweerd wordt.”
Wat die promotie betreft, dat is natuurlijk maar het laatste zinnetje in de hele passage, maar het heeft toch zijn eigen betekenis. Want gepromoveerd word je doorgaans niet, wanneer je nog maar enkele maanden werkt. Punt is, dat hier een beknopte doch aaneensluitende bio wordt gegeven, zonder een gat erin voor twee jaar verblijf in Marokko of voor verblijven in een psychiatrische instelling. De M.Bouazza die in de nacht van 30 april op 1 mei is verdronken in onopgehelderde omstandigheden, heeft naar verluid eerst gestudeerd (wat wordt er niet bij gezegd) en is aansluitend gaan werken bij die firma Gysen(s)(?), wat na enige jaren dan tot promotie heeft geleid. Dat is niet verenigbaar met de hypothese dat beide MB's één en dezelfde persoon zouden zijn.

Wanneer er in Antwerpen enkele tientallen Bouazza's leven, dan is de kans groot dat daar verschillende Mohamed Bouazza's bij zijn, en de kans is klein maar zeker bestaande dat twee personen van diezelfde naam ook dezelfde leeftijd hebben, en allebei een gescheiden moeder hebben met (ongeveer) dezelfde voornaam. Ik vind ook te weinig gelijkenis tussen beide foto's, al zijn ze in verschillende omstandigheden genomen, om de nulhypothese te verwerpen dat beide MB's verschillende personen zijn. Men dient uiterst voorzichtig te zijn met het trekken van besluiten, zeker in gevallen als deze waar de betrokkenen toch onmiskenbaar erg veel leed te verwerken hebben gekregen.

Er zijn dus twee mogelijkheden:

- ofwel zijn beide MB’s verschillend (nulhypothese)
- ofwel zijn beide MB’s identiek, maar dan moeten de verklaringen afgelegd door leden van de familie Bouazza verregaande onwaarheden bevatten.

Het bericht waarop Circe de aandacht trekt zou daarop kunnen wijzen. Maar is dit bericht zelf juist?
Indien er een betrouwbaar antwoord komt op de vragen die op de Kifkif-site worden gesteld, dan kan de knoop worden doorgehakt. Nogmaals: men dient omzichtig te zijn en de nulhypothese niet te verwerpen tenzij de redenen écht sluitend zijn. Enerzijds ter verering van de waarheid, anderzijds ook om getroffen families niet onnodig te kwetsen.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 30 juni 2006 om 07:18.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 11:27   #83
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Als MB = andere MB, dan zouden we dat misschien in de media toch te weten gekomen zijn?
Of had het VB dat al uitgeplozen om de familie te 'discrediteren'.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be